Partnereink

Egyiptom helyett idén inkább Bulgáriába és Spanyolországba mennek a magyarok

Egyiptom helyett idén inkább Bulgáriába és Spanyolországba mennek a magyarok

Hiába a hosszú, kánikulai nyár a magyar utazók többsége a múlt évben a vakációt maximum nyolc naposra szabta, és közülük szinte mindenki a tengerpartot vette célba – derül ki a piacvezető hazai online utazási ügynökség, az Invia tavalyi esztendő utazási trendjeit elemző friss statisztikájából. A felmérés arra is rámutat, hogy 2015-ben a legkedveltebb úti célnak Görögország, illetve szorosan mögötte Törökország és Egyiptom számított. Ez a tendencia idén némiképp átalakul. Bár Görögország megtartotta vezető helyét, a fáraók földjére már kicsit kevésbé vágynak honfitársaink.

„A bő egyhetes utazások voltak 2015-ben a legkeresettebbek a magyarok körében. Míg nyolc napra az utazók 71 százaléka fizetett be, addig a kéthetes, vagy annál is hosszabb vakáció lehetőségével mindössze 3 százalékuk élt. Azt látjuk, hogy ez a folyamat idén sem fog számottevően megváltozni. Az úti célok esetében viszont átrendeződés várható. Miközben tavaly a TOP 3 célország Görögország (38 százalék), Törökország (17 százalék) és Egyiptom (11 százalék) volt, addig az előfoglalások alapján az látszik, hogy 2016-ban a magyarok Görögország mellett Bulgáriát, Spanyolországot jobban favorizálják, mint Egyiptomot.” – hangsúlyozta Vagyon Renáta, az Invia marketing menedzsere.

A szakember hozzátette, hogy a felmérésük szerint az vehető észre, hogy a magyarok esetében a nyaralás legtöbbször egyet jelent a tengerparttal. Legalábbis a tavalyi eredmények arról árulkodnak, hogy a 2015. május 1. és október 31. között befizetett utak 96 százaléka a tengerparti üdülőhelyeket célozta meg. Ezekhez eljutni pedig leginkább repülővel (71 százalék), illetve egyénileg (16 százalék) szerettek az emberek. Csak kevesen adták arra a fejüket, hogy busszal (13 százalék) tegyék meg az előttük álló, gyakran több száz kilométeres távot. A szállásfoglalások is azt mutatják, hogy tavaly a kényelem fontos szempontnak számított a nyári vakáció megtervezésekor. Az utazók többsége szállodában foglalt helyet magának és java részben all inclusive (44 százalék), vagy félpanziós (21 százalék) ellátást választott. A statisztikák alapján a múlt évben csak az utazók alig negyede választott apartmant és döntött ezzel együtt az önellátás (26 százalék)  mellett a vakáció idejére.

Az előttünk álló nyári szezonra 2015. március 31-ig lehet first minute utat vásárolni. Ugyanakkor Vagyon Renáta szerint érdemes mielőbb lefoglalni a tervbe vett utazást. Az olyan népszerű helyek iránt, mint a görög, bolgár, vagy a spanyol tengerpart már most óriási a kereslet. Ennek alapján a szakember azt jósolja, hogy a későbbi last minute kínálatban, tavalyhoz képest kevesebb spanyol és bolgár ajánlat fog szerepelni, de az is előfordulhat, hogy annyira elfogynak a helyek, hogy ezekbe az országokba nem is hirdetnek last minute lehetőségeket az irodák.  Emellett az is a  nyaralás korai lefoglalása mellett szól, hogy akkor az emberek garantáltan előnyös árral számolhatnak, amely jelentősen alacsonyabb a katalógusban feltüntetett árnál. „Az ügyfelek számára vonzóak a first minute-tal járó különféle extrák is, mint például a gyerekek ingyenes elhelyezése, a grátisz fakultatív kirándulás vagy a reptéri transzfer, illetve parkolás” – emelte ki az Invia szakembere.

Idén az Utazás Kiállítás ideje alatt, március 3-5. között az Invia egész napos nyitva tartással, 9-től 18 óráig várja az érdeklődőket Budapesten a Kéthly Anna téri irodájában, ahol minden olyan kedvezményt, amelyet az utazásszervezők biztosítanak a kiállításra ellátogatóknak, azokat náluk is azonnal igénybe vehetik az utasok, akár személyes, akár online ügyintézés útján.

Szöveg: Good Option PR, Invia

Fotó: utazom.com

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 12.08.

Ma Mária napja van.

Legjobb női elismerést szerzett a MAVIR

Idén kilencedik alkalommal hirdette meg Legjobb Női Munkahely pályázatát a Magyar Női Karrierfejlesztési Szövetség. Társaságunk a 250 fő feletti válla...

  • 2016-12-08 10:14
Frédéric Beigbeder: Oona és Salinger

Tényeken és legendákon alapul Frédéric Beigbeder sikerregénye, ami J. D. Salinger és Oona O’Neill rövid életű szerelmét próbálja rekonstruálni. Az 194...

  • 2016-12-07 21:32
Az ajkakon a hangsúly!

A karácsony és a szilveszter minden évben rendre eljön, de a trendek, és az aktuális divat, folyamatosan változik. A Make up by KIPRA márka szépség sz...

  • 2016-12-07 20:10
Izgalmas hónapokat él most Farkasházi Réka

Nagy az izgalom Farkasházi Réka és a Tintanyúl háza táján, hiszen a zenekar 10. születésnapjára elkészült a Bumm, Bumm, Bumm! című új zenei anyag, ame...

  • 2016-12-07 18:58
Náray Tamás először lépett a nyilvánosság elé festményeivel

Az elmúlt években divattervezőként és üzletemberként is egyre inkább tudatosan háttérbe vonuló Náray Tamás új életet kezdett. Lélekben már 15 éve, a n...

  • 2016-12-07 10:48

hirdetés

Bill Clegg: Volt valaha családod

Hogyan dolgozzuk fel a veszteséget, a hiányt, a kitöltetlenül hagyott űrt? Bill Clegg Volt valaha családod című regénye lebilincselő történet, aminek ...

  • 2016-12-06 21:52
Fantasztikus reklámfilm készült a Trónok harca sztárjaival

A Trónok harca sorozat két ikonikus szereplőjének (a Hegy és Septa Unella) közreműködésével hívja fel a figyelmet a PET palackok okozta mértéktelen kö...

  • 2016-12-06 20:41
Látássérült gyerekeknek szóló hangoskönyet mutattak be

A NEO Magyar Segítőkutya Egyesület nevéhez köthető az a mesekönyv, amelynek célja a gyerekek fogyatékosságok iránti érzékenyítése. A Kuku és barátai –...

  • 2016-12-05 22:15
MagyarBrands díjat kapott a PREVENTA

A Preventa® csökkentett deutériumtartalmú ivóvíz termékcsalád 2016-ban elnyerte a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában a MagyarBrands kitüntető díjat....

  • 2016-12-05 21:04
Jégre vitte a Music FM riportere a világbajnok korcsolyázót

Mindenkit megdöbbentett: rózsaszín tütü szoknyában korizott egy kört a 89.5 Music FM Délutáni RoadShowjának száguldó riportere. Fittikém a kém ráadásu...

  • 2016-12-05 19:52

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés