hirdetés

Partnereink

Ingatlanhirdetés koronavírus idején

hirdetés

Ingatlanhirdetés koronavírus idején

Az első kérdés, ami egészen biztosan eszünkbe jut, hogy vajon van-e értelme meghirdetni eladóvá vált ingatlanunkat ebben a rendkívüli időszakban. Nyilván, ha valaki nincs kényszerhelyzetben, nem kell heteken, hónapokon belül lépnie, akkor nem ez az ideális időszak, de alapvetően azért a dolog most sem lehetetlen.

Az elsődleges megtekintés helyszíne eddig is az online tér volt, és a bezártság idején a potenciális vásárlóknak is több ideje van böngészni a neten. Eladóként már a konkurenciafigyelést, a hasonló paraméterekkel rendelkező ingatlanokat is át tudjuk nézni, persze azért mindenképpen jobb, ha szakértővel is konzultálunk az ár meghatározásával kapcsolatban.

hirdetés

„Máskor is érdemes az aktuális ingatlanpiacon komoly tudással és ismeretekkel rendelkező szakember segítségét kérni, de ez most hatványozottan igaz” – mondja Ben-Ezra Orran, a Central Home szakértője. „A helyzet mostanában hétről hétre változhat, és egy jó ingatlantanácsadó ezt mindig figyelemmel kíséri. Ezenkívül tudunk segíteni abban is, hogy rámutassunk azokra a „termékelőnyökre”, amelyek az adott, értékesíteni kívánt ingatlant vonzóbbá tehetik, hogy a csökkenő vevőcsoport inkább erre a hirdetésre reagáljon.”

Az ingatlanszakma természetesen jelentős megtorpanásról számolt be az elmúlt hetekben, de azért az adatbázisokban mindig vannak reménybeli vásárlók, akik talán éppen egy hasonló árzuhanásra spekuláltak már egy ideje. A gazdasági körülmények folyamatos változásával, az aktuális járványügyi helyzettel együtt most nagyon érzékeny a piac. A Central Home szakértője ettől függetlenül azt ajánlja, hogy aki komolyan gondolja az eladást, vagy lépéskényszerben van, az próbálja meg magát és lakását pozicionálni a piacon. Semmit sem veszítünk vele, ha feltöltjük a hirdetésünket 1-2 online portálra, vagy molinót helyezünk ki az ablakba, mert így a következő 2-3 hónap során kialakulhat egy reálisabb piackép. Ekkor még mindig el tudja dönteni az illető, hogy szeretné-e értékesíteni az ingatlanát, vagy inkább kivár, esetleg magasabb áron tartja a hirdetést. Esetleg visszavonja az értékesítési szándékot.

Aki nagyon gyorsan akar eladni nagyon rövid idő alatt, annak drasztikusan kell csökkentenie az irányárat, hogy vevőre találjon.

De mégis, a „social distance” idején egyáltalán hogyan mutassuk meg a lakásunkat?

„Természetesen számunkra is a legfontosabb a munkatársaink és az ügyfeleink egészsége és biztonsága” - mondja Ben-Ezra Orran. „Első körben azt javasoljuk, hogy az ingatlan paramétereit elektronikusan küldjék át, a megszokott fotóanyag mellett érdemes egy kis videófelvételt is készíteni, ezt fájlküldővel tovább tudjuk juttatni bárkinek. Csak motivált és komoly vevő esetén találkoznak személyesen a felek, és ekkor is csak 1-1 személy lehet jelen mindkét fél részéről, szigorúan maszkban, kesztyűben, az ingatlanokban szellőztetést, fertőtlenítést szintén szoktunk javasolni. Így minimalizálni tudjuk a kockázatot, de ha éppen úgy adódik, meg tud köttetni egy-egy ügylet.”

Az ingatlanszakma tehát várakozó állásponton van, de nem teljes a leállás, még ezekben a hetekben is találtak gazdára lakások Budapest szívében.

Forrás: Arterego

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 05.27.

Ma Hella napja van.

Bemutatták az új európai élelmiszeripari stratégiát

Az Európai Bizottság Brüsszelben bemutatta a környezetbarátabb mezőgazdasági termeléssel és a biológiai sokféleséggel, az úgynevezett biodiverzitással...

  • 2020-05-26 14:30
Chile: robban a járvány, miközben az éhség az utcára hajtja az embereket

Automata fegyverekkel felszerelt katonák özönlötték el a chilei főváros, Santiago több munkások és középosztálybeliek lakta negyedét, miután a hétfőn ...

  • 2020-05-26 12:10
Újabb nagy roham lehet az online játékpiacon

A szülők, nagyszülők igen gyorsan átálltak az online vásárlásra a gyerekjátékoknál, sporteszközöknél is, hamar megrohamozták az online boltokat. Húsvé...

  • 2020-05-26 08:20
A gyógynövények erejével: bodorrózsa, teafaolaj és borsmenta

A gyógynövények erejéhez már a kezdetek kezdetén is fordulhattunk – szerencsére nincs ez másként napjainkban sem! Akadnak azonban olyan gyógynövények,...

  • 2020-05-24 20:24
Az emberek szívesen ajánlják fel adójuk 1%-át civil szervezeteknek

Az emberek szívesen ajánlják fel adójuk 1%-át civil szervezeteknek, de fontos a visszajelzés a pénz felhasználásáról. A többség ugyanannak a szervezet...

  • 2020-05-24 18:13

hirdetés

Aláírást gyűjtenek az augusztus 20-i tűzijáték ellen

Az idei augusztus 20-i tűzijáték eltörléséért indított petíciót pár nap alatt több mint 33 ezer ember írta alá. A kampányt elindító Homonnay Gergely a...

  • 2020-05-24 15:33
Ennyit hajlandók engedni az árból a lakáseladók, és ezek a motivációik

A lakáseladást tervezők legnagyobb része, 46 százaléka maximum 5 százalékot engedne az árból, közel 29 százalékuk pedig 10 százalékkal is hajlandó len...

  • 2020-05-24 13:26
Így változtak az online vásárlási szokások Európában és Magyarországon

Az online vásárlás az elmúlt hónapban meghaladta az összes egyéb költési formát: a magyarok több mint egyharmada (35%) elmondása szerint még soha nem ...

  • 2020-05-24 12:10
Minden SPAR-ban elérhetőek a többszörhasználatos zöldség-gyümölcs és pékáru tasakok

A SPAR 2019-ben több olyan környezetbarát csomagolástechnikai megoldást vezetett be, amelyeknek köszönhetően még kevesebb eldobható műanyag hulladék k...

  • 2020-05-24 10:46
Drasztikus bezuhanás után ismét szárnyal a bitcoinpiac

Március közepén a bitcoin piaci értéke ugyanúgy zuhant a mélybe, ahogy történt ez a tradicionális részvénypiacokon is. Akkor a bitcoinonkénti árfolyam...

  • 2020-05-20 15:05

Minden cikk

hirdetés

hirdetés