hirdetés

Partnereink

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

hirdetés

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y és Z generációs válaszadó körében. Ebből kiderül, hogy kik a legnépszerűbb közösségi média sztárok, a legemlékezetesebb márkák, miért kedveljük a véleményvezéreket, magyar vagy külföldit követünk inkább, és hogy hányan voltak már szerelmesek influencerbe. Íme a Nagy Influencer Trend Kutatás!

A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej fej mellett van a tanárokhoz képest is.  Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagram-on (87%) és a YouTube-on (88%) követik figyelemmel kedvenc influencereiket. A TikTok azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33%-a van itt is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12%-a figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7%. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19%) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

hirdetés

A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire 3-10 hazai és külföldi influencert követnek, 47%-uk rendszeresen. Sokan akár napi 1-1,5 órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.

Az influencer reklámok nem elég kreatívak

A kutatást kitöltők körülbelül 90 %-a egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.

A megkérdezettek 61 %-a viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azok számára, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a FOREO és a PEPSI voltak.

Még bírják a követők a túl sok reklámot, de ha unalmas a tartalom, nincs bocsánat

A kérdőívet kitöltők több, mint a fele (52%) szerint már túl sok a reklám az influencer-térben, viszont egyelőre még nem követik ki a “bűnös” hírességeket. A válaszadók mindössze 15 %-át bosszantja annyira a szponzorációs tartalmak növekedése, hogy vele együtt nő a leiratkozási hajlandósága is, viszont több mint 20 %-uk egyáltalán nem érzékeli a reklámokat, vagy nem zavarja őket.

A megkérdezettek 70 %-a azért iratkozik le egy általa kedvelt influencerről az esetek többségében, mert az elkezd unalmas tartalmakat gyártani. A válaszadók 24 %-a olyannyira erősen kötődik kedvenc influencereihez, hogy esetenként egy termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele előtt is megnézi, hogy a kedvenc influencere kedveli-e az adott márkát, viszont 63%-nak még nem jutott eszébe ez a megoldás.

Forrás: ArvaliCom

Kép: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat

Névnap 07.16.

Ma Valter napja van.

Több mint 10 millió Casio G-Shock karóra készült tavaly

Rekord mennyiségű, 10 milliónál is több G-Shock karórát gyártott le 2019-ben a nagy múltra visszatekintő Casio. A G-Shock története során első ízben h...

  • 2020-07-15 19:44
Ismerd meg a Raven Otthona kulisszatitkait!

Bevetettük magunkat a Raven otthona stábjának kamerái mögé, hogy meglessük, milyen az élet egy Disney Channel showműsorának forgatásán. Ki a stáb udva...

  • 2020-07-15 18:26
Már a Velencei-tó környékén is elérhető a SPAR online shop házhoz szállítása

„Vállalatunk tavaly indított online shop szolgáltatása egyre növekvő népszerűségnek örvend, ezért folyamatosan bővítjük azon települések körét, ahol a...

  • 2020-07-15 14:31
Orvosi tippek: így nyaraljunk idén is szabadon

Most, hogy berobbant az igazi nyár, és a szállodák is újra megnyitottak, egyre többen terveznek nyaralást. A hazai vendéglátók pedig mindent megteszne...

  • 2020-07-15 12:51
Adománnyal segíti a Szent László kórházban dolgozókat a SodaStream

A SodaStream adományt juttatott el a DPC Centrumkórházhoz tartozó Szent László kórháznak azzal a céllal, hogy segítse a koronavírus járványban fertőzö...

  • 2020-07-14 18:52

hirdetés

Új részleget hoz létre a Continental

A Continental gumiabronccsal foglalkozó üzleti területe már évek óta folyamatos elkötelezettségéről tesz tanúbizonyságot a fenntarthatóságot érintően,...

  • 2020-07-14 15:47
Az életmentés nem állhat meg! Adj vérplazmát!

Most mindenki ott segít, ahol tud. Az életmentés nem állhat meg – a vér és vérkészítmények biztosítása a betegek számára létfontosságú kérdés. Tomán S...

  • 2020-07-14 13:41
Sztárdömping a Czeizel Intézetben

Tóth Gabi, Nagy Adri, Kulcsár Edina és Németh Kristóf is részt vett a Czeizel Intézet postnatal megnyitó eseményén. A sztárszülők mindannyian azt vall...

  • 2020-07-14 11:24
Vitaminital a táborozó gyerekeknek

Három raklapnyi gyermek vitaminitalt adományozott az akasztói R-Water Kft. a Katolikus Karitásznak. Az adomány több mint 3200 palackot jelent, amit a ...

  • 2020-07-14 09:03
Ezekbe nyaralókba menekülnének a vevők az esetleges második hullám elől

Egyre nagyobb az érdeklődés a Tisza-tónál lévő nyaralók iránt, ami nem csoda, mert viszonylag olcsón megszerezhetőek. Az abádszalóki nyaralók négyzetm...

  • 2020-07-10 12:10

Minden cikk

hirdetés

hirdetés