hirdetés

Partnereink

Új törzshelyre lelhetnek a hazai sneakerheadek

hirdetés

Új törzshelyre lelhetnek a hazai sneakerheadek

Idén április 26-án megnyitotta első budapesti üzletét a Footshop, amely egyedi, limitált kiadású, kisszériás cipőválasztékával és széleskörű streetwear ruházati kínálatával lopta be magát fiatalok százezreinek szívébe. Emellett a Footshop művészeti és kreatív szempontból is állandó inspirációval építi a kelet-közép-európai városi kultúrát. A belvárosi üzletben, amely a Kristóf téren várja a cipőrajongókat, olyan tervezők egyedi kollekciói is helyet kapnak, mint Kanye West, Pharrell Williams vagy Sean Witherspoon.

A Footshop ötlete 2011-ben a fiatal szlovák vállalkozó és sneaker rajongó Peter Hajducek egyetemi szakdolgozatának gyakorlati részeként született meg. Mindössze egy alkalmazottal és 50 pár cipővel indult el az egykori startup, mára viszont az egyik legnagyobb érdeklődésnek örvendő vállalat Csehországban és Szlovákiában.

hirdetés

A magyar főváros különleges helyet foglal el a márka történetében. Peter, a tulajdonos, a kezdetekben utazás céljából érkezett Budapestre, majd később azért utazott otthonától többszáz kilométerre, hogy bővítse különleges cipőgyűjteményét és beszerezzen egy-egy unikumnak számító sportos lábbelit. A budapesti boltnyitás álma 2018. április 26-án – Prága és Pozsony után – pedig végre valósággá vált és a mára már hazájában ismert vállalkozónak számító Peter a magyar piacon is megnyitotta üzletét, a belvárosi Kristóf téren.

A márka számára az igazi áttörést az jelentette, amikor 2015-ben csatlakozhatott az Adidas Consortium-hoz és egyike lett annak a néhány tucat boltnak a világon, amely a limitált és egyedi Adidas darabokból is forgalmazhatnak. Ezzel az igazi gyűjtők is felfigyeltek rájuk. A Kanye West népszerű Yeezy darabjai mellett Pharrell Williams Human Race kollekciójának bizonyos darabjai is elérhetők a boltban. A felkapott tervezők mellett olyan feltörekvő és másod virágzásukat élő márkák is helyet kapnak a budapesti üzletben, mint a Kangaroos vagy a Vans, de a streetwear ruházatot kedvelők is változatos kínálattal találkozhatnak a boltban.

A Footshop kiemelt figyelmet fordít a régió művészeinek, feltörekvő designereinek támogatására, az inspiráció állandó fenntartására. Ennek jegyében tavaly már olyan közép-európai márkákkal dolgoztak együtt, mint a UKNOW vagy a Lousy Auber. 2017-ben bemutatták első önálló kapszulakollekciójukat, a POINT OF VIEW-t is, az idei Budapest Central European Fashion Week kifutóján pedig a cseh LAFORMELA-val közösen alkotott kollekciót ismerhetik meg a hazai divatrajongók. 2018-ban a márka egy saját sneaker-vonal piacra dobását is tervezi.

A Footshop prémium üzletként a helyi sneaker- és streertwear kultúra mellett a szubkultúra művészeti fejlődéséhez is hozzá szeretne járulni, így a bolt területén egy állandó kiállítási tér működik. A megnyitóra rögtön két egyedi kiállítással is készültek: a Footshop és a Dent Kicks Custom kollaborációja kifejezetten a nyitóeseményre készült, illetve találkozhatunk Rok saját Kicks on Canvas válogatásával is.

Szöveg, fotó: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 10.17.

Ma Hedvig napja van.

Őszi divatsláger: sikkes sneaker szettek

Az ősz a megfeszített tempójú munka időszaka is. Ilyenkor jár egy kis extra kényelem mindenkinek, aki irodában dolgozik, különösen a rohangálós hétköz...

  • 2019-10-17 10:10
Dél-Korea kedvenc üdítője hazánkba is megérkezett

Éppen harminc éve dobta piacra Ázsia egyik legnagyobb üdítőital-gyártója azóta legendás üdítőjét, a Milkis-t. A frissítő – ahogyan a neve is mutatja –...

  • 2019-10-17 08:45
Az őszi természet szépítő kincsei

Az ősz csodálatos gyümölcsökkel és termésekkel ajándékoz meg, melyekből isteni házi natúrkozmetikumokat készíthetünk. Varga-Darabos Andrea szappantünd...

  • 2019-10-16 18:49
Környezetbarát vászontáskák

A társadalmi célú programokban a SPAR több mint húsz éve a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal dolgozik együtt. Legújabb közös kezdeményezésük keretébe...

  • 2019-10-16 16:58
A garázscégtől a világpiacig 5 év alatt

A CraftUnique Kft csak néhány éve alakult, de a magyar fejlesztésű és gyártású 3D nyomtató, a CraftBot Plus már több nemzetközi díjat is nyert, és köz...

  • 2019-10-16 15:33

hirdetés

AutoBild teszt: A Continental van az első helyen

Nagyszabású téli gumiabroncs tesztet készített a német Auto Bild magazin (19/39 szám). Az újságírók a világ egyik legátfogóbb tesztjét valósították me...

  • 2019-10-16 12:14
A világ TOP 5 legfurcsább üdítője

Ahány nemzet, annyi íz, és a másik nemzet ételei és italai sok esetben furcsák lehetnek a mi ízlésünknek. Persze ugyanez fordítva is igaz, legyen szó ...

  • 2019-10-16 08:15
Panel himnuszt írt Lóci!

Panelparadicsom címen ismét egy poénos videó készült a Lóci Játszik kreatív műhelyében. A klip megjelenését követően november 15-én jelenik meg a zene...

  • 2019-10-15 16:12
Csúcsminőségű eszközökkel segít felszerelni a konyhát a SPAR

Az amerikai KitchenAid márka egyedi konyhai eszközei és elektromos kisgépei tökéletes segítőtársai lesznek a kezdő és a szakértő szakácsoknak egyaránt...

  • 2019-10-15 14:15
Így válassz új közösséget a gyermeked számára!

A bölcsődébe szoktatás minden gyermek és szülő életében óriási mérföldkő. Ilyenkor kerül a család szeme fénye először közösségbe, és ez bizony nemcsak...

  • 2019-10-15 11:43

Minden cikk

hirdetés

hirdetés