hirdetés

Partnereink

A jó humor teszi igazán emlékezetessé a filmeket?

hirdetés

A jó humor teszi igazán emlékezetessé a filmeket?

A Mastercard a cannes-i filmfesztivál hivatalos partnereként végzett kutatást, melyből kiderül: a magyarok a két főszereplő találkozását szeretik a legjobban a filmek első jelenetében: a megkérdezettek 31 százaléka választotta ezt a lehetőséget.

A helyzetkomikum szintén nagyon népszerű a magyarok körében, 30 százalék ezt értékeli a legtöbbre, ha egy film első képsorairól van szó. Érdekesség, hogy a nemek között van némi eltérés, míg a nők jobban értékelik, ha a főszereplők találkozásáról szól az első jelenet, a férfiak inkább egy csattanós poénra vágynak.

hirdetés

Az európai országokban végzett kutatás alapján a legjobb nyitójelenetek igazi filmklasszikusok is egyben, a dobogó legfelső fokára a Titanic (1997) került, megelőzve Az oroszlánkirályt (1994), a Ponyaregényt (1994), a Csillagok Háborúja IV. részét (1977), és A cápát (1975).

Hazánkban a Titanic elsősége és Az oroszlánkirály másik helye megegyezik az összeurópai eredménnyel, de a magyarok körében a Csillagok háborújának eleje népszerűbb volt, mint a Ponyvaregény első percei. Talán nem meglepő, hogy mindezek mellett a női válaszadóknál a Titanic került ki győztesen.

Ha egy ütős filmkezdésről van szó, a koronát Steven Spielberg érdemli, akit összesen 14 országban láttak a legjobbnak ebben a műfajban. Őt a vérszomjas Quentin Tarantino követi, de hátborzongató jeleneteiről híres Alfred Hitchcock is a legjobbak között van az európaiak szerint. 

A kutatás szerint a Netflix generációja nem pazarolja az idejét olyan filmre, ami nem ragadja meg azonnal érzelmileg és ez hazánkban sincs másként. Legyen szó egy új vagy akár egy régi alkotásról, a fiatalok 80 százaléka kikapcsolja a filmet, ha annak az eleje nem tetszik neki. Korosztálytól függetlenül a meggyőzésre sem hagyunk sok időt a rendezőnek, a magyarok negyede már 10 perc után eldönti, hogy egy film tetszik neki vagy sem. Az alkotás 20. percénél pedig a megkérdezettek túlnyomó többsége (80%) dönt a film sorsáról. A nemek szerinti bontást nézve a nők a szigorúbbak, valamivel magasabb arányban kapcsolnak ki egy nekik nem tetsző filmet és 82 százalékuk már 20 perc után képes dönteni erről. 

A magyarok többsége (52%) szerint a film befejezésének kell tökéletesnek lennie ahhoz, hogy az összkép is jó legyen, de a nyitójelenetnek is nagyon fontos szerepe van. A válaszadók 59 százaléka ugyanis már az első percek után eldönti, hogy szereti-e a filmet vagy sem. A megkérdezettek szerint a nyitójelenet határozza meg a teljes alkotás hangulatát (66% nyilatkozott így), de kíváncsiság felkeltésében (47%) és a kulcsszereplők bemutatásában (26, 84%) is nagyon fontos szerepe van.  

A 15 országban lefuttatott kutatás alapján egy frappáns párbeszéd (26%), egy váratlan fordulat (40%) és egy románc (19%) kiemelkedően fontos a kasszasikerhez. A franciák reménytelenül romantikusak, 30% százalékuk rajong a nagy találkozásokért a filmek elején, míg a lengyelek a vagány hősöket kedvelik (25%). A csehekhez (31%) és az oroszokhoz (29%) hasonlóan a magyarok a rekeszizmukat szeretik a legjobban megmozgatni, a megkérdezettek közel fele (45%) úgy gondolja, hogy a helyzetkomikum nem hiányozhat egy jó filmből.  

A kutatásban arról is megkérdezték a résztvevőket, hogy a nyitójelenetre szánt pénzösszeg mekkora részét kell a különböző hozzávalókra költeni ahhoz, hogy az eredmény igazán ütős legyen. Minden negyedik európai a zene szerepét hangsúlyozta, ami talán nem is meglepő annak fényében, hogy Elton John Circle of Life című klasszikusa (Az Oroszlánkirály) és a Szombat esti láz nyitánya is népszerű a filmkedvelők körében. A kezdésre költött pénz szempontjából a nézők szerint a második legfontosabb a képi világ: 13 százalék gondolja úgy, hogy a szemkápráztató látvány tehet igazán emlékezetessé egy nyitójelenetet. Jól bizonyítja ezt Francis Ford Coppola alkotása, az Apokalipszis most, amely 9 országban is nagyon népszerű volt a válaszadók között.  

A Lights, Camera, Action kutatás a filmművészet rajongókra gyakorolt erejét is vizsgálta, hiszen legyen szó kortárs alkotásokról vagy örök klasszikusokról, a filmek Európa-szerte hatással vannak ránk.  A megkérdezettek közel fele egyetért abban, hogy egy jó film képes arra inspirálni az embereket, hogy valami újba fogjanak, vagy pozitív változásra törekedjenek. Magyarországon ez az arány kicsit magasabb, 46 százalék gondolja így.

„Napjainkban a filmek nem csak az effektekről szólnak, hanem arról, hogy különböző eszközök segítségével egy érzelmi választ váltsanak ki a nézőből. A Mastercardnál fontosnak tartjuk, hogy közelebb kerüljünk az emberek olyan szenvedélyéhez is, mint például a filmművészet iránti rajongás. A Start Something Priceless kampányunkon keresztül világszerte arra szeretnénk buzdítani az embereket, hogy kövessenek egy számukra fontos szenvedélyt és érjék el kitűzött céljaikat. A mostani  kutatás is rámutatott, hogy egy film képes tüzet gyújtani a szívekben és pozitív változásra ösztönözni. Mi is éppen ezt szeretnénk elérni. A Cannes-i Filmfesztivál pedig a filmművészet és a mozik iránti szenvedély ünnepeként is pontosan erről szól. – mondta Jeannette Liendo, a Mastercard Europe marketingvezetője.

Szöveg: Local Time

Fotó: misskyra.com

 

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat

Névnap 08.15.

Ma Mária napja van.

Képminőség, hang és dizájn terén is kiemelkedőt alkotott a Sony

Az AF9 televízióban megtalálható a Sony legjobb OLED panelvezérlője, a Pixel Contrast Booster, amely úgy maximalizálja a dinamikus tartományt, hogy to...

  • 2018-08-15 08:41
Nyári vitaminbomba a bőrnek

A nyár a szabadság, a lazítás időszaka. Ilyenkor sokkal könnyedebben próbálunk élni, már ha munkánk, családunk, élethelyzetünk éppen engedi. Fesztivál...

  • 2018-08-12 20:23
23 éves virtuóz adja elő Bartók Béla I. zongoraversenyét

A mű melyet egykoron a szerző maga, Bartók Béla mutatott be, most pedig egy 23 éves zseni, Ránki Fülöp adja elő: Bartók Béla I. zongoraversenye. A Nem...

  • 2018-08-12 16:23
A felnőttképzésben már készülnek az őszi rohamra

A hazai oktatási piacon az ősz a legmozgalmasabb időszak. A nyári vakáció meghozza a tanulási kedvet a harminc és negyven esztendő feletti felnőttek k...

  • 2018-08-12 14:02
Szabó Zsófi: „Mendel a legnagyobb ajándék”

Már most igazi kis felfedező Szabó Zsófi nyolchónapos babája, Mendel. A kisfiú alig pár hete kezdett el mászni, a csinos műsorvezető azóta egy percre ...

  • 2018-08-12 12:18

hirdetés

Teljesítmény fejlesztés nem csak sportólóknak

16 magyar érem, ebből tíz arany - a magyar kajak-kenu válogatott szenzációs teljesítményt nyújtott az ifjúsági és U23-as világbajnokságon. De belegond...

  • 2018-08-12 10:57
A Sony bemutatja az otthoni televíziózás csúcsát jelentő televíziókat

A Sony új, csúcskategóriás AF9 OLED MASTER és ZF9 LCD sorozatával mérföldkőnek számít az otthoni televíziózás terén. Az új modellek a lehető legjobb k...

  • 2018-08-11 07:37
Frissítő fröccs receptek kánikula idejére

A bor és a szóda kapcsolata évszázados múltra tekint vissza, a fröccsözés már dédapáink és dédanyáink számára is természetes felfrissülést jelentett n...

  • 2018-08-10 17:13
Omega-3 zsírsavak: enni jobb, mint szedni?

Az utóbbi napokban számos helyen olvashattuk, hogy egy nagyszabású vizsgálat során nem találták hatékonynak a szív- és érrendszeri betegségek megelőzé...

  • 2018-08-10 14:15
5 tipp a zökkenőmentes iskolakezdésért

Az iskolakezdés nem csak a 6-7 éves gyerkőcöknek, hanem az egész családnak hatalmas kaland. Új napi rutin, új közösség, új szabályok, új feladatok.

  • 2018-08-10 11:41

Minden cikk

hirdetés

hirdetés