Partnereink

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és hazánkban egyaránt. A felsővezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt globális viszonylatban. Ezekről a biztató adatokról számol be az Unilever „Különbözőség és Egység” című jelentése, amely a március 8-ai nőnap alkalmából készült.

Kiváló eredménnyel jártak az Unilever azon erőfeszítései, hogy minél több nőt neveznek ki vezetői pozícióba – ez megmutatkozik a munkavállalók megtartása terén, a junior munkaerőért folytatott versenyben, de jelentősen hozzájárul eredményeik és a csapatmunka minőségéhez is. A jelentés megerősíti, hogy pozitív hatást gyakorol a vállalati sikerekre, ha tízből legalább három nő ül a vezetőségben, mivel azonnal mérhető eredményjavulás tapasztalható. Az a vállalat, amelyet nők vezetnek, 28%-kal ütemesebben fejlődik a piaci átlagnál.

Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez a modell flexibilis munkaidőt biztosít, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi és női alkalmazottak számára, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő két különböző személy tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.

Az Unilever különbözőséghez és egységességhez való haladó hozzáállása a legtöbb területen megmutatkozik: a vállalati kultúrában, a nemi egyenlőség erősítésében, illetve a munkavállalók nem, életkor, származás, vallás szerinti megkülönböztetés nélküli elfogadása terén is. Az Unilever ezen felül támogatja a „HeForShe” kampányt is azon meggyőződésből, hogy az egyenlőség eléréséhez az egész emberiségre, nőkre és férfiakra egyaránt szükség van. Az Unilever a Fenntarthatósági Tervben elkötelezte magát a női esélyegyenlőség javítása iránt, továbbá amellett, hogy segíti a nők képzéshez és oktatáshoz való hozzájutását.

Magyarországi eredmények

Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a , amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.

„Fontos látnunk, hogy a jövőbeni növekedés záloga a nők aktívabb gazdasági részvételének támogatása. Éppen ezért, ha támogatjuk és segítjük a nőket, családjaikat és közösségeiket, saját lehetőségeinket alapozzuk meg az üzleti növekedés terén. Magyarországon is kiemelt célunk, hogy támogatást és bátorítást nyújtsunk a nőknek, nem csak a hétköznapi önmegvalósításhoz, ahogy azt a Dove márkánkkal tesszük, de a professzionális életben is. Ezért nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők is képviselve legyenek az Unilever Magyarország vezetői között” – mondta Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország és Adria régió ügyvezető igazgatója.

Stratégiai együttműködésbe kezdett az Unilever Dove márkája és a Wmn.hu. Mivel a Dove célja, hogy a nők számára a szépség ne a szorongás, hanem az önbizalom forrása legyen, ezért kommunikációs partnerének a D. Tóth Kriszta nevéhez fűződő Wmn.hu-t választotta. Mivel a hazai portál is arra törekszik, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben és bátran ünnepeljék a tökéletlenséget, illetve szeressék önmagukat, ezért hitelesen tudja képviselni a márka valódi értékeit. A közös munka márciustól év végéig tart, ennek keretében különböző szemszögből mutatnak be a valódi női szépséggel kapcsolatos témákat.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 190 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat évente 170 milliárd terméket értékesít, forgalma közel 48,4 milliárd eurót ért el 2014-ben. Az Unilever világszerte 172 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A vállalat által kidolgozott Unilever Fenntarthatósági Terv egyedülálló módon nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de termékei teljes életciklusára is koncentrál. Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését.

Kép, szöveg: Próbakő Kommunikáció

Főkép: socialbranding.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 07.31.

Ma Oszkár napja van.

"Az ember nem hallja a Teremtő hangját, ha megállás nélkül beszél."

Új női írót avattunk nyáron Rapavi Krisztina személyében, aki saját történetét írta meg első, Címkék nélkül című könyvében. Egy könnyed történet, ami ...

  • 2016-07-29 08:53
DuffMcKagan It’s SoEasy… és más hazugságok

A Guns N’ Roses és a Velvet Revolver alapító tagjának története arról, miként jutott a csúcsra, hogyan küzdött az alkohollal és a drogokkal, hogyan om...

  • 2016-07-26 08:11
Hogyan kerüljük el a veszélyes kiszáradást?

Rengeteg tévhit kering arról, hogy mennyi folyadékot kellene naponta elfogyasztani, különösen egy forró nyári napon, amikor még jobban oda kell figyel...

  • 2016-07-25 18:36
Stresszoldás Tolvai Reni módra: Ő így csinálja!

Van, aki a legkínosabb helyzetekből is nevetve vágja ki magát, míg más szó szerint elmenekül egy cikis szituációból. A Második Randi következő civil s...

  • 2016-07-25 16:23
Koncert az összefogás és a barátság jegyében

Két világ találkozik július 24-én (vasárnap), 19:00 órakor a Rumbach Sebestyén Zsinagóga falai között: Songs of The Inner Heart címen al-Andalúz költe...

  • 2016-07-25 12:20

hirdetés

Így érezheted magad egész nap Brazíliában

A dolgos munkanapokat nyáron talán még nehezebb elviselni, mint a többi évszakban. A szikrázó napsütés, a kellemes meleg az iroda falain kívülre, mess...

  • 2016-07-25 09:48
Jess Glynne-nel turbózza fel a nyarat a Class FM

A Class FM hétről hétre a legnépszerűbb világsztárokat hozza közelebb a hallgatókhoz, akik olyan előadók koncertjeire nyerhetnek jegyeket, mint a Szig...

  • 2016-07-24 22:14
Augusztus 20.-án: MOTi az Akvárium Klubban

Rögtön azután, hogy megünnepeltük az új kenyeret, az államalapítást, és megnéztük a tűzijátékot, egy újabb ünnepre gyűlhetünk össze, ugyanis augusztus...

  • 2016-07-24 20:35
Nyárra ajánljuk: Címkék nélkül

A Címkék nélkül egy könnyed történetet mesél el, de közben érezzük, többről lesz itt szó, mind egyszerű happy end. A valós események ihlette történet ...

  • 2016-07-24 14:48
Ki válasszon sportágat: a szülő vagy a gyerek?

Hogyan válasszon a szülő felelősségteljesen sportot gyermekének? A Magyar Diáksport Szövetség szerint fontos, hogy már időben kiderüljön, melyik az a ...

  • 2016-07-23 14:00

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés