hirdetés

Partnereink

A magyarok fele már mobilról intézi a karácsonyi bevásárlást

hirdetés

A magyarok fele már mobilról intézi a karácsonyi bevásárlást

A mobiltelefonunkon vásárolni már legalább annyira hétköznapi, mint a hagyományos módon betérni egy üzletbe. Európában a lakosság mintegy 80 százaléka rendel termékeket okostelefonjáról, 41 százalék napi rendszerességgel teszi ezt. Kiderült az is, hogy az összes európai vásárlás mintegy negyedét telefonról indítjuk.

A Mastercard megbízásából készült reprezentatív felmérésében 11 európai ország 18 000 lakosát, köztük a magyarokat kérdezte az Innofact piackutató vállalat.A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett.  E mellett a többség a kanapéról vásárol (82 %), de sokan használják ki, hogy fel sem kell kelniük az ágyból ahhoz, hogy beszerezzék a kiszemelt árucikkeket (25 %). A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban mi is ruhát és elektronikai cikkeket vásárlunk mobilról (43 %). Ugyanakkor látható az is, hogy melyik ágazatok fektetnek nagy energiát online és mobil szolgáltatásaik fejlesztésébe: hazánkban a mobilos élelmiszer bevásárlás (37 %) és a parkolójegy vásárlás is (34 %) jár ebben élen. A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már a tömeget elkerülve, otthona nyugalmából, mobiltelefonról szerzi be. A megkérdezettek többsége (64%) az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról.  Az is kiderült, leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretünk online rendelni telefonunkról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt.  

hirdetés

„Az európaiak nem csak elfogadják, kifejezetten szeretik az okostelefonos vásárlást, hiszen gyors, egyszerű és biztonságos – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországi igazgatója. „Nem kérdés, hogy az átállás a mobiltelefonos vásárlásra átalakítja az egész kontinens kereskedelmét. Ezt a folyamatot mutatja a karácsonyi vásárlás átalakulása is, hogy az emberek otthonról vagy ingázás közben veszik meg az ajándékokat.”

Tízből nyolc európai vásárol okostelefonnal

Nem csak Magyarországon, de egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek közel fele (47%) legalább heti egyszer vagy akár még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék.

Már a karácsonyi bevásárlást is mobilról intézzük

 Az európaiak közel háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra. Az karácsonyi ünnepekre készülve sokan élnek a gyors és egyszerű mobilos vásárlás lehetőségével kihasználva a várakozással töltött időt vagy szüneteiket. Az ajándékok közel ötödét pedig tömegközlekedés közben (19 %) vagy munkahelyi szünetekben (18 %) szerzik be a felhasználók, sokan pedig az ebédszünetben vásárolgatnak (9 %). Amikor a részvevőket arra kérték, hogy válasszák ki a három kedvenc karácsonyi bevásárló idejüket, az európaiak többsége a hétköznapi szabad percekre szavaztak, nem a hétvégi szabadnapokra.

Az gyorsaság és a kényelem a mobiltelefonos vásárlás legfőbb előnyei

Számos előnyét látjuk a mobilos vásárlásnak: a megkérdezettek 44 százaléka szerint ezek közül a gyorsaság a legfontosabb, mások az egy-kattintásos vásárlást (33 %), az egyszerű tájékozódást (30 %) és a megerősített biztonságot (14 %) nevezték meg. Különösen az angolok (22%), írek (21%), spanyolok és a franciák (20%) tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát. A lengyel (63%), német (59%) és svájci (56%) fogyasztók a leghatékonyabbak, ők minden előnyénél többre tartják a gyorsaságot.

A ruhák és a kiegészítők a legnépszerűbb mobilon vásárolt termékek

A megkérdezettek több mint fele (54 %) vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány már meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket a sorban. Néhány cikk, például a tömegközlekedési jegyek tekintetében nagy különbség van az egyes piacokon: például a svájciak közel fele vásárol (48 %) vonaljegyet mobilról, míg ez az oroszoknál mindössze 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csupán 12 százaléka oldja meg mobilról a jegyvásárlást.

Szöveg: LocaTime PR

Fotó: Mastercard

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 04.21.

Ma Konrád napja van.

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y...

  • 2019-04-20 20:15
Segítség, lázas a gyerek!

Rengeteg tévhit forog közszájon a lázzal kapcsolatban, például, hogy kicsapja a magas láz a fehérjéket, vagy begörcsöl a gyerek. Az igazság, és az elf...

  • 2019-04-20 18:16
Hétfőtől tt a Noob Csapat!

Húsvét hétfőn startol a Nickelodeonon a Noob Csapat, a gyerekcsatorna külföldön már nagy népszerűségnek örvendő, új sorozata. A főszereplő, Silvia, ho...

  • 2019-04-20 14:14
Hallottál már a leoldható géllakk előnyeiről?

Mi az, amit könnyű felvinni, mint a körömlakkot, tartós, mint a zselé és 5 perc alatt leoldható? Természetesen a CND Shellac Beau leoldható géllakk, a...

  • 2019-04-20 12:08
Ma ingyenes a húsvéti fotózás az AsiaCenter nyuszijával!

Egész nap ingyenes húsvéti fotózással ajándékozza meg látogatóit a családbarát üzletközpont a Keleti Szárny 1. emeletén, ahol vidám, tavaszi háttér el...

  • 2019-04-20 10:52

hirdetés

Idén ezek a legnépszerűbb húsvéti programok

Kifejezetten húsvéti programra vágyunk húsvétkor, azaz nyuszit simogatunk és tojást festünk vagy a négynapos hétvége egyszerűen csak jó alkalom egy we...

  • 2019-04-19 22:17
Így lehet otthon mindig frissítő a vendégváráshoz

Vendégek fogadása esetén kellemetlen lehet, amikor elfogy a frissítő és már nincs mivel megkínálni a látogatókat. Egy szénsavasító készülék ilyenkor n...

  • 2019-04-19 21:10
Együtt a gyermekházasságok ellen

Kafiya, a Szomáliából gyermekházasság elől elmenekült lány nyitotta meg a Daalarna április 12-ei divatbemutatóját, amelyen az új REBELLE esküvői és al...

  • 2019-04-19 19:47
Magyar fejlesztésű 3D nyomtatóval készítették a Trónok harca figuráit

Budapestre is megérkezett a tél. A magyarországi bemutatóra a sorozatban látható sárkányok és a vastrón élethű mását a CraftBot magyar 3D nyomtatóival...

  • 2019-04-19 17:45
Újra Nyuladalom Siófokon

Idén is izgalmas programokkal várja a családokat Siófok a húsvéti négynapos ünnep alatt. A város jelképének számító Víztorony mellett nagypéntektől eg...

  • 2019-04-19 16:13

Minden cikk

hirdetés

hirdetés