hirdetés

Partnereink

Füstbe megy-e az üzemanyag-fogyasztás szabályozása?

hirdetés

Füstbe megy-e az üzemanyag-fogyasztás szabályozása?

2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsitesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.

 

hirdetés

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) egy új tanulmánybanfoglalja össze, mi történt eddig az üzemanyag-fogyasztás csökkentése terén, és milyen új szabályozást kellene elfogadnia az Európai Parlamentnek és a szakminiszterek Európai Tanácsának ahhoz, hogy a helyzet érdemben megváltozzék. Az eltérés a gépkocsik típusbizonyítványa szerinti és valóságos fogyasztása között ugyanis 2016-ra 42 százalékra emelkedett, köszönhetően a gépkocsik kifinomult felkészítésének a próbapadi mérésre. Az elmúlt 18 év mérlege 149,6 milliárd euró ráfizetés (Ezen belül a magyar autósok vesztesége több mint 250 milliárd forint.) Ami pedig a problémát még súlyosabbá teszi, az az, hogy a légkör 264 millió tonna szén-dioxidnak megfelelő mennyiségű üvegházhatású gázzal gazdagodott ez idő alatt – feleslegesen.

Az Európai Unió döntéshozói, szakértői szerint az új laboratóriumi gépkocsi tesztelési eljárás, a WLTP segíteni fog a gondon, és pár év múlva már használat közben is csak annyit fognak fogyasztani a gépkocsik, amennyit a tesztpadon. Sajnos azonban fennáll a veszélye annak, hogy a rendszerbe beépített kiskapuk kihasználásával egyes autógyárak ismét csak átvernek minket. Legalábbis erre a következtetésre jutottak a T&E szakértői az Európai Bizottság kutatóintézete, a Joint Research Centre tanulmánya alapján.

Ahhoz, hogy legyenek a mai próbapadi mérési eljárás szerinti fogyasztási értékeknek megfelelő WLTP-értékek, összehasonlító méréseket fognak végezni a közeljövőben. Szakértők szerint azonban megtörténhet, hogy az összehasonlító mérés során az autógyártók – egymással összebeszélve – a régi fajta méréskor leszorítják, a WLTP-méréskor viszont szándékosan megemelik a vizsgált gépkocsi mért fogyasztását. Később azután, amikor már a WLTP-mérés alapján adják ki a típusbizonyítványt, mindenféle technikai újítás nélkül tudnának majd fogyasztáscsökkenést produkálni.  

Szerencsére van eszköz a csalás megelőzésére, ilyen a használat közbeni mérés alkalmazása a próbapados mérés kiegészítésére vagy a gépkocsikba beépített fogyasztásmérő adatainak a felhasználása annak ellenőrzésében, hogy a legyártott és piacra került autók fogyasztása megfelel-e a típusbizonyítványban foglaltaknak. Most az Európai Parlament tagjain és a tagállamok illetékes miniszterein a sor, nekik kell az Európai Bizottság által javasoltnál szigorúbb eljárásokat és fogyasztáscsökkentési előírásokat elfogadniuk ahhoz, hogy az autók fogyasztása érdemben csökkenjen” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

A T&E számításai szerint a megfelelő szigorítás 108 millió tonna szén-dioxiddal egyenértékű üvegházhatású gázkibocsátást és 54 milliárd euró fölösleges kiadást előzhetne meg 2030-ig ahhoz a szabályozáshoz képest, amit az Európai Bizottság javasol.

Szöveg: Aeffect Communications

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 09.18.

Ma Diána napja van.

Nőtt, de még mindig nem elégséges a gyermekek tejtermékfogyasztása

Javultak a gyermekek táplálkozással kapcsolatos ismeretei, 10-ből 8 gyermek már ismeri a tej- és tejtermékek kalciumtartalmának élettani hasznosságát,...

  • 2018-09-16 15:40
Sneakermánia és plogging

Sneaker-rajongók és környezetvédők - egy különleges programsorozat hozza össze ezt a két, valószínűleg egymástól kicsit távolabb álló csoportot. Az ap...

  • 2018-09-16 11:17
Mire elég 42 másodperc?

kiélvezni a kávéfőzés minden pillanatát, de nem akarják, hogy ez a folyamat sok időt vegyen igénybe” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor te...

  • 2018-09-16 09:32
Egymillió forintba is kerülhet a fővárosi életkezdés

Jelentős kompromisszumokra kényszerül, aki most ősszel költözne a fővárosba – köztük elsősorban a friss egyetemisták ütközhetnek nehézségekbe.

  • 2018-09-12 21:54
Folytatódik a SPAR Életmód Program

Fejlődik a SPAR Életmód Programja: az egészségtudatos termékek választékának bővítésén túl a SPAR egy praktikus receptkönyvvel is segíti a vásárlókat....

  • 2018-09-12 17:59

hirdetés

Egészséget az uzsonnáscsomagba!

Becsöngettek. Ez ugyebár elsősorban az iskolás gyerekeknek szól, de voltaképpen a szülőknek is. Leginkább az anyukáknak, akik ilyenkor újra kezdhetik ...

  • 2018-09-12 14:53
Csobot Adél: „Bencéből ösztönösen jön minden apai gondolat”

Egy harmonikus családban elengedhetetlen, hogy az anyuka mellett az édesapa is partner legyen a gyermeknevelésben. Majoros Hajnalka és Csobot Adél osz...

  • 2018-09-12 12:29
Összefogás a biztonságos közlekedés érdekében

A Continental szakmai partnere a Safety-Hungary a motorosok vezetéstechnikai képzésében és a fiatalok biztonságos közlekedésre nevelésében. Évente köz...

  • 2018-09-12 10:14
Így gyógyulnak a sztárok

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a sztároknak milyen könnyű, hiszen szépek, gazdagok és általában sugárzóan boldogok is. De az igazság az, hogy b...

  • 2018-09-12 08:27
Nagy Adri: „Eltűntek a legnagyobb félelmeim”

Az anyaság minden pillanatát ajándékként éli meg Nagy Adri, aki alig néhány hete adott életet első gyermekének, Benedeknek. Az énekesnő várandósága al...

  • 2018-09-11 14:47

Minden cikk

hirdetés

hirdetés