hirdetés

Partnereink

Füstbe megy-e az üzemanyag-fogyasztás szabályozása?

hirdetés

Füstbe megy-e az üzemanyag-fogyasztás szabályozása?

2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsitesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.

 

hirdetés

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) egy új tanulmánybanfoglalja össze, mi történt eddig az üzemanyag-fogyasztás csökkentése terén, és milyen új szabályozást kellene elfogadnia az Európai Parlamentnek és a szakminiszterek Európai Tanácsának ahhoz, hogy a helyzet érdemben megváltozzék. Az eltérés a gépkocsik típusbizonyítványa szerinti és valóságos fogyasztása között ugyanis 2016-ra 42 százalékra emelkedett, köszönhetően a gépkocsik kifinomult felkészítésének a próbapadi mérésre. Az elmúlt 18 év mérlege 149,6 milliárd euró ráfizetés (Ezen belül a magyar autósok vesztesége több mint 250 milliárd forint.) Ami pedig a problémát még súlyosabbá teszi, az az, hogy a légkör 264 millió tonna szén-dioxidnak megfelelő mennyiségű üvegházhatású gázzal gazdagodott ez idő alatt – feleslegesen.

Az Európai Unió döntéshozói, szakértői szerint az új laboratóriumi gépkocsi tesztelési eljárás, a WLTP segíteni fog a gondon, és pár év múlva már használat közben is csak annyit fognak fogyasztani a gépkocsik, amennyit a tesztpadon. Sajnos azonban fennáll a veszélye annak, hogy a rendszerbe beépített kiskapuk kihasználásával egyes autógyárak ismét csak átvernek minket. Legalábbis erre a következtetésre jutottak a T&E szakértői az Európai Bizottság kutatóintézete, a Joint Research Centre tanulmánya alapján.

Ahhoz, hogy legyenek a mai próbapadi mérési eljárás szerinti fogyasztási értékeknek megfelelő WLTP-értékek, összehasonlító méréseket fognak végezni a közeljövőben. Szakértők szerint azonban megtörténhet, hogy az összehasonlító mérés során az autógyártók – egymással összebeszélve – a régi fajta méréskor leszorítják, a WLTP-méréskor viszont szándékosan megemelik a vizsgált gépkocsi mért fogyasztását. Később azután, amikor már a WLTP-mérés alapján adják ki a típusbizonyítványt, mindenféle technikai újítás nélkül tudnának majd fogyasztáscsökkenést produkálni.  

Szerencsére van eszköz a csalás megelőzésére, ilyen a használat közbeni mérés alkalmazása a próbapados mérés kiegészítésére vagy a gépkocsikba beépített fogyasztásmérő adatainak a felhasználása annak ellenőrzésében, hogy a legyártott és piacra került autók fogyasztása megfelel-e a típusbizonyítványban foglaltaknak. Most az Európai Parlament tagjain és a tagállamok illetékes miniszterein a sor, nekik kell az Európai Bizottság által javasoltnál szigorúbb eljárásokat és fogyasztáscsökkentési előírásokat elfogadniuk ahhoz, hogy az autók fogyasztása érdemben csökkenjen” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

A T&E számításai szerint a megfelelő szigorítás 108 millió tonna szén-dioxiddal egyenértékű üvegházhatású gázkibocsátást és 54 milliárd euró fölösleges kiadást előzhetne meg 2030-ig ahhoz a szabályozáshoz képest, amit az Európai Bizottság javasol.

Szöveg: Aeffect Communications

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.17.

Ma Gergő, Hortenzia napja van.

A cukorbeteg gyerekek és fiatalok támogatására gyűjt idén az MTVA

A cukorbeteg gyerekek és fiatalok támogatására, táboroztatásának segítésére gyűjt idén a közmédia Jónak lenni jó! című adománygyűjtő műsora december 1...

  • 2018-11-15 14:25
Így változik Meghan Markle étrendje a terhesség alatt

Mivel úton van a következő royal baba, Meghannek még jobban oda kell figyelnie arra, hogy mikor mit eszik. Nem csoda, hogy Erzsébet királynő és az egé...

  • 2018-11-15 13:40
Informatikusok és mérnökök akarnak lenni a mai középiskolások

Keresett, jól fizető szakmának tartják a középiskolások a mérnöki hivatást, és minden negyedik megkérdezett közülük el is tudja képzelni magát ezen a ...

  • 2018-11-15 09:54
Gyerekek vették át az irányítást a tűzoltóságon

Néhány órára gyerekek vették át a II. kerületi tűzoltó laktanya irányítását, ők adták a parancsnokot, a híradós ügyeletet és a riasztásra is kis lángl...

  • 2018-11-15 08:25
Íme a Playboy 2018-as szuperhős csapata

Negyedik alkalommal indítja el nagyszabású jótékonysági kampányát Magyarország emblematikus férfi életmódmagazinja. A Playboy Hero célja, hogy olyan p...

  • 2018-11-14 22:26

hirdetés

Szuperkoncert Sting Shaggy, vendégzenekar Punnany Massif

A Szerencsejáték Zrt., mint a hazai kulturális élet elkötelezett támogatója, november 24-én Budapesten, a Hősök terén este 18:00 órától nagyszabású, i...

  • 2018-11-14 21:10
Különleges megoldás az elvándorlás megállítására

Magyarországról globális cégnél nemzetközi fizetés mellett távmunka? Sokak álma lenne. De ma már nem csak álom. Havi kétmilliós álombérek mellett hama...

  • 2018-11-14 17:40
3 tipp, ami megkönnyíti a visszatérést a munkába kisgyerekes anyáknak

A szülést követő időszak után nem könnyű visszatérni a munka világába: a babával szoros együttlétben töltött hónapok után új időrendhez, más típusú el...

  • 2018-11-14 15:28
10 éve robbant ki a válság – Meddig emelkedhetnek még a lakásárak?

A gazdaság minden részét, így az ingatlanpiacot is komolyan érintő válság tízéves évfordulója és a 2014 óta tartó lakáspiaci élénkülés miatt egyre töb...

  • 2018-11-14 13:05
Magyar hírességek köszöntötték születésnapján Ennio Morriconét

„Az első CD-m egy Morricone best of volt, azt oda vissza fújtam kívülről. A kedvenc zenekarom, a Metallica is mindig Morricone dallal kezd” – árulta e...

  • 2018-11-13 21:07

Minden cikk

hirdetés

hirdetés