hirdetés

Partnereink

A biztonságos kommunikáció és a Viber

hirdetés

A biztonságos kommunikáció és a Viber

A Viber a közép-kelet-európai régió 9 országában végzett felméréseket annak érdekében, hogy feltérképezzék, melyek azok a kulcsfontosságú funkciók, amelyek a felhasználók véleménye szerint a leghasznosabbak és a legkedveltebbek.

A felmérésben a különböző országok hivatalos Viber tagjai vehettek részt, így több, mint 520 ezer magyar felhasználó oszthatta meg véleményét a Viber Magyarország Community-jébenarról, hogy szerintük mik a legfontosabb tényezők egy üzenetküldő alkalmazás használata során. A felmérés eredményeiből számos dolog kiderül: a magyar felhasználók közel kétharmadának (61%) a biztonság az első, és ezzel az élmezőnybe tartozunk a régió országaihoz viszonyítva (egyedül a szlovén felhasználók előztek meg minket, 69%-uk szavazott a biztonságra, mint legfontosabb tényező).

hirdetés

Az üzenetküldő alkalmazások a legdinamikusabb és leggyorsabban fejlődő iparágak közé tartoznak. Djamel Agaoua, a Viber vezérigazgatója a WhatsApp alkalmazásban talált biztonsági rés kapcsán kiemelte, hogy a Viber alapelvei közé tartozik a biztonságos kommunikációs környezet megteremtése. Nem meglepő tehát, hogy a magyar felhasználók 64 százaléka a biztonsági funkciók miatt használja a Vibert, ugyanis a végponttól végpontig tartó titkosításnak köszönhetően személyes üzeneteik teljes mértékben védve vannak. A Viber fő feladata a felhasználói adatok maximális védelme, így a felhasználók hezitálás nélkül megoszthatnak bármilyen üzenetet, hiszen a kézbesítést követően a tartalmak törlődnek a Viber szerveréről.

A magyar felhasználók között kimondottan nagy népszerűségnek örvend a Viber dark mode-ja, a kutatásban résztvevők háromnegyede (75%) szerint ez az alkalmazás leghasznosabb funkciója, míg a régió többi országában jóval kevesebben választották ezt kedvencüknek - Bulgáriában és Szerbiában a felhasználók 66%-a, Görögországban alig több, mint a felhasználók fele (54%) jelölte meg a dark mode-ot a leghasznosabb beállítások között. A dark mode rendkívül praktikus funkciónak bizonyult, mivel nem kerülünk kellemetlen helyzetbe azzal, hogy készülékünk fénybe borítja a helyiséget egy alkalmatlan pillanatban.

A legkedveltebb üzenetváltási módszer eredményei nem okoztak nagy meglepetést: a magyarok 64 százaléka a hagyományos, szöveg alapú üzenetküldést részesíti előnyben. Ezzel a magyar felhasználóbázis idomul a régiós tendenciákhoz, a 9 ország felhasználói átlagosan 60% és 70% között jelölték meg kedvencükként a tradicionális csevegési formát.

Érdemes azonban kiemelni a statisztikák alapján második legkedveltebb módszert a csevegésre: a Viber egyedi matricacsomagjai segítenek abban, hogy helyzettől függően egyszerűbb üzeneteinket és érzéseinket egy gombnyomással megoszthassuk barátainkkal és szeretteinkkel. A matricák ideálisak arra, hogy gyorsan válaszoljunk ismerőseinknek, és közben mondandónk lényege sem veszik el, köszönhetően a Viber lokalizált matricacsomagjainak. A felhasználók 11 százaléka az üzenetváltási módszerek sokszínűségét részesítette előnyben, a matricák és a gifek tökéletes eszközként szolgálnak a sokoldalú kommunikációhoz. Érdemes megemlíteni, hogy a magyar felhasználók kezdenek megbarátkozni a Viber legújabb funkcióival, mint például a Rejtett Chat (14%) és a Csoportos Hívás (7%).

“Minden lehetőséget megragadunk arra, hogy közelebb kerüljünk felhasználóinkhoz. A közép-kelet-európai régió kilenc országának piacán vannak jelen közösségeink, összesen közel 4 millió felhasználóval, és gyakran kapunk közvetlen visszajelzéseket termékeinkről és a felhasználói tapasztalatokról. Annak tudatában, hogy felhasználóink meghatározó többségét a biztonság foglalkoztatja, erőforrásaink meghatározó részét a személyes adatok védelmére fordítjuk. Ennek köszönhetően felhasználóink tudják, hogy értékesek a visszajelzéseik” – fűzte hozzá Zarena Kancheva, a Rakuten Viber közép-kelet-európai régiójának Marketing és PR igazgatója.

Ne maradj le a Viber legfrissebb híreiről, vegyél részt izgalmas és érdekes szavazásokban, és lépj kapcsolatba új emberekkel a hivatalos Viber Magyarország Community-jében ezen a linken, ahol adataid és üzeneteid teljes biztonságban vannak.

Forrás: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 06.26.

Ma János, Pál napja van.

A Naptól is óvja gyermekeit Lilu

Fejest ugrottunk a nyárba, ám nem szabad megfeledkezni arról, hogy a szikrázó napsütés komoly veszélyeket hordoz magában. A RossmanNő soron következő ...

  • 2019-06-25 13:16
Bátrabb nyelvtudásra volna szükség

Május 22-én írták az általános iskolák 6. és 8. osztályai a nyelvi kompetenciamérés feladatait. Évek óta látható tendencia, hogy sokkal jobb eredménye...

  • 2019-06-25 11:04
Aminosavak: tested építőköveiről közérthetően

A testépítés mellett szinte minden sportágban kulcskérdés az izmok építése illetve megtartása, amely a megfelelő tápanyagok folyamatos bevitelével érh...

  • 2019-06-24 22:07
Pécset is meghódítják a blinkee.city elektromos robogói

20 robogóval indult el az E.ON és a blinkee.city együttműködése Pécsen. A főváros után elsőként az egyetemi városban élvezhetik a hazai használók a 10...

  • 2019-06-24 19:23
Kollagén: az ízületeid védőbástyája

Ha keményen edzel, akkor bizony előfordulhat, hogy a tested ízületei is extrém terhelést kapnak, rosszabb esetben károsodhatnak is.

  • 2019-06-24 16:39

hirdetés

Egy karóra, amit a nőiesség szimbóluma ihletett

A Szingapúr égboltja felé nyíló szirmokkal az ArtScience Múzeum olyan hatást kelt, mintha lebegne a víz felett. A modern épület tökéletesen mintázza m...

  • 2019-06-24 15:01
Fekete berkenye lett az év pálinkája

Az 1Csepp Pálinka fekete berkenyéje lett 2019-ben az ország legjobb pálinkája. Az Országos Pálinka- és Törkölypálinka Verseny díjait július 20-án adtá...

  • 2019-06-24 13:51
Pulykát a piknikkosárba!

Itt a nyár, ilyenkor még a megrögzött otthonülők is a szabadba kívánkoznak. Kirándulás helyett vagy mellett élvezhetjük a szabadtéri étkezés örömeit.

  • 2019-06-24 10:29
A nyár slágere: rosé és fröccs a teraszokon

A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rosét isznak a közösségi média használók, ilyenkor inkább édes vagy félszáraz ízt választanak, é...

  • 2019-06-24 08:43
Magyarország látványosságait fedezhetik fel a gyerekek a SPAR-ral

A SPAR csatlakozott a Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezéséhez, és a nyári vakációban egy egyedi matricagyűjtő akciót indít a gyermekek számára.

  • 2019-06-20 18:37

Minden cikk

hirdetés

hirdetés