hirdetés

Partnereink

Mit keresünk idén a Black Friday-en?

hirdetés

Mit keresünk idén a Black Friday-en?

Idén novemberben ismét itt a Black Friday – a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérésében arra kereste a választ, hogy mennyire várják az emberek ezt az alkalmat, mennyire számítanak arra, hogy jó áron hozzájutnak majd az egyes termékekhez. A válaszadók fele kifejezetten készül a vásárlásokra, a legtöbben utazásokat és élményeket akarnak vásárolni ezen a napon.

Hogy mikor van Black Friday, már nagyjából beépült a köztudatba, noha egyre nehezebb meghatározni a pontos dátumot: gyakorlatilag az egész november a kedvezményeket kínáló péntekek jegyében telik. Vannak, akik november közepén kezdik az akciókat, máshol november 22-e Black Friday, holott a hivatalos dátum november 29-e. Sokak számára ekkor kezdődik a karácsonyi szezon, ekkor kezdenek először gondolkodni azon, hogy miket is vegyenek a családtagoknak, barátoknak.

hirdetés

Minden második ember készül a Black Friday-ra

A Bónusz Brigád és a GKI Digital 2019 novemberében 467 fő megkérdezésével készített felmérést az erre a napra jellemző vásárlási szokásokról. A válaszadók több mint fele jó kezdeményezésnek tartja a Black Friday-t és ugyanennyien már vásároltak is a korábbi években ezen a napon. A kutatásban részt vevők közel fele idén is figyelemmel kíséri a Black Friday akciókat és tervezi, hogy vásárol majd ezen a napon. A tavalyi akciókkal a válaszadók negyede tökéletesen elégedett, de általánosságban is jellemző, hogy inkább elégedettek az emberek a fekete pénteki akciókkal és azok lebonyolításával.

Magyarországon a Black Friday a virtuális térben indult útjára: mind az előzetes informálódás, mind a vásárlás jelentős része online zajlik. A válaszadók 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes forrásokból tájékozódik az egyes akciókról, negyedük azonban az egyes áruházak hirdetési újságjaiból tájékozódik. Mindössze a válaszadók 7 százaléka járja az üzleteket jó ajánlatokat keresve, anélkül, hogy előre feltérképeznék a kínálatot.

Az idei Black Friday-n a válaszadóktöbbsége már élményt vagy utazást keres, így 65 százalék tervezi, hogy vásárol majd a Bónusz Brigádon, 27 százalék az eMagon, minden negyedik-ötödik ember a Media Markt és az Extreme Digital oldalán készül a Black Friday kedvezményekre.

Népszerű még a Fekete Pénteken a Libri-Bookline és az Alza.hu is. Minden negyedik válaszadó nem is tervez máshol vásárolni, kizárólag online boltokban.

Karácsonyra vagy magunknak?

November végén a legtöbben elővesszük a karácsonyi ötleteinket, ki mit kér, milyen összeg áll rendelkezésre, élménnyel vagy tárggyal gondoltuk-e meglepni szeretteinket. A Black Friday jó alkalom arra, hogy nekikezdjünk a karácsonyi vásárlásnak, sokan mégis inkább magukat lepik meg ilyenkor. A kérdőívet kitöltők fele magának keres akciós ajánlatokat, 40 százalékuk viszont már karácsonyra keresgél. 16 százalék számára a Black Friday a karácsonyi szezon kezdetét jelzi, 23 százaléknak még fogalma nincs, mit akar venni karácsonyra, így nem is vásárol ekkor még semmit erre a célra.

Élmény, élmény, élmény

A válaszadók 43 százalékának nincs konkrét elképzelése arról, hogy mit is szeretne venni, 12 százalék konkrét termékkört, míg 14 százalék még ennél is szűkebben keres: ők egy konkrét termék leárazását várják.

A legtöbben saját maguknak utazásokat szeretnének (59%) jó áron vásárolni a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatása alapján, második helyen az élmény-ajándékok (36%), és a színház-, koncert- és mozijegyek (36%) szerepelnek. A kutatásból tehát az derült ki, hogy az emberek leginkább élményekre vágynak a Bónusz Brigád vásárlói Black Friday alkalmából, és csupán a 4. helyen találhatók a konyhai felszerelések, mint a listán szereplő első tárgyak. Mobiltelefont és ruhát minden negyedik ember szeretne jó áron szerezni a novemberi kedvezményes péntekeken.

Ami az ajándékokat illeti, ezek között is az utazások vezetnek, a válaszadók fele szeretne ajándékba vásárolni utazást a Black Friday-n. Második helyen az élményajándékok végeztek, 46 százalék lepi meg tervei szerint valami különleges programmal egyik rokonát vagy barátját. A Bónusz Brigád is készül hihetetlen utazási ajánlatokkal és természetesen élményekkel, hiszen idén is folytatódik az az évek óta tartó tendencia: az emberek továbbra is élményeket vásárolnak egymásnak karácsonyra.

Nem tudják, mennyit fognak költeni

Érdekes, hogy nagyon sokan nem tudják, milyen összeggel készüljenek erre a napra: 41 százalék nyilatkozott így. Azoknak, akik tudatosan készülnek egy adott összeggel erre a napra, 16 százalékuk 10 és 20 ezer forint között tervezi, hogy költ a fekete pénteki akciók során, 13 százalék 30 és 50 ezer forint között készül költeni.

Vonzó-e a nyereményjáték?

A Bónusz Brigád és a GKI Digital arra is kíváncsi volt, hogy egy nyereményjáték mennyiben befolyásolja a vásárlói döntéseket: úgy tűnik ez nem döntő tényező - ha már úgyis megvan a döntés, akkor plusz örömmel tölti el a vásárlókat egy lehetséges nyeremény felvillantása. A Bónusz Brigád vásárlói között karácsony előtt egy iPhone 11-et sorsolnak ki, ez is egy ösztönző lehet a Black Friday hatalmas akciói mellett.

Forrás: LWp Kommunikáció, Bónusz Brigád

Fotó: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 01.26.

Ma Paula, Vanda napja van.

Thai kókusztejes-currys csirkeleves

Zökkentsd ki magad az egyhangúságból ezzel az igazán pikáns, színes, gazdag thai kókusztejes csirkelevessel! Garantálom, hogy az egzotikus ízkavalkád ...

  • 2021-01-25 21:08
Angela Merkel: meg kell akadályozni a harmadik hullámot

A német kancellár nem zárja ki a határok lezárását sem a koronavírus-járvány harmadik hullámának megakadályozása érdekében. Angela Merkel szerint le k...

  • 2021-01-25 20:04
Így kezelje most a helyzetet a Bika!

Környezetében mindenki hatással van a napjára, ami akár jó, de akár rossz is lehet. Egy nagyobb dugóba keveredik, ami felboríthatja a napirendjét, de ...

  • 2021-01-25 17:14
Dr. Novák Hunor elismeri: nagyot tévedett a koronavírussal kapcsolatban

Egy igazi véleményvezér, akit az online térben több tízezren követnek és adnak a szavára. Dr. Novák Hunor gyermekorvos gyakran fogalmaz meg markáns kr...

  • 2021-01-25 15:53
Laktatós, mégis könnyű: Cukkinis tésztasaláta

Már untam minden szokásos dolgot, amire eddig használtam a cukkinit. Egyébként nem más ez, mint egy jó cukkinis tészta, csak joghurttal, kihűtve.

  • 2021-01-25 14:21

hirdetés

Húsz év alatt 152 tanárnak adták át a pedagógusok Kossuth-díját

Huszadik alkalommal adták át a Rátz Tanár Úr Életműdíjat év végén, a természettudományos oktatás területén kiemelkedő teljesítményt nyújtó pedagógusok...

  • 2021-01-25 10:53
Az olcsóbb ingatlanok kerültek helyzetbe a második hullám előtt

Stagnálás és árcsökkenés jellemzi lakáspiacot, igaz, a járvány miatt a múlt év második negyedévében látható szinthez képest némi emelkedés történt - d...

  • 2021-01-25 10:33
Tüntetnek a Sanofi dolgozói az elbocsátások ellen

Sztrájkba kezdtek a Sanofi francia gyógyszeripari cég dolgozói a leépítések elleni tiltakozásul. Több százan tüntettek hétfőn egyik gyára előtt, a Lyo...

  • 2021-01-25 07:01
A Bagossy Brothers Company tarolt idén

A hagyományos, nyári időpont helyett január 23-án, a Duna TV kétórás showműsorában adták át ötödik alkalommal a Petőfi Zenei Díjakat. A Petőfi Rádió é...

  • 2021-01-24 23:53
Veszélyes hosszú távú következményei lehetnek a koronavírusnak

Sokkal gyakoribb, hogy újból kórházi ápolásra szorulnak a koronavírus-fertőzés miatt kórházban ápolt emberek – írja a The Guardian egy friss kutatásra...

  • 2021-01-24 22:57

Minden cikk

hirdetés

hirdetés