Partnereink

Népszerűbb a piac a fiatalok körében, mint a szupermarket?

Népszerűbb a piac a fiatalok körében, mint a szupermarket?

A fiatalok inkább főznek, és szeretik a piacon beszerezni a hozzávalókat, viszont kevéssé fine dining és nem is gyorsétterem pártiak. A zöldség és gyümölcs népszerűbb, mint az édesség, és ha nem lenne a közelükben szupermarket, akkor a többségük piacra járna – derül ki a Fény Utcai Piac legfrissebb online kutatásából.

Az 500, 16 és 35 év közötti budapesti fiatal gasztronómiai szokásait vizsgálva kiderül, hogy az ifjabb korosztály szeret főzni: 71%-uk hetente többször is fakanalat ragad, 85% pedig szeretné fejleszteni a tudását. Ez ellentétes a nemzetközi trendekkel, a fejlett világban egyre inkább visszaszorul az otthoni főzés, és a gyorsan elérhető táplálkozási lehetőségek dominálnak, manapság többen néznek főzőműsorokat és instagramos ételfotókat, mint amennyien főznek. A fiatalok leginkább a nemzetközi ételeket szeretik, ezt követi a házias, majd a magyaros vonal, a fine dining és a gyorséttermi ételek viszont kevésbé népszerűek, harmada-negyede az érdeklődés irántuk, mint például a nemzetközi ételek iránt.

A legtöbben (40%), havonta 1-2 alkalommal járnak étterembe, és mindössze 2% nem szokott egyáltalán étterembe menni. Vásárlásaikat főként a szupermarketekben és a piacon intézik, de ha tehetnék, legszívesebben piacra járnának, szupermarketbe és élelmiszerláncokba viszont alig, a kisboltok és éjjel-nappal nyitva tartó boltok pedig csak 1%-os támogatottságot kaptak!

Sokak szerint az édesség és az egyéb rágcsálnivalók tarolnak, ha fiatalokról van szó, de nem: a megkérdezettek főként zöldséget és gyümölcsöt vásárolnak, majd a tej, hús és a pékáru áll a listán, mindössze minden ötödik megkérdezett vásárol csak édességet, még ruhát, elektronikai cikkeket is többen vesznek már, mint édességet. A megkérdezettek 10% vásárol csak 20.000 Ft alatt élelmiszert havonta, a fennmaradó csoportok nagyjából hasonló 30%-os arányban költenek 20-30 000 Ft, 30-40 000 Ft között és 40 000 Ft felett.

Azt is gondolnánk, hogy a fiatalok szívesen rendelik házhoz az élelmiszereket, de ezt cáfolják az adatok, 68%-uk soha nem rendel online élelmiszert.

Trendivé vált a piac

Sokak fejében a piacok inkább az idősebb korosztályhoz kapcsolódnak, ez azonban nagyot változott az utóbbi időben. De mivel magyarázható a fiatalok látványos nyitása? Egyrészt egyre egészségtudatosabban élünk, melynek egyik alappillére a jó minőségű termékek megvásárlása, amelyeket talán a piacról tudunk a legkönnyebben beszerezni, hasonlóan az őstermelők áruihoz. A sokat emlegetett gasztroforradalom, a gasztrobloggerek népszerűsége is kedvet csinált a főzéshez, amihez az alapanyagokat szintén be lehet piacról is szerezni. A színes forgatag, a rengeteg illat, a hangulatos beszélgetések kellemes környezetet is kínálnak a vásárláshoz. Tehát míg a piac korábban az idősebb korosztály terének volt címkézve, ma már nemhogy nem ciki, de egyenesen divat. Olyannyira, hogy a megkérdezettek 95%-a jár piacra. Ezt tükrözi a Fény Utcai Piac „Ahol minden vásárlás fesztivál” szlogenje is. Az utóbbi években a Belvárosi Piac is egyfajta gasztroparadicsommá vált, nemrég Széll Tamás is standot nyitott, a biopiacokon sorban állnak a legjobb portékákért, a ritka biohúsokért, és a többi pesti és budai piac is népszerű. Békásmegyeren hamarosan 5 milliárdos piacberuházás indul, és jelzés értékű, hogy a Fény Utcai Piacon is sok a külföldi és a fiatal, mert a népszerű termékek mellett olyan különlegességeket találhatnak, amelyek máshol nem, vagy csak korlátozottan fellelhetők.

A Fény Utcai Piacra a vásárlók például havi 1-2 alkalommal térnek be, de a megkérdezettek 30%-a hetente is útba ejti, a leglelkesebbek pedig hetente 2-4 alkalommal is odalátogatnak, egyre többen közülük fiatalok. A válaszadók fontosnak tartják, hogy útba essen a piac, és széles legyen a kínálat, illetve természetesen az árak sem mellékesek. Pozitívum, ha az árusokkal közvetlen kapcsolatot tudnak kialakítani, legyen bizalmi viszony. Egy korábbi kutatás szerint a Fény Utcai Piacon az emberek 69%-ának vannak olyan árusaik, akikre esküsznek.

Úgy tűnik tehát, hogy aki manapság nem jár piacra, az csak azért nem teszi, mert nem esik neki útba…

Szöveg, fotó: Arvalicom

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.23.

Ma Kelemen, Klementina napja van.

Feldebrőn felépült az Egri borvidék legnagyobb pincészete

Átadták a Varga Pincészet új borászatát az Egri borvidéken lévő Feldebrőn. A fejlesztéssel 8,1 millió literre nőtt a borászat tárolókapacitása, amelyb...

  • 2017-11-23 18:51
7000 nő vallomása a szépségről

A magyar nők egyáltalán nem sajnálják rá az időt, hogy törődjenek magukkal – a JOY Prix de Beauté kutatásából kiderült, hogy például évente átlagosan ...

  • 2017-11-23 17:41
Jótékonysági akció a Fény Utcai Piacon

A Fény Utcai Piac jótékonysági akciót indít, amellyel a Gyermekétkeztetési Alapítvány számára gyűjt élelmiszert, ruhát, játékot.

  • 2017-11-21 20:00
Újabb hazai hírességek vallanak titkaikról

Új évaddal indul az internetről a televízió képernyőjére költöző Lakástalkshow december 4-én a VIASAT3-on. A beszélgetős műsorban a sztárokat Lovász L...

  • 2017-11-21 18:22
Minden harmadik tizenéves abbahagyja a rendszeres sportolást

Stressz, a remélt siker elmaradása, korosztályváltás, a tanulás és a sport összeegyeztethetőségének problémája, szülői nyomás, kiégés. Ezek a főbb pro...

  • 2017-11-21 17:14

hirdetés

5 dolog, amit nem tudtál Hugh Hefnerről

Hugh Hefner korszakalkotó tevékenysége nagy hatást gyakorolt az egész világra. Rengeteget tett hozzá, hogy megdőljenek a szexualitást övező tabuk, kiá...

  • 2017-11-17 08:30
X-Faktor: olasz nyertese lehet az idei évadnak?

A döntőhöz közeledve Ricco és Claudia duettjének sikerült a héten a legtöbb rajongót szereznie a Facebookon, ám továbbra is Serena Rigacci áll az élen...

  • 2017-11-16 21:25
Nyereményautója motiválta a Miss Balaton győztesét

Rákos Lili fejére még augusztusban került fel a Miss Balaton koronája. A fiatal királynő most nyereményautóját is átvehette, ugyanis megszerezte a jog...

  • 2017-11-16 19:22
Kiderült, kinek a bőrébe bújna Oláh Gergő

A hétfő reggeli Morning Show adásának vendége ezúttal Oláh Gergő volt, aki többek között arról mesélt a Class FM műsorvezetőinek, Pataki Zitának, Stoh...

  • 2017-11-16 17:24
Toy Story filmek a Disney Csatornán

A Toy Story a megelevenedett játékok világába kalauzolja a kicsiket és a nagyokat egyaránt. A szívmelengető történet két részét is a műsorára tűzi a D...

  • 2017-11-14 21:03

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés