hirdetés

Partnereink

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

hirdetés

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet savignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással. Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest. Az eredmények azt mutatják, hogy a Facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

hirdetés

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet savignon (16,2%), a rosé cuvee (15,6%) és a merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a kékfrankost, a bikavért és az olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

 

Szöveg és kép: Twickel Szőlőbirtok

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 04.20.

Ma Tivadar napja van.

Idén ezek a legnépszerűbb húsvéti programok

Kifejezetten húsvéti programra vágyunk húsvétkor, azaz nyuszit simogatunk és tojást festünk vagy a négynapos hétvége egyszerűen csak jó alkalom egy we...

  • 2019-04-19 22:17
Így lehet otthon mindig frissítő a vendégváráshoz

Vendégek fogadása esetén kellemetlen lehet, amikor elfogy a frissítő és már nincs mivel megkínálni a látogatókat. Egy szénsavasító készülék ilyenkor n...

  • 2019-04-19 21:10
Együtt a gyermekházasságok ellen

Kafiya, a Szomáliából gyermekházasság elől elmenekült lány nyitotta meg a Daalarna április 12-ei divatbemutatóját, amelyen az új REBELLE esküvői és al...

  • 2019-04-19 19:47
Magyar fejlesztésű 3D nyomtatóval készítették a Trónok harca figuráit

Budapestre is megérkezett a tél. A magyarországi bemutatóra a sorozatban látható sárkányok és a vastrón élethű mását a CraftBot magyar 3D nyomtatóival...

  • 2019-04-19 17:45
Újra Nyuladalom Siófokon

Idén is izgalmas programokkal várja a családokat Siófok a húsvéti négynapos ünnep alatt. A város jelképének számító Víztorony mellett nagypéntektől eg...

  • 2019-04-19 16:13

hirdetés

Véget ér a a Soy Luna

3 év után véget ér egyik kedvenc sorozatunk, a Soy Luna. Derítsd ki hogyan végződik a sztori, és csípd el a sorozat záró évadjának utolsó epizódját!

  • 2019-04-19 14:26
Kobayashi Ken-Ichiro vezényli Verdi legszebb operáját

Sokak szerint a Requiem Verdi legszebb operája. A mű egyházi szövegre, valóságos személy emlékére készült, több éven át formálódott azzá ami. Kezdetbe...

  • 2019-04-19 10:22
Két éve az utcán élt az RTL Klub képernyőse

Két éve került menhelyi gondozásba Kevin kutya, aki azóta nem csak szerető családra talált, de a média világába is belekóstolhatott. Az RTL Klubon fut...

  • 2019-04-19 08:45
Megtelnek a fővárosi szabadtéri kondiparkok

Tizennyolc állomásos, személyre szabott tanácsadással kísért, ingyenes edzéssorozat indult a Budapest Sportfőváros évad keretében. Június 8-ig minden ...

  • 2019-04-17 18:04
Gyerekekért gyűrte a kilométereket Fördős Zé

Fördős Zé is tagja volt annak az ötven fős UNICEF csapatnak, amely másfél millió forintot gyűjtött a szervezet gyerekeket segítő munkájára a 34. Telek...

  • 2019-04-17 14:24

Minden cikk

hirdetés

hirdetés