hirdetés

Partnereink

Színházjegyet szinte csak online veszünk

hirdetés

Színházjegyet szinte csak online veszünk

A vígjáték és a musical egyértelműen vezet a Bónusz Brigád és a GKI Digital kutatása szerint, melyben a magyar internetezők színházba járási szokásait vizsgálták. A kutatás szerint minden harmadik válaszadó a jegyek ára miatt nem jár színházba, ám aki jár, azok közül a többség évente legalább négyszer elmegy.

Legtöbben a 4 ezer forint alatti színházjegyeket keresik. A válaszadók több mint fele többet járna előadásokra, ha nagyobb kedvezménnyel jutna jegyekhez – ebben igyekszik segíteni hűségprogramjával a Bónusz Brigád, ahol már több mint 1500 színházi előadásra és összesen 3000 kulturális programra lehet jegyet vásárolni.

hirdetés

Mennyit jár színházba?

A Bónusz Brigád kíváncsi volt arra, hogy a kitöltők az elmúlt 1 évben mennyit jártak színházba: 12 százalék nem látott egy előadást sem, a legtöbben (52%) viszont több mint négy alkalommal jártak színházban. Két-háromszor a válaszadók közel negyede járt valamilyen előadáson. Azok, akik egyáltalán nem jártak színházban az elmúlt évben ennek fő okaként (35%) a színházjegyek magas árát nevezték meg. Közel ennyien vannak (30%), akik nem találtak érdeklődésüknek megfelelő előadást a lakhelyük közelében, de sokaknak az időbeosztása nem egyeztethető össze egy esti programmal.

Legtöbben a párjukkal osztják meg ezt a közösségi élményt (57%), de közel ennyien (55%) barátokkal járnak színházba. Ma már nem ritka, hogy valaki egyedül vesz részt egy előadáson: a válaszadók 14 százaléka rendszeresen tesz így.

A Vígszínház a kedvenc

A színházi élmény sokféle lehet: zenés, próza, elgondolkodtató vagy könnyed kikapcsolódás. Legtöbben a klasszikusra szavaznak, ha színházra kerül sor: a válaszadók 64 százaléka klasszikus színházi darabon járt az elmúlt 1 évben, 57 százalékuk musicalen, 55 százalék pedig vígjátékon. Drámán minden harmadik, baletten minden ötödik válaszadó járt az elmúlt 1 évben.

Van-e kedvenc színháza? – kérdezték a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásában. A legnépszerűbb színház a felmérés szerint a Vígszínház lett, 49 százalék nevezte kedvenc intézményének a körúti színházat. Második helyen a Madách Színház, harmadik helyen az Operettszínház végzett.

Mennyit költünk színházra?

A megkérdezettek 14 százaléka 40 ezer forint alatt és 14 százaléka 40 ezer forint felett költött színházi élményekre az elmúlt egy évben. Közel ugyanannyi ember található a különböző fizetési sávokban is, vagyis nincs kiugró kategória. A válaszadók 65 százaléka pedig nem szokott évadbérletet venni.

Ami a jegyek árát illeti, az derült ki, hogy legtöbben minden előadástípus esetén a 2 és 4 ezer forint közötti áron kapható jegyeket keresik – legyen szó drámáról, kortárs vagy klasszikus darabról, előadói estről vagy stand-up comedy előadásról. A zenés darabok esetében többet is hajlandók vagyunk áldozani: a musicalekre legtöbben 4 és 6 ezer forint közötti jegyeket veszünk. Opera és operett esetében 4 ezer forint feletti jegyeket vásárol a válaszadók közel fele. Minden előadástípus esetében 10 százalék körül mozog azok száma, akik 2 ezer forint alatt vásárolnak – ők lehetnek azok a pótszékes, állójegyes elkötelezett nézők, akik sokat járnak színházba, így igyekeznek az egyes jegyek árát alacsonyan tartani. A válaszadók több mint fele többet járna színházba, ha nagyobb kedvezménnyel jutna színházjegyekhez.

A Bónusz Brigád eladási adatai is ezt támasztják alá: a legtöbbet a 3000 forint körüli színházjegyekből adják el – általában 2 jegyet vásárolnak egyszerre egy adott előadásra az oldalon kulturális élményeket keresők. „A válaszadók 60 százaléka tud róla, hogy már a Bónusz Brigádon is lehet kulturális élményekre jegyet vásárolni – közülük minden harmadik színházjegyet vásárolt nálunk” – mondja Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád alapítója. „Régi adósságunkat törlesztettük a vásárlóink felé amikor több mint 3 000 kulturális eseményt tettünk elérhetővé a Bónusz Brigádon. Egy jó vacsora mellett így már teljessé tehetünk egy kikapcsolódós estét a párok, baráti társaságok számára.”

Hogyan választ darabot?

Egyes színházaknak vannak elkötelezett rajongói, ezért a Bónusz Brigád és a GKI megkérdezte, hogy mi alapján választanak az emberek előadást: színház vagy darab alapján? 39 százalék az előadást magát választja ki, nem mérvadó számára, hogy hol játsszák a darabot. 17 százalék színházat választ, 31 százalék mind a színházat, mind a darabot fontosnak tartja megnézni egy vásárlás előtt.

Természetesen más szempontok is közrejátszanak vásárlás előtt: 63 százalék a szereposztást és színtársulatot, 36 százalék pedig a jegy árát is nézi mielőtt megvesz egy színházjegyet. 36 százalék ajánlás alapján választ darabot, 23 százalék számára a rendező személye is döntő.

Az jegyet online vásárlók a legelégedettebbek

Színházjegyet ma már rengeteg helyen lehet venni: a színházak pénztárában, jegyértékesítő pontokon, online vagy épp a színházak oldalain. A Bónusz Brigád és a GKI Digital felmérésében részt vevők háromnegyede online veszi a jegyeit. A színházak pénztáraiban közel 30 százalék, ismerős jegyértékesítőtől pedig 13 százalék vásárolt már.

A kutatás kitért arra, hogy a vásárlók melyik jegyértékesítési formával mennyire voltak elégedettek: a színházban történő személyes jegyvásárlással a válaszadók háromnegyede elégedetlen volt, de a színházak saját felületeivel is a válaszadók közel felének rosszak a tapasztalatai. A színházjegyek árusítására létrejött közösségi csoportokkal a legtöbben elégedettek, de az online jegyvásárlással is 82 százaléknak jók a tapasztalatai.

A válaszokból az is kiderült, hogy a színházjegy népszerű ajándék: a válaszadók 80 százaléka adott már kulturális élményt ajándékba – ezt mostantól az ajándékötletekben élen járó Bónusz Brigádon is megtehetik, hiszen az oldal rengeteg színházi és egyéb kulturális élménnyel várja az inspirációt keresőket.

Forrás: LWp Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 01.23.

Ma Rajmund, Zelma napja van.

A COVID-19 felgyorsítja a téli sportok technológiai fejlődését

A Mastercard megbízásából 15 európai ország 53 téli sportszakértője* készítette el az új, független Delphi-tanulmányt „A technológia hatása a téli spo...

  • 2021-01-22 11:29
Ismét megjelenik a Mein Kampf Lengyelországban

Óriási vitát kavar, hogy Lengyelországban ismét megjelentetik a Mein Kampfot.

  • 2021-01-22 09:18
Fék nélkül csökkentek év végén is a bérleti díjak

Ahogy arra számítani lehetett, az albérletpiaci árak lejtőn maradtak az KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint.

  • 2021-01-18 21:39
Mire számítson holnap a Kos?

A változás stresszes lehet, és ez érvényes a pozitív változásokra is. Ez azt jelentheti, hogy maga mögött hagyja a jól ismert, kitaposott ösvényt, és ...

  • 2021-01-18 20:34
Tejszínes-bazsalikomos cukkinikrémleves

Egy igazi nyári krémleves, ami melegen és jéghidegen is isteni, egy kis bazsalikommal felturbózva. Ez a mi bazsalikomos cukkinikrémlevesünk!

  • 2021-01-18 17:26

hirdetés

30 éve várják a Gulag gyermekei, hogy hazaköltözhessenek

Ma, január 18-án újratárgyalja az orosz parlament a törvényjavaslatot, melyet a köznyelv csak "Gulag gyermekeiként" ismer. A "Gulag gyermekei" 30 éve ...

  • 2021-01-18 15:20
Ismét sokan menekültek a hegyekbe a szobafogságból Magyarországon

Az év harmadik hétvégéjén is sokan vették a hegyek felé az irányt Magyarországon, hogy kiszabaduljanak a járvány miatti szobafogságból. A legtöbb euró...

  • 2021-01-18 13:28
Elsüllyedt egy teherhajó a Fekete-tengeren

Elsüllyedt egy teherhajó vasárnap a Fekete-tengeren, Törkörszág partjai közelében - jelentette az Anadolu török hírügynökség. Legkevesebb négyen megha...

  • 2021-01-18 12:00
Egyre több oltóanyaggal oltanak Európában

Oltanak Európában: már a második adagot kapják Spanyolországban és Olaszországban is. Szerbiába megérkezett a kínai vakcina is.

  • 2021-01-18 10:36
Az utóbbi idők legjelentősebb régészeti felfedezése Szakkarában

Egy 4200 éves halotti templomot fedeztek fel egyiptomi régészek a szakkarai nekropoliszban, a Kairótól délre fekvő ősi temetőben, ahol 2007 óta folyna...

  • 2021-01-18 09:02

Minden cikk

hirdetés

hirdetés