hirdetés

Partnereink

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

hirdetés

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y és Z generációs válaszadó körében. Ebből kiderül, hogy kik a legnépszerűbb közösségi média sztárok, a legemlékezetesebb márkák, miért kedveljük a véleményvezéreket, magyar vagy külföldit követünk inkább, és hogy hányan voltak már szerelmesek influencerbe. Íme a Nagy Influencer Trend Kutatás!

A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej fej mellett van a tanárokhoz képest is.  Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagram-on (87%) és a YouTube-on (88%) követik figyelemmel kedvenc influencereiket. A TikTok azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33%-a van itt is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12%-a figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7%. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19%) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

hirdetés

A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire 3-10 hazai és külföldi influencert követnek, 47%-uk rendszeresen. Sokan akár napi 1-1,5 órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.

Az influencer reklámok nem elég kreatívak

A kutatást kitöltők körülbelül 90 %-a egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.

A megkérdezettek 61 %-a viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azok számára, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a FOREO és a PEPSI voltak.

Még bírják a követők a túl sok reklámot, de ha unalmas a tartalom, nincs bocsánat

A kérdőívet kitöltők több, mint a fele (52%) szerint már túl sok a reklám az influencer-térben, viszont egyelőre még nem követik ki a “bűnös” hírességeket. A válaszadók mindössze 15 %-át bosszantja annyira a szponzorációs tartalmak növekedése, hogy vele együtt nő a leiratkozási hajlandósága is, viszont több mint 20 %-uk egyáltalán nem érzékeli a reklámokat, vagy nem zavarja őket.

A megkérdezettek 70 %-a azért iratkozik le egy általa kedvelt influencerről az esetek többségében, mert az elkezd unalmas tartalmakat gyártani. A válaszadók 24 %-a olyannyira erősen kötődik kedvenc influencereihez, hogy esetenként egy termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele előtt is megnézi, hogy a kedvenc influencere kedveli-e az adott márkát, viszont 63%-nak még nem jutott eszébe ez a megoldás.

Forrás: ArvaliCom

Kép: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat

Névnap 08.05.

Ma Krisztina napja van.

Sharenting – szülőnek lenni a közösségi média rivaldafényében

Hogyan befolyásolhatja a gyermekeink közeli és távoli jövőjét, ha az életük minden pillanatát megosztjuk a közösségi oldalakon? Hogyan tudjuk csökkent...

  • 2020-08-04 16:34
A járvány idején is szükség van a koraszülött-intézmények támogatására

Magyarországon minden 10. csecsemő koraszülöttként jön a világra. Ez az állapot rövid és hosszú távú betegségeket, de akár maradandó károsodást is oko...

  • 2020-08-04 14:34
Már a koronavírus előtt új pályára állt a lakáspiac?

Az ingatlan.com elemzése szerint a kínálati lakásárak 10 százalékkal magasabbak a hivatalos statisztikákban szereplő tényleges eladási áraknál, de szo...

  • 2020-08-04 11:16
Így aszalhatunk gyümölcsöket gyorsan és egyszerűen

Az aszalás ideális módja a gyümölcsök, gombák és gyógynövények egyszerű tartósításának. Mit több, finom és egészséges. Nincs szükség hozzá sem tartósí...

  • 2020-08-04 09:49
Megfizethetőbbé válhatnak az új lakások a felemás piaci mozgások következtében

A koronavírus-járvány miatt jelentős lakásépítési kapacitás szabadult fel, ez pedig árcsökkenést eredményezhet az új lakásoknál és házaknál a következ...

  • 2020-07-31 20:32

hirdetés

A gyerekek harmada szenved ólommérgezésben a világon

Az ólommérgezés korábban nem ismert mértékére mutat rá az UNICEF és a Pure Earth legfrissebb jelentése. Eszerint minden harmadik, azaz globálisan körü...

  • 2020-07-31 17:18
5 tipp, hogy könnyen összeegyeztesd a munkát a nyaralással

Sokunk számára okoz fejtörést, hogyan tudnánk anélkül élvezni a nyaralást, hogy közben a munkánkon töprengünk? Megéri-e egy-két hétre elengedni a gyep...

  • 2020-07-31 15:35
A kártyakibocsátást is fenntarthatóvá tenné a Mastercard

Az emberek háromnegyede nagyon aggódik a környezetszennyezés miatt, és úgy gondolja, a vállalatoknak is tenniük kell valamit bolygónk megóvása érdekéb...

  • 2020-07-31 12:07
Különleges koncertpárral indítja új évadát a Zeneakadémia augusztus közepén

A Zeneakadémia és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar közös hangversenyén a Kossuth-díjas Balázs János szólójával hallható Rahmanyinov összes zongoraverse...

  • 2020-07-31 10:35
Magyarországon rendezik meg az Ifjúsági Díjlovas Európa Bajnokságokat

Idén először egy helyen rendezik meg az Ifjúsági Díjlovas Európai Bajnokságok összes kategóriáját a Pilisjászfaluban található Unikornis Lovardában. A...

  • 2020-07-31 08:23

Minden cikk

hirdetés

hirdetés