Mi lesz veled Dior?
hirdetés
Biztosan sokan hallottatok már a Diorról, ugyanis egy nagyon neves francia divatház, de lehet, hogy már csak múlt időben használhatjuk majd rá ezt a jelzőt. A hanyatlásnak ugyanis már nem csak jelei vannak, hanem már el is kezdődött, hiszen ismét egy vezető divattervező távozott a divatháztól.
A luxusmárka így tehát kénytelen új tervezőt találni, aki esetleg képes őket kihúzni a csávából és visszaállítani a divatház népszerűségét. Az éppen távozó Raf Simons is csupán csak három évig volt a luxusmárka alkalmazottja. Annak idején, pedig ő John Gallianótól vette át ezt a szerepet. Gallianóról fontos tudnunk, hogy 14 éven keresztül sikeresen irányította a divatházat, viszont a munkája vége felé már nem tudta érdemben végezni a feladatait az alkohol- és drogproblémái miatt. Hatalmas botrány közepette döntöttek úgy a felek, hogy nem folytatják a közös munkát, de igazából jobban mondva a brit tervező botránya miatt egyszerűen csak kirúgták. Egy este ugyanis annyit ivott, hogy egy párizsi bár teraszán antieszemita megjegyzéseket ismételt. Az már csak hab volt a tortán, hogy még fel is vették a számára nem túl jól sikerült estét. Természetesen ez a felvétel rohamosan elterjedt az interneten, a divatház pedig nem engedhetett meg magának egy vállalhatatlan alkalmazottat.
hirdetés
Hiába voltak sokan, akik negatív megjegyzéseket tettek a tervezőre, mindemellett akadtak sokan, akik a divatmárkát kritizálták, amiért nem álltak ki mellette és nem segítették őt a bajban. Talán lehet is benne ráció, hiszen nagyon-nagyon sokat köszönhetett a Dior a zseniális tervezőnek. A balhénak aztán lettek utórezgései is, amelyből kiderült, hogy Galliano már jó ideje minősíthetetlenül viselkedett a cégnél, amely negatívan hatott a többi munkatársra is. Utólag tehát senki sem kérdőjelezheti meg a divatház döntését.
Ekkor került képbe a már említett Raf Simons, akinek a személyisége szinte mindenben különbözött a balhés Gallianótól. Úgy tűnt, hogy nagyon jól döntöttek, hiszen a belgát rendkívül kifinomult ízléssel áldották meg a fentiek. Hajlott az innovációra, de mindeközben nem keltett káoszt a ruhák között, valamint a világon csak kevesen tudnak úgy szabni, ahogyan ő. A munkássága alatt a megtépázott hírnév kezdett helyreállni, valamint a bevételek is folyamatosan nőttek. Ám hiába, hiszen már egy ideje lehetett hallani, hogy Toledano, a Dior vezérigazgatója már keresi a tervező utódját. Állítólag azonban nem a divatmárka tulajdonosai akarták eltávolítani, sőt még új szerződést is kínáltak neki, még komolyabb anyagi feltételekkel. A belga tervező aztán elismerte, hogy egy ekkora márka vezetés nagyon nagy nyomással jár és az évi 6 kollekció tervezése teljesen lemerítette a kreativitását. A New York magazin egyik munkatársa személyesen is beszélgetett a belgával, amelyből további részletek derültek ki. Állítólag Simons nem igazán tudta megszokni a divatházat és sok esetben kényelmetlenül érezte magát. Például egy ideig mindenki monsieur-nak szólította, mivel az évtizedekre visszanyúló formális szabályok ezt követelték meg. Továbbá a saját tempójában sem tudott dolgozni, mivel a Diornál rendkívül gyors a munkatempó, ő pedig lassan szeret dolgozni, hagyni, hogy megérjenek az ötletei. Nem mellesleg pedig az is zavarta, hogy nem tud minden egyes munkafázist felügyelni, ellenőrizni. Valljuk be, ekkora cégnél ez valóban lehetetlen feladat.
A cég divattervezői pozíciója tehát most üresen vár a megváltóra. A márkának azonban már van két neves jelöltje is, az egyik Riccardo Tisci, a másik pedig Phoebe Philo.