hirdetés

Partnereink

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

hirdetés

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább a privát csatornáikon keresztül fogadnak és osztanak meg tartalmakat. A csevegőrobot, a social media platformok új generációja sokkal személyesebb, azonnali kommunikációs kapcsolatot biztosít a felhasználóval, amely már túlmutat a klasszikus tömegkommunikáción. A Neo Interactive legfrissebb kutatásában a magyar viberezők felhasználói szokásait vizsgálta, az eredmények alapján a Viber egyedülálló lehetőséget tartogat a vezető magyar reklámügynökségek és márkák számára.  A reprezentatív felmérés átfogó képet nyújt a magyar viberezők szokásairól és preferenciáiról, valamint betekintést enged abba is, hogy a Viber milyen kommunikációs lehetőségeket biztosít a vállalkozások számára.

A felmérés alapján a rendszeresen internetet használó magyarok 87%-a ismeri a Vibert, közülük 55% aktívan használja a platformot. Annak ellenére, hogy a Viber a fiatalokat célozza, a felhasználók negyede 35 és 44 év közötti, 21%-uk a 25 és 34 évesek korosztályába tartozik, 20% pedig 45 és 54 év közötti. A válaszadók csupán 16%-a tartozik a 18 és 24 év közöttiek csoportjába.

Az eredmények alapján a legtöbben (77%) privát csevegésre, szöveges üzenetküldésre használják az alkalmazást, 41% az ingyenes telefonhívásokat részesíti előnyben, míg harmadik helyen zárt a legnépszerűbb eszközök között a videótelefonálás lehetősége, ezt a válaszadók 15%-a használja.

Míg a Facebook hátrányaként azt emlegetik, hogy a platformon a fiatalok szülei is jelen vannak, a Vibert használók változatos csoportjai jól szegmentáltak a leggyakrabban kontaktált kapcsolataik tekintetében. Nem meglepő, hogy legtöbben barátaikkal kommunikálnak Viberen (71%), ezt követik a közeli rokonok (52%) majd a munkatársak (25%).

A Viber egyik legnépszerűbb eszköze a matrica

A felmérés szerint a felhasználók 47%-a saját bevallása szerint aktívan használja beszélgetései során a csatornán elérhető matricákat. 64%-ban érzelemkifejezésre, 51%-ban köszönésre, 37%-ban vicces élethelyzet bemutatására keresik a legfrappánsabb képes megoldásokat.

A kutatás azt is körbejárta, hogy milyen élethelyzetekben használták a magyar felhasználók a platformot. Kiderült, hogy a válaszadók 5%-a szakított már párjával a Viberen, 10% vallott már szerelmet a másiknak és 23% kért már segítséget a csatornán egy problémára.

A Neo Interactive szerint a magyarok is sokkal szívesebben választják szöveges üzenetküldésre a social media csatornákat, mint a telefon alapfunkcióit, ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 42%-a inkább a Vibert használja az sms helyett, és 72% véli úgy, hogy a Viber használata egyszerű.

Haló, itt a Chatbot beszél!

Jelenleg nincs más közösségi média platform, amely olyan lehetőséget biztosít a hiteles profil létrehozásában, mint a Viber Publikus Profilja.

A Neo Interactive felmérésében azt is vizsgálta, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a Viber oldalain elérhető csevegőrobotokkal. Az eredmények szerint a magyarok igazán élvezik a csevegőrobotokkal folytatott beszélgetéseiket, és a mechanizmusnak köszönhetően egy valós személyként tekintenek az üzenetek küldőire. Ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 15%-a szerint a chatbot mögött középkorú hölgyek ülnek és ők válaszolnak üzeneteikre,32%-uk pedig úgy tartja, hogy a Skynet volt a világ első chatbotja.

A social media eszközökre is erős hatással vannak az e-kereskedelmet érintő fejlesztések, a kutatás szerint az alkalmazás használói szívesen vennének Viberen keresztül mozijegyet, színházjegyet, könyvet, játékot, szórakoztatóelektronikai- vagy kozmetikai terméket. A vásárlás mellett pedig igényelnék azt is, hogy ételrendelésben, ügyintézésben vagy taxirendelésben is a Viberen találjanak megoldást.

„Azért esett a chat platformok közül a Viberre a választásunk, mert egyrészt a magyar piacon masszív trónkövetelő a maga közel 3 millió felhasználójával, másrészt olyan szemlélettel és funkciókkal indított, ami pont az újgenerációs voltának a lényeges sajátossága. A Viber mellett szólt az is, hogy a márka kiemelt piacként tekint Magyarországra, és a kommunikációs csatorna arra is alkalmas, hogy ügyfélszolgálatként, egyedi promóciók terepeként is megállja a helyét, valamint az e-kereskedelem számára is épp most nyílik ki”- mondta Soós Gergely, a Neo Interactive alapítója.

„Magyarország a térség egyik innovációs központja, számos fejlesztő dolgozik a Viber népszerűsítésén, e-kereskedelem és online marketing megoldásokon. A régióban a Viber egyike a legnépszerűbb alkalmazásoknak, és a magyarok kifejezetten aktívak a mobilkommunikációban. Itt is többen használják már a Vibert üzenetküldésre, mint ingyenes telefonálásra. Egy év alatt a magyarok 10 milliárd Viber üzenetet küldenek egymásnak. Sokat tanulunk a magyar piacon, a tapasztalatokat pedig fel tudjuk használni olyan kiemelt célországokban, mint Oroszország, vagy Kína” - mondta Atanas Raykov, a Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.

Borítókép: Viber.com

Szöveg, kép: RedLemonMedia

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Bulvár

Névnap 02.24.

Ma Szökőnap napja van.

Szorongás a várandósság alatt – miért veszélyes?

Elkészül-e időben a babaszoba, mit ehetek, ami jó a babának, egészséges lesz-e a kicsi, milyen lesz a szülés? Megannyi hasonló kérdésen gyötrődnek a k...

  • 2018-02-20 12:10
Inkább a gyógyvizek, mit a fájdalom csillapítók!

A balneológia viszonylag fiatal tudományág, a gyógyvizek szervezetre gyakorolt hatásával foglalkozik. Mindenki tapasztalta már, hogy egy fárasztó nap ...

  • 2018-02-20 09:05
Rajzpályázat: Színes, mint egy papagáj!

Csipog, csivitel, beszél. Lehet 9 centiméteres, de akár 1 méteres is. Lehet kék, sárga, piros, lila, de talán a legtöbbjük mégiscsak zöld. Lehet nimfa...

  • 2018-02-19 19:20
Két országos tévépremierrel indítja a tavaszt az AXN

Nem aprózza el a szezonkezdést az AXN Magyarország; a SWAT - Különleges egység című sorozattal visszatér a képernyőkre Shemar Moore, akit a Gyilkos el...

  • 2018-02-19 18:52
Könnyed hangulat és könnyű falatok az év leglazább jelmezes buliján

Itt a farsang, áll a bál, és az év legjobb jelmezes házibuliját vendégváróként sem akarjuk végig főzőcskézéssel tölteni: gyors, egyszerű receptekre va...

  • 2018-02-19 14:58

hirdetés

Új főgonosszal veszik fel a harcot a Tini Nindzsa Teknőcök

A Nickelodeon egyik legnépszerűbb sorozata, a Tini Nindzsa Teknőcök újabb, 26 részes tévésorozattal folytatódik. A várhatóan októbertől képernyőkre ke...

  • 2018-02-19 13:45
Az érzelmileg feltöltő vállalati kultúra alapjai

Szeretnéd, hogy munkavállalóid elkötelezettek és hatékonyak legyenek? Nem tudod, hogyan is érhetnéd el mindezt? Akkor a következő bejegyzés hasznos ol...

  • 2018-02-19 10:24
Így álltam fel a gödörből

A GLAMOUR Women of the Year 2018 jelöltjei csupa erős és talpraesett nők, akik sokunk számára példaképek, ezért gyakran hajlamosak vagyunk elfelejteni...

  • 2018-02-18 18:54
Felbecsülhetetlen pillanatokra hívja Pelé a futball szerelmeseit

A Start Something Priceless kampányhoz rövidfilm is készült, amelyben a brazil futballzseni nem mindennapi meglepetéssel várja a Bajnokok Ligája legna...

  • 2018-02-18 14:13
Kiugró évet zárt az építőipar 2017-ben

Kiugró évet zárt a magyar építőipar, 2017-ben ugyanis 29,6 százalékkal bővült az ágazat termelése. A szektor tavaly már több mint 300 ezer embernek ad...

  • 2018-02-18 10:34

Minden cikk

hirdetés

hirdetés