hirdetés

Partnereink

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

hirdetés

A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y és Z generációs válaszadó körében. Ebből kiderül, hogy kik a legnépszerűbb közösségi média sztárok, a legemlékezetesebb márkák, miért kedveljük a véleményvezéreket, magyar vagy külföldit követünk inkább, és hogy hányan voltak már szerelmesek influencerbe. Íme a Nagy Influencer Trend Kutatás!

A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej fej mellett van a tanárokhoz képest is.  Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagram-on (87%) és a YouTube-on (88%) követik figyelemmel kedvenc influencereiket. A TikTok azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33%-a van itt is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12%-a figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7%. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19%) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

hirdetés

A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire 3-10 hazai és külföldi influencert követnek, 47%-uk rendszeresen. Sokan akár napi 1-1,5 órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.

Az influencer reklámok nem elég kreatívak

A kutatást kitöltők körülbelül 90 %-a egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.

A megkérdezettek 61 %-a viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azok számára, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a FOREO és a PEPSI voltak.

Még bírják a követők a túl sok reklámot, de ha unalmas a tartalom, nincs bocsánat

A kérdőívet kitöltők több, mint a fele (52%) szerint már túl sok a reklám az influencer-térben, viszont egyelőre még nem követik ki a “bűnös” hírességeket. A válaszadók mindössze 15 %-át bosszantja annyira a szponzorációs tartalmak növekedése, hogy vele együtt nő a leiratkozási hajlandósága is, viszont több mint 20 %-uk egyáltalán nem érzékeli a reklámokat, vagy nem zavarja őket.

A megkérdezettek 70 %-a azért iratkozik le egy általa kedvelt influencerről az esetek többségében, mert az elkezd unalmas tartalmakat gyártani. A válaszadók 24 %-a olyannyira erősen kötődik kedvenc influencereihez, hogy esetenként egy termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele előtt is megnézi, hogy a kedvenc influencere kedveli-e az adott márkát, viszont 63%-nak még nem jutott eszébe ez a megoldás.

Forrás: ArvaliCom

Kép: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat

Névnap 10.01.

Ma Malvin napja van.

Gyors őszi immunturbó - vitaminok és sport

Az új világjárvány mindenkit arra késztet, hogy végiggondolja, mit tud tenni önmagáért. Az interneten számtalan tanácsot olvashatunk, amelyekben az ot...

  • 2020-09-30 23:57
Hogyan legyek környezettudatos vásárló?

A járványhelyzet alatt fellendült az élelmiszerek iránti kereslet. Az első negyedévben 15 százalékkal nőtt az online vásárlások száma, a fokozott fogy...

  • 2020-09-30 23:01
A cukorbetegek 30%-a szív-és érrendszeri betegségben érintett

A Novo Nordisk bejelentette a CAPTURE tanulmány eredményeit, amely egy nemzetközi, beavatkozással nem járó vizsgálat a 2-es típusú cukorbetegeket érin...

  • 2020-09-30 21:32
Európában egyre több kávét fogyasztanak

Van, aki sok tejjel van, aki feketén, cukor és tej nélkül és olyan is van, aki feketén, kis tejszínhabbal a tetején szereti fogyasztani. Ma van a Kávé...

  • 2020-09-30 20:16
A világhírű Maxim Vengerov a Nemzeti Filharmonikusokkal muzsikál

Maxim Vengerov ismét a Nemzeti Filharmonikusokkal muzsikál! A világhírű hegedűművész most karmesterként áll a színpadra, és dirigálja Schubert VIII. „...

  • 2020-09-30 18:52

hirdetés

Így alakultak át a magyarok utazási szokásai a koronavírus miatt

A koronavírus-járvány alaposan átalakította a magyarok utazási hajlandóságát és szállásválasztási szokásait – derül ki abból az országos reprezentatív...

  • 2020-09-30 16:23
Kertészeti Kisokos – Fontos kerti teendők a tél beköszönte előtt

Legtöbbünknek az idei nyár nem a nagy jövés menésről szólt, éppen ezért nyugodt szívvel ajánljuk bárkinek, hogy vesse bele magát a kerti munkákba – ép...

  • 2020-09-30 15:00
Vicces és kreatív finomságok gyerekeknek Marton Adritól

Egy kis kreativitással ünnepet varázsolhatunk a hétköznapból, és tetszetős finomságot a "nemszeretem" alapanyagokból. Marton Adrienn gasztroműsorvezet...

  • 2020-09-30 13:46
Hatszín Teátrum: Hamarosan újra nyitunk

Bár a Budapest belvárosában az elmúlt három és fél évben sikeresen működő Hatszín Teátrumot a 2020-as járvány nehéz helyzetbe hozta, s ezért jelenleg ...

  • 2020-09-30 12:30
A Mellrákinfó Egyesület idén októberben három nagyon erős kampánnyal készül

A Mellrákinfó Egyesület idén októberben három nagyon erős kampánnyal készül a mellrák elleni küzdelem hónapjára. De mit keresnek pink ételek Magyarors...

  • 2020-09-30 11:24

Minden cikk

hirdetés

hirdetés