Partnereink

Van új a nap alatt a divat terén?

Van új a nap alatt a divat terén?

A jól ismert táskagyártó cégek gyakran jönnek ki új modellekkel, vagy épp klasszikus darabjaikat tervezik újra és újra. Az egyik legnagyobb klasszikus modell, a clutch a kézitáskával egyetemben a 20-as, 30-as évek legnépszerűbb darabja volt, amelyet vagy a kézben, vagy a hónalj alatt viseltek. A második világháború tájékán a clutch szép lassan átadta a helyét a válltáskának.

 A 40-es évek végén aztán újra divatba jött. Manapság ez a tipikus alkalmi táska. A kézi- és válltáskáknak létezik néhány ikonikus klasszikusa. A világ talán leghíresebb táskája a Chanelsteppelt bőr válltáskája, amely aranyszínű lánccal került forga­lomba 1955 februárjában, elein­te 2.55-ös modell néven. Egy másik nagy klasszikus a Hermés Kelly táskája. Ez a modell kézi­táska formájában már a 30-as években is létezett, 1955-től azonban a Kelly nevet viseli, mert Grace Kelly egyik kedvenc darabja volt. Viszonylag új, de máris klasszikus az 1998-ban megjelent Baguette a Fenditől. A rövid vállpánttal készült táska úgy illeszkedik a hónalj alá, mint egy igazi francia bagett. A háti­zsák - amely időről időre vissza­tér a divatba, legutóbb például 2013-ban szólt nagyot a nem­zetközi kifutókon - már 1985-ben is foglalkoztatta a tervező­ket. A Prada ebben az évben készítette el első hátizsákját, fekete nylonból. Szintén ikoni-kus darab a Louis Vuitton Spee-dyje 1932-ből, ezzel vált ugyanis az addig leginkább bőröndjeiről és utazótáskáiról híres vállalat igazi divatcéggé. A Dior házLady Diorja is szinte már klasszikus darab volt, amikor 1995-ben a francia first lady, Bernadetté Chirac aján­dékozott egyet Lady Dianának. Diana annyira kedvel­te és olyan sokat hordta a táskát, hogy azóta Lady Dior a modell neve. A Gucci Jackie táskája szintén a first ladynek, Jackie Kennedynek köszönheti kereszt­nevét. A 60-as években Jackie-t nagyon gyakran fotóz­ták ezzel a típussal, így hatalmas népszerűséget csinált a táskának. Az új változatot 2009-ben mutatta be a Gucci.

Vágó Réka szerint „ezek a signature táskák hosszú folya­matok eredményeként váltak ikonikussá, nagyon hosszú történetük van. Az új modellek között is vannak már olyanok, amelyek majdhogynem klasszikusok - de per­sze nem azok. Ezeket hatalmas marketingkampányokkal vezették be, és milliárdokat áldoztak arra, hogy nevet szerezzenek nekik. Ilyen például a Céline trapéz alakú táskája. Nem azért klasszikus, mert Jane Birkin felvette és klasszikust csinált belőle, hanem mert elképesztő meny-nyiségú pénzt költöttek arra, hogy mindenhol megjelen­jen, így lett ez az új, úgynevezett »it bag«". A tervező szerint a táska ma egyszerre használati tárgy és státusszimbólum. Szó szerint az egyik legkézenfek­vőbb lehetőség, hogy megmutassuk, kik vagyunk és milyenek vagyunk az alapján, amit a kezünkben vise­lünk.

A sokszínű 20. század

Az art deco a 10-es években vált népszerűvé szerte a világon, olyannyira, hogy a 20-as, 30-as években is tar­totta magát. A kubizmus, a geometrikus formák, az új anyagok és az élénk alapszínek a divatban is nagy vál­tozást   hoztak.   Ebben   az   időszakban nagy népszerűségnek örvendtek a króm- és alumí­niumtáskák, piros, kék, fekete és ezüst színekben. A húszas években a batik a bőr- és a textilből készült táskákon is di­vatba jött. Nagyszerű példája en­nek Agathe Wegerif bársonytáskája vagy  a dekoratőr Cris Agterberg bőrtáskája. Az első világháború után hirtelen nagyon megnőtt a női kozmetikumok népszerűsége, köszönhetően az emancipáció­nak és a filmsztárok megjelenésének. A húszas évek­ben a női kistáska - amit akkoriban a hiúság táskájának is neveztek - számtalan rekesszel került forgalomba, amelyekben elfért a púder, a rúzs, a parfüm és a pufni. A táska formája a japán inrót idézte, a kicsi dobozét, amelyben gyógyfüveket és illatos vizeket tartottak.

Forrás: City Shoes

Kép: maikupon.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 06.28.

Ma Levente, Irén napja van.

Red Bull Air Race: Budapesten dől majd el a holtverseny

Július 1-2-án, immáron tizedik alkalommal tér vissza Budapestre a Red Bull Air Race versenysorozat. A jövő hétvégén igazán kiélezett versenyre számíth...

  • 2017-06-25 17:53
5+1 működő szülői intelem fesztiválokra

Minden szülő életében elérkezik az idő, amikor el kell engednie a gyermekét az első fesztiváljára, vagy legalább gólyatáborba. A „vigyázz magadra!” és...

  • 2017-06-25 13:49
Citrus, a nyár legmenőbb illata

Ha beköszönt a nyár, ugrásszerűen megnő a limonádéfogyasztás. Előszeretettel kortyolgatunk bodzás, levendulás, epres, málnás frissítőt, de azért a slá...

  • 2017-06-25 11:03
Először jön Magyarországra a Foster The People

Ugye neked is egyből beindul a lábad, ha felcsendül egy buliban a Pumped Up Kicks? Ha igen, akkor neked is ott a helyed július 4-én a Budapest Parkban...

  • 2017-06-24 19:35
Amit eddig nem mondtak a glutén bevezetéséről

A hozzátáplálásról sokszor, sok helyen olvashatunk. Nemsokára pedig útjára indul Előke címmel egy olyan konferencia-sorozat is, amely kitűnő szakértők...

  • 2017-06-24 17:11

hirdetés

A yesyes a VIVA júniusi kedvence

Két pimaszul fiatal zenész, akik az elektronikus popzenei alapokat mesterien ötvözik az élőzene szépségével. A tehetségkutatókból ismert harmonikás-én...

  • 2017-06-20 10:50
Mario Vargas Llosa: Öt sarok

Öt sarok címmel adta ki a Nobel-díjas perui szerző, Mario Vargas Llosa új regényét az Európa Könyvkiadó. Az eredeti nyelven 2016-ban megjelent kötetbe...

  • 2017-06-19 21:46
Sokszínű Babilon

A Thievery Corporation egy saját zenei világot teremtett, melynek kiindulópontja a brazil bossa nova volt, mára azonban elektronikus zenei világukba a...

  • 2017-06-19 19:57
Védjük meg a bolygónk!

Tripsánszki Dávid, Tripo kortárs festőművész, gyerekkora óta hivatásának érzi a rajzot, a festészetet. Nem iskolában tanulta a művészetet, autodidakta...

  • 2017-06-19 18:40
Divatikonok az Európa Könyvkiadónál

Az idei év első felében két ikonikus divattervezőről jelentetett meg életrajzi kötetet az Európa Könyvkiadó. Yves Saint Laurent-ről Laurence Benaïm ír...

  • 2017-06-19 17:23

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés