Partnereink

A nagy jövedelem ellentéteket szülhet egy jó kapcsolatban is

A nagy jövedelem ellentéteket szülhet egy jó kapcsolatban is

Az elmúlt évtizedek kutatásai egybehangzóan azt bizonyí­tották, hogy a társadalmi hierarchia alsóbb lépcsőin elhe­lyezkedő családokban a válás gyakoribb, mint a felsőbb rétegekhez tartozókban. A legújabb vizsgálatok azt is kimutatták, hogy a legfontosabb tényező a válás előidézé­sében a családi jövedelem, amely nagyobb hatással van, mint akár a házastársak iskolai végzettsége, akár foglalko­zása.

Abban, hogy a házastársi konfliktusok a krízisig jutnak, sokszor döntő szerepet játszik az a tény, hogy a család jövedelme kevés és feltételezhetően gyakran ahhoz sem elegendő, hogy a család alapvető szükségleteit olyan szinten ki tudja elégíteni, ami a többségnél tapasztalható. A nélkülözés, a nyomor nehezen viselhető el, és a keserves állapot okát a házastársak gyakran egymásban keresik. A konfliktus végső oka rendszerint a házastársi viszonyon kívül van, a makro-társadalmi adottságokkal függ össze, de a nekikeseredett asszony gyakran partnerét személy sze­rint teszi felelőssé alacsony keresetéért, lustasággal, tehe­tetlenséggel vádolja, a nyomorúságos körülmények között élő férj pedig feleségét hibáztatja, hogy nem tud jól gaz­dálkodni.

A keresetek nagysága felett akkor is keletkezhet összeüt­közés, ha ez objektív megítélés szerint megfelelő: különbség lehet a házastársak között abban, hogy mit tartanak a maguk, még inkább a család számára elegendőnek. Ennek eldöntése a fogyasztási igényektől függ, amelyek szintén társadalmilag meghatározottak. Az igények egy része már gyermekkorban kialakul, és tükrözi a szülői család társadalmi-gazdasági helyzetét, ezzel összefüggő szokásait. Jómódban felnőtt fiatalok sokszor nekik kijárónak tekintik a magas életszínvonalat, és ha ettől házasságuk következtében elesnek, ha erről vagy arról le kell mondaniuk, akkor ezt házastársuk szemére hányják. Az is előfordulhat, hogy a szülői családban tapasztaltak ép­pen annak ellenkezőjére ösztönzik a felnövekvő gyerme­ket, például a nélkülözések, a szűkösség a nagy jövedelem megszerzését teszi elsődleges céllá. Az igények a későbbi­ekben, felnőttkorban alakulnak, módosulnak, és a válto­zás irányában nagy szerepe van az ismeretséghez, az ún. referenciacsoporthoz tartozó családok, személyek fogyasz­tásának. Ki ne hallotta volna már azt az érvelést, hogy új kabátot, bútort, autót kell venni, mert a „Kovácséknak" is van már; a gyereknek szalámis kenyeret, narancsot, banánt kell vinni tízóraiként az iskolába, mert a többi gyerek is azt visz? De nemcsak a fitogtató, hanem a nor­mális szintű fogyasztásra is nagy hatásuk van a környezet­ben látottaknak, tapasztaltnak. Az új minták terjedésében legnagyobb a személyes kapcsolatok során hallottak, lá­tottak befolyása. A referenciacsoport azonban nemcsak fogyasztási szokásain keresztül hat ki az egyén jövedelmi igényeire, hanem közvetlenül is: a kereset nagysága önálló értékké válhat, a sikeresség mértéke lesz. Az ismeretséghez tartozók keresetétől való lemaradás így az eredménytelen­ség a kudarc jele. A házastársak társadalmi háttere, szülői családból ho­zott élményvilága sohasem teljesen azonos, és így a szá­mukra elegendő ítélt jövedelem különbözhet.

Forrás: Hotdog

Kép: lelekvarazs.huonmunka.blogspot.ro

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.25.

Ma Katalin napja van.

Foltmentesítére fel!

A fiatalság egyik alapvető ismérve az egységes színű makulátlan – azaz foltmentes – arcbőr.

  • 2017-11-25 12:18
Transzformátorházból igényes belvárosi art deco irodaház

A belváros egyik legkülönlegesebb „A” kategóriás irodaházát adják át idén a Markó utca 9.-ben, amely eredetileg transzformátorházként funkcionált, de ...

  • 2017-11-25 10:20
Feldebrőn felépült az Egri borvidék legnagyobb pincészete

Átadták a Varga Pincészet új borászatát az Egri borvidéken lévő Feldebrőn. A fejlesztéssel 8,1 millió literre nőtt a borászat tárolókapacitása, amelyb...

  • 2017-11-23 18:51
7000 nő vallomása a szépségről

A magyar nők egyáltalán nem sajnálják rá az időt, hogy törődjenek magukkal – a JOY Prix de Beauté kutatásából kiderült, hogy például évente átlagosan ...

  • 2017-11-23 17:41
Jótékonysági akció a Fény Utcai Piacon

A Fény Utcai Piac jótékonysági akciót indít, amellyel a Gyermekétkeztetési Alapítvány számára gyűjt élelmiszert, ruhát, játékot.

  • 2017-11-21 20:00

hirdetés

Újabb hazai hírességek vallanak titkaikról

Új évaddal indul az internetről a televízió képernyőjére költöző Lakástalkshow december 4-én a VIASAT3-on. A beszélgetős műsorban a sztárokat Lovász L...

  • 2017-11-21 18:22
Minden harmadik tizenéves abbahagyja a rendszeres sportolást

Stressz, a remélt siker elmaradása, korosztályváltás, a tanulás és a sport összeegyeztethetőségének problémája, szülői nyomás, kiégés. Ezek a főbb pro...

  • 2017-11-21 17:14
5 dolog, amit nem tudtál Hugh Hefnerről

Hugh Hefner korszakalkotó tevékenysége nagy hatást gyakorolt az egész világra. Rengeteget tett hozzá, hogy megdőljenek a szexualitást övező tabuk, kiá...

  • 2017-11-17 08:30
X-Faktor: olasz nyertese lehet az idei évadnak?

A döntőhöz közeledve Ricco és Claudia duettjének sikerült a héten a legtöbb rajongót szereznie a Facebookon, ám továbbra is Serena Rigacci áll az élen...

  • 2017-11-16 21:25
Nyereményautója motiválta a Miss Balaton győztesét

Rákos Lili fejére még augusztusban került fel a Miss Balaton koronája. A fiatal királynő most nyereményautóját is átvehette, ugyanis megszerezte a jog...

  • 2017-11-16 19:22

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés