hirdetés

Partnereink

A Mastercard partnereivel összefogva 100 millió fát ültet a következő öt évben

hirdetés

A Mastercard partnereivel összefogva 100 millió fát ültet a következő öt évben

A Mastercard bejelentette a Priceless Planet Koalíció nevű platform létrehozását, melynek célja, hogy összehangolja a vállalatok fenntarthatósági törekvéseit és érdemi beruházások megvalósításával szolgálja a környezetvédelmet. Első lépésként 100 millió fa ültetését tűzték kis célul a következő öt évben. A koalíció alapító partnerei a Citibank, a Santander UK, az IHS Markit, a bunq, a Saks Fifth Avenue, az L. L. Bean, az American Airlines, a New York-i Közlekedési Hatóság, valamint a London közlekedési hálózatáért felelős Transport for London.

„Nem számít, ki vagy és mit csinálsz, az éghajlatváltozás hatással van rád, és még nagyobb hatással van a társadalmi és gazdasági szempontból kiszolgáltatott embertársaidra. Többé már nem tagadhatjuk le, hogy milyen nagy a biológiai lábnyomunk. Érdemi változásokra van szükség és csak akkor van esélyünk, ha a vállalatok és a fogyasztók összefognak és együttműködnek a cél érdekében" - mondta Ajay Banga, a Mastercard elnöke.

hirdetés

„Elkötelezettek vagyunk a változás előmozdításában. Ehhez rendelkezésünkre áll egy rendkívül kiterjedt partneri kör és az a közel hárommilliárd ember, akikhez rajtuk keresztül érhetünk el. Őket szeretnénk a jó ügy érdekében mozgósítani a Priceless Planet Koalíción keresztül" - tette hozzá Banga.

A koalíció tagjai már hosszú ideje nagy hangsúlyt fektetnek saját fenntarthatósági programjaikra, de hisznek abban, hogy a mostani összefogással még nagyobb hatást érhetnek el. 

A Mastercard és a Doconomy közötti együttműködés is ilyen célt szolgál. A Doconomy kártyabirtokosok egy felhőalapú index segítségével látják vásárlásaik környezetre gyakorolt hatását, így tudatosabb döntéseket tudnak hozni a kártyahasználat során.

De már több olyan konkrét kezdeményezés is elindult, amelyet a Priceless Planet hívott életre. Az egyik első ilyen program során több nagyvárosban is arra bíztatják a fogyasztókat, hogy a tömegközlekedést válasszák az autóhasználat helyett, cserébe a szervezők egy-egy fa ültetésével segítik a levegő minőségének javulását. A kezdeményezéshez világszerte már olyan városok csatlakoztak, mint London, New York, Stockholm, Helsinki, Ankara vagy Barcelona.

A Citi Treasury and Trade Solutions és vállalati partnere az IHS Markit Kártyahasználatot ösztönző programot indított, melynek köszönhetően az IHS dolgozói vállalati bankkártyájuk használatával új fák ültetését is segítik.   

A Mastercard további partnerek csatlakozására is várja, hiszen globális fizetési rendszere számos lehetőséget kínál a fentiekhez hasonló kezdeményezésekre. Ilyen lehet például, ha a kereskedők felajánlják ügyfeleiknek a vásárlások végösszegének felkerekítését, a befolyt összeggel támogatva a Priceless Planet célkitűzéseit.

„Úgy gondoljuk, hogy az üzleti vállalkozásoknak jelentős szerepet kell játszaniuk a környezetvédelemben és fenntarthatóságban, hiszen a gazdasági növekedésnek nem lehet saját bolygónk a kárvallottja. Nálunk a Mastercardnál ez nagyon fontos ügy, de tudjuk, hogy partnereink és a fogyasztók is így gondolkodnak. Elkötelezetten dolgozunk azon, hogy partnerhálózatunk erejével fenntartható és gyümölcsöző gazdaságot teremtsünk" - mondta Kristina Kloberdanz, a Mastercard fenntarthatóságért felelős vezetője.

Miért pont faültetés?

A természetes éghajlatot befolyásoló megoldások és különösen a faültetési programok hatékony módszert jelentenek a globális felmelegedés kezelésére. Az Egyesült Nemzetek Éghajlat-változási Kormányközi Testületének (IPCC) jelentése szerint ahhoz, hogy az átlaghőmérséklet emelkedése 2030-ig ne haladja meg a kritikus 1,5 celsius fokot, 1 milliárd hektárnyi fa ültetésére van szükség.

Az ilyen nagyszabású erdősítési programokat azonban körültekintően kell végrehajtani, figyelembe véve számos tényezőt, többek között a helyi éghajlatot, a biodiverzitás káros hatásait, a nem megfelelő erdőgazdálkodási gyakorlatokat, vagy éppen a társadalmi hatásokat. A Mastercard olyan globális környezetvédelmi szervezetekkel dolgozik majd együtt, mint a Conservation International és a World Resources Institute (WRI).

A Mastercard egy tanácsadó bizottságot is felállít annak érdekében, hogy a célnak megfelelő és jó döntések születhessenek. A bizottság szakértői a legfrissebb tudományos adatok és háttérinformációk felhasználásával irányítják a programokat és segítik a döntéshozókat.

Forrás: LocalTime PR

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Névnap 02.22.

Ma Gerzson napja van.

Okosnövénnyel a jó párkapcsolatért - indul a LovePlant kihívás

A digitalizáció az emberi kapcsolatok elidegenedéséhez vezet, vagy a telefonunk pont hogy képes közelebb hozni minket egymáshoz? Erre keresi a választ...

  • 2020-02-21 13:27
Van-e hatással a koronavírus a budapesti ingatlanpiacra?

Miközben a világ aggódva figyeli a koronavírus terjedéséről szóló híreket, gazdasági szakértők azt latolgatják, milyen hatással lesz a Kínából induló ...

  • 2020-02-21 10:00
Virágzik a stand up-comedy műfaja Dubajban

A világ legnagyobb nevettetőitől kezdve a helyi, még kezdőnek számító komikusokig, bekukkantottunk a színfalak mögé Dubajban, találkoztunk néhány hely...

  • 2020-02-21 07:14
Árvizek a Dennis vihar után

Komoly áradásokat okozott Nagy-Britanniában a Dennis nevű vihar, amely 150 kilométer per órás széllökésekkel söpört végig a hétvégén. Angliában több h...

  • 2020-02-21 00:10
Hogyan ne stresszeljük le a gyerekeket a nyelvvizsgával?

A British Council évek óta végzi 7-12 éves gyerekek nyelvvizsgáztatását – idén a Cambridge-i Egyetem világszerte sikeres nyelvvizsgái már a Funside Sc...

  • 2020-02-18 07:34

hirdetés

Egy hét múlva kiderül, kik a hazai gasztronómiai élet legjobbjai

Várhatók-e változások az élmezőnyben? Mely Magyarország legszerethetőbb étterme, és melyik az, ahol a fenntarthatóság is szempont? 2019 sok új nyitást...

  • 2020-02-17 23:51
Mindjárt kezdődik a karnevál Rio de Janeiróban

Az Umbanda és a Candomble vallások hívői látványos szertartással tisztították meg Rio de Janeiróban a Sapucaí arénát a karnevál hivatalos kezdete előt...

  • 2020-02-17 22:36
Puskás Peti és Weisz Fanni is megfürödhet a Nickelodeon zöld trutyitengerében

A Nickelodeon's Kids' Choice Awards-on idén is a gyerekek által kiosztható legnagyobb és „legtrutyisabb" elismeréseket adják át, megfürdetve a legnagy...

  • 2020-02-17 21:24
Szeresd önmagad – üzeni a Converse legújabb kollekciója

Idén tavaszra a Converse tervezői az önszeretet, az egység és a közösség erejéből inspirálódtak. Így született meg a „Love Fearlessly" kollekció, amel...

  • 2020-02-17 09:55
Szitárvirtuóz apja méltó örököse

Hipnotikus hangok rezonálnak Anoushka Shankar szitárjából. A sokoldalú virtuóz nemrégiben a lyoni Auditoriumban lépett fel a francia város szimfonikus...

  • 2020-02-16 22:46

Minden cikk

hirdetés

hirdetés