hirdetés

Partnereink

Füstbe megy-e az üzemanyag-fogyasztás szabályozása?

hirdetés

Füstbe megy-e az üzemanyag-fogyasztás szabályozása?

2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsitesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.

 

hirdetés

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) egy új tanulmánybanfoglalja össze, mi történt eddig az üzemanyag-fogyasztás csökkentése terén, és milyen új szabályozást kellene elfogadnia az Európai Parlamentnek és a szakminiszterek Európai Tanácsának ahhoz, hogy a helyzet érdemben megváltozzék. Az eltérés a gépkocsik típusbizonyítványa szerinti és valóságos fogyasztása között ugyanis 2016-ra 42 százalékra emelkedett, köszönhetően a gépkocsik kifinomult felkészítésének a próbapadi mérésre. Az elmúlt 18 év mérlege 149,6 milliárd euró ráfizetés (Ezen belül a magyar autósok vesztesége több mint 250 milliárd forint.) Ami pedig a problémát még súlyosabbá teszi, az az, hogy a légkör 264 millió tonna szén-dioxidnak megfelelő mennyiségű üvegházhatású gázzal gazdagodott ez idő alatt – feleslegesen.

Az Európai Unió döntéshozói, szakértői szerint az új laboratóriumi gépkocsi tesztelési eljárás, a WLTP segíteni fog a gondon, és pár év múlva már használat közben is csak annyit fognak fogyasztani a gépkocsik, amennyit a tesztpadon. Sajnos azonban fennáll a veszélye annak, hogy a rendszerbe beépített kiskapuk kihasználásával egyes autógyárak ismét csak átvernek minket. Legalábbis erre a következtetésre jutottak a T&E szakértői az Európai Bizottság kutatóintézete, a Joint Research Centre tanulmánya alapján.

Ahhoz, hogy legyenek a mai próbapadi mérési eljárás szerinti fogyasztási értékeknek megfelelő WLTP-értékek, összehasonlító méréseket fognak végezni a közeljövőben. Szakértők szerint azonban megtörténhet, hogy az összehasonlító mérés során az autógyártók – egymással összebeszélve – a régi fajta méréskor leszorítják, a WLTP-méréskor viszont szándékosan megemelik a vizsgált gépkocsi mért fogyasztását. Később azután, amikor már a WLTP-mérés alapján adják ki a típusbizonyítványt, mindenféle technikai újítás nélkül tudnának majd fogyasztáscsökkenést produkálni.  

Szerencsére van eszköz a csalás megelőzésére, ilyen a használat közbeni mérés alkalmazása a próbapados mérés kiegészítésére vagy a gépkocsikba beépített fogyasztásmérő adatainak a felhasználása annak ellenőrzésében, hogy a legyártott és piacra került autók fogyasztása megfelel-e a típusbizonyítványban foglaltaknak. Most az Európai Parlament tagjain és a tagállamok illetékes miniszterein a sor, nekik kell az Európai Bizottság által javasoltnál szigorúbb eljárásokat és fogyasztáscsökkentési előírásokat elfogadniuk ahhoz, hogy az autók fogyasztása érdemben csökkenjen” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

A T&E számításai szerint a megfelelő szigorítás 108 millió tonna szén-dioxiddal egyenértékű üvegházhatású gázkibocsátást és 54 milliárd euró fölösleges kiadást előzhetne meg 2030-ig ahhoz a szabályozáshoz képest, amit az Európai Bizottság javasol.

Szöveg: Aeffect Communications

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 07.24.

Ma Kinga, Kincső napja van.

A mesterséges intelligencia nem vág hajat

Július 22. a fodrászok védőszentje, Magdolna napja. Ezen a napon levágott haj szerencsét hoz, amire szükség is van, mert a munkaerőhiány elérte a fodr...

  • 2019-07-21 18:04
Férfias sportóra a búvárkodás szerelmeseinek

A Longines sportóráinak ikonikus modellcsaládja a HydroConquest kollekció, amit azok számára fejlesztettek ki, akik egyaránt vonzódnak a nyílt tengere...

  • 2019-07-21 16:17
Superfood és skinfood

Az vagy, amit megeszel. Régi bölcsesség és igaz is. A táplálkozási szokásainkat szó szerint a bőrünkön is érezhetjük, hiszen ha jól választjuk meg éte...

  • 2019-07-21 11:28
Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

Közel 10 milliárd adófizetői forintot költött 2016 óta a magyar állam a villanyautó-gyártók támogatására. Sajnos a támogatás tervezői egy fontos szemp...

  • 2019-07-21 08:06
Bontsuk le együtt az apa-mítoszokat!

Az anyaság, nőiség megélése kapcsán szinte naponta látnak napvilágot hasznos tippek, érdekességek. Míg az apák még mindig kevesebb figyelmet kapnak, v...

  • 2019-07-17 21:29

hirdetés

London fényei

A Disney Channel izgalmas, vadiúj sorozatának, a Dalmata utca 101-nek ikonikus helyszíne nem más, mint London.

  • 2019-07-17 17:47
Mit együnk a strandon?

Nyári kánikula ide, nyári kánikula oda, sokszor a strandon is hajlamosak vagyunk nehéz ételeket enni. Pedig a melegben lassabb az emésztésünk, és ezek...

  • 2019-07-17 15:24
Tuti tippek fesztiválozóknak!

Még javában dübörög a fesztiválszezon, és ilyenkor, a hosszú nyári estéken azok életében is helyet kapnak a bulik és a lazítás, akik profi sportolók, ...

  • 2019-07-17 11:50
Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

Az angliai Goodwood Sebesség Fesztiválon mutatkozott be a nagyközönség számára az Extreme E sorozat első versenyjárműve és vele együtt a szériához kif...

  • 2019-07-17 10:35
Továbbra is szárnyal a kártyás fizetés a Balatonnál

A Mastercard legfrissebb adatai szerint tovább növekedett a kártyás fizetési tranzakciók száma a balatoni hajókon és jegypénztárakban. A kártyabirtoko...

  • 2019-07-17 07:43

Minden cikk

hirdetés

hirdetés