Partnereink

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és hazánkban egyaránt. A felsővezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt globális viszonylatban. Ezekről a biztató adatokról számol be az Unilever „Különbözőség és Egység” című jelentése, amely a március 8-ai nőnap alkalmából készült.

Kiváló eredménnyel jártak az Unilever azon erőfeszítései, hogy minél több nőt neveznek ki vezetői pozícióba – ez megmutatkozik a munkavállalók megtartása terén, a junior munkaerőért folytatott versenyben, de jelentősen hozzájárul eredményeik és a csapatmunka minőségéhez is. A jelentés megerősíti, hogy pozitív hatást gyakorol a vállalati sikerekre, ha tízből legalább három nő ül a vezetőségben, mivel azonnal mérhető eredményjavulás tapasztalható. Az a vállalat, amelyet nők vezetnek, 28%-kal ütemesebben fejlődik a piaci átlagnál.

Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez a modell flexibilis munkaidőt biztosít, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi és női alkalmazottak számára, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő két különböző személy tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.

Az Unilever különbözőséghez és egységességhez való haladó hozzáállása a legtöbb területen megmutatkozik: a vállalati kultúrában, a nemi egyenlőség erősítésében, illetve a munkavállalók nem, életkor, származás, vallás szerinti megkülönböztetés nélküli elfogadása terén is. Az Unilever ezen felül támogatja a „HeForShe” kampányt is azon meggyőződésből, hogy az egyenlőség eléréséhez az egész emberiségre, nőkre és férfiakra egyaránt szükség van. Az Unilever a Fenntarthatósági Tervben elkötelezte magát a női esélyegyenlőség javítása iránt, továbbá amellett, hogy segíti a nők képzéshez és oktatáshoz való hozzájutását.

Magyarországi eredmények

Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a , amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.

„Fontos látnunk, hogy a jövőbeni növekedés záloga a nők aktívabb gazdasági részvételének támogatása. Éppen ezért, ha támogatjuk és segítjük a nőket, családjaikat és közösségeiket, saját lehetőségeinket alapozzuk meg az üzleti növekedés terén. Magyarországon is kiemelt célunk, hogy támogatást és bátorítást nyújtsunk a nőknek, nem csak a hétköznapi önmegvalósításhoz, ahogy azt a Dove márkánkkal tesszük, de a professzionális életben is. Ezért nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők is képviselve legyenek az Unilever Magyarország vezetői között” – mondta Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország és Adria régió ügyvezető igazgatója.

Stratégiai együttműködésbe kezdett az Unilever Dove márkája és a Wmn.hu. Mivel a Dove célja, hogy a nők számára a szépség ne a szorongás, hanem az önbizalom forrása legyen, ezért kommunikációs partnerének a D. Tóth Kriszta nevéhez fűződő Wmn.hu-t választotta. Mivel a hazai portál is arra törekszik, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben és bátran ünnepeljék a tökéletlenséget, illetve szeressék önmagukat, ezért hitelesen tudja képviselni a márka valódi értékeit. A közös munka márciustól év végéig tart, ennek keretében különböző szemszögből mutatnak be a valódi női szépséggel kapcsolatos témákat.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 190 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat évente 170 milliárd terméket értékesít, forgalma közel 48,4 milliárd eurót ért el 2014-ben. Az Unilever világszerte 172 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A vállalat által kidolgozott Unilever Fenntarthatósági Terv egyedülálló módon nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de termékei teljes életciklusára is koncentrál. Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését.

Kép, szöveg: Próbakő Kommunikáció

Főkép: socialbranding.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 03.25.

Ma Irén, Írisz napja van.

Tippek a tavaszi méregtelenítéshez

A legtöbben tavasszal szánják rá magukat a fogyókúrára és a méregtelenítésre, hogy magabiztosabban vághassanak neki a közelgő strandszezonnak.

  • 2017-03-24 19:09
5 érdekesség, amit nem tudtál az Oscar-díjas Viola Davisről

Hihetetlen, hogy a Dél-Karolinából származó színésznő már elmúlt 50 éves, hollywoodi csillagának azonban eszében sincs leáldozni, sőt, egyre magasabbr...

  • 2017-03-24 16:19
Áttörés jöhet a mobilfizetésben

A Mastercard szerint az egyérintéses mobilfizetés a következő olyan innovatív fizetési megoldás, amely széles körben elterjed Magyarországon, vagyis e...

  • 2017-03-22 16:26
Nevetni szex közben – ciki, vagy nem?

A menet legnagyobb hevében tört ki belőled a röhögés. Ciki? Szerintem nem. Kellemetlen szex-történeteket osztottunk meg egy buliban, ahol is Laura ezz...

  • 2017-03-20 20:55
Mága Zoltán tűzifa akciója sok emberen segített

Ötgyermekes családnál, a Pest megyei Acsán zárta le a „Meleget az otthonokba!” jelszóval, február elején a rekord hidegben indított egész országot átf...

  • 2017-03-20 13:37

hirdetés

Sikerrel mutatkoztak be a magyar fejlesztések

Európa legjobb városfejlesztési nagyprojektje lett a Liget Budapest Projekt az „ingatlanszakmai Oscaron” Cannes-ban. A Liget Budapest Projekt a MIPIM ...

  • 2017-03-20 12:05
Csíkok, buggyos ujj és rózsaszín minden mennyiségben

A hosszú tél után végre mutogatja magát a balzsamos tavasz is, így testünk-lelkünk felfrissülése mellett a ruhatárunk is fellélegezhet. A sötét színek...

  • 2017-03-20 08:37
Wiz Khalifa, Rita Ora és sokan mások a Szigeten

Szépen kerekedik az idei Sziget programja, ezúttal egy híján 10 név került a már eddig is színes csoportba. Rapper-nagyágyú, pop-r’n’b díva, indie roc...

  • 2017-03-19 21:55
„Ingatlanszakmai Oscarra” esélyes a Liget

A nemzetközi figyelem fókuszába került a Budapest-stand a világ legrangosabb ingatlanfejlesztési szakkiállításán, a MIPIM-en, amely ma nyitotta meg ka...

  • 2017-03-19 19:47
Izgalmas thrillert írt a Music FM műsorvezetője

Egy izgalmas, fordulatokkal teli thrillerrel lépett a könyvpiacra a 89.5 Music FM ismert műsorvezetője, a Music Killers DJ istállóját is irányító Juhá...

  • 2017-03-19 16:09

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés