Partnereink

Ijesztően hiányosak a fiatal sofőrök közlekedésbiztonsági ismeretei

Ijesztően hiányosak a fiatal sofőrök közlekedésbiztonsági ismeretei

A Continental brit leányvállalata által készített felmérés szerint tízből négy fiatal sofőr elismeri, hogy nem közlekedik biztonságosan az utakon. A tanulmány arra is rávilágít, hogy a szülők kétharmada szerint az ilyen sofőrök kockázatot jelentenek a közlekedésben.„A Vision Zero kutatásnak köszönhetően világossá vált, hogy a fiatalokat jobban kell tájékoztatni a közlekedésbiztonságról, valamit arról, hogy miért kell kiemelt figyelmet fordítani olyan dolgokra, mint például a gumiabroncs profilmélysége”, jegyezte meg Mark Griffiths, a Continental biztonsági szakértője.

Az Egyesült Királyságban lefolytatott kutatásban ezer, 17 és 24 év közötti sofőrt, valamint ezer olyan szülőt kérdeztek meg, akiknek gyermekei rendszeresen vezetnek autót. A reprezentatív kutatásra a Continental Vision Zero kampányának keretében került sor, amely a közlekedésbiztonság növelését tűzte ki célul. A felmérés arra az eredményre jutott, hogy a fiatal sofőrök 50%-ának fogalma sincs arról, hogy hogyan álljon neki olyan alapvető dolgoknak, mint például a gumiabroncsok ellenőrzése.

Hiányos ismeretek

A fiatalok körében az egyik leggyakoribb halálok az autóbaleset. Ennek ellenére legalább 800.000 fiatal sofőr érzi úgy, hogy nincs kellő tudása a biztonságos közlekedésről. A kutatás szerint a 17-24 év közötti autóvezetők 47%-a úgy véli, hogy nem jut megfelelő ismeretekhez a közlekedésbiztonsággal kapcsolatban. A Vision Zero erre vonatkozó kérdéseire a fiatal sofőrök 52%-a válaszolt úgy, hogy leginkább az iskolában, főiskolán vagy egyetemen tanult a biztonságos közlekedésről. Ennek ellenére a szülők csak ötöde nyilatkozta azt, hogy gyermeke oktatási intézményben tanult a témáról.

Az Egyesült Királyságban minden nap körülbelül kilenc ember veszti életét vagy sérül meg súlyosan olyan autóbalesetben, amelynek fiatal sofőr is a részese. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a 17 és 24 év közötti korosztály olyan közlekedésbiztonsági oktatásban részesüljön a jogosítvány megszerzése során, amely felkészíti őket az életen át tartó biztonságos vezetésre”, jegyezte meg Mark Griffiths.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a fiatal sofőrök kevesebb mint fele volt tisztában a minimálisan előírt gumiabroncs profilmélységgel. Ötből egy főnek pedig fogalma sem volt arról, mit kellene tennie, ha váratlanul defektet kapna. A vezetés során előforduló problémák tekintetében öt sofőrből csak egy nem tudja, hogy hogyan kell felnyitni a motorháztetőt, viszont egyharmaduknak fogalmuk sincs, hogyan kell az ablakmosó folyadékot feltöltetni. A fiatal járművezetők a kutatás során egyetértettek abban, hogy a saját és mások biztonságának növelése érdekében leginkább jobb oktatást kellene kapniuk (70%). Emellett fontosnak érzik az előírások szigorúbb betartatását, így például a súlyosabb büntetések kiszabását is (38%). A fiatal sofőrök továbbá úgy gondolják, hogy a rutinszerű biztonsági ellenőrzéseket a forgalmi vizsga részévé kellene tenni (36%).

Szigorodó vizsga

A szigetországban nemrég több változtatás történt a jogosítvány megszerzésére vonatkozó követelményekre vonatkozóan. A forgalmi vizsgán az önálló vezetés ideje 20 percre nőtt, melynek során a vizsgázónak végig egy navigációs rendszer utasításait kell követni. Ezen kívül az olyan feladatokat, mint például a saroktolatást, olyan gyakran előforduló manőverekre cserélték, mint például a parkolóhelyre beállás. Emellett a vizsgázóknak két, a járműbiztonsághoz kapcsolódó kérdésből legalább egyre helyes választ kell adniuk.

Nem csak a fiataloknak, hanem a szülök egy részének is szüksége lenne további közlekedésbiztonsági oktatásra”, hívta fel a figyelmet Mark Griffiths. Hozzátette, hogy „amikor a profilmélység jogszabályban rögzített határértékéről kérdeztük őket, tízből mindössze három felnőtt tudta helyesen, hogy ez az érték 1,6 mm”.

Continental vállalat

A Continental az intelligens technológiák kifejlesztésével az emberek és az árucikkek mobilitását támogatja. A vállalat nemzetközi autóipari beszállítóként, abroncsgyártóként és ipari partnerként biztonságos, kényelmes, személyre szabott és megfizethető megoldásokat kínál. 2015-ben a konszern öt divíziója, a Chassis & Safety, az Interior, a Powertrain, a Tires és a ContiTech együttesen közel 39,2 milliárd euró forgalmat ért el, és jelenleg 55 országban közel 215.000 munkavállalót foglalkoztat. További információt a www.continental-corporation.com weboldalunkon talál.

A Continental Magyarországon

A Continental Magyarországon jelenleg öt vállalattal, hét telephelyen képviselteti magát, és közel 7.000 munkatársat foglalkoztat. Négy divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech) végez gyártó- és szoftverfejlesztési tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán. A Gumiabroncs divízió 1991 óta van jelen a magyar piacon értékesítési irodával és regionális abroncsraktárral.

Gumiabroncs divízió

2015-ben a Gumiabroncs divízió a világ 24 helyszínén jelen lévő termelő, fejlesztő és kereskedelmi egységei közreműködésével, több mint 49.000 munkatárs részvételével közel 10,4 milliárd eurós forgalmat ért el. A világ egyik vezető abroncsgyártójaként a Continental a széles termékportfoliójával, illetve a folyamatos fejlesztéseivel jelentős mértékben hozzájárul a gazdaságos és környezetbarát mobilitás fenntartásához.

Személy- és kishaszongépjármű-gumiabroncs üzletág

A Continental Európa egyik vezető abroncsgyártója a személy- és kishaszongépjármű-gumiabroncsok területén, valamint a világ negyedik legnagyobb gumiabroncs-gyártója a személygépjármű-abroncsok elsőszerelés és utánpótlás piacán. A Continental a prémiumkategóriás abroncsok fejlesztése során
a biztonságot befolyásoló tulajdonságok optimalizálására és a gördülési ellenállás minimalizálására helyezi a hangsúlyt. További információt a
www.continental.hu weboldalunkon talál.

Haszongépjármű-gumiabroncs üzletág

A Continental Haszongépjármű-gumiabroncs üzletága a világ egyik legnagyobb gyártójának számít
a tehergépjármű-, az autóbusz- és a speciális haszongépjármű-gumiabroncsok területén. További információt a
www.continental.hu weboldalunkon talál.

Szöveg, kép: One On One Kommunikáció

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 04.25.

Ma Márk napja van.

Lin-csi apát minden szava

Először jelennek meg egy kötetben a sokak által már ismert és kedvelt Su-la-ce-írások. A 9. századi kínai bölcselő, Lin-csi apát útmutatásai a mi 21. ...

  • 2017-04-21 09:08
Fuss azokért, akik nem futhatnak

Tizenöt éves fennállása óta a Wings for Life non-profit szervezet kitűzött célja, hogy támogatást nyújtson és gyógymódot találjon emberek milliói szám...

  • 2017-04-20 21:00
Eredményes első félévet zárt hazánkban a Taxify

Sikeresen zárta első fél évét a Taxify Magyarországon. A társaság alig hat hónap alatt megduplázta flottája méretét, így már 200 autóval van jelen a f...

  • 2017-04-20 19:09
Háy János: Az öregtó felé

Az öregtó felé címmel jelenik meg Háy János új verseskötete az Európa Könyvkiadó gondozásában. A könyv az elmúlt nyolc év verseit gyűjti össze, nagy ö...

  • 2017-04-20 17:51
Kitelepítési és 1956-os napló

Borbála a harmadik Andrássy lány, akinek írásait közreadja az Európa Könyvkiadó. Gróf Andrássy Tivadar és Zichy Eleonóra lányai, Ilona, Borbála, Katal...

  • 2017-04-11 16:53

hirdetés

Országjárás a levelek nyomában

A hosszú téli hónapoknak vége, itt az ideje hát, hogy véget vessünk a lustálkodásnak, s méltó programmal üdvözöljük a jó idő beköszöntét. Bátran válla...

  • 2017-04-11 11:30
Masha és a Medve először hazai színpadon

A gyermekek nagy aktuális kedvence, a Masha és a Medve című bohókás, kedves mesesorozat egy csodálatos mesemusical formájában kel életre a budapesti T...

  • 2017-04-11 09:07
Miranda July: Az első rosszfiú

Miranda July az amerikai közélet egyik legizgalmasabb alakja: rendező, forgatókönyvíró, színész, előadóművész és író. Első regénye Az első rosszfiú cí...

  • 2017-04-10 22:21
Életet menteni tanultak a pécsi turisztikai szakemberek

Városnézés, kirándulás, élménygyűjtés. Ki ne vágyna erre? Magunk mögött hagyni a stresszt, a hétköznapokat és útnak indulni. Ráadásul nem is kell mess...

  • 2017-04-10 19:03
Hogyan ismerhetjük fel, ha stresszes a cicánk?

Míg néhány évtizede inkább az egerészés miatt tartották a cicákat, mára a doromboló szőrgombócok igazi házi kedvencekké, sőt, a család teljes jogú tag...

  • 2017-04-10 17:44

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés