Partnereink

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és hazánkban egyaránt. A felsővezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt globális viszonylatban. Ezekről a biztató adatokról számol be az Unilever „Különbözőség és Egység” című jelentése, amely a március 8-ai nőnap alkalmából készült.

Kiváló eredménnyel jártak az Unilever azon erőfeszítései, hogy minél több nőt neveznek ki vezetői pozícióba – ez megmutatkozik a munkavállalók megtartása terén, a junior munkaerőért folytatott versenyben, de jelentősen hozzájárul eredményeik és a csapatmunka minőségéhez is. A jelentés megerősíti, hogy pozitív hatást gyakorol a vállalati sikerekre, ha tízből legalább három nő ül a vezetőségben, mivel azonnal mérhető eredményjavulás tapasztalható. Az a vállalat, amelyet nők vezetnek, 28%-kal ütemesebben fejlődik a piaci átlagnál.

Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez a modell flexibilis munkaidőt biztosít, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi és női alkalmazottak számára, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő két különböző személy tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.

Az Unilever különbözőséghez és egységességhez való haladó hozzáállása a legtöbb területen megmutatkozik: a vállalati kultúrában, a nemi egyenlőség erősítésében, illetve a munkavállalók nem, életkor, származás, vallás szerinti megkülönböztetés nélküli elfogadása terén is. Az Unilever ezen felül támogatja a „HeForShe” kampányt is azon meggyőződésből, hogy az egyenlőség eléréséhez az egész emberiségre, nőkre és férfiakra egyaránt szükség van. Az Unilever a Fenntarthatósági Tervben elkötelezte magát a női esélyegyenlőség javítása iránt, továbbá amellett, hogy segíti a nők képzéshez és oktatáshoz való hozzájutását.

Magyarországi eredmények

Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a , amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.

„Fontos látnunk, hogy a jövőbeni növekedés záloga a nők aktívabb gazdasági részvételének támogatása. Éppen ezért, ha támogatjuk és segítjük a nőket, családjaikat és közösségeiket, saját lehetőségeinket alapozzuk meg az üzleti növekedés terén. Magyarországon is kiemelt célunk, hogy támogatást és bátorítást nyújtsunk a nőknek, nem csak a hétköznapi önmegvalósításhoz, ahogy azt a Dove márkánkkal tesszük, de a professzionális életben is. Ezért nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők is képviselve legyenek az Unilever Magyarország vezetői között” – mondta Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország és Adria régió ügyvezető igazgatója.

Stratégiai együttműködésbe kezdett az Unilever Dove márkája és a Wmn.hu. Mivel a Dove célja, hogy a nők számára a szépség ne a szorongás, hanem az önbizalom forrása legyen, ezért kommunikációs partnerének a D. Tóth Kriszta nevéhez fűződő Wmn.hu-t választotta. Mivel a hazai portál is arra törekszik, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben és bátran ünnepeljék a tökéletlenséget, illetve szeressék önmagukat, ezért hitelesen tudja képviselni a márka valódi értékeit. A közös munka márciustól év végéig tart, ennek keretében különböző szemszögből mutatnak be a valódi női szépséggel kapcsolatos témákat.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 190 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat évente 170 milliárd terméket értékesít, forgalma közel 48,4 milliárd eurót ért el 2014-ben. Az Unilever világszerte 172 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A vállalat által kidolgozott Unilever Fenntarthatósági Terv egyedülálló módon nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de termékei teljes életciklusára is koncentrál. Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését.

Kép, szöveg: Próbakő Kommunikáció

Főkép: socialbranding.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 01.18.

Ma Piroska napja van.

Magyar DJ lehet a következő Fedde Le Grand

Két magyar DJ is dobogós helyen áll az NYDJAY nevű DJ verseny közönségszavazásán. A nevezőkre január 15-ig, azaz vasárnapig lehet szavazni a Mixcloudo...

  • 2017-01-17 19:40
A Sziget a nemzetközi sztárok kedvenc fesztiválja

Január 11-én, a késő esti órákban osztották ki a 2016-os évadot értékelő, a nemzetközi fesztiválszakma legnívósabb díjának számító European Festival A...

  • 2017-01-17 17:30
Új év, új élet! Új sport?

Új év, új élet – Gyakran halljuk ezt a mondatot másoktól és fogalmazzuk meg magunkban is. Az év végi ünnepek ráadásul a legtöbb esetben gasztronómiai ...

  • 2017-01-13 10:11
Playback Párbaj januárban ismét az RTL Spike műsorán

Januárban az RTL Spike műsorán láthatóak ismét a Playback Párbaj tavaly decemberben indult izgalmas és humorban bővelkedő adásai, amelyekben két-két h...

  • 2017-01-12 16:54
Karakas Hedvig: „Lélekben megerősített a sérülésem”

A világbajnoki bronzérmes cselgáncsozó a riói olimpia után ment kényszerpihenőre egy komoly térdműtét miatt. Hédi azonban a felépülés időszakában kemé...

  • 2017-01-12 12:41

hirdetés

A Dal 2017: nagy show lesz!

Mozgó mennyezet, tűz, óriási ventilátorok és dalokra írt külön látványelemek: a legmodernebb technikai megoldásokkal jelentkezik idén A Dal. Három nap...

  • 2017-01-11 21:59
Hazai zenekarok Európa legnagyobb zenei vásárán

Január 11-14-ig rendezik meg a 31. Eurosonic Noorderslag fesztivált. Idén a Fran Palermo, a Bohemian Betyars és a Jónás Vera Experiment kapnak lehetős...

  • 2017-01-11 19:06
Mindent az új, divatos mozgásformákról

Itt az új év, sokan ilyenkor kezdenek rendszeresebben sportolni, akár egy újévi fogadalom, akár egy karácsonyra kapott edzőtermi bérlet miatt. A mozgá...

  • 2017-01-11 18:13
Újabb sorozat a Disney Csatornán

Cameron Boyce, az Utódok sztárja új szerepben bukkan fel januárban a Disney Csatornán – ezúttal a videojátékosok izgalmas, kihívásokkal teli világába ...

  • 2017-01-05 09:44
Mága Zoltán ismét világszínvonalú produkcióval kezdte az új évet

Korunk legnagyszerűbb operaénekesei soha nem látott produkciókkal és világszínvonalú műsorral várták a teltházas Aréna publikumát Mága Zoltán hegedűmű...

  • 2017-01-04 16:14

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés