hirdetés

Partnereink

Ezért lesz kulcsszerepe az üzenetküldő alkalmazásoknak a marketing terén 2019-ben

hirdetés

Ezért lesz kulcsszerepe az üzenetküldő alkalmazásoknak a marketing terén 2019-ben

Az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi élet nélkülözhetetlen eszközeivé váltak. A marketing szakemberek számára fontos, hogy a 2019-es üzleti stratégiáikban kiemelten tervezzenek ezekkel a platformokkal, hiszen segítenek kiépíteni a fogyasztói bizalmat, valamint növelni a bevételt és a felhasználóbázist – mondja Debbi Dougherty, a Rakuten Viber B2B marketing részlegének vezetője.

A marketingszemlélet jelentősen megváltozott 2018-ban. Számtalan új alkalmazás és innovatív felület jelent meg, ezért a marketingvezetők legfőbb feladata az volt, hogy megtalálják azokat az érintkezési pontokat, amelyek segítenek elérni a jelenlegi és leendő felhasználókat. Sokat hallhattunk a kiterjesztett és a virtuális valóságról, valamint az újgenerációs digitális asszisztensprogramokról, azonban a felmérések alapján továbbra is a „hagyományos” felületek a legnépszerűbbek.

hirdetés

Az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi élet nélkülözhetetlen eszközeivé váltak és ez a trend várhatóan nem fog változni a közeli jövőben. Kutatások alapján az Egyesült Államokban az év végére közel 150 millióan használnak majd üzenetküldő alkalmazásokat, ez a szám pedig egyre növekszik, 2022-re várhatóan az amerikai lakosok több mint fele fogja használni ezeket az appokat.

A bizalom kiépítése – Értékes kétoldalú együttműködések kialakítása

Amikor a felhasználók Facebookon vagy Instagramon követnek egy márkát, a kapcsolat egyoldalú. Más szóval élve, a márka folyamatosan közvetíti tartalmait – képeket, termékeket, használati útmutatókat – az „együttműködés” azonban itt véget ér.

Az üzenetküldő alkalmazások ezzel szemben különleges lehetőséget teremtenek felhasználóiknak arra, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek az adott márkával, legyen szó ügyfélszolgálati kérdésekről, vagy új termékekkel kapcsolatos információkról. Mivel a felhasználók már barátaikkal és családjukkal tartják kommunikációt a márkákkal is.

A márkákkal való élő csetelésen kívül a csevegőappok többsége lehetőséget biztosít chatbotok használatára. Ezek az eszközök éjjel-nappal elérhetők, és segítenek megoldani az egyszerűbb felhasználói kérdéseket vagy helyzeteket. Az élő és a chatbotos kommunikáción keresztül a márka biztosíthatja a minőségi kétoldalú kapcsolatot a fogyasztó és a brand között, ami garantálja a hosszútávú hűséget.

A bevétel növelése – Új lehetőségek a vásárlásra, böngészésre és megosztásra

A jó befektetési felület kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont a ROI, vagyis a befektetés megtérülésének mutatója. Az üzleti szereplők tisztában vannak a fogyasztói hűség szerepével és súlyával, azonban gyakran szeretnék látni a megtérülés folyamatát. A csevegőappok esetében ezért kiemelt szerepe van az e-kereskedelem vívmányainak.

Az üzenetküldő alkalmazások ideális felületet jelentenek a felhasználóknak, akik termékeket keresnek és osztanak meg. Erre jó példa egy közelgő lánybúcsú résztvevőinek csoportos beszélgetése. Amennyiben egy üzenetküldő alkalmazás rendelkezik kifejezetten vásárlásra kialakított funkciókkal, a menyasszony és barátnői egyszerűen böngészhetnek a nagy alkalomra szánt lehetséges ruhák és ajándékok között, és egyből visszajelezhetnek egymásnak még vásárlás előtt.

Az e-kereskedelem fejlett eszközei közvetítik az adott márka valódi, kézzelfogható értékét, és segítenek eligazodni és dönteni a vásárlóknak a termékek között.

Új felhasználók szerzése – Ésszerű hirdetés, a határok átlépése nélkül

Az együttműködés fejlesztése kulcsfontosságú a marketing szempontjából, ez azonban túlmutat a meglévő felhasználókkal folytatott kapcsolattartáson. A hatalmas felhasználói bázissal rendelkező üzenetküldő alkalmazásokon keresztül folytatott okos (és nem túl direkt) marketinggel új felhasználókat lehet elérni, akik érdeklődnek az adott márka iránt.

A biztonság és a célzott hirdetések kérdése a közösségi média marketing egyik legfelkapottabb témája, mivel a felhasználók rendkívül érzékenyek az adatokkal való visszaélésre. A megfelelő alkalmazáson keresztül hirdetve a márkák képviselői biztosra mehetnek azt illetően, hogy nem lépnek át bizonyos határokat az adatok gyűjtése és elemzése közben. Ezt olyan alkalmazások használatával érhetik el, amelyek nem vizsgálnak és továbbítanak adatokat a privát beszélgetésekből, és csak a névtelen adatok alapján céloznak meg felhasználókat.

2019-ben nyilvánvalóvá válhat a befektetők számára, hogy a legújabb és legfeltűnőbb technológiák használata nem feltétlenül a legjobb módszer a vásárlók bizalmának elnyeréséhez. A márkák képviselői úgy érhetik el éves kitűzött céljaikat, ha erőforrásaikat az egyre növekvő népszerűségű üzenetküldő applikációk felé csoportosítják.

Forrás: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 10.22.

Ma Előd napja van.

Ők a költözések nyertesei

Érdekesen alakultak az országon belül a költözések tavaly, Budapest például meglepetést okozott - derül ki az ingatlan.com legfrissebb elemzéséből, am...

  • 2019-10-21 08:51
Százezreket érint Magyarországon az inkontinencia

3600 fő bevonásával készült hazai felmérés a vizeletvisszatartási problémában, közismert nevén inkontinenciában szenvedőkről. A betegségben egyébként ...

  • 2019-10-18 20:55
Az emberek többsége jobban bízik a robotokban, mint a főnökében

Az Oracle és a Future Workplace kutatócég immár második alkalommal végezték el az ‘AI at Work’ című közös, globális felmérésüket, amelynek eredményei ...

  • 2019-10-18 19:53
Miért nem nőnek fel a férfiak? Csenki Attila megmondja!

Pénteken este újabb rekeszizomedző produkcióval jelentkezik a Comedy Club, a Comedy Central standupos műsorfolyama. Csenki Attila, az örök felháborodo...

  • 2019-10-18 17:21
Casio digitális zongorát kapott három népszerű magyar zenekar

A CASIO számára kiemelten fontos a hazai könnyű zenei élet támogatása, ezért három nagyértékű digitális zongorát ajándékozott magyar zenekarok számára...

  • 2019-10-18 14:03

hirdetés

Martin Grubinger és Eötvös Péter a Nemezti Filharmonikusok koncertjén

Hogyan hangzik egy várakozni tilos tábla, ha egy szakavatott muzsikus ráüt? Milyen egy bőgő oroszlán a pódiumon? Utóbbitól nem kell félni, nem ugrik a...

  • 2019-10-18 11:13
Újabb 14 üzletében telepít önkiszolgáló kasszákat a SPAR

A kiskereskedelmi lánc 2017 szeptemberében az érdi hipermarket áruházában indította el az önkiszolgáló gyorspénztári vásárlás lehetőségét. Az idei új ...

  • 2019-10-18 08:16
Színházjegyet szinte csak online veszünk

A vígjáték és a musical egyértelműen vezet a Bónusz Brigád és a GKI Digital kutatása szerint, melyben a magyar internetezők színházba járási szokásait...

  • 2019-10-17 21:41
Magyar ezüstérem a nemzetközi gyerekfoci tornán

A felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia a 2. helyen, míg az ETO FC Győr csapata a 17. helyen végzett az idei Danone Focikupa a Gyermekekért tornán...

  • 2019-10-17 18:51
Soma Mamagésa: Kajarendelő-szűz vagyok!

Steiner Kristóf eheti vendége a Kristóf’s Kitchen in The Studiosban Spitzer Göngyi Soma Mamagésa, akiért a műsorvezető hosszú évek óta szenvedélyesen ...

  • 2019-10-17 17:36

Minden cikk

hirdetés

hirdetés