hirdetés

Partnereink

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

hirdetés

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y és Z generációs válaszadó körében. Ebből kiderül, hogy kik a legnépszerűbb közösségi média sztárok, a legemlékezetesebb márkák, miért kedveljük a véleményvezéreket, magyar vagy külföldit követünk inkább, és hogy hányan voltak már szerelmesek influencerbe. Íme a Nagy Influencer Trend Kutatás!

A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej fej mellett van a tanárokhoz képest is.  Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagram-on (87%) és a YouTube-on (88%) követik figyelemmel kedvenc influencereiket. A TikTok azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33%-a van itt is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12%-a figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7%. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19%) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

hirdetés

A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire 3-10 hazai és külföldi influencert követnek, 47%-uk rendszeresen. Sokan akár napi 1-1,5 órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.

Az influencer reklámok nem elég kreatívak

A kutatást kitöltők körülbelül 90 %-a egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.

A megkérdezettek 61 %-a viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azok számára, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a FOREO és a PEPSI voltak.

Még bírják a követők a túl sok reklámot, de ha unalmas a tartalom, nincs bocsánat

A kérdőívet kitöltők több, mint a fele (52%) szerint már túl sok a reklám az influencer-térben, viszont egyelőre még nem követik ki a “bűnös” hírességeket. A válaszadók mindössze 15 %-át bosszantja annyira a szponzorációs tartalmak növekedése, hogy vele együtt nő a leiratkozási hajlandósága is, viszont több mint 20 %-uk egyáltalán nem érzékeli a reklámokat, vagy nem zavarja őket.

A megkérdezettek 70 %-a azért iratkozik le egy általa kedvelt influencerről az esetek többségében, mert az elkezd unalmas tartalmakat gyártani. A válaszadók 24 %-a olyannyira erősen kötődik kedvenc influencereihez, hogy esetenként egy termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele előtt is megnézi, hogy a kedvenc influencere kedveli-e az adott márkát, viszont 63%-nak még nem jutott eszébe ez a megoldás.

Forrás: ArvaliCom

Kép: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat

Névnap 06.20.

Ma Rafael napja van.

Cukkini és hús – kell ennél több?

Dobjuk fel remek cukkinis és húsos ételekkel a menüt! Készítsünk könnyed reggelit, vacsorát vagy ebédet ezzel a remek kombinációval!

  • 2019-06-19 21:09
Így árnyékoljunk a kánikula ellen!

A kora nyári kellemes meleg minden kerttulajdonos kedvét meghozza ahhoz, hogy kialakítsa azt a pihentető oázist, ahol gyakorlatilag a teljes nyarat el...

  • 2019-06-19 19:04
Budapest egy hétig Sanghaj színeiben tündököl

"A Dinamikus Sanghaj" Város Promóciós Rendezvény 2019 június közepén kerül megrendezésre Budapesten, Magyarországon. Sanghaj Önkormányzat Információs ...

  • 2019-06-19 16:49
Nyári sminkelési tanácsok a kozmetikustól

Az évszakok változásával bőrünk állapota és igényei is változnak. Nyáron a szakemberek elsősorban az erős UV-sugárzásra és a hidratálásra hívják fel a...

  • 2019-06-19 15:54
Idén is díjazták gyermekeink „védőangyalait"

A családok segítőit, gyermekeink „védőangyalait" ünnepelték és köszöntötték a Védőnők Napján, ahol ennek a nemes és több figyelemre érdemes szakmának ...

  • 2019-06-19 12:10

hirdetés

Egészségházzal segíti Kastélyosdombó felzárkózását az Ökumenikus Segélyszervezet

Doktor Pont néven adott át hiánypótló intézményt Kastélyosdombón az Ökumenikus Segélyszervezet és az E.ON. A több mint egy évtizede stratégiai partner...

  • 2019-06-19 09:37
Pap, youtuber és népszerű színészek segítenek az üzenet célba juttatásában

Kreatív, megvalósítható ötleteket vár a résztvevőktől egy környezetükben fellelhető problémára a British Council People 2 People projektje, ezért közö...

  • 2019-06-19 08:53
Történelmi csata az Esztergomi Bazilika előtt

Európa legnagyobb bazilikája előtt, az Esztergomi Várszínházban láthatja a magyar közönség először a Zenta, 1697. című rockoperát augusztus 14-én. Ezt...

  • 2019-06-18 19:35
Puskás Peti lett a legnépszerűbb ökoharcos

Harmadik alkalommal adták át a JOY Social Media Award díjait. A nagyszabású rendezvényen a hazai közösségi média meghatározó szereplői ünnepeltek, his...

  • 2019-06-18 15:45
Szenzációs baby boom a Nemzeti Cirkusznál!

Két napon belül két újszülött érkezett a Magyar Nemzeti Cirkusz társulatába. Egy kis púpos teve, és ismét egy világszenzáció: megszületett Lelle, a ze...

  • 2019-06-18 10:41

Minden cikk

hirdetés

hirdetés