hirdetés

Partnereink

Ezért lesz kulcsszerepe az üzenetküldő alkalmazásoknak a marketing terén 2019-ben

hirdetés

Ezért lesz kulcsszerepe az üzenetküldő alkalmazásoknak a marketing terén 2019-ben

Az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi élet nélkülözhetetlen eszközeivé váltak. A marketing szakemberek számára fontos, hogy a 2019-es üzleti stratégiáikban kiemelten tervezzenek ezekkel a platformokkal, hiszen segítenek kiépíteni a fogyasztói bizalmat, valamint növelni a bevételt és a felhasználóbázist – mondja Debbi Dougherty, a Rakuten Viber B2B marketing részlegének vezetője.

A marketingszemlélet jelentősen megváltozott 2018-ban. Számtalan új alkalmazás és innovatív felület jelent meg, ezért a marketingvezetők legfőbb feladata az volt, hogy megtalálják azokat az érintkezési pontokat, amelyek segítenek elérni a jelenlegi és leendő felhasználókat. Sokat hallhattunk a kiterjesztett és a virtuális valóságról, valamint az újgenerációs digitális asszisztensprogramokról, azonban a felmérések alapján továbbra is a „hagyományos” felületek a legnépszerűbbek.

hirdetés

Az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi élet nélkülözhetetlen eszközeivé váltak és ez a trend várhatóan nem fog változni a közeli jövőben. Kutatások alapján az Egyesült Államokban az év végére közel 150 millióan használnak majd üzenetküldő alkalmazásokat, ez a szám pedig egyre növekszik, 2022-re várhatóan az amerikai lakosok több mint fele fogja használni ezeket az appokat.

A bizalom kiépítése – Értékes kétoldalú együttműködések kialakítása

Amikor a felhasználók Facebookon vagy Instagramon követnek egy márkát, a kapcsolat egyoldalú. Más szóval élve, a márka folyamatosan közvetíti tartalmait – képeket, termékeket, használati útmutatókat – az „együttműködés” azonban itt véget ér.

Az üzenetküldő alkalmazások ezzel szemben különleges lehetőséget teremtenek felhasználóiknak arra, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek az adott márkával, legyen szó ügyfélszolgálati kérdésekről, vagy új termékekkel kapcsolatos információkról. Mivel a felhasználók már barátaikkal és családjukkal tartják kommunikációt a márkákkal is.

A márkákkal való élő csetelésen kívül a csevegőappok többsége lehetőséget biztosít chatbotok használatára. Ezek az eszközök éjjel-nappal elérhetők, és segítenek megoldani az egyszerűbb felhasználói kérdéseket vagy helyzeteket. Az élő és a chatbotos kommunikáción keresztül a márka biztosíthatja a minőségi kétoldalú kapcsolatot a fogyasztó és a brand között, ami garantálja a hosszútávú hűséget.

A bevétel növelése – Új lehetőségek a vásárlásra, böngészésre és megosztásra

A jó befektetési felület kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont a ROI, vagyis a befektetés megtérülésének mutatója. Az üzleti szereplők tisztában vannak a fogyasztói hűség szerepével és súlyával, azonban gyakran szeretnék látni a megtérülés folyamatát. A csevegőappok esetében ezért kiemelt szerepe van az e-kereskedelem vívmányainak.

Az üzenetküldő alkalmazások ideális felületet jelentenek a felhasználóknak, akik termékeket keresnek és osztanak meg. Erre jó példa egy közelgő lánybúcsú résztvevőinek csoportos beszélgetése. Amennyiben egy üzenetküldő alkalmazás rendelkezik kifejezetten vásárlásra kialakított funkciókkal, a menyasszony és barátnői egyszerűen böngészhetnek a nagy alkalomra szánt lehetséges ruhák és ajándékok között, és egyből visszajelezhetnek egymásnak még vásárlás előtt.

Az e-kereskedelem fejlett eszközei közvetítik az adott márka valódi, kézzelfogható értékét, és segítenek eligazodni és dönteni a vásárlóknak a termékek között.

Új felhasználók szerzése – Ésszerű hirdetés, a határok átlépése nélkül

Az együttműködés fejlesztése kulcsfontosságú a marketing szempontjából, ez azonban túlmutat a meglévő felhasználókkal folytatott kapcsolattartáson. A hatalmas felhasználói bázissal rendelkező üzenetküldő alkalmazásokon keresztül folytatott okos (és nem túl direkt) marketinggel új felhasználókat lehet elérni, akik érdeklődnek az adott márka iránt.

A biztonság és a célzott hirdetések kérdése a közösségi média marketing egyik legfelkapottabb témája, mivel a felhasználók rendkívül érzékenyek az adatokkal való visszaélésre. A megfelelő alkalmazáson keresztül hirdetve a márkák képviselői biztosra mehetnek azt illetően, hogy nem lépnek át bizonyos határokat az adatok gyűjtése és elemzése közben. Ezt olyan alkalmazások használatával érhetik el, amelyek nem vizsgálnak és továbbítanak adatokat a privát beszélgetésekből, és csak a névtelen adatok alapján céloznak meg felhasználókat.

2019-ben nyilvánvalóvá válhat a befektetők számára, hogy a legújabb és legfeltűnőbb technológiák használata nem feltétlenül a legjobb módszer a vásárlók bizalmának elnyeréséhez. A márkák képviselői úgy érhetik el éves kitűzött céljaikat, ha erőforrásaikat az egyre növekvő népszerűségű üzenetküldő applikációk felé csoportosítják.

Forrás: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 01.20.

Ma Fábián, Sebestyén napja van.

100 éve született a mozi mestere

A világ egyik legelismertebb filmrendezője egy 1978-as interjúban úgy fogalmazta meg hitvallását, a történet önmagában semmi, az érzések azok, amelyek...

  • 2020-01-20 15:17
Brazília: bezár az olimpiai szellem stadion

Egy Rio de Janeiró-i bíróság elrendelte a 2016-os olimpiai játékokra épített Olimpiai Park bezárását. A döntést azzal indokolták, hogy a parknak nincs...

  • 2020-01-20 13:48
10 százalékos drágulással nyitotta az évet az albérletpiac

Még mindig tempós emelkedést mutatnak az átlagos bérleti díjak Budapesten és a megyeszékhelyeken, ám a részletes adatok alapján már vannak fővárosi ke...

  • 2020-01-20 12:01
Még bárki lehet az év fiatal vezetője

Meghosszabbított határidővel keresik az Év Fiatal Vezetőjét azok között, akik már 40 éves koruk előtt kimagasló eredményeket értek el vezetőként. Az e...

  • 2020-01-19 20:29
A Vogue Italia zölddé vált

A Vogue Italia zölddé vált, vagyis elköteleződött a környezetvédelem mellett. A népszerű divatmagazinban januárban nem láthatók fotók, helyettük festm...

  • 2020-01-19 17:10

hirdetés

Megkezdődött a Trump elleni eljárás

Megkezdődött az amerikai elnök elleni alkotmányos vádemelési eljárás a szenátusban. Az impeachment első lépéseként a vádat előterjesztő hét úgynevezet...

  • 2020-01-19 13:27
Évi húsz kiló péksüteményt eszünk

Miközben a hazai kenyérfogyasztás mértéke éves szinten stagnál, vagy kicsit csökken, addig a péksüteményekből 2014 óta folyamatosan többet eszünk. A K...

  • 2020-01-19 12:12
Világsztár érkezik Budapestre!

Ismét Magyarországra látogat a skandináv krimik világsztárja, Jo Nesbø! Az Animus kiadó által meghívott hírességgel a 27. Budapesti Nemzetközi Könyvfe...

  • 2020-01-19 10:56
Lebomló virágcserepekkel csökkenti műanyagfelhasználását a SPAR

Az áruházlánc újabb zöld kezdeményezése, hogy 2020 januárjától biológiailag teljesen lebomló és komposztálható tartókban is kínál vásárlóinak dísznövé...

  • 2020-01-18 20:01
Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

Magyarország köztudottan termálvíz-nagyhatalom, aminek előnyeivel a fiatalok is mindinkább tisztában vannak, mert egyre többen keresik fel a termálfür...

  • 2020-01-18 18:43

Minden cikk

hirdetés

hirdetés