Partnereink

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Különbözőség és egység: női munkavállalók és vezetők az Unilevernél

Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és hazánkban egyaránt. A felsővezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt globális viszonylatban. Ezekről a biztató adatokról számol be az Unilever „Különbözőség és Egység” című jelentése, amely a március 8-ai nőnap alkalmából készült.

Kiváló eredménnyel jártak az Unilever azon erőfeszítései, hogy minél több nőt neveznek ki vezetői pozícióba – ez megmutatkozik a munkavállalók megtartása terén, a junior munkaerőért folytatott versenyben, de jelentősen hozzájárul eredményeik és a csapatmunka minőségéhez is. A jelentés megerősíti, hogy pozitív hatást gyakorol a vállalati sikerekre, ha tízből legalább három nő ül a vezetőségben, mivel azonnal mérhető eredményjavulás tapasztalható. Az a vállalat, amelyet nők vezetnek, 28%-kal ütemesebben fejlődik a piaci átlagnál.

Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez a modell flexibilis munkaidőt biztosít, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi és női alkalmazottak számára, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő két különböző személy tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.

Az Unilever különbözőséghez és egységességhez való haladó hozzáállása a legtöbb területen megmutatkozik: a vállalati kultúrában, a nemi egyenlőség erősítésében, illetve a munkavállalók nem, életkor, származás, vallás szerinti megkülönböztetés nélküli elfogadása terén is. Az Unilever ezen felül támogatja a „HeForShe” kampányt is azon meggyőződésből, hogy az egyenlőség eléréséhez az egész emberiségre, nőkre és férfiakra egyaránt szükség van. Az Unilever a Fenntarthatósági Tervben elkötelezte magát a női esélyegyenlőség javítása iránt, továbbá amellett, hogy segíti a nők képzéshez és oktatáshoz való hozzájutását.

Magyarországi eredmények

Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a , amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.

„Fontos látnunk, hogy a jövőbeni növekedés záloga a nők aktívabb gazdasági részvételének támogatása. Éppen ezért, ha támogatjuk és segítjük a nőket, családjaikat és közösségeiket, saját lehetőségeinket alapozzuk meg az üzleti növekedés terén. Magyarországon is kiemelt célunk, hogy támogatást és bátorítást nyújtsunk a nőknek, nem csak a hétköznapi önmegvalósításhoz, ahogy azt a Dove márkánkkal tesszük, de a professzionális életben is. Ezért nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők is képviselve legyenek az Unilever Magyarország vezetői között” – mondta Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország és Adria régió ügyvezető igazgatója.

Stratégiai együttműködésbe kezdett az Unilever Dove márkája és a Wmn.hu. Mivel a Dove célja, hogy a nők számára a szépség ne a szorongás, hanem az önbizalom forrása legyen, ezért kommunikációs partnerének a D. Tóth Kriszta nevéhez fűződő Wmn.hu-t választotta. Mivel a hazai portál is arra törekszik, hogy a nők jól érezzék magukat a bőrükben és bátran ünnepeljék a tökéletlenséget, illetve szeressék önmagukat, ezért hitelesen tudja képviselni a márka valódi értékeit. A közös munka márciustól év végéig tart, ennek keretében különböző szemszögből mutatnak be a valódi női szépséggel kapcsolatos témákat.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 190 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat évente 170 milliárd terméket értékesít, forgalma közel 48,4 milliárd eurót ért el 2014-ben. Az Unilever világszerte 172 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A vállalat által kidolgozott Unilever Fenntarthatósági Terv egyedülálló módon nem csupán a saját vállalati működéséből származó káros hatások csökkentésére, de termékei teljes életciklusára is koncentrál. Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését.

Kép, szöveg: Próbakő Kommunikáció

Főkép: socialbranding.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 05.25.

Ma Orbán napja van.

Ígéretes amerikai-magyar tudományos együttműködés

A világon először alkalmazzák a deutériumot diagnosztikai markerként a kaliforniai Santa Monicában tavaly ősszel megnyitott 13Cignature 2Health Diagno...

  • 2017-05-24 22:01
Good Charlotte a Budapest Parkban

Új, Youth Authority című lemezével és tini korunk kedvenc dalaival tér vissza hazánkba a Good Charlotte. A Madden-ikrek csapata június 17-én négy bará...

  • 2017-05-24 20:36
Tudom, min napozol a jövő nyáron

Innovatív, praktikus, kreatív, kényelmes és nem utolsó sorban egyedi strandbútokokra írt ki pályázatot a balatoni ellazulás központjának már tavaly ki...

  • 2017-05-24 18:59
Átadják a Puskás-díj gyerekeknek szóló változatát!

Május 31-én a Groupama Arénában rendezett Magyar Kupa-döntő előtt a Bozsik Bajnokok keleti és nyugati csapata is összecsap. A szervezők a mérkőzés leg...

  • 2017-05-21 15:23
Egressy Zoltán: Júlialepke

Régebbi és korábban meg nem jelent novellákat vegyesen tartalmaz Egressy Zoltán Júlialepke című új könyve. Az elbeszéléskötet június elején jelenik me...

  • 2017-05-21 13:19

hirdetés

Európa Zsebkönyvek

Klasszikus világirodalmi művek és kortárs elbeszélések után Vámos Miklós regényével és Háy János elbeszéléskötetével bővül az Európa Zsebkönyvek soroz...

  • 2017-05-21 11:21
Ismét nagy sikert aratott az Európa-napi fesztivál és futóverseny

Az elmúlt évek hagyományához híven idén is különleges eseménnyel emlékeztek meg az Európa-napról és hazánk Európai Unióhoz történő csatlakozásának évf...

  • 2017-05-17 11:39
Paolo Giordano: Ezüst és fekete

A prímszámok magánya és Az emberi test szerzőjének harmadik regénye egy háztartási alkalmazottról szól, aki összetart egy széthullóban lévő családot. ...

  • 2017-05-16 19:41
150 éves a magyar bélyeg

Furcsa, néha vicces tárgyak a múltból, több százmillió forint értékű bélyegkülönlegességek a trezorok mélyéről kerülnek közszemlére a Postamúzeum és B...

  • 2017-05-16 13:45
150 éves a magyar bélyeg

Furcsa, néha vicces tárgyak a múltból, több százmillió forint értékű bélyegkülönlegességek a trezorok mélyéről kerülnek közszemlére a Postamúzeum és B...

  • 2017-05-16 12:45

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés