Partnereink

Népszerűbb a piac a fiatalok körében, mint a szupermarket?

Népszerűbb a piac a fiatalok körében, mint a szupermarket?

A fiatalok inkább főznek, és szeretik a piacon beszerezni a hozzávalókat, viszont kevéssé fine dining és nem is gyorsétterem pártiak. A zöldség és gyümölcs népszerűbb, mint az édesség, és ha nem lenne a közelükben szupermarket, akkor a többségük piacra járna – derül ki a Fény Utcai Piac legfrissebb online kutatásából.

Az 500, 16 és 35 év közötti budapesti fiatal gasztronómiai szokásait vizsgálva kiderül, hogy az ifjabb korosztály szeret főzni: 71%-uk hetente többször is fakanalat ragad, 85% pedig szeretné fejleszteni a tudását. Ez ellentétes a nemzetközi trendekkel, a fejlett világban egyre inkább visszaszorul az otthoni főzés, és a gyorsan elérhető táplálkozási lehetőségek dominálnak, manapság többen néznek főzőműsorokat és instagramos ételfotókat, mint amennyien főznek. A fiatalok leginkább a nemzetközi ételeket szeretik, ezt követi a házias, majd a magyaros vonal, a fine dining és a gyorséttermi ételek viszont kevésbé népszerűek, harmada-negyede az érdeklődés irántuk, mint például a nemzetközi ételek iránt.

A legtöbben (40%), havonta 1-2 alkalommal járnak étterembe, és mindössze 2% nem szokott egyáltalán étterembe menni. Vásárlásaikat főként a szupermarketekben és a piacon intézik, de ha tehetnék, legszívesebben piacra járnának, szupermarketbe és élelmiszerláncokba viszont alig, a kisboltok és éjjel-nappal nyitva tartó boltok pedig csak 1%-os támogatottságot kaptak!

Sokak szerint az édesség és az egyéb rágcsálnivalók tarolnak, ha fiatalokról van szó, de nem: a megkérdezettek főként zöldséget és gyümölcsöt vásárolnak, majd a tej, hús és a pékáru áll a listán, mindössze minden ötödik megkérdezett vásárol csak édességet, még ruhát, elektronikai cikkeket is többen vesznek már, mint édességet. A megkérdezettek 10% vásárol csak 20.000 Ft alatt élelmiszert havonta, a fennmaradó csoportok nagyjából hasonló 30%-os arányban költenek 20-30 000 Ft, 30-40 000 Ft között és 40 000 Ft felett.

Azt is gondolnánk, hogy a fiatalok szívesen rendelik házhoz az élelmiszereket, de ezt cáfolják az adatok, 68%-uk soha nem rendel online élelmiszert.

Trendivé vált a piac

Sokak fejében a piacok inkább az idősebb korosztályhoz kapcsolódnak, ez azonban nagyot változott az utóbbi időben. De mivel magyarázható a fiatalok látványos nyitása? Egyrészt egyre egészségtudatosabban élünk, melynek egyik alappillére a jó minőségű termékek megvásárlása, amelyeket talán a piacról tudunk a legkönnyebben beszerezni, hasonlóan az őstermelők áruihoz. A sokat emlegetett gasztroforradalom, a gasztrobloggerek népszerűsége is kedvet csinált a főzéshez, amihez az alapanyagokat szintén be lehet piacról is szerezni. A színes forgatag, a rengeteg illat, a hangulatos beszélgetések kellemes környezetet is kínálnak a vásárláshoz. Tehát míg a piac korábban az idősebb korosztály terének volt címkézve, ma már nemhogy nem ciki, de egyenesen divat. Olyannyira, hogy a megkérdezettek 95%-a jár piacra. Ezt tükrözi a Fény Utcai Piac „Ahol minden vásárlás fesztivál” szlogenje is. Az utóbbi években a Belvárosi Piac is egyfajta gasztroparadicsommá vált, nemrég Széll Tamás is standot nyitott, a biopiacokon sorban állnak a legjobb portékákért, a ritka biohúsokért, és a többi pesti és budai piac is népszerű. Békásmegyeren hamarosan 5 milliárdos piacberuházás indul, és jelzés értékű, hogy a Fény Utcai Piacon is sok a külföldi és a fiatal, mert a népszerű termékek mellett olyan különlegességeket találhatnak, amelyek máshol nem, vagy csak korlátozottan fellelhetők.

A Fény Utcai Piacra a vásárlók például havi 1-2 alkalommal térnek be, de a megkérdezettek 30%-a hetente is útba ejti, a leglelkesebbek pedig hetente 2-4 alkalommal is odalátogatnak, egyre többen közülük fiatalok. A válaszadók fontosnak tartják, hogy útba essen a piac, és széles legyen a kínálat, illetve természetesen az árak sem mellékesek. Pozitívum, ha az árusokkal közvetlen kapcsolatot tudnak kialakítani, legyen bizalmi viszony. Egy korábbi kutatás szerint a Fény Utcai Piacon az emberek 69%-ának vannak olyan árusaik, akikre esküsznek.

Úgy tűnik tehát, hogy aki manapság nem jár piacra, az csak azért nem teszi, mert nem esik neki útba…

Szöveg, fotó: Arvalicom

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 07.22.

Ma Magdolna napja van.

A szerencse idén is az utcán hever Veszprémben

Július 19-én ismét hangjegyek röpködnek Veszprém légterében, hisz’ indul a hazai fesztiválpaletta egyik legkedvesebb eseménye, az OTP Bank Veszprémi U...

  • 2017-07-08 21:05
Strandok Éjszakája

Éjszakai lubickolás a hazai strandokon? Ez nem csupán vágyálom, hiszen évről évre tárt kapukkal várja a Standok Éjszakája azokat a vendégeket, akik na...

  • 2017-07-08 18:51
Ismét itt a Gateway to Space

Június 1-jén nem csupán a világ legnagyobb utazó űrkiállítása, a Gateway to Space landolt a Millenárisban, de egy különleges 3D-s vetítési technikával...

  • 2017-07-08 14:40
Jöhet egy felejthetetlen badacsonyi kirándulás!

Vízitaxival jöttél? Tekeregj tovább ingyenes buszunkkal! A kikötőtől indulunk, a hegy tetejéig meg sem állunk! Útközben bejárjuk Badacsony legjobb hel...

  • 2017-07-08 12:40
A rutin volt a nyerő a Duna felett

Tizenhárom évvel legutóbbi győzelme után a hétvégén ismét brillírozott az amerikai Kirby Chambliss a Red Bull Air Race budapesti futamán. A korábbi ké...

  • 2017-07-08 09:41

hirdetés

Tombol a Star Wars mánia!

A július közepén induló új animációs szériában néhány igazán meghatározó szereplőre fókuszálnak.

  • 2017-07-05 10:10
Futurobi: fantasztikus ökomusical, 3D Vj technikával

Július 1-jén nem csupán a világ legnagyobb utazó űrkiállítása, a Gateway to Space landolt a Millenárisban, de egy különleges 3D-s vetítési technikával...

  • 2017-07-04 19:11
Az ilyen kertet utálják legjobban a kullancsok

Sok szó esik arról, hogy a kullancsok tucatnyi betegséget terjesztenek. Azonban arról már alig, hogy a kullancscsípések jelentős része az érintettek s...

  • 2017-07-04 12:22
Először készített magyar TV spotot a SodaStream

Átfogó marketing kampánnyal indította itthon a nyarat a SodaStream, a világ egyik vezető szénsavasító készülékgyártója. A cég először készített a magy...

  • 2017-07-04 09:17
17 méteres toronnyal várja a VOLT fesztiválozóit a HungaroControl

A VOLT könnyűzenei fesztivál egyik leglátványosabb installációja a HungaroControl 17,4 méter magas irányítótornya, a TowerJump, ahonnan a bátor feszti...

  • 2017-07-03 21:30

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés