hirdetés

Partnereink

Több mint 13 milliárd forintot költöttek a magyarok tavaly Valentin-napra

hirdetés

Több mint 13 milliárd forintot költöttek a magyarok tavaly Valentin-napra

A szentimentális vásárlók minden eddiginél többet költenek Valentin-napra: az ezzel kapcsolatos kiadások az elmúlt évtizedben 180 százalékkal nőttek Európában az éves Mastercard Love Index szerint. A költések alapján a magyarok körében is egyre népszerűbb a Valentin-nap, tavaly több mint 10 milliárd forinttal költöttek többet honfitársaink ebben az időszakban, mint 2011-ben. Ennek felét 2020-ban utazásra költötték a szerelmesek, de ékszerre is több mint 350 milliót adtak ki.

A kártyás vásárlások globális elemzésének köszönhetően a jelentés betekintést nyújt az év legromantikusabb napja körüli költekezési szokásokba és trendekbe.  Ez alapján Európában hétszer (648 százalékkal) több ajándékot és élményt vásárolnak, mint tíz évvel ezelőtt - beleértve az olyan hagyományos ajándékokat és programokat, mint a virágok (272 százalék növekedés) és az éttermi vacsorák (242 százalék növekedés). Virágra Európa-szerte Oroszországban költötték a legtöbbet, ezt követi Svédország és az Egyesült Királyság.

hirdetés

Az ékszerekre fordított kiadások szintén nőttek az elmúlt évtizedben, éves összevetésben 2011 óta 119 százalékos volt a növekedés. Tavaly Olaszországban költöttek a legtöbbet ékszerekre, ezt követi az Egyesült Királyság és Oroszország.

Mivel azonban Európa nagy részén még mindig korlátozások vannak érvényben, az elviteles és otthon elkészíthető éttermi csomagok, a parkban tett séták, házi készítésű ételek, filmmaratonok és otthoni spa-napok a legnépszerűbb módjai annak, ahogy a párok idén a Valentin-napot töltik.

Az online vásárlás az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és sosem volt még olyan népszerű, mint most. Az elmúlt tíz évben 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban, Európában. A megkérdezettek közel fele (45%) tervezi idén online megvenni a Valentin-napi ajándékokat, a magyarok 35 százaléka nyilatkozott így. Sokan pedig külön figyelnek arra is, hogy a virágot és egyéb ajándékokat helyi vállalkozásoktól szerezzék be – az európai átlaghoz (49%) hasonlóan a magyarok 47 százaléka tervez így tenni.  

A járvány ugyan megakadályozta az embereket abban, hogy fizikálisan találkozzanak szeretteikkel, de abban nem, hogy a szerelem így is rájuk találjon. Minden ötödik európai válaszadó (19%) online talált kapcsolatra az elmúlt évben, 19 százalék pedig Zoomon vagy más videós platformon randevút is tartott. Közel minden harmadik megkérdezett (30 százalék) a social distancing jegyében sétálni ment kedvesével, és 21 százalék regisztrált online társkereső oldalakra az elmúlt évben.

A Mastercard jelentése a kapcsolatokhoz való hozzáállásunkra is rámutat; így arra is, hogy a mostani Valentin-nap miként lehet minden eddiginél értékesebb. A megkérdezettek 45 százaléka idén jobban átgondolja a szerelmesek napját, és 46 százalékuk a korábbiakhoz képest több kreativitást szeretne az ünnepbe csempészni.  A magyar válaszadók mindkét esetben lelkesebbek az európai átlagnál, a hazai válaszadók fele (50%) fordít több energiát a szerelmesek ünnepének tervezésére és 52 százalékuk a szokásosnál is kreatívabb szeretne lenni.

„A Mastercard Love Index csaknem egy évtizede nyújt betekintést a globális vásárlási szokásokba és a trendekbe az év legromantikusabb napja kapcsán. Természetesen az idei év semmilyen szempontból nem összehasonlítható a többivel, de Valentin-nap kapcsán mégis minden eddiginél magasabb a költések aránya. Kiemelkedő az online vásárolt, illetve a helyi vállalkozásoktól beszerzett ajándékok aránya" - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. "Mindez kétség kívül katalizálta az e-kereskedelmet, és ennek eredményeként egyre több embernek tudunk gyors, kényelmes és biztonságos online vásárlási élményt biztosítani, segítve őket a digitális átállásban."

A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Európa)

1. Otthon elkészített ételek 49%

2. Éttermekből rendelt ételek 27%

3. Séta a parkban 21%

4. Filmmaraton 20%

5. Séta a városban, lakhelyen 19%

6. Házi spa-nap 13%

7. Játék este 12%

8. Beltéri piknik 11%

9. Pop-up piknik a szabadban 6%

10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%

A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Magyarország)

1. Otthon elkészített ételek 41%

2. Éttermekből rendelt ételek 26%

3. Séta a parkban 22%

4. Filmmaraton 21%

5. Játék este 19%

6. Séta a városban, lakhelyen 18%

7. Beltéri piknik 18%

8. Házi spa-nap 16%

9. Pop-up piknik a szabadban 7%

10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%

 

 Forrás: LocalTime PR

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 03.05.

Ma Adorján, Adrián napja van.

A februári adásvételeket is felpörgette a lakásfelújítási támogatás

Bár még csak két hónap telt el az évből, a lakáspiac erős évre számíthat a legfrissebb adatok szerint - derül ki az ingatlan.com legújabb elemzéséből....

  • 2021-03-04 11:10
Szakmai elismerésben részesül a Bika

Nem számít, hová tart, milyen körülmények között, vagy miért pont oda, a munkáját garantáltan megbecsülik. Ma semmiképpen se hagyja, hogy bármi az útj...

  • 2021-03-04 10:31
Sörtésztás halfalatkák uborkás majonézzel

Ízletes és ropogós, sörbundába csomagolt halfalatkák, amik az uborkás házi majonézbe mártogatva minden képzeletet felülmúlnak.

  • 2021-03-04 08:10
Ezrek életét menthetnék meg az önkormányzatok

Több mint 200 polgármesternek küldött levelet a Levegő Munkacsoport, tizenegy pontban foglalva össze, hogy mit tehetnek a lakossági hulladékégetés vis...

  • 2021-03-03 22:05
Megérkezett a Kifli Bisztró!

Mindenki nehezen viseli a jelenlegi helyzetet, ami annak is köszönhető, hogy a korábban megszokott, munka utáni kikapcsolódást jelentő programokról le...

  • 2021-03-03 19:01

hirdetés

Ezzel a készülékkel bárkinek házi péksége lehet otthon

Az otthon elkészített kenyér illata semmihez sem fogható. A tavalyi évben egyre több magyar háztartásban kerültek elő a régi családi receptek. Emellet...

  • 2021-03-03 17:28
Brutális rekordot értek el a lakásépítések 2020-ban, soha nem látott kínálat az újlakás-piacon

Az eladásra kínált új lakások négyzetméterára Budapesten súrolja a 900 ezer forintot. Pécsen 576 ezer forint, Debrecenben 642 ezer forint, Nyíregyházá...

  • 2021-03-03 15:50
Tizenhat év után először, végre gorillabébi született a Berlini Állatkertben

Tizenhat év után először, végre gorillabébi született a Berlini Állatkertben.

  • 2021-03-03 13:43
Hasznos tanácsokkal segíti dolgozói egészségvédelmét a SPAR

Szakemberek közreműködésével készült egészségvédelmi kisokossal az áruházlánc több mint 13 000 dolgozója egészségének megóvásában nyújt segítő kezet. ...

  • 2021-03-03 11:18
Új műsorvezetőt igazolt a legnépszerűbb magyar kulturális podcast

Új műsorvezetőt kap az ország legnépszerűbb kulturális podcastja! Szabados Ági, a Lapozz a 99-re! eddigi háziasszonya Vecsei H. Miklós színész-rendező...

  • 2021-03-03 09:10

Minden cikk

hirdetés

hirdetés