hirdetés

Partnereink

A magyarok közel háromnegyede vásárol a helyi közösségében a tavaszi karanténidőszak óta

hirdetés

A magyarok közel háromnegyede vásárol a helyi közösségében a tavaszi karanténidőszak óta

A Mastercard új kutatása szerint Európában ma minden negyedik (74%) vásárló nagyobb valószínűséggel vásárol helyi közösségében, mint egy évvel ezelőtt. Ez az arány a magyarok esetében 72%.

Az idei közegészségügyi válság súlyos gondokat okozott a kisvállalkozások nemzetgazdaságban betöltött szerepét tekintve, de a Mastercard által globálisan vállalt 250 millió dolláros segítség, és a helyi vállalkozásokba vetett bizalom segítheti az érintettek talpra állását. A cél az, hogy ezek a vállalkozások képesek legyenek hosszú távon is bővülni, nem csak a helyi közösségeket, de a teljes gazdasági szektort segítve. A Mastercard Európában több olyan szolgáltatást is bevezetett, amellyel ezt a célt szolgálja, ilyen többek között a Business Unusual platform és a Mastercard Trade Solution - ezek a hagyományos banki szolgáltatásokon túl segítik a vállalkozásokat, így azok pénzt és időt takaríthatnak meg.

A kutatás alapján úgy tűnik, hogy Európa-szerte többet költünk helyben. A magyar válaszadók 40 százaléka ezt azért teszi, hogy segítse a saját, helyi közösségét (az összesített európai arány 49%), 30-30 százalék válaszolta motivációként az egyszerűbb közlekedést, illetve a helyi boltosokkal kialakított új kapcsolat fontosságát. A megkérdezett magyarok 27 százalékát mások ajánlása motivál a helyi közösségekben való költésre, míg közel minden negyedik (24%) szerint a kínálat minősége jobb itt.

hirdetés

Amikor a kutatás készítői arról kérdezték az európaiakat, hogy mi motiválta őket arra, hogy jobban felfedezzék a környéken lévő boltokat, a válaszadók fele (49%) a kényelmet emelte ki, 40% említette a hipermarketekben lévő hosszú sorokat, 31% pedig az utazási korlátokkal magyarázta döntését. A magyar válaszadók körében is ez a három válasz volt a legnépszerűbb: 37 százalékuk jelölte meg a kényelmet, 35 százalákuk a közlekedést és 30 százalék a nagy áruházakban jellemző hosszú sorokat.

Az európaiak csaknem háromnegyede (72 százalék) szívesebben vásárol ismerősétől, és 72 százaléka bízik a helyi boltosok ajánlásaiban. Magyarországon az előbbi arány 73 százalék, míg a boltosok javaslataiban az európai átlagnál valamivel kevesebben bíznak (69%).

A karantén kezdete óta a közösségi értékek is komoly változásokon mentek át. Az emberek 58 százalékkal nagyobb valószínűséggel köszönnek szomszédaiknak, mint egy évvel ezelőtt, a magyarok körében ez az arány 49%.  Minden ötödik válaszadónak (19) van tartalék kulcsa a közvetlen szomszédjához (magyar válaszadóknál 14%), 44 százalékuk veszi át szomszédja távollétében annak online rendelését (Mo. 35%), 18 százalékuk pedig tagja helyi közösségi WhatsApp csoportnak (Mo. 5%).

A kutatásból az is kiderült, hogy a helyi postahivatalok, kocsmák, iskolák, parkok és saroküzletek jelentik a modern közösség öt legfontosabb elemét.

A helyi közösség tíz legfontosabb eleme Európában

1) Iskola

2) Kávézó

3) Pékség

4) Posta

5) Park

6) Sarki bolt

7) Kocsma

8) Templom

9) Könyvtár

10) Hentes

A helyi közösség tíz legfontosabb eleme Magyarországon

1) Templom

2) Iskola

3) Park

4) Művelődési ház/közösségi ház

5) Posta

6) Múzeum

7. Sarki bolt

8. Könyvtár

9) Kocsma

10) Pékség

Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke elmondta: „A kisvállalkozások jelentik a gazdaság gerincét. Amint az emberek szorosabb kapcsolatba lépnek helyi közösségükkel, újra felfedezik a környéken található változatos és egyedülálló kisvállalkozásokat. A Mastercard számos olyan szolgáltatást vezetett be, vagy bővített, amelyek elősegítik a kisvállalkozások boldogulását mind Európában mind világszerte.  Mindenkit arra biztatunk, hogy csatlakozzon helyi hőseink megünneplésében és támogassa őket a helyben vásárlással. A gazdaság fellendülése a saját otthonunk küszöbén kezdődik, a helyi üzletek, közösségek óriási szerepet játszanak a fellendülésben és a növekedéshez való visszatérésben."

Forrás: LocalTime PR

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 12.01.

Ma Elza napja van.

A magyar felhasználók bíznak bankjuk tanácsaiban és nyitottak az újdonságokra

A Mastercard 2020-as, Az európai bankolási szokások fejlődése című tanulmánya rámutat, hogy a karantén időszakkal járó, mindennapi életünkben tapaszta...

  • 2020-11-30 23:53
Állandóság és változás jellemzi 2020- ban az ingatlanpiacot

„Semmi sem állandó, csak a változás maga” – Hérakleitosz ókori bölcsessége napjainkban igazabb, mint valaha. Az úgynevezett „harmonika-effektus”, azaz...

  • 2020-11-30 22:41
Miért annyira népszerűek a diótörő figurák?

A karácsonyi időszak közeledtével sztárok és lakberendezők is egyre gyakrabban használják ünnepi kiegészítőkként a diótörő bábukat. Sokan Csajkovszkij...

  • 2020-11-30 21:21
A SIÓ a hazai junior CSR élvonalában

Idén a "Köszönjük, SIÓ!" Iskolatáska Program nyerte el a junior kategóriában a CSR Hungary Díjat, vagyis a Magyar Üzleti Felelősség Díját és az elisme...

  • 2020-11-30 20:15
Magyar könyv készült Ennio Morricone életéről

A Maestro - egyszerűen csak így hívták a szakmában Ennio Morriconét, akit hazájában nemcsak Olaszország büszkeségeként, de az évszázad zeneszerzőjekén...

  • 2020-11-30 18:31

hirdetés

December 1-én nyílik az M2 Gyerekcsatorna Adventi Kalandáriuma

A közmédia legkisebbeknek szóló csatornájára költöznek a karácsonymanók advent idejére. Az Adventi Kalandárium tündéri apróságai napról napra beavatjá...

  • 2020-11-30 16:03
Százak kaptak életfogytiglant Törökországban

Életfogytiglani börtönbüntetésre ítélt 337 embert egy török bíróság a 2016-os puccskísérletben való részvétele miatt. Az elítéltek nagyrészt katonatis...

  • 2020-11-30 14:45
Együtt száll szembe az uniós többséggel a lengyel és a magyar kormány

Együtt száll szembe a lengyel és a magyar kormány az uniós többséggel a jogállamisági mechanizmus eltörlése érdekében. Mateusz Morawiecki lengyel és O...

  • 2020-11-30 12:36
Ízletes szárnyas pho

Sokak számára elképzelhetetlen a nem marhából, de legalábbis jó adag disznóból készített pho, én se ettem túl sok emlékezetest. De ennek most vége, me...

  • 2020-11-30 11:10
Az ország egyetlen Dragon Ball Z és One Piece karóráját most bárki megnyerheti

Magyarországon 1998-99 között, vagyis több mint 20 évvel ezelőtt vetítették a Dragon Ball Z japán manga animációs sorozatot. Kevesebb, mint tíz évvel ...

  • 2020-11-30 09:47

Minden cikk

hirdetés

hirdetés