hirdetés

Partnereink

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

hirdetés

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább a privát csatornáikon keresztül fogadnak és osztanak meg tartalmakat. A csevegőrobot, a social media platformok új generációja sokkal személyesebb, azonnali kommunikációs kapcsolatot biztosít a felhasználóval, amely már túlmutat a klasszikus tömegkommunikáción. A Neo Interactive legfrissebb kutatásában a magyar viberezők felhasználói szokásait vizsgálta, az eredmények alapján a Viber egyedülálló lehetőséget tartogat a vezető magyar reklámügynökségek és márkák számára.  A reprezentatív felmérés átfogó képet nyújt a magyar viberezők szokásairól és preferenciáiról, valamint betekintést enged abba is, hogy a Viber milyen kommunikációs lehetőségeket biztosít a vállalkozások számára.

A felmérés alapján a rendszeresen internetet használó magyarok 87%-a ismeri a Vibert, közülük 55% aktívan használja a platformot. Annak ellenére, hogy a Viber a fiatalokat célozza, a felhasználók negyede 35 és 44 év közötti, 21%-uk a 25 és 34 évesek korosztályába tartozik, 20% pedig 45 és 54 év közötti. A válaszadók csupán 16%-a tartozik a 18 és 24 év közöttiek csoportjába.

Az eredmények alapján a legtöbben (77%) privát csevegésre, szöveges üzenetküldésre használják az alkalmazást, 41% az ingyenes telefonhívásokat részesíti előnyben, míg harmadik helyen zárt a legnépszerűbb eszközök között a videótelefonálás lehetősége, ezt a válaszadók 15%-a használja.

Míg a Facebook hátrányaként azt emlegetik, hogy a platformon a fiatalok szülei is jelen vannak, a Vibert használók változatos csoportjai jól szegmentáltak a leggyakrabban kontaktált kapcsolataik tekintetében. Nem meglepő, hogy legtöbben barátaikkal kommunikálnak Viberen (71%), ezt követik a közeli rokonok (52%) majd a munkatársak (25%).

A Viber egyik legnépszerűbb eszköze a matrica

A felmérés szerint a felhasználók 47%-a saját bevallása szerint aktívan használja beszélgetései során a csatornán elérhető matricákat. 64%-ban érzelemkifejezésre, 51%-ban köszönésre, 37%-ban vicces élethelyzet bemutatására keresik a legfrappánsabb képes megoldásokat.

A kutatás azt is körbejárta, hogy milyen élethelyzetekben használták a magyar felhasználók a platformot. Kiderült, hogy a válaszadók 5%-a szakított már párjával a Viberen, 10% vallott már szerelmet a másiknak és 23% kért már segítséget a csatornán egy problémára.

A Neo Interactive szerint a magyarok is sokkal szívesebben választják szöveges üzenetküldésre a social media csatornákat, mint a telefon alapfunkcióit, ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 42%-a inkább a Vibert használja az sms helyett, és 72% véli úgy, hogy a Viber használata egyszerű.

Haló, itt a Chatbot beszél!

Jelenleg nincs más közösségi média platform, amely olyan lehetőséget biztosít a hiteles profil létrehozásában, mint a Viber Publikus Profilja.

A Neo Interactive felmérésében azt is vizsgálta, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a Viber oldalain elérhető csevegőrobotokkal. Az eredmények szerint a magyarok igazán élvezik a csevegőrobotokkal folytatott beszélgetéseiket, és a mechanizmusnak köszönhetően egy valós személyként tekintenek az üzenetek küldőire. Ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 15%-a szerint a chatbot mögött középkorú hölgyek ülnek és ők válaszolnak üzeneteikre,32%-uk pedig úgy tartja, hogy a Skynet volt a világ első chatbotja.

A social media eszközökre is erős hatással vannak az e-kereskedelmet érintő fejlesztések, a kutatás szerint az alkalmazás használói szívesen vennének Viberen keresztül mozijegyet, színházjegyet, könyvet, játékot, szórakoztatóelektronikai- vagy kozmetikai terméket. A vásárlás mellett pedig igényelnék azt is, hogy ételrendelésben, ügyintézésben vagy taxirendelésben is a Viberen találjanak megoldást.

„Azért esett a chat platformok közül a Viberre a választásunk, mert egyrészt a magyar piacon masszív trónkövetelő a maga közel 3 millió felhasználójával, másrészt olyan szemlélettel és funkciókkal indított, ami pont az újgenerációs voltának a lényeges sajátossága. A Viber mellett szólt az is, hogy a márka kiemelt piacként tekint Magyarországra, és a kommunikációs csatorna arra is alkalmas, hogy ügyfélszolgálatként, egyedi promóciók terepeként is megállja a helyét, valamint az e-kereskedelem számára is épp most nyílik ki”- mondta Soós Gergely, a Neo Interactive alapítója.

„Magyarország a térség egyik innovációs központja, számos fejlesztő dolgozik a Viber népszerűsítésén, e-kereskedelem és online marketing megoldásokon. A régióban a Viber egyike a legnépszerűbb alkalmazásoknak, és a magyarok kifejezetten aktívak a mobilkommunikációban. Itt is többen használják már a Vibert üzenetküldésre, mint ingyenes telefonálásra. Egy év alatt a magyarok 10 milliárd Viber üzenetet küldenek egymásnak. Sokat tanulunk a magyar piacon, a tapasztalatokat pedig fel tudjuk használni olyan kiemelt célországokban, mint Oroszország, vagy Kína” - mondta Atanas Raykov, a Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.

Borítókép: Viber.com

Szöveg, kép: RedLemonMedia

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Bulvár

Névnap 04.22.

Ma Csilla, Noémi napja van.

Fa vagy műanyag? Ez itt a kérdés!

Végre-valahára elérkezett a vágyott jó idő, nincs más hátra, mint kiszabadulni a természetbe. A szülők is fellélegezhetnek, egy időre, legalábbis néhá...

  • 2018-04-18 10:08
5+1 tipp: így készülj fel az érettségire

Idén május 7-én, a magyar írásbelivel veszi kezdetét az érettségi szezon, vagyis alig néhány hét maradt hátra a középiskolásoknak a felkészülésre. A P...

  • 2018-04-17 20:26
Luxus fürdő nyílt Budapest szívében

Az ókori egyiptomiak úgy tartották, a vízben testünk megtalálja azt a szabadságot, amit lelkünk elveszített. Ez a gondolat inspirálta az öt medencés M...

  • 2018-04-17 16:24
Megfizethetetlen luxussá válhat a nyaralóvásárlás

A Balaton körüli megyék közül Somogyban a lakóingatlanok átlagos négyzetméterára éves szinten 16 százalékkal 280 ezer forintra nőtt. Veszprém megyében...

  • 2018-04-17 13:45
10 évet várt szerelmére a gyönyörű modell

Peller Mariann „Utazás a lelked körül” című műsorában minden héten egy-egy híres embert ismerhetünk meg rejtett oldaláról. A tegnapelőtti epizódban Ep...

  • 2018-04-17 10:19

hirdetés

Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

Tizenkettedik alkalommal ítélik oda az Év Internetes Kereskedője Díjat, mellyel a legjobb magyar online kereskedőket tünteti ki a szakmai zsűri és a v...

  • 2018-04-17 09:04
Skandináv krimi és J.K.Rowling a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon

Április 19-én nyílik és 22-ig tart az idén 25 éves jubileumát ünneplő Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál, amely az elmúlt két és fél évtized alatt Eu...

  • 2018-04-16 22:55
Camila Cabello és Dallos Bogi is ezt hordja

A világ egyik legbefolyásosabb tinédzsere és legnépszerűbb énekesnője, Camila Cabello is csatlakozott a SKECHERS csapatához, hiszen ő lett a márka új ...

  • 2018-04-16 19:41
Nemzetközi fitneszversenyen bizonyított a Miss Balaton szépsége

Hazai sikereket követően nemzetközi fitneszversenyen ért el kiemelkedő eredményt a Miss Balaton 2015 döntős szépsége.

  • 2018-04-16 18:20
Vidd el anyát színházba!

Gondoskodni jó. Mindig jó. Anyaként a gyerekről gondoskodni természetes, néha nem könnyű, de nagyszerű dolog, ha – immár felnőve – mi is tudunk gondos...

  • 2018-04-16 16:45

Minden cikk

hirdetés

hirdetés