hirdetés

Partnereink

Mit keresünk idén a Black Friday-en?

hirdetés

Mit keresünk idén a Black Friday-en?

Idén novemberben ismét itt a Black Friday – a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérésében arra kereste a választ, hogy mennyire várják az emberek ezt az alkalmat, mennyire számítanak arra, hogy jó áron hozzájutnak majd az egyes termékekhez. A válaszadók fele kifejezetten készül a vásárlásokra, a legtöbben utazásokat és élményeket akarnak vásárolni ezen a napon.

Hogy mikor van Black Friday, már nagyjából beépült a köztudatba, noha egyre nehezebb meghatározni a pontos dátumot: gyakorlatilag az egész november a kedvezményeket kínáló péntekek jegyében telik. Vannak, akik november közepén kezdik az akciókat, máshol november 22-e Black Friday, holott a hivatalos dátum november 29-e. Sokak számára ekkor kezdődik a karácsonyi szezon, ekkor kezdenek először gondolkodni azon, hogy miket is vegyenek a családtagoknak, barátoknak.

hirdetés

Minden második ember készül a Black Friday-ra

A Bónusz Brigád és a GKI Digital 2019 novemberében 467 fő megkérdezésével készített felmérést az erre a napra jellemző vásárlási szokásokról. A válaszadók több mint fele jó kezdeményezésnek tartja a Black Friday-t és ugyanennyien már vásároltak is a korábbi években ezen a napon. A kutatásban részt vevők közel fele idén is figyelemmel kíséri a Black Friday akciókat és tervezi, hogy vásárol majd ezen a napon. A tavalyi akciókkal a válaszadók negyede tökéletesen elégedett, de általánosságban is jellemző, hogy inkább elégedettek az emberek a fekete pénteki akciókkal és azok lebonyolításával.

Magyarországon a Black Friday a virtuális térben indult útjára: mind az előzetes informálódás, mind a vásárlás jelentős része online zajlik. A válaszadók 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes forrásokból tájékozódik az egyes akciókról, negyedük azonban az egyes áruházak hirdetési újságjaiból tájékozódik. Mindössze a válaszadók 7 százaléka járja az üzleteket jó ajánlatokat keresve, anélkül, hogy előre feltérképeznék a kínálatot.

Az idei Black Friday-n a válaszadóktöbbsége már élményt vagy utazást keres, így 65 százalék tervezi, hogy vásárol majd a Bónusz Brigádon, 27 százalék az eMagon, minden negyedik-ötödik ember a Media Markt és az Extreme Digital oldalán készül a Black Friday kedvezményekre.

Népszerű még a Fekete Pénteken a Libri-Bookline és az Alza.hu is. Minden negyedik válaszadó nem is tervez máshol vásárolni, kizárólag online boltokban.

Karácsonyra vagy magunknak?

November végén a legtöbben elővesszük a karácsonyi ötleteinket, ki mit kér, milyen összeg áll rendelkezésre, élménnyel vagy tárggyal gondoltuk-e meglepni szeretteinket. A Black Friday jó alkalom arra, hogy nekikezdjünk a karácsonyi vásárlásnak, sokan mégis inkább magukat lepik meg ilyenkor. A kérdőívet kitöltők fele magának keres akciós ajánlatokat, 40 százalékuk viszont már karácsonyra keresgél. 16 százalék számára a Black Friday a karácsonyi szezon kezdetét jelzi, 23 százaléknak még fogalma nincs, mit akar venni karácsonyra, így nem is vásárol ekkor még semmit erre a célra.

Élmény, élmény, élmény

A válaszadók 43 százalékának nincs konkrét elképzelése arról, hogy mit is szeretne venni, 12 százalék konkrét termékkört, míg 14 százalék még ennél is szűkebben keres: ők egy konkrét termék leárazását várják.

A legtöbben saját maguknak utazásokat szeretnének (59%) jó áron vásárolni a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatása alapján, második helyen az élmény-ajándékok (36%), és a színház-, koncert- és mozijegyek (36%) szerepelnek. A kutatásból tehát az derült ki, hogy az emberek leginkább élményekre vágynak a Bónusz Brigád vásárlói Black Friday alkalmából, és csupán a 4. helyen találhatók a konyhai felszerelések, mint a listán szereplő első tárgyak. Mobiltelefont és ruhát minden negyedik ember szeretne jó áron szerezni a novemberi kedvezményes péntekeken.

Ami az ajándékokat illeti, ezek között is az utazások vezetnek, a válaszadók fele szeretne ajándékba vásárolni utazást a Black Friday-n. Második helyen az élményajándékok végeztek, 46 százalék lepi meg tervei szerint valami különleges programmal egyik rokonát vagy barátját. A Bónusz Brigád is készül hihetetlen utazási ajánlatokkal és természetesen élményekkel, hiszen idén is folytatódik az az évek óta tartó tendencia: az emberek továbbra is élményeket vásárolnak egymásnak karácsonyra.

Nem tudják, mennyit fognak költeni

Érdekes, hogy nagyon sokan nem tudják, milyen összeggel készüljenek erre a napra: 41 százalék nyilatkozott így. Azoknak, akik tudatosan készülnek egy adott összeggel erre a napra, 16 százalékuk 10 és 20 ezer forint között tervezi, hogy költ a fekete pénteki akciók során, 13 százalék 30 és 50 ezer forint között készül költeni.

Vonzó-e a nyereményjáték?

A Bónusz Brigád és a GKI Digital arra is kíváncsi volt, hogy egy nyereményjáték mennyiben befolyásolja a vásárlói döntéseket: úgy tűnik ez nem döntő tényező - ha már úgyis megvan a döntés, akkor plusz örömmel tölti el a vásárlókat egy lehetséges nyeremény felvillantása. A Bónusz Brigád vásárlói között karácsony előtt egy iPhone 11-et sorsolnak ki, ez is egy ösztönző lehet a Black Friday hatalmas akciói mellett.

Forrás: LWp Kommunikáció, Bónusz Brigád

Fotó: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 02.17.

Ma Donát napja van.

Szitárvirtuóz apja méltó örököse

Hipnotikus hangok rezonálnak Anoushka Shankar szitárjából. A sokoldalú virtuóz nemrégiben a lyoni Auditoriumban lépett fel a francia város szimfonikus...

  • 2020-02-16 22:46
Meddőség ellen a természet erejével

Egy meleg vizű erdélyi tó gyógyiszapjával és vizével végzett természetes meddőségkezelés évente nők százait segíti hozzá a fogantatáshoz

  • 2020-02-16 22:09
Márkás parfümök a SPAR tavaszi hűségakciójában

Az áruházlánc márkás illatszereket kínál hűséges vásárlóinak a február 13-án induló pontgyűjtő promóciójában. A női, férfi és uniszex parfümök nagysze...

  • 2020-02-16 20:29
Védettséget kapott a Beatles kedvelt pubja

Védettséget kapott a Beatles együttes tagjai által kedvelt liverpooli vendéglátóhelyek egyike. A Philharmonic Dining Rooms az első viktoriánus időkben...

  • 2020-02-16 19:10
Luxuslakások a Belvárosban

Az elmúlt évek ingatlanpiaci változásai több területen is látványosan megjelentek. Az egyik legnagyobb ugrást érdekes módon a luxuslakások piaca hozta...

  • 2020-02-13 12:45

hirdetés

Valentin-nap a Paramounton: szem nem marad szárazon!

A szerelmesek ünnepén sem feledkezik meg nézőiről a Paramount Channel. A február 14-i egész napos programja tele lesz érzelemmel és szenvedéllyel, mik...

  • 2020-02-13 10:47
Megépül az angliai nagysebességű vasúti hálózat

Az első angliai nagysebességű vasúti hálózat megépítéséről döntött a brit kormány. A döntést, amelyet évekig tartó éles vita előzött meg, Boris Johnso...

  • 2020-02-13 09:30
A cigarettaszünet levonható a munkaidőből

Levonhatja a munkaidőből a kávé- és cigarettaszüneteket a munkáltató, döntött a spanyol bíróság.

  • 2020-02-12 21:22
Pörögj te is Yamina-val!

A népszerű dj legújabb klipjében is megcsillogtatja tánc és rap tudását.

  • 2020-02-12 19:43
Elindult a Solinfo webshop

A design szerelmeseinek nem kell bemutatni a Solinfot. 30 évvel ezelőtt indult vállalkozás mára ’A designközpont’ Budapesten. A Solinfo az utóbbi évek...

  • 2020-02-12 18:21

Minden cikk

hirdetés

hirdetés