hirdetés

Partnereink

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

hirdetés

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y és Z generációs válaszadó körében. Ebből kiderül, hogy kik a legnépszerűbb közösségi média sztárok, a legemlékezetesebb márkák, miért kedveljük a véleményvezéreket, magyar vagy külföldit követünk inkább, és hogy hányan voltak már szerelmesek influencerbe. Íme a Nagy Influencer Trend Kutatás!

A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej fej mellett van a tanárokhoz képest is.  Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagram-on (87%) és a YouTube-on (88%) követik figyelemmel kedvenc influencereiket. A TikTok azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33%-a van itt is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12%-a figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7%. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19%) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

hirdetés

A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire 3-10 hazai és külföldi influencert követnek, 47%-uk rendszeresen. Sokan akár napi 1-1,5 órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.

Az influencer reklámok nem elég kreatívak

A kutatást kitöltők körülbelül 90 %-a egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.

A megkérdezettek 61 %-a viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azok számára, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a FOREO és a PEPSI voltak.

Még bírják a követők a túl sok reklámot, de ha unalmas a tartalom, nincs bocsánat

A kérdőívet kitöltők több, mint a fele (52%) szerint már túl sok a reklám az influencer-térben, viszont egyelőre még nem követik ki a “bűnös” hírességeket. A válaszadók mindössze 15 %-át bosszantja annyira a szponzorációs tartalmak növekedése, hogy vele együtt nő a leiratkozási hajlandósága is, viszont több mint 20 %-uk egyáltalán nem érzékeli a reklámokat, vagy nem zavarja őket.

A megkérdezettek 70 %-a azért iratkozik le egy általa kedvelt influencerről az esetek többségében, mert az elkezd unalmas tartalmakat gyártani. A válaszadók 24 %-a olyannyira erősen kötődik kedvenc influencereihez, hogy esetenként egy termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele előtt is megnézi, hogy a kedvenc influencere kedveli-e az adott márkát, viszont 63%-nak még nem jutott eszébe ez a megoldás.

Forrás: ArvaliCom

Kép: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat

Névnap 09.23.

Ma Tekla, Líviusz napja van.

Telefonnal készítette új klipjét a Blahalouisiana!

Elkészült a Pont ilyen házra című dal videója. A dal a nemrégiben ‘Minden rendben’ címen megjelent albumon található meg, amelynek teljes zenei anyagá...

  • 2019-09-21 19:55
A 4D ultrahang a legnépszerűbb, de a kismamatúra a legmenőbb

Tóth Balázs és felesége, Niki a Bükk lábánál élnek és évek óta azért szerveznek túrákat, hogy másoknak is átadják természetszeretetüket, a túrázás örö...

  • 2019-09-21 16:34
Miért választják Nyíregyházát Budapest helyett az európai fiatalok?

Északkelet-Magyarországot is érintette az Európai Bizottság által indított Road Trip Project. A rendhagyó kezdeményezés keretében két, 4 fős, fiatalok...

  • 2019-09-21 13:10
A Bookline lett az Év kereskedője

Idén a Bookline lett a Mastercard támogatásával megrendezett Az év kereskedője verseny fődíjasa. A kategóriákban a könyváruház mellett a Budapest Park...

  • 2019-09-21 11:15
Fehér paradicsomleves zellerrel és málnával

Itt egy remek recept, amit akár meg is kóstolhatsz november 23-án, a Spirit Hotelben rendezett gasztroesten.

  • 2019-09-21 08:14

hirdetés

Féreértett gázmotor

A folyékony földgázt tankoló (LNG) nehéz tehergépkocsik levegőszennyezése többszöröse a dízelekének, derült ki a holland állam által megrendelt méréss...

  • 2019-09-20 19:49
Lóci Játszik Extravaganza ismét!

Tavaly indult hódító útjára a zenekar Extravaganza című interaktív nagyzenekaros standup-ja Novák Péter rendezésében. Az óriási sikernek köszönhetően ...

  • 2019-09-20 16:11
Reflektorfényben a láthatatlan segítők

A Jótékonyság Világnapján tett sajtóbejelentésen a Twickel-Zichy Mária Terézia Alapítvány megnyitotta a Jószolgálat-díj 2019/20-as évadát.

  • 2019-09-20 14:03
Népi Játék Napja!

Október 9-én Balatoni Kata szervezésében ismét a világ minden tájáról csatlakoznak a Népi Játék Napja kezdeményezéshez, melynek célja, hogy a diákok o...

  • 2019-09-20 12:21
Wossala Rozina: ilyen az ideális őszi étrend

Az ősz a raktározás ideje, fontos, hogy ilyenkor felkészítsük szervezetünket a hidegre, és bővítsük vitamintartalékainkat.

  • 2019-09-20 09:38

Minden cikk

hirdetés

hirdetés