hirdetés

Partnereink

Mit keresünk idén a Black Friday-en?

hirdetés

Mit keresünk idén a Black Friday-en?

Idén novemberben ismét itt a Black Friday – a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérésében arra kereste a választ, hogy mennyire várják az emberek ezt az alkalmat, mennyire számítanak arra, hogy jó áron hozzájutnak majd az egyes termékekhez. A válaszadók fele kifejezetten készül a vásárlásokra, a legtöbben utazásokat és élményeket akarnak vásárolni ezen a napon.

Hogy mikor van Black Friday, már nagyjából beépült a köztudatba, noha egyre nehezebb meghatározni a pontos dátumot: gyakorlatilag az egész november a kedvezményeket kínáló péntekek jegyében telik. Vannak, akik november közepén kezdik az akciókat, máshol november 22-e Black Friday, holott a hivatalos dátum november 29-e. Sokak számára ekkor kezdődik a karácsonyi szezon, ekkor kezdenek először gondolkodni azon, hogy miket is vegyenek a családtagoknak, barátoknak.

hirdetés

Minden második ember készül a Black Friday-ra

A Bónusz Brigád és a GKI Digital 2019 novemberében 467 fő megkérdezésével készített felmérést az erre a napra jellemző vásárlási szokásokról. A válaszadók több mint fele jó kezdeményezésnek tartja a Black Friday-t és ugyanennyien már vásároltak is a korábbi években ezen a napon. A kutatásban részt vevők közel fele idén is figyelemmel kíséri a Black Friday akciókat és tervezi, hogy vásárol majd ezen a napon. A tavalyi akciókkal a válaszadók negyede tökéletesen elégedett, de általánosságban is jellemző, hogy inkább elégedettek az emberek a fekete pénteki akciókkal és azok lebonyolításával.

Magyarországon a Black Friday a virtuális térben indult útjára: mind az előzetes informálódás, mind a vásárlás jelentős része online zajlik. A válaszadók 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes forrásokból tájékozódik az egyes akciókról, negyedük azonban az egyes áruházak hirdetési újságjaiból tájékozódik. Mindössze a válaszadók 7 százaléka járja az üzleteket jó ajánlatokat keresve, anélkül, hogy előre feltérképeznék a kínálatot.

Az idei Black Friday-n a válaszadóktöbbsége már élményt vagy utazást keres, így 65 százalék tervezi, hogy vásárol majd a Bónusz Brigádon, 27 százalék az eMagon, minden negyedik-ötödik ember a Media Markt és az Extreme Digital oldalán készül a Black Friday kedvezményekre.

Népszerű még a Fekete Pénteken a Libri-Bookline és az Alza.hu is. Minden negyedik válaszadó nem is tervez máshol vásárolni, kizárólag online boltokban.

Karácsonyra vagy magunknak?

November végén a legtöbben elővesszük a karácsonyi ötleteinket, ki mit kér, milyen összeg áll rendelkezésre, élménnyel vagy tárggyal gondoltuk-e meglepni szeretteinket. A Black Friday jó alkalom arra, hogy nekikezdjünk a karácsonyi vásárlásnak, sokan mégis inkább magukat lepik meg ilyenkor. A kérdőívet kitöltők fele magának keres akciós ajánlatokat, 40 százalékuk viszont már karácsonyra keresgél. 16 százalék számára a Black Friday a karácsonyi szezon kezdetét jelzi, 23 százaléknak még fogalma nincs, mit akar venni karácsonyra, így nem is vásárol ekkor még semmit erre a célra.

Élmény, élmény, élmény

A válaszadók 43 százalékának nincs konkrét elképzelése arról, hogy mit is szeretne venni, 12 százalék konkrét termékkört, míg 14 százalék még ennél is szűkebben keres: ők egy konkrét termék leárazását várják.

A legtöbben saját maguknak utazásokat szeretnének (59%) jó áron vásárolni a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatása alapján, második helyen az élmény-ajándékok (36%), és a színház-, koncert- és mozijegyek (36%) szerepelnek. A kutatásból tehát az derült ki, hogy az emberek leginkább élményekre vágynak a Bónusz Brigád vásárlói Black Friday alkalmából, és csupán a 4. helyen találhatók a konyhai felszerelések, mint a listán szereplő első tárgyak. Mobiltelefont és ruhát minden negyedik ember szeretne jó áron szerezni a novemberi kedvezményes péntekeken.

Ami az ajándékokat illeti, ezek között is az utazások vezetnek, a válaszadók fele szeretne ajándékba vásárolni utazást a Black Friday-n. Második helyen az élményajándékok végeztek, 46 százalék lepi meg tervei szerint valami különleges programmal egyik rokonát vagy barátját. A Bónusz Brigád is készül hihetetlen utazási ajánlatokkal és természetesen élményekkel, hiszen idén is folytatódik az az évek óta tartó tendencia: az emberek továbbra is élményeket vásárolnak egymásnak karácsonyra.

Nem tudják, mennyit fognak költeni

Érdekes, hogy nagyon sokan nem tudják, milyen összeggel készüljenek erre a napra: 41 százalék nyilatkozott így. Azoknak, akik tudatosan készülnek egy adott összeggel erre a napra, 16 százalékuk 10 és 20 ezer forint között tervezi, hogy költ a fekete pénteki akciók során, 13 százalék 30 és 50 ezer forint között készül költeni.

Vonzó-e a nyereményjáték?

A Bónusz Brigád és a GKI Digital arra is kíváncsi volt, hogy egy nyereményjáték mennyiben befolyásolja a vásárlói döntéseket: úgy tűnik ez nem döntő tényező - ha már úgyis megvan a döntés, akkor plusz örömmel tölti el a vásárlókat egy lehetséges nyeremény felvillantása. A Bónusz Brigád vásárlói között karácsony előtt egy iPhone 11-et sorsolnak ki, ez is egy ösztönző lehet a Black Friday hatalmas akciói mellett.

Forrás: LWp Kommunikáció, Bónusz Brigád

Fotó: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 01.17.

Ma Antal, Antónia napja van.

Bíróság előtt a pedofil pap

Nagy médiaérdeklődés kíséri Franciaországban a pedofíliával megvádolt egykori pap, Bernard Preynat elleni büntetőpert. Az eljárás kedden kezdődött a k...

  • 2020-01-15 23:18
3 meglepő tény a karrier-újratervezéssel kapcsolatban

Legújabb online felmérésükben többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a január 21-én, negyedik alkalommal, a Millenáris Startup Campusban...

  • 2020-01-15 21:09
Évnyitó Margaret Island duplakoncert!

Január 17-én és 18-án az év első budapesti Margaret Island eseménye az Akvárium Klub Nagyhall-jában lesz, ami azért is érdekes, mert az együttes utolj...

  • 2020-01-15 19:47
Újabb női felsővezető a Praktiker menedzsmentjében

Márton Katalin HR és CSR igazgató is tagja lett január 1-től a magyar tulajdonú Praktiker menedzsmentjének, mivel a HR terület és a társadalmi felelős...

  • 2020-01-15 18:33
Repülőgépről etetik az erdőtüzet túlélő állatokat Ausztráliában

Az Ausztráliát sújtó bozóttüzekben becslések szerint több mint egymilliárd állat pusztult el, de a túlélők is veszélyben vannak, hiszen a felperzselt ...

  • 2020-01-15 17:15

hirdetés

Film készül az auschwitz-i bokszolóról

Egy fiatal lengyel bokszoló Auschwitz-ban, aki voltaképpen gladiátornak használtak a haláltábor náci őrzői. Extra adag élelemért kellett verekednie a ...

  • 2020-01-15 15:24
II. Erzsébet hozzájárult, hogy Meghan és Harry függetlenedjenek

Hozzájárult II. Erzsébet brit királynő ahhoz, hogy Harry herceg és felesége, Meghan hercegnő önálló, a monarchiától anyagilag független életet éljen. ...

  • 2020-01-15 13:19
A meddőség kezelésétől vár "baby boom"-ot a magyar kormány

A népességfogyás megállításán múlik a nemzet jövője a magyar kormány szerint, és azt nem bevándorlók befogadásával, hanem a születésszám növelésével a...

  • 2020-01-15 11:49
A Mastercard hanglogójának elemeiből alkothatják saját szerzeményeiket a zenészek

A technológiai cég – a bizalomra és a szenvedélyre építve – első dalával újra értelmezi, hogy az emberek miként lépnek kapcsolatba a Mastercard brandd...

  • 2020-01-14 20:36
Ezerszeresére ugorhat az új dízelautók részecske kibocsátása

A városi forgalomban is beinduló részecskeszűrő tisztulása alatt a dízelhajtású személygépkocsi 15 kilométeren át is képes a normálisnál akár ezerszer...

  • 2020-01-14 15:26

Minden cikk

hirdetés

hirdetés