hirdetés

Partnereink

ki hordja a nadrágot a pénzügyekben?

hirdetés

ki hordja a nadrágot a pénzügyekben?

Egy nemzetközi kutatás eredményei szerint a család mindennapos pénzügyi döntéshozatalában a nőknek jut kiemelt szerep. Azonban ha lakás, autó vagy szórakoztató elektronikai eszköz vásárlására kerül sor, akkor a férfiak mondják ki a végső szót.

A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői szerint akár az apa, akár az anya dönt, a gyereket mindig érdemes bevonni. A mindennapos bolti vásárlás vagy a nagyobb értékű tárgyak megvételének mérlegeléséből, megtervezéséből is sokat tanulhatnak gyermekeink.

hirdetés

Tudatosabb a fiatal generáció

Nagyon sok sztereotípia övezi a férfi és női pénzkezelési szokásokat, mely szerint a nő költekezik, ha rossz a kedve, a férfi pedig utál vásárolni. A Statista felmérése szerint ez épp fordítva van: ugyanis a férfiak többször döntenek ösztönösen és gyorsan, míg a nők körüljárják a kérdést és a legjobb ajánlat mellett teszik le a voksukat. Egy tavalyi kutatás szerint az idősebb korosztály még hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan. A 18-24 évesek épp ellenkezőleg, 69 százalékuk hosszas mérlegelés után vásárol.

„Abban, hogy gyermekeink felnőttként majd tudatosan hozzák meg pénzügyi döntéseiket, fontos szerepe van annak, hogy minél hamarabb, akár már egészen kis kortól ismerkedjenek a pénz világával. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő eltelt 9 éve alatt azt tapasztaltuk, hogy a pénzügyi tudatosság kiépítése sok gyakorlati elmélyítést igényel, ezért érdemes minél több, a családot érintő pénzügyi kérdésbe, játékosan bevonni őket” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Családi szerepek

A Statista által végzett nemzetközi kutatás arra is kitért, hogy a napi bevásárlásokat inkább a nők intézik, a nagyobb horderejű dolgokban, mint az autó, az ingatlan vagy épp biztosítási és pénzügyi szolgáltatások, inkább a férfiak döntenek, ugyanakkor a nők szerepe egyre erősebb a pénzügyek terén.

A női és férfi szerepek közvetítésével a pénzügyekről is mintát adunk gyerekeinknek. „Előnyös, ha a döntéseket a család közösen hozza meg, ha a felelősséget együtt viszik a szülők” – mondja Szél Dávid, pszichológus. Hogy a gyerekek valójában mennyit tudnak ezekről a pénzügyi döntésekről? A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői olyan 9 éves gyerekeket kérdeztek a költségvetés témájáról, akik korábban még nem vettek részt a pénzügyi vetélkedőn.

Forrás. fotó: LWp Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 01.19.

Ma Sára, Márió napja van.

Még bárki lehet az év fiatal vezetője

Meghosszabbított határidővel keresik az Év Fiatal Vezetőjét azok között, akik már 40 éves koruk előtt kimagasló eredményeket értek el vezetőként. Az e...

  • 2020-01-19 20:29
A Vogue Italia zölddé vált

A Vogue Italia zölddé vált, vagyis elköteleződött a környezetvédelem mellett. A népszerű divatmagazinban januárban nem láthatók fotók, helyettük festm...

  • 2020-01-19 17:10
Megkezdődött a Trump elleni eljárás

Megkezdődött az amerikai elnök elleni alkotmányos vádemelési eljárás a szenátusban. Az impeachment első lépéseként a vádat előterjesztő hét úgynevezet...

  • 2020-01-19 13:27
Évi húsz kiló péksüteményt eszünk

Miközben a hazai kenyérfogyasztás mértéke éves szinten stagnál, vagy kicsit csökken, addig a péksüteményekből 2014 óta folyamatosan többet eszünk. A K...

  • 2020-01-19 12:12
Világsztár érkezik Budapestre!

Ismét Magyarországra látogat a skandináv krimik világsztárja, Jo Nesbø! Az Animus kiadó által meghívott hírességgel a 27. Budapesti Nemzetközi Könyvfe...

  • 2020-01-19 10:56

hirdetés

Lebomló virágcserepekkel csökkenti műanyagfelhasználását a SPAR

Az áruházlánc újabb zöld kezdeményezése, hogy 2020 januárjától biológiailag teljesen lebomló és komposztálható tartókban is kínál vásárlóinak dísznövé...

  • 2020-01-18 20:01
Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

Magyarország köztudottan termálvíz-nagyhatalom, aminek előnyeivel a fiatalok is mindinkább tisztában vannak, mert egyre többen keresik fel a termálfür...

  • 2020-01-18 18:43
Hazai topsztárok népszerűsítik a megújult Story magazint

Újragondolt logó, innovatív vizuális elemek, nagyobb fotók, letisztultabb címszerkezetek és betűtípusok, vadonatúj rovatok és még több női tartalom – ...

  • 2020-01-18 17:20
Egy leendő világörökségi helyszínre szabadították rá a graffitist a helyiek

Korunk egyik legrejtélyesebb művésze azért járja a világot, és helyezi el a „Space Invader" videojáték pixeleire emlékeztető csempékből felépülő alkot...

  • 2020-01-18 16:15
2019 lett az az év, amikor karácsonyra élményt adtunk és kaptunk

A Bónusz Brigád évek óta kitartóan arra buzdít, hogy karácsonyra, születésnapra, bármilyen esemény kapcsán ajándékba minél többen élményt adjanak egym...

  • 2020-01-18 13:47

Minden cikk

hirdetés

hirdetés