hirdetés

Partnereink

Népszerűbb a piac a fiatalok körében, mint a szupermarket?

hirdetés

Népszerűbb a piac a fiatalok körében, mint a szupermarket?

A fiatalok inkább főznek, és szeretik a piacon beszerezni a hozzávalókat, viszont kevéssé fine dining és nem is gyorsétterem pártiak. A zöldség és gyümölcs népszerűbb, mint az édesség, és ha nem lenne a közelükben szupermarket, akkor a többségük piacra járna – derül ki a Fény Utcai Piac legfrissebb online kutatásából.

Az 500, 16 és 35 év közötti budapesti fiatal gasztronómiai szokásait vizsgálva kiderül, hogy az ifjabb korosztály szeret főzni: 71%-uk hetente többször is fakanalat ragad, 85% pedig szeretné fejleszteni a tudását. Ez ellentétes a nemzetközi trendekkel, a fejlett világban egyre inkább visszaszorul az otthoni főzés, és a gyorsan elérhető táplálkozási lehetőségek dominálnak, manapság többen néznek főzőműsorokat és instagramos ételfotókat, mint amennyien főznek. A fiatalok leginkább a nemzetközi ételeket szeretik, ezt követi a házias, majd a magyaros vonal, a fine dining és a gyorséttermi ételek viszont kevésbé népszerűek, harmada-negyede az érdeklődés irántuk, mint például a nemzetközi ételek iránt.

hirdetés

A legtöbben (40%), havonta 1-2 alkalommal járnak étterembe, és mindössze 2% nem szokott egyáltalán étterembe menni. Vásárlásaikat főként a szupermarketekben és a piacon intézik, de ha tehetnék, legszívesebben piacra járnának, szupermarketbe és élelmiszerláncokba viszont alig, a kisboltok és éjjel-nappal nyitva tartó boltok pedig csak 1%-os támogatottságot kaptak!

Sokak szerint az édesség és az egyéb rágcsálnivalók tarolnak, ha fiatalokról van szó, de nem: a megkérdezettek főként zöldséget és gyümölcsöt vásárolnak, majd a tej, hús és a pékáru áll a listán, mindössze minden ötödik megkérdezett vásárol csak édességet, még ruhát, elektronikai cikkeket is többen vesznek már, mint édességet. A megkérdezettek 10% vásárol csak 20.000 Ft alatt élelmiszert havonta, a fennmaradó csoportok nagyjából hasonló 30%-os arányban költenek 20-30 000 Ft, 30-40 000 Ft között és 40 000 Ft felett.

Azt is gondolnánk, hogy a fiatalok szívesen rendelik házhoz az élelmiszereket, de ezt cáfolják az adatok, 68%-uk soha nem rendel online élelmiszert.

Trendivé vált a piac

Sokak fejében a piacok inkább az idősebb korosztályhoz kapcsolódnak, ez azonban nagyot változott az utóbbi időben. De mivel magyarázható a fiatalok látványos nyitása? Egyrészt egyre egészségtudatosabban élünk, melynek egyik alappillére a jó minőségű termékek megvásárlása, amelyeket talán a piacról tudunk a legkönnyebben beszerezni, hasonlóan az őstermelők áruihoz. A sokat emlegetett gasztroforradalom, a gasztrobloggerek népszerűsége is kedvet csinált a főzéshez, amihez az alapanyagokat szintén be lehet piacról is szerezni. A színes forgatag, a rengeteg illat, a hangulatos beszélgetések kellemes környezetet is kínálnak a vásárláshoz. Tehát míg a piac korábban az idősebb korosztály terének volt címkézve, ma már nemhogy nem ciki, de egyenesen divat. Olyannyira, hogy a megkérdezettek 95%-a jár piacra. Ezt tükrözi a Fény Utcai Piac „Ahol minden vásárlás fesztivál” szlogenje is. Az utóbbi években a Belvárosi Piac is egyfajta gasztroparadicsommá vált, nemrég Széll Tamás is standot nyitott, a biopiacokon sorban állnak a legjobb portékákért, a ritka biohúsokért, és a többi pesti és budai piac is népszerű. Békásmegyeren hamarosan 5 milliárdos piacberuházás indul, és jelzés értékű, hogy a Fény Utcai Piacon is sok a külföldi és a fiatal, mert a népszerű termékek mellett olyan különlegességeket találhatnak, amelyek máshol nem, vagy csak korlátozottan fellelhetők.

A Fény Utcai Piacra a vásárlók például havi 1-2 alkalommal térnek be, de a megkérdezettek 30%-a hetente is útba ejti, a leglelkesebbek pedig hetente 2-4 alkalommal is odalátogatnak, egyre többen közülük fiatalok. A válaszadók fontosnak tartják, hogy útba essen a piac, és széles legyen a kínálat, illetve természetesen az árak sem mellékesek. Pozitívum, ha az árusokkal közvetlen kapcsolatot tudnak kialakítani, legyen bizalmi viszony. Egy korábbi kutatás szerint a Fény Utcai Piacon az emberek 69%-ának vannak olyan árusaik, akikre esküsznek.

Úgy tűnik tehát, hogy aki manapság nem jár piacra, az csak azért nem teszi, mert nem esik neki útba…

Szöveg, fotó: Arvalicom

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 07.24.

Ma Kinga, Kincső napja van.

A mesterséges intelligencia nem vág hajat

Július 22. a fodrászok védőszentje, Magdolna napja. Ezen a napon levágott haj szerencsét hoz, amire szükség is van, mert a munkaerőhiány elérte a fodr...

  • 2019-07-21 18:04
Férfias sportóra a búvárkodás szerelmeseinek

A Longines sportóráinak ikonikus modellcsaládja a HydroConquest kollekció, amit azok számára fejlesztettek ki, akik egyaránt vonzódnak a nyílt tengere...

  • 2019-07-21 16:17
Superfood és skinfood

Az vagy, amit megeszel. Régi bölcsesség és igaz is. A táplálkozási szokásainkat szó szerint a bőrünkön is érezhetjük, hiszen ha jól választjuk meg éte...

  • 2019-07-21 11:28
Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

Közel 10 milliárd adófizetői forintot költött 2016 óta a magyar állam a villanyautó-gyártók támogatására. Sajnos a támogatás tervezői egy fontos szemp...

  • 2019-07-21 08:06
Bontsuk le együtt az apa-mítoszokat!

Az anyaság, nőiség megélése kapcsán szinte naponta látnak napvilágot hasznos tippek, érdekességek. Míg az apák még mindig kevesebb figyelmet kapnak, v...

  • 2019-07-17 21:29

hirdetés

London fényei

A Disney Channel izgalmas, vadiúj sorozatának, a Dalmata utca 101-nek ikonikus helyszíne nem más, mint London.

  • 2019-07-17 17:47
Mit együnk a strandon?

Nyári kánikula ide, nyári kánikula oda, sokszor a strandon is hajlamosak vagyunk nehéz ételeket enni. Pedig a melegben lassabb az emésztésünk, és ezek...

  • 2019-07-17 15:24
Tuti tippek fesztiválozóknak!

Még javában dübörög a fesztiválszezon, és ilyenkor, a hosszú nyári estéken azok életében is helyet kapnak a bulik és a lazítás, akik profi sportolók, ...

  • 2019-07-17 11:50
Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

Az angliai Goodwood Sebesség Fesztiválon mutatkozott be a nagyközönség számára az Extreme E sorozat első versenyjárműve és vele együtt a szériához kif...

  • 2019-07-17 10:35
Továbbra is szárnyal a kártyás fizetés a Balatonnál

A Mastercard legfrissebb adatai szerint tovább növekedett a kártyás fizetési tranzakciók száma a balatoni hajókon és jegypénztárakban. A kártyabirtoko...

  • 2019-07-17 07:43

Minden cikk

hirdetés

hirdetés