Partnereink

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és hazánkban egyaránt. A felsővezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt globális viszonylatban. Ezekről a biztató adatokról számol be az Unilever „Különbözőség és Egység” című jelentése, amely a március 8-ai nőnap alkalmából készült.

Kiváló eredménnyel jártak az Unilever azon erőfeszítései, hogy minél több nőt neveznek ki vezetői pozícióba – ez megmutatkozik a munkavállalók megtartása terén, a junior munkaerőért folytatott versenyben, de jelentősen hozzájárul eredményeik és a csapatmunka minőségéhez is. A jelentés megerősíti, hogy pozitív hatást gyakorol a vállalati sikerekre, ha tízből legalább három nő ül a vezetőségben, mivel azonnal mérhető eredményjavulás tapasztalható. Az a vállalat, amelyet nők vezetnek, 28%-kal ütemesebben fejlődik a piaci átlagnál.

Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez a modell flexibilis munkaidőt biztosít, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi és női alkalmazottak számára, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő két különböző személy tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.

Az Unilever különbözőséghez és egységességhez való haladó hozzáállása a legtöbb területen megmutatkozik: a vállalati kultúrában, a nemi egyenlőség erősítésében, illetve a munkavállalók nem, életkor, származás, vallás szerinti megkülönböztetés nélküli elfogadása terén is. Az Unilever ezen felül támogatja a „HeForShe” kampányt is azon meggyőződésből, hogy az egyenlőség eléréséhez az egész emberiségre, nőkre és férfiakra egyaránt szükség van. Az Unilever a Fenntarthatósági Tervben elkötelezte magát a női esélyegyenlőség javítása iránt, továbbá amellett, hogy segíti a nők képzéshez és oktatáshoz való hozzájutását.

Magyarországi eredmények

Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a , amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.

„Fontos látnunk, hogy a jövőbeni növekedés záloga a nők aktívabb gazdasági részvételének támogatása. Éppen ezért, ha támogatjuk és segítjük a nőket, családjaikat és közösségeiket, saját lehetőségeinket alapozzuk meg az üzleti növekedés terén. Magyarországon is kiemelt célunk, hogy támogatást és bátorítást nyújtsunk a nőknek, nem csak a hétköznapi önmegvalósításhoz, ahogy azt a Dove márkánkkal tesszük, de a professzionális életben is. Ezért nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők is képviselve legyenek az Unilever Magyarország vezetői között” – mondta Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország és Adria régió ügyvezető igazgatója.

Stratégiai együttműködésbe kezdett az Unilever Dove márkája és a Wmn.hu. Mivel a Dove célja, hogy a nők számára a szépség ne a szorongás, hanem az önbizalom forrása legyen, ezért kommunikációs partnerének a D. Tóth Kriszta nevéhez fűződő Wmn.hu-t választotta. Mivel a hazai portál is arra törekszik, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben és bátran ünnepeljék a tökéletlenséget, illetve szeressék önmagukat, ezért hitelesen tudja képviselni a márka valódi értékeit. A közös munka márciustól év végéig tart, ennek keretében különböző szemszögből mutatnak be a valódi női szépséggel kapcsolatos témákat.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 190 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat évente 170 milliárd terméket értékesít, forgalma közel 48,4 milliárd eurót ért el 2014-ben. Az Unilever világszerte 172 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A vállalat által kidolgozott Unilever Fenntarthatósági Terv egyedülálló módon nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de termékei teljes életciklusára is koncentrál. Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését.

Kép, szöveg: Próbakő Kommunikáció

Főkép: socialbranding.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 05.24.

Ma Eszter, Eliza napja van.

Lator László: Szabad szemmel

Lator László nem sémákban gondolkodik, amikor verset elemez, hanem az egyes művek, életművek igazságát keresi, fejti fel. Szabad szemmel című könyvét ...

  • 2016-05-24 08:06
Ma van a teknősök világnapja – íme, a legkülönlegesebbek

Páncélos, lassú és szelíd – legalábbis ezt gondolja a legtöbb ember a teknősbékákról, akik 2000 óta saját világnappal is büszkélkedhetnek. Május 23-án...

  • 2016-05-23 19:35
Zsidó művészet és gasztronómia a Gellértben

Egy gasztro-kulturális kirándulásra hívja a zsidó muzsika és konyhaművészet kedvelőit június 2-án Budapest legnevesebb szállodája. A Danubius Hotel Ge...

  • 2016-05-23 17:15
A legnagyobb világsztárokkal érkezik a Class Nyár 2016

Ha nyár, akkor jönnek a legnagyobb bulik, amelyekre idén is a Class FM viszi el hűséges hallgatóit. Május 23-án beindul a Class Nyár 2016.

  • 2016-05-23 12:43
Grúz polifonikus férfikartól a finn folk hopig

Izgalmas nemzetközi produkciókkal és a műfaj legjobb itthoni előadóival jelentkezik Budapest friss zenei fesztiválja, a tisztán vokális, de térben, i...

  • 2016-05-23 09:28

hirdetés

Érdekességek a Viharsziget című filmről

A rendőrbírót alakító Leonardo DiCaprio és az elmebeteg szökevény fogócskája izgalmas vasárnap esti nyomozásra invitálja a Paramount Channel nézőit.

  • 2016-05-22 20:14
Focistának áll Bella, a pom-pom lány!

Második évadával folytatódik a Nickelodeon népszerű élőszereplős sorozata, amelyben az egykori pom-pom lány úgy dönt, szurkolóból focista lesz. A Bell...

  • 2016-05-22 18:46
Bővül a MinDigTv Extra Alapcsomagja

Még több háztartásban lesz elérhető ezentúl a mozi szerelmeseinek a Paramount Channel. A Viacom mozicsatornája hivatalosan július 1-jétől a MinDigTv E...

  • 2016-05-22 17:22
Charles Fenyvesi: Szellemidéző

Charles Fenyvesi új könyvében a családjáról és a mindannyiunkat körülölelő világról ír. Mágikus történetek ezek magyarokról és másokról, emberekről, a...

  • 2016-05-22 15:02
A Trónok Harca erőemberével állt össze a SodaStream

„HeavyBubbles” teaser reklámmal tréfálta meg a külföldi rajongókat és tévénézőket az itthon is nagy népszerűségnek örvendő Trónok Harca sztárja, Thor ...

  • 2016-05-21 21:09

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés