Partnereink

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és hazánkban egyaránt. A felsővezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt globális viszonylatban. Ezekről a biztató adatokról számol be az Unilever „Különbözőség és Egység” című jelentése, amely a március 8-ai nőnap alkalmából készült.

Kiváló eredménnyel jártak az Unilever azon erőfeszítései, hogy minél több nőt neveznek ki vezetői pozícióba – ez megmutatkozik a munkavállalók megtartása terén, a junior munkaerőért folytatott versenyben, de jelentősen hozzájárul eredményeik és a csapatmunka minőségéhez is. A jelentés megerősíti, hogy pozitív hatást gyakorol a vállalati sikerekre, ha tízből legalább három nő ül a vezetőségben, mivel azonnal mérhető eredményjavulás tapasztalható. Az a vállalat, amelyet nők vezetnek, 28%-kal ütemesebben fejlődik a piaci átlagnál.

Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez a modell flexibilis munkaidőt biztosít, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi és női alkalmazottak számára, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő két különböző személy tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.

Az Unilever különbözőséghez és egységességhez való haladó hozzáállása a legtöbb területen megmutatkozik: a vállalati kultúrában, a nemi egyenlőség erősítésében, illetve a munkavállalók nem, életkor, származás, vallás szerinti megkülönböztetés nélküli elfogadása terén is. Az Unilever ezen felül támogatja a „HeForShe” kampányt is azon meggyőződésből, hogy az egyenlőség eléréséhez az egész emberiségre, nőkre és férfiakra egyaránt szükség van. Az Unilever a Fenntarthatósági Tervben elkötelezte magát a női esélyegyenlőség javítása iránt, továbbá amellett, hogy segíti a nők képzéshez és oktatáshoz való hozzájutását.

Magyarországi eredmények

Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a , amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.

„Fontos látnunk, hogy a jövőbeni növekedés záloga a nők aktívabb gazdasági részvételének támogatása. Éppen ezért, ha támogatjuk és segítjük a nőket, családjaikat és közösségeiket, saját lehetőségeinket alapozzuk meg az üzleti növekedés terén. Magyarországon is kiemelt célunk, hogy támogatást és bátorítást nyújtsunk a nőknek, nem csak a hétköznapi önmegvalósításhoz, ahogy azt a Dove márkánkkal tesszük, de a professzionális életben is. Ezért nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők is képviselve legyenek az Unilever Magyarország vezetői között” – mondta Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország és Adria régió ügyvezető igazgatója.

Stratégiai együttműködésbe kezdett az Unilever Dove márkája és a Wmn.hu. Mivel a Dove célja, hogy a nők számára a szépség ne a szorongás, hanem az önbizalom forrása legyen, ezért kommunikációs partnerének a D. Tóth Kriszta nevéhez fűződő Wmn.hu-t választotta. Mivel a hazai portál is arra törekszik, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben és bátran ünnepeljék a tökéletlenséget, illetve szeressék önmagukat, ezért hitelesen tudja képviselni a márka valódi értékeit. A közös munka márciustól év végéig tart, ennek keretében különböző szemszögből mutatnak be a valódi női szépséggel kapcsolatos témákat.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 190 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat évente 170 milliárd terméket értékesít, forgalma közel 48,4 milliárd eurót ért el 2014-ben. Az Unilever világszerte 172 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A vállalat által kidolgozott Unilever Fenntarthatósági Terv egyedülálló módon nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de termékei teljes életciklusára is koncentrál. Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését.

Kép, szöveg: Próbakő Kommunikáció

Főkép: socialbranding.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 04.25.

Ma Márk napja van.

Király, Gera és Juhász együtt edzették a Bozsik bajnokokat

Focista sztárparádé volt Telkiben, az OTP Bozsik Bajnokok programjának edzőtáborában, ahol a magyar foci legjobbjai készítettek fel 36 kiválasztott gy...

  • 2017-04-25 18:42
Lin-csi apát minden szava

Először jelennek meg egy kötetben a sokak által már ismert és kedvelt Su-la-ce-írások. A 9. századi kínai bölcselő, Lin-csi apát útmutatásai a mi 21. ...

  • 2017-04-21 09:08
Fuss azokért, akik nem futhatnak

Tizenöt éves fennállása óta a Wings for Life non-profit szervezet kitűzött célja, hogy támogatást nyújtson és gyógymódot találjon emberek milliói szám...

  • 2017-04-20 21:00
Eredményes első félévet zárt hazánkban a Taxify

Sikeresen zárta első fél évét a Taxify Magyarországon. A társaság alig hat hónap alatt megduplázta flottája méretét, így már 200 autóval van jelen a f...

  • 2017-04-20 19:09
Háy János: Az öregtó felé

Az öregtó felé címmel jelenik meg Háy János új verseskötete az Európa Könyvkiadó gondozásában. A könyv az elmúlt nyolc év verseit gyűjti össze, nagy ö...

  • 2017-04-20 17:51

hirdetés

Kitelepítési és 1956-os napló

Borbála a harmadik Andrássy lány, akinek írásait közreadja az Európa Könyvkiadó. Gróf Andrássy Tivadar és Zichy Eleonóra lányai, Ilona, Borbála, Katal...

  • 2017-04-11 16:53
Országjárás a levelek nyomában

A hosszú téli hónapoknak vége, itt az ideje hát, hogy véget vessünk a lustálkodásnak, s méltó programmal üdvözöljük a jó idő beköszöntét. Bátran válla...

  • 2017-04-11 11:30
Masha és a Medve először hazai színpadon

A gyermekek nagy aktuális kedvence, a Masha és a Medve című bohókás, kedves mesesorozat egy csodálatos mesemusical formájában kel életre a budapesti T...

  • 2017-04-11 09:07
Miranda July: Az első rosszfiú

Miranda July az amerikai közélet egyik legizgalmasabb alakja: rendező, forgatókönyvíró, színész, előadóművész és író. Első regénye Az első rosszfiú cí...

  • 2017-04-10 22:21
Életet menteni tanultak a pécsi turisztikai szakemberek

Városnézés, kirándulás, élménygyűjtés. Ki ne vágyna erre? Magunk mögött hagyni a stresszt, a hétköznapokat és útnak indulni. Ráadásul nem is kell mess...

  • 2017-04-10 19:03

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés