hirdetés

Partnereink

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

hirdetés

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y és Z generációs válaszadó körében. Ebből kiderül, hogy kik a legnépszerűbb közösségi média sztárok, a legemlékezetesebb márkák, miért kedveljük a véleményvezéreket, magyar vagy külföldit követünk inkább, és hogy hányan voltak már szerelmesek influencerbe. Íme a Nagy Influencer Trend Kutatás!

A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej fej mellett van a tanárokhoz képest is.  Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagram-on (87%) és a YouTube-on (88%) követik figyelemmel kedvenc influencereiket. A TikTok azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33%-a van itt is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12%-a figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7%. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19%) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

hirdetés

A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire 3-10 hazai és külföldi influencert követnek, 47%-uk rendszeresen. Sokan akár napi 1-1,5 órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.

Az influencer reklámok nem elég kreatívak

A kutatást kitöltők körülbelül 90 %-a egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.

A megkérdezettek 61 %-a viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azok számára, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a FOREO és a PEPSI voltak.

Még bírják a követők a túl sok reklámot, de ha unalmas a tartalom, nincs bocsánat

A kérdőívet kitöltők több, mint a fele (52%) szerint már túl sok a reklám az influencer-térben, viszont egyelőre még nem követik ki a “bűnös” hírességeket. A válaszadók mindössze 15 %-át bosszantja annyira a szponzorációs tartalmak növekedése, hogy vele együtt nő a leiratkozási hajlandósága is, viszont több mint 20 %-uk egyáltalán nem érzékeli a reklámokat, vagy nem zavarja őket.

A megkérdezettek 70 %-a azért iratkozik le egy általa kedvelt influencerről az esetek többségében, mert az elkezd unalmas tartalmakat gyártani. A válaszadók 24 %-a olyannyira erősen kötődik kedvenc influencereihez, hogy esetenként egy termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele előtt is megnézi, hogy a kedvenc influencere kedveli-e az adott márkát, viszont 63%-nak még nem jutott eszébe ez a megoldás.

Forrás: ArvaliCom

Kép: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat

Névnap 01.28.

Ma Károly, Karola napja van.

Vételár vs. értékesítési idő

A korábbi évek szárnyalása után észrevehető a budapesti, belvárosi piac megtorpanása. A világjárvány és a hosszú hónapok óta tartó korlátozások hatásá...

  • 2021-01-27 19:43
Zöldfűszeres rakott zöldség

A zöldségek ily módon való rétegezéséhez az ötlet egy újságból származik, és biztosan sokszor fog még az asztalra kerülni ez a fogás!

  • 2021-01-27 17:08
Fokhagymakrémleves zsályával

Egy nálunk is népszerű francia leves, bármilyen időszakban ajánljuk.

  • 2021-01-27 16:24
Üdítőitalt készítenek karácsonyfából

Újfajta felhasználását találták ki Észtországban a kidobott karácsonyfáknak. Az ünnepi szezon elmúltával rengeteg fenyő kerül az utcára a balti államb...

  • 2021-01-27 15:00
Szorong a francia diákok egyharmada

Tiltakozásokat szerveztek keddre a francia diákok az egyetemek bezárása miatt, mert az növelte bizonytalanságukat. Étienne Franciaországban tanul jogo...

  • 2021-01-27 13:51

hirdetés

Közép- és észak-magyarországi középiskolás diákok részére hirdet fotópályázatot az AVKF

Fotópályázatot hirdet középiskolás diákok részére az Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) és Hallgatói Önkormányzata a Közép- és Észak-Magyarország, ...

  • 2021-01-26 12:37
Koronavírus: döccenők az oltási programokban a vakcinák miatt

Ursula von der Leyen az Európai Bizottság elnöke beszélt az AstraZeneca gyógyszeripari vállalat vezetőjével, azt követően, hogy a svéd-brit gyógyszerg...

  • 2021-01-26 08:52
Hamilton és Rosberg újra rajthoz áll, ezúttal a világ legextrémebb versenyén

Amióta Nico Rosberg csatlakozott az Extreme E-hez, a világ legvadregényesebb tájain zajló elektromos SUV-k versenyéhez, mindenki azt találgatja, hogy ...

  • 2021-01-26 07:37
Thai kókusztejes-currys csirkeleves

Zökkentsd ki magad az egyhangúságból ezzel az igazán pikáns, színes, gazdag thai kókusztejes csirkelevessel! Garantálom, hogy az egzotikus ízkavalkád ...

  • 2021-01-25 21:08
Angela Merkel: meg kell akadályozni a harmadik hullámot

A német kancellár nem zárja ki a határok lezárását sem a koronavírus-járvány harmadik hullámának megakadályozása érdekében. Angela Merkel szerint le k...

  • 2021-01-25 20:04

Minden cikk

hirdetés

hirdetés