Partnereink

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és hazánkban egyaránt. A felsővezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt globális viszonylatban. Ezekről a biztató adatokról számol be az Unilever „Különbözőség és Egység” című jelentése, amely a március 8-ai nőnap alkalmából készült.

Kiváló eredménnyel jártak az Unilever azon erőfeszítései, hogy minél több nőt neveznek ki vezetői pozícióba – ez megmutatkozik a munkavállalók megtartása terén, a junior munkaerőért folytatott versenyben, de jelentősen hozzájárul eredményeik és a csapatmunka minőségéhez is. A jelentés megerősíti, hogy pozitív hatást gyakorol a vállalati sikerekre, ha tízből legalább három nő ül a vezetőségben, mivel azonnal mérhető eredményjavulás tapasztalható. Az a vállalat, amelyet nők vezetnek, 28%-kal ütemesebben fejlődik a piaci átlagnál.

Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez a modell flexibilis munkaidőt biztosít, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi és női alkalmazottak számára, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő két különböző személy tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.

Az Unilever különbözőséghez és egységességhez való haladó hozzáállása a legtöbb területen megmutatkozik: a vállalati kultúrában, a nemi egyenlőség erősítésében, illetve a munkavállalók nem, életkor, származás, vallás szerinti megkülönböztetés nélküli elfogadása terén is. Az Unilever ezen felül támogatja a „HeForShe” kampányt is azon meggyőződésből, hogy az egyenlőség eléréséhez az egész emberiségre, nőkre és férfiakra egyaránt szükség van. Az Unilever a Fenntarthatósági Tervben elkötelezte magát a női esélyegyenlőség javítása iránt, továbbá amellett, hogy segíti a nők képzéshez és oktatáshoz való hozzájutását.

Magyarországi eredmények

Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a , amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.

„Fontos látnunk, hogy a jövőbeni növekedés záloga a nők aktívabb gazdasági részvételének támogatása. Éppen ezért, ha támogatjuk és segítjük a nőket, családjaikat és közösségeiket, saját lehetőségeinket alapozzuk meg az üzleti növekedés terén. Magyarországon is kiemelt célunk, hogy támogatást és bátorítást nyújtsunk a nőknek, nem csak a hétköznapi önmegvalósításhoz, ahogy azt a Dove márkánkkal tesszük, de a professzionális életben is. Ezért nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők is képviselve legyenek az Unilever Magyarország vezetői között” – mondta Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország és Adria régió ügyvezető igazgatója.

Stratégiai együttműködésbe kezdett az Unilever Dove márkája és a Wmn.hu. Mivel a Dove célja, hogy a nők számára a szépség ne a szorongás, hanem az önbizalom forrása legyen, ezért kommunikációs partnerének a D. Tóth Kriszta nevéhez fűződő Wmn.hu-t választotta. Mivel a hazai portál is arra törekszik, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben és bátran ünnepeljék a tökéletlenséget, illetve szeressék önmagukat, ezért hitelesen tudja képviselni a márka valódi értékeit. A közös munka márciustól év végéig tart, ennek keretében különböző szemszögből mutatnak be a valódi női szépséggel kapcsolatos témákat.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 190 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat évente 170 milliárd terméket értékesít, forgalma közel 48,4 milliárd eurót ért el 2014-ben. Az Unilever világszerte 172 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A vállalat által kidolgozott Unilever Fenntarthatósági Terv egyedülálló módon nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de termékei teljes életciklusára is koncentrál. Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését.

Kép, szöveg: Próbakő Kommunikáció

Főkép: socialbranding.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 06.26.

Ma János, Pál napja van.

A közlekedési balesetek egyharmada nyáron éri a gyerekeket

A közutakon a nyári szünidőben jóval több baleset éri a gyerekeket, különösen veszélyeztetett a 10-14 éves korosztály. Autósként és szülőként is sokat...

  • 2016-06-26 17:36
Jótékonysági focikupa hátrányos helyzetű gyermekeknek

Csaknem 70 hátrányos helyzetű gyermek érezhette magát profi focistának a Margitszigeti Atlétikai Centrumban az Antenna Hungária és a Jövő Uniója Alapí...

  • 2016-06-26 15:42
Babel Sound: színház a Balatonnál

A nemzetközi kulturális színtér izgalmas szereplőit sorakoztatja fel Balatonbogláron a Babel Sound június 19-24. között. A zene határokon átívelő vált...

  • 2016-06-26 11:16
Így tedd nyárállóvá az autódat!

Közeleg a nyári szabadságok és a felejthetetlen kiruccanások időszaka. Magunknak és a családunknak jó előre gondoskodunk mindenről, de mi a helyzet az...

  • 2016-06-26 08:08
Különleges videoklipet készített a Napoleon Boulevard

Harmincéves jubileumi koncertjére készül Vincze Lilla és a Napoleon Boulevard. Az 1980-as és 1990-es évek legendás zenekara három évtizedes fennállása...

  • 2016-06-25 20:24

hirdetés

A fák között csúszhatunk az új harkányfürdői csúszdaparkban

Egy közel 200 millió forintos beruházás keretében adják át hamarosan a Harkányi Gyógy- és Strandfürdő vadonatúj csúszdaparkját. A zöldövezetben, a für...

  • 2016-06-25 18:00
Vajda Attila visszavonul az egyéni versenyzéstől

Vajda Attila olimpiai-, háromszoros világbajnok, kétszeres Európa-bajnok kenus vitathatatlan érdemeket szerzett a sport világában, sokaknak jelentett ...

  • 2016-06-25 15:55
Íme, a marslakó lánya

Emlékiratában Marina von Neumann Whitman beszámol gyermekkoráról, feleleveníti az apjáról őrzött emlékeket. Felvillantja azt a budapesti, művelt, kozm...

  • 2016-06-25 14:09
Az USA-ban töltik be a világ leghalálosabb állását

Hatalmas földrajzi területe, sajátos kultúrája és társadalmi sokszínűsége miatt az USA egyedülálló érdekességek kimeríthetetlen forrása. Történelme so...

  • 2016-06-25 12:46
Szépségápolási tippek gyermekvállalás után

A kisbaba érkezése mindig óriási öröm, az éjszakai felkelések és a gyermek miatti állandó készenlét azonban könnyen megviseli az anyukák bőrét.

  • 2016-06-25 11:17

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés