Partnereink

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és hazánkban egyaránt. A felsővezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt globális viszonylatban. Ezekről a biztató adatokról számol be az Unilever „Különbözőség és Egység” című jelentése, amely a március 8-ai nőnap alkalmából készült.

Kiváló eredménnyel jártak az Unilever azon erőfeszítései, hogy minél több nőt neveznek ki vezetői pozícióba – ez megmutatkozik a munkavállalók megtartása terén, a junior munkaerőért folytatott versenyben, de jelentősen hozzájárul eredményeik és a csapatmunka minőségéhez is. A jelentés megerősíti, hogy pozitív hatást gyakorol a vállalati sikerekre, ha tízből legalább három nő ül a vezetőségben, mivel azonnal mérhető eredményjavulás tapasztalható. Az a vállalat, amelyet nők vezetnek, 28%-kal ütemesebben fejlődik a piaci átlagnál.

Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez a modell flexibilis munkaidőt biztosít, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi és női alkalmazottak számára, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő két különböző személy tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.

Az Unilever különbözőséghez és egységességhez való haladó hozzáállása a legtöbb területen megmutatkozik: a vállalati kultúrában, a nemi egyenlőség erősítésében, illetve a munkavállalók nem, életkor, származás, vallás szerinti megkülönböztetés nélküli elfogadása terén is. Az Unilever ezen felül támogatja a „HeForShe” kampányt is azon meggyőződésből, hogy az egyenlőség eléréséhez az egész emberiségre, nőkre és férfiakra egyaránt szükség van. Az Unilever a Fenntarthatósági Tervben elkötelezte magát a női esélyegyenlőség javítása iránt, továbbá amellett, hogy segíti a nők képzéshez és oktatáshoz való hozzájutását.

Magyarországi eredmények

Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a , amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.

„Fontos látnunk, hogy a jövőbeni növekedés záloga a nők aktívabb gazdasági részvételének támogatása. Éppen ezért, ha támogatjuk és segítjük a nőket, családjaikat és közösségeiket, saját lehetőségeinket alapozzuk meg az üzleti növekedés terén. Magyarországon is kiemelt célunk, hogy támogatást és bátorítást nyújtsunk a nőknek, nem csak a hétköznapi önmegvalósításhoz, ahogy azt a Dove márkánkkal tesszük, de a professzionális életben is. Ezért nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők is képviselve legyenek az Unilever Magyarország vezetői között” – mondta Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország és Adria régió ügyvezető igazgatója.

Stratégiai együttműködésbe kezdett az Unilever Dove márkája és a Wmn.hu. Mivel a Dove célja, hogy a nők számára a szépség ne a szorongás, hanem az önbizalom forrása legyen, ezért kommunikációs partnerének a D. Tóth Kriszta nevéhez fűződő Wmn.hu-t választotta. Mivel a hazai portál is arra törekszik, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben és bátran ünnepeljék a tökéletlenséget, illetve szeressék önmagukat, ezért hitelesen tudja képviselni a márka valódi értékeit. A közös munka márciustól év végéig tart, ennek keretében különböző szemszögből mutatnak be a valódi női szépséggel kapcsolatos témákat.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 190 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat évente 170 milliárd terméket értékesít, forgalma közel 48,4 milliárd eurót ért el 2014-ben. Az Unilever világszerte 172 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A vállalat által kidolgozott Unilever Fenntarthatósági Terv egyedülálló módon nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de termékei teljes életciklusára is koncentrál. Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését.

Kép, szöveg: Próbakő Kommunikáció

Főkép: socialbranding.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 10.18.

Ma Lukács napja van.

7 érdekesség a hazai termálvizekről

Magyarországon nem nehéz jótékony hatású vizekre lelni, hiszen hazánk bővelkedik a gyógyforrásokban. Mégis, ha szeretnénk rátalálni a számunkra legmeg...

  • 2017-10-13 19:33
Mesekönyveket gyűjtünk rászoruló gyermekek számára!

Kérjük, hogy vegyen részt a SPAR Magyarország és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat könyvgyűjtő akciójában! Gyűjtse otthon és munkahelyén a feleslegess...

  • 2017-10-13 15:27
Fluor Tomi szerint a beatbox sem segített a magányos ősemberen

Samu viszontagságos élete, Kittenberger Kálmán különös hobbija és Szent Imre erényöve – történelmünk meghatározó alakjait veszik górcső alá a Comedy C...

  • 2017-10-13 11:45
Öt mesébe illő látványosság Izlandról

Vastag jégtakaróval borított fjordok, kristálytiszta források és felhőfátyol mögé rejtett vulkánok – Izland természeti csodái eredeti formájukban, az ...

  • 2017-10-13 09:38
Coming out nap a Viacomon

Október 11-e a nemzetközi Coming Out Day, vagyis az Előbújás napja, amikor az LMBTQ közösség az elfogadást, a nyitottságot és az őszinteséget ünnepli....

  • 2017-10-12 22:21

hirdetés

Ada laktózmentes fehérjével fogy

A népszerű műsorvezető és kétgyermekes anyuka, Ada mindig is odafigyelt arra, hogy egészségesen étkezzen. Gyermekkora óta sportol, sőt az elmúlt évekb...

  • 2017-10-12 20:50
Trumpot ejtették, új trollkodásokkal jönnek a South Park negyedikesei

Október 12-én, csütörtöktől vadonatúj részekkel jelentkezik Cartman, Kenny, Kyle, Stan és a coloradói kisváros, South Park apraja-nagyja a Comedy Cent...

  • 2017-10-12 19:20
Bódi Gusztiék vendégül látták Schobert Norbit és Rubint Rékát

Most csütörtökön a Sláger TV műsorának vendége lesz Rubint Réka és Schobert Norbi. A méltán híres fitnesz gurukat most először látja vendégül Bódi Gus...

  • 2017-10-12 17:50
1,8 milliárd forint a Fashion Days fél éves bevétele

Idén január és augusztus között 1 823 138 000 Ft volt a Fashion Days magyarországi bevétele. Ez a vártnál magasabb, 44%-os növekedést jelent a tavalyi...

  • 2017-10-11 20:51
Lelassult a lakások drágulása

Lassult a lakásdrágulás a második negyedévben: a használt lakások ára már csak 7,8, az újaké 4,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.

  • 2017-10-11 17:55

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés