hirdetés

Partnereink

Marketingfogások a divat szakmában

hirdetés

Marketingfogások a divat szakmában

A reklám és a promóció igen fontos a divatházak imázsának kialakításában. Nem elég például, hogy Calvin Klein rengeteget költ egy-egy új parfüm reklámozására.

Közben a promóciós cégek minden országban azon dolgoznak, hogy minél többen megismerjék a legújabb ruhamodelleket is, és ezért például fényképezésre szánt mintadarabokat küldenek a női magazinoknak és más képeslapoknak. A divatsajtó - a Vogue-tól a legkisebb tini pletykalapig - sokat tesz azért, hogy a fogyasztó megismerje a nagy neveket.

hirdetés

A szezon előtti nagy divatbemutatókról szóló tudósítások címében többnyire csak a szakma néhány legismertebb neve szerepel. Am a nagy nevek mögött egész birodalmak segítenek az imázs kialakításában. A divat a tervezővel kezdődik. A könnyed vázlatok alapján azonban hordható ruhát kell készíteni: ez a szabász dolga. Fel kell kutatni vagy meg kell rendelni a tervhez illő textileket, sokszor a Távol-Keletről, mert ott olcsóbb az alapanyag. Manökenek nélkül a ruhák mit sem érnének, ezért a divatházak megállás nélkül keresik a megfelelő „arcokat". A divatbemutatók színfalai mögött sminkesek, öltöztetők, látványtervezők, rendezők és koreográfusok, valamint sajtókapcsolatokkal foglalkozó szakemberek ügyködnek azon, hogy a bemutató minél nagyobb „durranás" legyen.

A kifutókon bemutatott káprázatos modellek azonban nem jutnak el a boltokig. A tavaszi-nyári vagy őszi-téli Haute culture- kollekcióknak inkább csak reklámértékük van. A nagy cégeknek azonban szükségük van az effajta feltűnésre éppen úgy, mint arra a piaci befolyásra, amelyet a nagy sorozatban gyártott készruha-kollekciókkal szereznek. Az 1970-cs és 1980-as években átütő sikert aratott például a designer jeans, vagyis a divattervezői védjeggyel ellátott farmernadrág. Minden nagy divatház, köztük a Dolce Gabbana, a Giorgio Armani, a Versace, a Donna Karán és a Calvin Klein is piacra dobta a maga jeans-változatát. Így lett Levi Strauss munkanadrágnak szánt találmányából a divatos élet jelképe.

Lógók kora

Ezzel párhuzamosan a nagy divattervezők fokozatosan átvették az uralmat a sportruházat és a fehérneműk piacán is. A pólók, alsónadrágok, szabadidőruhák, pizsamák mind előkelő márkanevet viselnek, vagy jól látható címke, vagy a terméken lévő monogram formájában. Ezt a divatot Dior és Gucci kezdeményezte.

Coco Chanel

Gábriellé Chanel 1883-ban született a franciaországi Saumurben. Tizenkét éves volt, amikor apja, egy vándorkereskedő magára hagyta; attól fogva egy katolikus árvaházban nevelkedett. Ott tanult meg varrni. Mihelyt a maga lábára állt, beleszeretett egy gazdag aranyifjúba. Étienne Balsanba, aki elindította az üzleti pályán. Egy kalapszalonnal kezdte 1909-ben; ettől kezdve folyamatosan bővítette vállalkozását. Az első világháború idején csak az ő divatháza maradt mindvégig nyitva. Az 1920-as években, amikor divatba jött a fiús stílus, még változatosabbá tette kínálatát: 1922-ben bevezette a piacra az első „védjegyes” parfümöt, a Chanel N° 5-öt. Az Ő nevéhez fűződik a divattörténelem több klasszikusa, például a gallér nélküli kardigán, a kiskosztüm, az egyszerű, rövid fekete ruha, és ő tette a nadrágot teljesen illendő női viseletté. Sikerének az volt a titka, hogy tudta, milyen öltözékre van szükségük a dolgozó nőknek - végre nem kellett kíméletlenül szoros, halcsontos fűzőt, darázsderekúra húzott, csipkeszegélyes, szűk ujjú ruhát hordaniuk.

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.22.

Ma Cecília napja van.

Padlizsános-répás rizstészta mogyoróval

Pillanatok alatt elkészíthető, energiadús fogás. Különösen ajánlott azoknak, akik imádják a keleties ízvilágú ételeket.

  • 2022-02-15 21:00
Egyedi rózsaszín kerül a híres kék festésbe

A BWT és az Alpine F1 Csapata stratégiai, hosszú távú partnerséget írt alá, amelynek értelmében az osztrák víztechnológia cég 2022-től az Alpine F1 Te...

  • 2022-02-15 18:02
Nagykőrösön találta meg új helyét hazánk egyetlen autós szafariparkja

Korábbi életterüknél jóval nagyobb, több mint harminchektáros területre költöznek a Magyar Nemzeti Cirkusz vadállatai, akik a nemzetközi állatvédelmi ...

  • 2022-02-15 16:44
Ingyen osztogatja részvényeit a startupper

Már egy 20 ezer forintos diszkont funkciós kártya vásárlásával is a Benefit Barcode Inc. részvényesévé válhatnak az új csatlakozók a startup alapítójá...

  • 2022-02-15 15:10
Itt van a leggyorsabb hamis carbonara!

Lehet, hogy szentségtörésnek fogható fel a következő recept az eredeti carbonara-val szemben. Viszont ez egy sokkal olcsóbb és gyorsabb verziója az ig...

  • 2022-02-15 14:00

hirdetés

Jó hírekkel jelentkezett a SZIN

Nemzetközi sztárokat és egy nagy csokor hazai fellépőt jelentett be első körben a legnagyobb nyárzáró bulink, a Szegedi Ifjúsági Napok. A Tisza-parti ...

  • 2022-02-15 12:30
Édesburgonya-krémleves kókusztejjel

Gyorsan összedobható, szuper krémes édesburgonya-krémleves receptet ajánlunk a figyelmetekbe, ami ráadásul teljesen tejmentes is. Egész évben elkészít...

  • 2022-02-14 12:00
A Kosnak szabadnapokra van szüksége

Lehet, hogy ma különösen kalandvágyónak érezheti magát. Ezért előfordulhat, hogy összeszedi a családját, bepattannak az autóba és elindulnak a hegyek ...

  • 2022-02-14 08:12
A jó főnök című film lett a Valenciában rendezett gála nagy nyertese

A jó főnök (El buen patrón) című film lett a nagy nyertes a legfontosabb spanyol filmes elismerés, a Goya-díj a vasárnap hajnalig tartó átadó ünnepség...

  • 2022-02-13 23:04
Tóth Evelin és Maria Mazzotta a Müpában

Két énekesnő lép színpadra a Müpa Dupla W című világzenei sorozatában február 18-án. Tóth Evelin Ewiwa! nevű formációjával zenél, mellette az olasz Ma...

  • 2022-02-13 21:48

Minden cikk

hirdetés

hirdetés