hirdetés

Partnereink

A jó humor teszi igazán emlékezetessé a filmeket?

hirdetés

A jó humor teszi igazán emlékezetessé a filmeket?

A Mastercard a cannes-i filmfesztivál hivatalos partnereként végzett kutatást, melyből kiderül: a magyarok a két főszereplő találkozását szeretik a legjobban a filmek első jelenetében: a megkérdezettek 31 százaléka választotta ezt a lehetőséget.

A helyzetkomikum szintén nagyon népszerű a magyarok körében, 30 százalék ezt értékeli a legtöbbre, ha egy film első képsorairól van szó. Érdekesség, hogy a nemek között van némi eltérés, míg a nők jobban értékelik, ha a főszereplők találkozásáról szól az első jelenet, a férfiak inkább egy csattanós poénra vágynak.

hirdetés

Az európai országokban végzett kutatás alapján a legjobb nyitójelenetek igazi filmklasszikusok is egyben, a dobogó legfelső fokára a Titanic (1997) került, megelőzve Az oroszlánkirályt (1994), a Ponyaregényt (1994), a Csillagok Háborúja IV. részét (1977), és A cápát (1975).

Hazánkban a Titanic elsősége és Az oroszlánkirály másik helye megegyezik az összeurópai eredménnyel, de a magyarok körében a Csillagok háborújának eleje népszerűbb volt, mint a Ponyvaregény első percei. Talán nem meglepő, hogy mindezek mellett a női válaszadóknál a Titanic került ki győztesen.

Ha egy ütős filmkezdésről van szó, a koronát Steven Spielberg érdemli, akit összesen 14 országban láttak a legjobbnak ebben a műfajban. Őt a vérszomjas Quentin Tarantino követi, de hátborzongató jeleneteiről híres Alfred Hitchcock is a legjobbak között van az európaiak szerint. 

A kutatás szerint a Netflix generációja nem pazarolja az idejét olyan filmre, ami nem ragadja meg azonnal érzelmileg és ez hazánkban sincs másként. Legyen szó egy új vagy akár egy régi alkotásról, a fiatalok 80 százaléka kikapcsolja a filmet, ha annak az eleje nem tetszik neki. Korosztálytól függetlenül a meggyőzésre sem hagyunk sok időt a rendezőnek, a magyarok negyede már 10 perc után eldönti, hogy egy film tetszik neki vagy sem. Az alkotás 20. percénél pedig a megkérdezettek túlnyomó többsége (80%) dönt a film sorsáról. A nemek szerinti bontást nézve a nők a szigorúbbak, valamivel magasabb arányban kapcsolnak ki egy nekik nem tetsző filmet és 82 százalékuk már 20 perc után képes dönteni erről. 

A magyarok többsége (52%) szerint a film befejezésének kell tökéletesnek lennie ahhoz, hogy az összkép is jó legyen, de a nyitójelenetnek is nagyon fontos szerepe van. A válaszadók 59 százaléka ugyanis már az első percek után eldönti, hogy szereti-e a filmet vagy sem. A megkérdezettek szerint a nyitójelenet határozza meg a teljes alkotás hangulatát (66% nyilatkozott így), de kíváncsiság felkeltésében (47%) és a kulcsszereplők bemutatásában (26, 84%) is nagyon fontos szerepe van.  

A 15 országban lefuttatott kutatás alapján egy frappáns párbeszéd (26%), egy váratlan fordulat (40%) és egy románc (19%) kiemelkedően fontos a kasszasikerhez. A franciák reménytelenül romantikusak, 30% százalékuk rajong a nagy találkozásokért a filmek elején, míg a lengyelek a vagány hősöket kedvelik (25%). A csehekhez (31%) és az oroszokhoz (29%) hasonlóan a magyarok a rekeszizmukat szeretik a legjobban megmozgatni, a megkérdezettek közel fele (45%) úgy gondolja, hogy a helyzetkomikum nem hiányozhat egy jó filmből.  

A kutatásban arról is megkérdezték a résztvevőket, hogy a nyitójelenetre szánt pénzösszeg mekkora részét kell a különböző hozzávalókra költeni ahhoz, hogy az eredmény igazán ütős legyen. Minden negyedik európai a zene szerepét hangsúlyozta, ami talán nem is meglepő annak fényében, hogy Elton John Circle of Life című klasszikusa (Az Oroszlánkirály) és a Szombat esti láz nyitánya is népszerű a filmkedvelők körében. A kezdésre költött pénz szempontjából a nézők szerint a második legfontosabb a képi világ: 13 százalék gondolja úgy, hogy a szemkápráztató látvány tehet igazán emlékezetessé egy nyitójelenetet. Jól bizonyítja ezt Francis Ford Coppola alkotása, az Apokalipszis most, amely 9 országban is nagyon népszerű volt a válaszadók között.  

A Lights, Camera, Action kutatás a filmművészet rajongókra gyakorolt erejét is vizsgálta, hiszen legyen szó kortárs alkotásokról vagy örök klasszikusokról, a filmek Európa-szerte hatással vannak ránk.  A megkérdezettek közel fele egyetért abban, hogy egy jó film képes arra inspirálni az embereket, hogy valami újba fogjanak, vagy pozitív változásra törekedjenek. Magyarországon ez az arány kicsit magasabb, 46 százalék gondolja így.

„Napjainkban a filmek nem csak az effektekről szólnak, hanem arról, hogy különböző eszközök segítségével egy érzelmi választ váltsanak ki a nézőből. A Mastercardnál fontosnak tartjuk, hogy közelebb kerüljünk az emberek olyan szenvedélyéhez is, mint például a filmművészet iránti rajongás. A Start Something Priceless kampányunkon keresztül világszerte arra szeretnénk buzdítani az embereket, hogy kövessenek egy számukra fontos szenvedélyt és érjék el kitűzött céljaikat. A mostani  kutatás is rámutatott, hogy egy film képes tüzet gyújtani a szívekben és pozitív változásra ösztönözni. Mi is éppen ezt szeretnénk elérni. A Cannes-i Filmfesztivál pedig a filmművészet és a mozik iránti szenvedély ünnepeként is pontosan erről szól. – mondta Jeannette Liendo, a Mastercard Europe marketingvezetője.

Szöveg: Local Time

Fotó: misskyra.com

 

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat

Névnap 02.20.

Ma Aladár, Álmos napja van.

Újabb siker a meddőség területén

Az elmúlt időszak kutatásainak eredményeképpen egyre nagyobb túlélési esélyei vannak azon betegeknek, akiket daganatos betegségekkel kezelnek. Ezen fo...

  • 2019-02-20 15:02
Ragaszkodnak a magyarok a gyógymódok közti választás szabadságához

A magyarok többsége elutasítja a homeopátiás szereket érintő korlátozásokat – derült ki egy friss kutatás eredményeiből.

  • 2019-02-20 12:22
5 egyszerű túlélőtipp tél végére

Elindult február, és már mögöttünk van a leghosszabbnak nevezett hónap. Szerencsére az a hétfő is elmúlt már, amit brit pszichológusok szerint az év e...

  • 2019-02-13 13:35
Tini bőrproblémák 30 felett?

A tini időszak törékeny szépsége, az első szerelem elsöprő emléke, a rengeteg nevetés, a világmegváltó tervek időszaka, ahogy a pattanásos bőr rémálma...

  • 2019-02-13 09:02
Meddig tartanak ki az újévi fogadalmak?

Egy bő hónap elröppent már az évből, ilyenkor sokakban felmerül, hogy mi a helyzet a fogadalmainkkal? Egyáltalán érdemes-e újévi fogadalmat tennünk? É...

  • 2019-02-12 17:36

hirdetés

Dekorációs ötletek a hideg évszak hátralevő napjaira

A karácsony vége és a tavasz kezdete között ritkán gondolunk arra, hogy hangulatos dekorációkkal kiélvezzük otthonunkban a tél hátralevő részét. Legtö...

  • 2019-02-12 13:47
Így ápold a hajad, ha fitneszterembe jársz

Az újévi fogadalmat követően minden év elején sokan kezdenek fitneszterembe járni. Nekik szeretnénk segítséget adni néhány hasznos hajápolási és frizu...

  • 2019-02-12 10:31
5 foglalkozás régen és most

Ahogyan a világ változik, úgy születnek új foglalkozások és tűnnek el a régiek. Például ki emlékszik már arra, hogy egykor léteztek emberi ébresztőórá...

  • 2019-02-12 08:19
Rubint Réka: „Norbi múzsája vagyok”

A múzsák évszázadok óta adnak ihletet művészeknek szépségükkel, intelligenciájukkal és kifinomultságukkal. Vajon mitől lesz egy nő igazi múzsa és a 21...

  • 2019-02-11 21:24
5 applikáció, ami nélkül ugyan élhetsz, de nem érdemes!

Költségtervezés, könnyebb parkolás, szórakozás bárhol bármikor, egészség és gasztrónomia?

  • 2019-02-11 17:47

Minden cikk

hirdetés

hirdetés