hirdetés

Partnereink

A magyarok fele már mobilról intézi a karácsonyi bevásárlást

hirdetés

A magyarok fele már mobilról intézi a karácsonyi bevásárlást

A mobiltelefonunkon vásárolni már legalább annyira hétköznapi, mint a hagyományos módon betérni egy üzletbe. Európában a lakosság mintegy 80 százaléka rendel termékeket okostelefonjáról, 41 százalék napi rendszerességgel teszi ezt. Kiderült az is, hogy az összes európai vásárlás mintegy negyedét telefonról indítjuk.

A Mastercard megbízásából készült reprezentatív felmérésében 11 európai ország 18 000 lakosát, köztük a magyarokat kérdezte az Innofact piackutató vállalat.A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett.  E mellett a többség a kanapéról vásárol (82 %), de sokan használják ki, hogy fel sem kell kelniük az ágyból ahhoz, hogy beszerezzék a kiszemelt árucikkeket (25 %). A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban mi is ruhát és elektronikai cikkeket vásárlunk mobilról (43 %). Ugyanakkor látható az is, hogy melyik ágazatok fektetnek nagy energiát online és mobil szolgáltatásaik fejlesztésébe: hazánkban a mobilos élelmiszer bevásárlás (37 %) és a parkolójegy vásárlás is (34 %) jár ebben élen. A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már a tömeget elkerülve, otthona nyugalmából, mobiltelefonról szerzi be. A megkérdezettek többsége (64%) az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról.  Az is kiderült, leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretünk online rendelni telefonunkról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt.  

hirdetés

„Az európaiak nem csak elfogadják, kifejezetten szeretik az okostelefonos vásárlást, hiszen gyors, egyszerű és biztonságos – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországi igazgatója. „Nem kérdés, hogy az átállás a mobiltelefonos vásárlásra átalakítja az egész kontinens kereskedelmét. Ezt a folyamatot mutatja a karácsonyi vásárlás átalakulása is, hogy az emberek otthonról vagy ingázás közben veszik meg az ajándékokat.”

Tízből nyolc európai vásárol okostelefonnal

Nem csak Magyarországon, de egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek közel fele (47%) legalább heti egyszer vagy akár még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék.

Már a karácsonyi bevásárlást is mobilról intézzük

 Az európaiak közel háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra. Az karácsonyi ünnepekre készülve sokan élnek a gyors és egyszerű mobilos vásárlás lehetőségével kihasználva a várakozással töltött időt vagy szüneteiket. Az ajándékok közel ötödét pedig tömegközlekedés közben (19 %) vagy munkahelyi szünetekben (18 %) szerzik be a felhasználók, sokan pedig az ebédszünetben vásárolgatnak (9 %). Amikor a részvevőket arra kérték, hogy válasszák ki a három kedvenc karácsonyi bevásárló idejüket, az európaiak többsége a hétköznapi szabad percekre szavaztak, nem a hétvégi szabadnapokra.

Az gyorsaság és a kényelem a mobiltelefonos vásárlás legfőbb előnyei

Számos előnyét látjuk a mobilos vásárlásnak: a megkérdezettek 44 százaléka szerint ezek közül a gyorsaság a legfontosabb, mások az egy-kattintásos vásárlást (33 %), az egyszerű tájékozódást (30 %) és a megerősített biztonságot (14 %) nevezték meg. Különösen az angolok (22%), írek (21%), spanyolok és a franciák (20%) tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát. A lengyel (63%), német (59%) és svájci (56%) fogyasztók a leghatékonyabbak, ők minden előnyénél többre tartják a gyorsaságot.

A ruhák és a kiegészítők a legnépszerűbb mobilon vásárolt termékek

A megkérdezettek több mint fele (54 %) vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány már meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket a sorban. Néhány cikk, például a tömegközlekedési jegyek tekintetében nagy különbség van az egyes piacokon: például a svájciak közel fele vásárol (48 %) vonaljegyet mobilról, míg ez az oroszoknál mindössze 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csupán 12 százaléka oldja meg mobilról a jegyvásárlást.

Szöveg: LocaTime PR

Fotó: Mastercard

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 08.22.

Ma Menyhért, Mirjam napja van.

Elindult a ROAD MOVIE!

A Margaret Island Balaton-ihlette dalával indult útjára a VOLT Produkció új projektje, a ROAD MOVIE, amely a legnépszerűbb hazai zenekarok és előadók ...

  • 2019-08-22 09:14
Ropogtass okosan!

Ki tudja miért, a legtöbb ember nagyon szeret ropogtatni. Mármint valamilyen finom falatot, nasit, amit útközben bármikor és bárhol elő lehet venni.

  • 2019-08-22 07:42
Balogh Eleni nyerte 2019-ben a Miss Balatont

A 19 éves budapesti Balogh Eleni nyerte el idén a Miss Balaton címet a zsűri döntése alapján, egyúttal ő lett a közönségszavazás győztese is, sőt a Su...

  • 2019-08-20 15:40
Festés hőségben? Néhány mesteri trükkel sima ügy!

30 °C feletti hőmérsékletnél kockázatos festeni, mázolni, főleg kültéren a tűző napon. Egyrészt körülményesebb szép eredményt elérni, másrészt a szerv...

  • 2019-08-20 14:05
Kávéházi hangulatot varázsol az otthonokba a SPAR

A Nescafé® Dolce Gusto® kávégépek, kávékapszulák és kiegészítők a kiváló minőség garanciái. A SPAR Magyarország üzleteiben az augusztus 15-én induló ú...

  • 2019-08-20 11:22

hirdetés

Kampány a Duna-partok tiszta levegőjéért

Tiszta levegőt a Duna-partokon is: radikálisan csökkentsék a hajóforgalom okozta levegő- és zajszennyezést! címmel indít közös kampányt a Levegő Munka...

  • 2019-08-20 09:02
Zölden és pénztárca kímélően is kezdődhet a tanév

Pár nap és kezdődik az iskola – ami évről évre tetemes kiadást jelent a szülők számára. Azonban vannak olyan lehetőségek, apró trükkök, amelyekkel nem...

  • 2019-08-19 23:17
Megnyílik az OfficeXPO

Az Év Irodája verseny elindulásának 10. évfordulója alkalmából októberben egy 9 napos programsorozatot hívnak életre a szervezők Office Week néven. A ...

  • 2019-08-19 21:59
Legyártották a 15 milliomodik ConiSeal technológiával készült abroncsot

Legyártották a 15 milliomodik ContiSeal gumiabroncsot a Continental portugáliai üzemében. A német technológiai vállalat terméke egy olyan szériagyártá...

  • 2019-08-19 17:53
Megvan a Nosalty ügynökségi kihívásának győztese!

Lezárult az ország vezető online gasztromagazinja, a Nosalty nyárra meghirdetett, KitchenAD – Főzz meg minket! elnevezésű ügynökségi kihívása. A rendh...

  • 2019-08-19 15:57

Minden cikk

hirdetés

hirdetés