hirdetés

Partnereink

Hosszú távon számít a nőkre a Praktiker

hirdetés

Hosszú távon számít a nőkre a Praktiker

Több mint ötven százalék fölé emelkedett az elmúlt években a női munkavállalók aránya a Praktikernél. A barkácsáruház-lánc a jövőben is igyekszik megőrizni a nők magas arányát, kiemelt célként megjelölve, hogy a karrier és a család egyaránt megőrizhesse fontosságát.

1621 főt foglalkoztat a Praktiker országszerte 20 áruházában és a Mester utcai központjában, ebből 912 nő, ez 52,5 százalékos arányt jelent.  A nehéz fizikai igénybevétellel járó feladatköröknél értelemszerűen kevesebb nő dolgozik, de az áruházvezetői, osztályvezetői és helyettesi, valamint áruházi területi vezetői szinteken is 46,8 százalékos a nők aránya.

hirdetés

Tekintettel arra, hogy a hölgyek átlagéletkora 40 évet tesz ki a Praktikernél, sokuk családalapítás előtt áll, vagy kisgyermekes szülőként igyekszik helyt állni a család és a munka területén is. A Praktikernél a munkatársak magánéleti helyzetéhez igazítják a munkaidőbeosztást.

– Több kollégámat érinti, hogy szeretne babát, de valamiért nem sikerül. Vannak, akik lombikbébi-programban vesznek részt, nekik több szabadidőre van szükségük, ezért segítjük őket helyettesítéssel. A Praktikernél nem kell aggódni mi lesz a munkahellyel, például a lombikbébi programban részt vevő kollégák helyét addig nem töltjük be, amíg ki nem derül, hogy sikerült-e a beavatkozás – mondta Márton Katalin.  A Praktiker HR & CSR vezetője kiemelte: – Miután áruházaink kiváló közösségekként működnek, így örömmel mondhatom, hogy kollégáink nagy figyelemmel vannak egymás aktuális élethelyzetére. Arra bíztatjuk őket, hogy ne érezzék frusztrálónak, ha családi kötelezettségük elszólítja őket munkahelyükről.

A Praktiker számos olyan programot is megvalósított, amelynek keretében az édesanyákat segítik a munka – magánélet egyensúlyának megőrzésében, de segítik az édesanyákat a GYES vagy GYED utáni visszatérésben is. Tábort, Mikulás-rendezvényt, gyermeknapot is szerveznek a családoknak a közösségépítés jegyében, ezeken kívül a Praktiker munkatársai pszichológiai, egészségügyi, jogi, illetve pénzügyi szakemberektől kérhetnek tanácsadást, természetesen sportolási lehetőségek is adottak számukra, de a barkácsáruház-lánc a tehetségprogramokban való részvételt is támogatja.

– Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt évek tudatos karrierösztönző, családbarát intézkedéseinek köszönhetően a Praktiker női munkavállalóinak aránya évek óta ötven százalék fölött van. Az egyenlő esélyek biztosítása a vállalati kultúránk része. Hosszú távú terveink között szerepel, hogy új, fiatal pályakezdő nőknek biztosítsunk karriert, és lehetőség szerint a nők és férfiak jelenlegi arányát a jövőben is megőrizzük – hangsúlyozta Márton Katalin.

A Praktiker minden lehetőséget megragad, hogy a fiatalokat is a kereskedelmi pályára vonzza. A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara harmadszor szervezte meg a TechCsajok rendezvénysorozatot, amelyet a Praktiker is támogatott. A program célja, hogy a fiatal középiskolás lányok körében népszerűsítse a műszaki, informatikai és természettudományi felsőoktatási és karrier lehetőségeket, s ezzel is hozzájáruljon az utánpótláshoz. Emellett számos szakmai képzésen és tréningen keresztül fejlesztik és támogatják a kollégáikat. A 2018-ban elindult Praktiker Pro Programnak köszönhetően számos fiatal szakembert támogattak és fedeztek fel. Duális képzésben is részt vesz a Praktiker, illetve gyakornoki program keretében középfokú iskolákból várják a fiatalokat az áruházaikba. Esetükben a Praktiker célja, hogy logisztika, kereskedelem és irodatitkár gyakornokok előtt vonzóvá tegye ezt a területet és eloszlassa kételyeiket, hogy a Praktikerben csak férfiak dolgoznak.

Forrás: KRQ

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 12.14.

Ma Szilárda napja van.

Megújulnak a Szerencsejáték Zrt. sorsolási műsorai

2020. január 4-étől megújuló látványvilággal és tartalommal debütálnak a Szerencsejáték Zrt. sorsolási műsorai a Duna Televízió képernyőjén. Az adások...

  • 2019-12-12 22:45
A vállalati felelősségvállalás hazai élvonalában a L'Oréal

A vállalati felelősségvállalás egyik legrangosabb hazai elismerésében részesült a L’Oréal Magyarország. A CSR Hungary Díj 12. ünnepélyes díjátadóján i...

  • 2019-12-12 21:03
Adományszoftverrel segítenek az Atlassian fejlesztők

Sokszor hiába a szív és a számtalan önkéntesen befektetett munkaóra, még mindig rengeteg hazai non-profit szervezet küzd a korszerűtlen munkafolyamato...

  • 2019-12-12 18:20
Világító meztelenség a The Carbonfools új klipjében

Új magyarnyelvű dal és klip, új nagylemez és lemezbemutató - elkészült a Carbonsun!

  • 2019-12-12 16:47
A panellakások is búcsút vettek a féktelen drágulástól

A budapesti téglalakások átlagára lényegében stagnált, decemberben 801 ezer forintnál tartott. Vidéken is szerény drágulást mutatnak a tégla- és panel...

  • 2019-12-12 14:05

hirdetés

Gyümölcsös pezsgőkkel szeretné „berúgni az ajtót"

A Magyarországon évente 14 millió palack bort értékesítő badacsonyörsi Varga Pincészet mostantól nem csak borokat, hanem prémium pezsgőket is készít. ...

  • 2019-12-12 11:56
Ezt választották kedvenc márkájuknak

A német Sportauto autósmagazin (19/12 számában) bemutatott „2019 Legjobb Márkája” olvasói kutatás résztvevői szerint a Continental rendelkezik a legjo...

  • 2019-12-12 10:33
Több fronton is változást hozott Lilu életébe a várandósság

Lilu lenmagolajjal küzd a striák ellen, Nagy Réka kegyetlen recepttel izzasztja barátait. Többek között ezekről is szó esett a Természetes gyógymódok ...

  • 2019-12-10 21:25
Karbonsemlegességet 2050-re!

Közép- és kelet-európai zöld civil szervezetek nyílt levélben kérik az eddig vétózó magyar, cseh és lengyel miniszterelnököt, hogy a december 12-13-i ...

  • 2019-12-10 19:22
Több mint 3 millió magyar érkezik haza külföldről az ünnepekre

A Mastercard legfrissebb kutatása szerint több mint 3 millió magyar száll majd repülőre, buszra vagy vonatra az ünnepek előtt, hogy a Karácsonyt a csa...

  • 2019-12-10 17:38

Minden cikk

hirdetés

hirdetés