hirdetés

Partnereink

67 milliárd PET-palacktól óvná meg a Földet a SodaStream

hirdetés

67 milliárd PET-palacktól óvná meg a Földet a SodaStream

A világ vezető szénsavasvíz márkája, a SodaStream bejelentette a következő 5 évre szóló, egyszerhasználatos műanyagok csökkentésére irányuló terveit. „Az elmúlt évek kétszámjegyű növekedésének köszönhetően a SodaStream számításai szerint 2025-re 67 milliárd PET-palacktól kímélhetik meg a Földet vásárlóink” – hívta fel a figyelmet Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

E vállalás teljesítése érdekében a vállalat bejelenti, hogy valamennyi, a kínálat részét képező SodaStream-szörp műanyag palackját fémre cseréli. A döntés értelmében a következő 5 évben a márka mintegy 200 millió műanyag palacktól óvhatja meg a Földet. Az otthon készített szénsavas víz ízesítésére szolgáló fémpalackos szörpök leghamarabb 2021 elején jelenhetnek meg a boltokban.

hirdetés

Az izraeli SodaStream-gyár több mint 30 millió szörpöt gyárt évente és ez a mennyiség évről-évre nő. A fém az egyik legkönnyebben elérhető anyag és egyúttal a leggazdaságosabb opció a világon a műanyagpalackok kiváltására. Könnyen újrahasznosítható és nem igényel szemléletváltást a felhasználók részéről a hulladékok szelektálásakor. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szerint az USÁ-ban a fémek 70 százalékát újrahasznosítják. Ez az érték az alumíniumnál 35%,, az üvegnél 33%, a műanyagoknál pedig csak 15%. Csak összehasonlításképpen: az Európai Unióban a fémhulladék 74,2 %-át teljesen újrahasznosítják, így a SodaStream arra számít, hogy kedvezően fogadja a piac a változást.

2019-ben a SodaStream több mint 5 milliárd egyszerhasználatos palack legyártását tette feleslegessé készülékeivel. Ezen mennyiség nagy része a márka három nagy piacán, Németországban, Franciaországban és az Egyesült Államokban realizálódott. Idén a SodaStream ennél is nagyobb, 6 milliárdos célt tűzött ki maga elé. A márka elkötelezett abban, hogy legalább ennyi PET-palacktól óvja meg a Földet idén. „A SodaStream gépekhez használt, újratölthető szénsavasító palackok egyenként több ezer PET-palack használatát teszik feleslegessé, ezt azt jelenti, hogy egy környezettudatos vásárló már most is jelentős lépést tud tenni a Föld megmentése érdekében az otthoni szódavíz készítéssel” – hangsúlyozta a szakember.

A Föld Napja alkalmából a márka további zöld vállalásokat tett. A SodaStream úgy döntött, hogy zöldebbé teszi energiafelhasználását. Ennek jegyében napelemeket telepített legnagyobb gyárának tetejére. Ezek a szolár panelek már 5 százalékot tesznek ki a cég energia felhasználásából, de a tervek szerint ez az arány 2021-re 20 százalékra nőhet. A vállalat emellett azt tervezi, hogy földgázra vált és a kapcsolt energiatermelés jegyében teljesen függetlenné teszi magát a fosszilis olajok felhasználásától. A várakozások szerint a SodaStream gyára 2024-re teljesen energiafüggetlenné válik. „Jelenleg is dolgozunk további lépéseken a megújuló energiaforrások széleskörűbb alkalmazása terén. Felelős márkaként elkötelezettek vagyunk azért a bolygóért, amelyet lényegében unokáiktól kaptunk kölcsön” – tette hozzá Eyal Shohat, a SodaStream ügyvezető igazgatója.

A Föld Napja alkalmából a SodaStream egy olyan videót is közzétett, amely a koronavírus miatti otthonmaradást népszerűsíti. „Amellett, hogy most egy kihívásokkal teli időszakon megyünk keresztül, bízom benne, hogy a Covid-19 vírust egyszer magunk mögött hagyhatjuk. És akkor emlékezni fogunk arra, hogy sokkal jobban kell figyelnünk arra, hogy vigyázzunk a Földre, amin élünk” – figyelmeztetett Eyal Shohat, a SodaStream elnöke.

Forrás: One on One Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 10.19.

Ma Nándor napja van.

A gyerekek fele biztonsági korlátozás nélkül netezik

A koronavírus járvány hatását mutatja, hogy a gyerekek 85%-a már iskolai feladatok, tanulás kapcsán használja az internetet, de a többség még mindig e...

  • 2020-10-19 06:20
A közösség erejére épít az E.ON új márkakampánya

A zöldebb jövő, a fenntartható új energiavilág a közösségekben rejlő erőre épül, mondja az E.ON Hungária Csoport most induló új márkakampánya, amelyne...

  • 2020-10-18 17:19
Szigorúbb előírások kellenek az autók széndioxid-kibocsátásának csökkentésére

Évente közel 16 millió új személygépkocsit vettek az uniós lakosok. A jelenlegi uniós szabályokkal lehetetlen elérni azt a célt, hogy a 2030 első felé...

  • 2020-10-18 15:06
A mai szülőkön múlik, hogy a jövő generációja mennyi halat eszik

A magyarok nagy része még mindig a szüleitől átvett vagy tanult étkezési szokásokat követi, azonban 89%-uk már a közösségi médiából és az internetről ...

  • 2020-10-18 12:39
3+1 fontos tanács, hogy ne szálljanak el az építkezés költségei

A 2021. januártól életbe lépő változások számos építtetőt elbizonytalanítanak. Az új rendelkezések hatására többen is attól tartanak, hogy a "közel nu...

  • 2020-10-18 09:53

hirdetés

4 tipp adataink védelmében

Az ENISA (Európai Uniós Kiberbiztonsági Ügynökség) nemzetközi, valamint a Nemzeti Kiberbiztonsági Intézet hazai koordinálásával megkezdődött az októbe...

  • 2020-10-18 07:51
Már kereskedelmi forgalomban is kapható az első magyar közösségi könyv

Miért tűnik el a pasi az első randi után? A férfiak tényleg csak „azt" akarják? A rosszfiúkat sosem lehet megváltoztatni? Miért hűtlenek a férfiak? Ta...

  • 2020-10-18 06:11
Így élünk titokban a HIV-vel

Márta és Éva tanárnők, édesanyák, nagymamák, feleségek. Egy dolog különbözteti meg őket másoktól: minden nap pontosan ugyanakkor gyógyszert kell szedn...

  • 2020-10-17 22:12
Grillezzünk rossz időben is!

Az egyik leghangulatosabb szabadtéri program a közös grillezés. Amíg csak tart a kellemes idő, sütögethetünk kinn, de akkor sem kell lefújni a terveze...

  • 2020-10-17 20:17
Azt hitted, könnyű lesz az otthoni munka? Gondold át újra!

Az otthoni munka elsőre könnyű feladatnak tűnhet, a hétköznapokban azonban hamar szembesülünk vele: rengeteget kivesz belőlünk. Ennek nem csupán mentá...

  • 2020-10-17 19:51

Minden cikk

hirdetés

hirdetés