Partnereink

Népszerűbb a piac a fiatalok körében, mint a szupermarket?

Népszerűbb a piac a fiatalok körében, mint a szupermarket?

A fiatalok inkább főznek, és szeretik a piacon beszerezni a hozzávalókat, viszont kevéssé fine dining és nem is gyorsétterem pártiak. A zöldség és gyümölcs népszerűbb, mint az édesség, és ha nem lenne a közelükben szupermarket, akkor a többségük piacra járna – derül ki a Fény Utcai Piac legfrissebb online kutatásából.

Az 500, 16 és 35 év közötti budapesti fiatal gasztronómiai szokásait vizsgálva kiderül, hogy az ifjabb korosztály szeret főzni: 71%-uk hetente többször is fakanalat ragad, 85% pedig szeretné fejleszteni a tudását. Ez ellentétes a nemzetközi trendekkel, a fejlett világban egyre inkább visszaszorul az otthoni főzés, és a gyorsan elérhető táplálkozási lehetőségek dominálnak, manapság többen néznek főzőműsorokat és instagramos ételfotókat, mint amennyien főznek. A fiatalok leginkább a nemzetközi ételeket szeretik, ezt követi a házias, majd a magyaros vonal, a fine dining és a gyorséttermi ételek viszont kevésbé népszerűek, harmada-negyede az érdeklődés irántuk, mint például a nemzetközi ételek iránt.

A legtöbben (40%), havonta 1-2 alkalommal járnak étterembe, és mindössze 2% nem szokott egyáltalán étterembe menni. Vásárlásaikat főként a szupermarketekben és a piacon intézik, de ha tehetnék, legszívesebben piacra járnának, szupermarketbe és élelmiszerláncokba viszont alig, a kisboltok és éjjel-nappal nyitva tartó boltok pedig csak 1%-os támogatottságot kaptak!

Sokak szerint az édesség és az egyéb rágcsálnivalók tarolnak, ha fiatalokról van szó, de nem: a megkérdezettek főként zöldséget és gyümölcsöt vásárolnak, majd a tej, hús és a pékáru áll a listán, mindössze minden ötödik megkérdezett vásárol csak édességet, még ruhát, elektronikai cikkeket is többen vesznek már, mint édességet. A megkérdezettek 10% vásárol csak 20.000 Ft alatt élelmiszert havonta, a fennmaradó csoportok nagyjából hasonló 30%-os arányban költenek 20-30 000 Ft, 30-40 000 Ft között és 40 000 Ft felett.

Azt is gondolnánk, hogy a fiatalok szívesen rendelik házhoz az élelmiszereket, de ezt cáfolják az adatok, 68%-uk soha nem rendel online élelmiszert.

Trendivé vált a piac

Sokak fejében a piacok inkább az idősebb korosztályhoz kapcsolódnak, ez azonban nagyot változott az utóbbi időben. De mivel magyarázható a fiatalok látványos nyitása? Egyrészt egyre egészségtudatosabban élünk, melynek egyik alappillére a jó minőségű termékek megvásárlása, amelyeket talán a piacról tudunk a legkönnyebben beszerezni, hasonlóan az őstermelők áruihoz. A sokat emlegetett gasztroforradalom, a gasztrobloggerek népszerűsége is kedvet csinált a főzéshez, amihez az alapanyagokat szintén be lehet piacról is szerezni. A színes forgatag, a rengeteg illat, a hangulatos beszélgetések kellemes környezetet is kínálnak a vásárláshoz. Tehát míg a piac korábban az idősebb korosztály terének volt címkézve, ma már nemhogy nem ciki, de egyenesen divat. Olyannyira, hogy a megkérdezettek 95%-a jár piacra. Ezt tükrözi a Fény Utcai Piac „Ahol minden vásárlás fesztivál” szlogenje is. Az utóbbi években a Belvárosi Piac is egyfajta gasztroparadicsommá vált, nemrég Széll Tamás is standot nyitott, a biopiacokon sorban állnak a legjobb portékákért, a ritka biohúsokért, és a többi pesti és budai piac is népszerű. Békásmegyeren hamarosan 5 milliárdos piacberuházás indul, és jelzés értékű, hogy a Fény Utcai Piacon is sok a külföldi és a fiatal, mert a népszerű termékek mellett olyan különlegességeket találhatnak, amelyek máshol nem, vagy csak korlátozottan fellelhetők.

A Fény Utcai Piacra a vásárlók például havi 1-2 alkalommal térnek be, de a megkérdezettek 30%-a hetente is útba ejti, a leglelkesebbek pedig hetente 2-4 alkalommal is odalátogatnak, egyre többen közülük fiatalok. A válaszadók fontosnak tartják, hogy útba essen a piac, és széles legyen a kínálat, illetve természetesen az árak sem mellékesek. Pozitívum, ha az árusokkal közvetlen kapcsolatot tudnak kialakítani, legyen bizalmi viszony. Egy korábbi kutatás szerint a Fény Utcai Piacon az emberek 69%-ának vannak olyan árusaik, akikre esküsznek.

Úgy tűnik tehát, hogy aki manapság nem jár piacra, az csak azért nem teszi, mert nem esik neki útba…

Szöveg, fotó: Arvalicom

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 09.23.

Ma Tekla, Líviusz napja van.

Négyzetcentiméterek milliókért

A világ legdrágább bélyegei közel 1.5 milliárd forintot is érhetnek, így a fenti állítás korántsem költői túlzás. Ezek az aprócska, néhány század gram...

  • 2017-08-31 21:25
A Disney-gonoszok utódai visszatérnek!

Az Utódok 2015 egyik legnagyobb televíziós filmsikere volt, idén pedig érkezik a folytatás: a magyar Disney Csatorna szeptember elején mutatja be a má...

  • 2017-08-31 20:20
Százezreknek okoz fájdalmat az arthritis

Október 12-én, az Arthritis Világnapján világszerte a sokízületi gyulladásra hívják fel a figyelmet. A reumatoid arthritis a világ lakosságának átlago...

  • 2017-08-31 19:14
Mennyibe kerül a tanévkezdés?

Augusztus vége felé közeledve a legtöbben már talán végeztek is a tanszerek beszerzésével. Sok mindenre van szükség a tanévkezdéshez: táska, tolltartó...

  • 2017-08-31 18:10
Kendrick Lamar mindent vitt az MTV VMA-n

Vasárnap este a Los Angeles-i Inglewoodban osztották ki az MTV Video Music Awards díjakat. A gála legnagyobb győztese Kendrick Lamar lett, aki hat Moo...

  • 2017-08-31 17:00

hirdetés

Regeneráló szépségtippek nyaralás után

Egész évben ezt az évszakot várjuk epedve, sóhajtozunk, hogy mikor lesz végre nyár. Aztán itt van, és akkor pedig nem győzünk morgolódni, hogy már meg...

  • 2017-08-31 13:58
5 sulibarát pulykás szendvics kreatív szülőknek

A gondos szülők szendvicsek százait készítik el az iskolába járó gyermekeiknek évente. A könnyű elkészíthetőség mellett egyre fontosabb szempont az eg...

  • 2017-08-31 09:51
Te mit csinálsz, miután bezavartátok a macit a málnásba?

Kíváncsi vagy, hogy mit csinálnak az ausztrálok, a németek, a brazilok vagy más nemzetek az ágyban? A Walurinal humoros infografikájának (lásd csatolv...

  • 2017-08-30 21:04
Magyar jelölteket is megszavazhatnak a rajongók

A Viacom csoport októbertől az MTV égisze alatt újítja meg zenei kínálatát, ám a csatorna már most hatalmas lehetőséget kínál hazánk zenészeinek: az i...

  • 2017-08-30 18:27
Kihirdették a Zepter 2016-os formatervezési pályázatának nyerteseit

A 13. ArtZept Nemzetközi Formatervezői Pályázat 2016. évi témája, a KERETEK MŰVÉSZETE, igazán próbára tette a 3 kontinensről és 15 országból származó,...

  • 2017-08-24 11:31

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés