hirdetés

Partnereink

Ezért lesz kulcsszerepe az üzenetküldő alkalmazásoknak a marketing terén 2019-ben

hirdetés

Ezért lesz kulcsszerepe az üzenetküldő alkalmazásoknak a marketing terén 2019-ben

Az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi élet nélkülözhetetlen eszközeivé váltak. A marketing szakemberek számára fontos, hogy a 2019-es üzleti stratégiáikban kiemelten tervezzenek ezekkel a platformokkal, hiszen segítenek kiépíteni a fogyasztói bizalmat, valamint növelni a bevételt és a felhasználóbázist – mondja Debbi Dougherty, a Rakuten Viber B2B marketing részlegének vezetője.

A marketingszemlélet jelentősen megváltozott 2018-ban. Számtalan új alkalmazás és innovatív felület jelent meg, ezért a marketingvezetők legfőbb feladata az volt, hogy megtalálják azokat az érintkezési pontokat, amelyek segítenek elérni a jelenlegi és leendő felhasználókat. Sokat hallhattunk a kiterjesztett és a virtuális valóságról, valamint az újgenerációs digitális asszisztensprogramokról, azonban a felmérések alapján továbbra is a „hagyományos” felületek a legnépszerűbbek.

hirdetés

Az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi élet nélkülözhetetlen eszközeivé váltak és ez a trend várhatóan nem fog változni a közeli jövőben. Kutatások alapján az Egyesült Államokban az év végére közel 150 millióan használnak majd üzenetküldő alkalmazásokat, ez a szám pedig egyre növekszik, 2022-re várhatóan az amerikai lakosok több mint fele fogja használni ezeket az appokat.

A bizalom kiépítése – Értékes kétoldalú együttműködések kialakítása

Amikor a felhasználók Facebookon vagy Instagramon követnek egy márkát, a kapcsolat egyoldalú. Más szóval élve, a márka folyamatosan közvetíti tartalmait – képeket, termékeket, használati útmutatókat – az „együttműködés” azonban itt véget ér.

Az üzenetküldő alkalmazások ezzel szemben különleges lehetőséget teremtenek felhasználóiknak arra, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek az adott márkával, legyen szó ügyfélszolgálati kérdésekről, vagy új termékekkel kapcsolatos információkról. Mivel a felhasználók már barátaikkal és családjukkal tartják kommunikációt a márkákkal is.

A márkákkal való élő csetelésen kívül a csevegőappok többsége lehetőséget biztosít chatbotok használatára. Ezek az eszközök éjjel-nappal elérhetők, és segítenek megoldani az egyszerűbb felhasználói kérdéseket vagy helyzeteket. Az élő és a chatbotos kommunikáción keresztül a márka biztosíthatja a minőségi kétoldalú kapcsolatot a fogyasztó és a brand között, ami garantálja a hosszútávú hűséget.

A bevétel növelése – Új lehetőségek a vásárlásra, böngészésre és megosztásra

A jó befektetési felület kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont a ROI, vagyis a befektetés megtérülésének mutatója. Az üzleti szereplők tisztában vannak a fogyasztói hűség szerepével és súlyával, azonban gyakran szeretnék látni a megtérülés folyamatát. A csevegőappok esetében ezért kiemelt szerepe van az e-kereskedelem vívmányainak.

Az üzenetküldő alkalmazások ideális felületet jelentenek a felhasználóknak, akik termékeket keresnek és osztanak meg. Erre jó példa egy közelgő lánybúcsú résztvevőinek csoportos beszélgetése. Amennyiben egy üzenetküldő alkalmazás rendelkezik kifejezetten vásárlásra kialakított funkciókkal, a menyasszony és barátnői egyszerűen böngészhetnek a nagy alkalomra szánt lehetséges ruhák és ajándékok között, és egyből visszajelezhetnek egymásnak még vásárlás előtt.

Az e-kereskedelem fejlett eszközei közvetítik az adott márka valódi, kézzelfogható értékét, és segítenek eligazodni és dönteni a vásárlóknak a termékek között.

Új felhasználók szerzése – Ésszerű hirdetés, a határok átlépése nélkül

Az együttműködés fejlesztése kulcsfontosságú a marketing szempontjából, ez azonban túlmutat a meglévő felhasználókkal folytatott kapcsolattartáson. A hatalmas felhasználói bázissal rendelkező üzenetküldő alkalmazásokon keresztül folytatott okos (és nem túl direkt) marketinggel új felhasználókat lehet elérni, akik érdeklődnek az adott márka iránt.

A biztonság és a célzott hirdetések kérdése a közösségi média marketing egyik legfelkapottabb témája, mivel a felhasználók rendkívül érzékenyek az adatokkal való visszaélésre. A megfelelő alkalmazáson keresztül hirdetve a márkák képviselői biztosra mehetnek azt illetően, hogy nem lépnek át bizonyos határokat az adatok gyűjtése és elemzése közben. Ezt olyan alkalmazások használatával érhetik el, amelyek nem vizsgálnak és továbbítanak adatokat a privát beszélgetésekből, és csak a névtelen adatok alapján céloznak meg felhasználókat.

2019-ben nyilvánvalóvá válhat a befektetők számára, hogy a legújabb és legfeltűnőbb technológiák használata nem feltétlenül a legjobb módszer a vásárlók bizalmának elnyeréséhez. A márkák képviselői úgy érhetik el éves kitűzött céljaikat, ha erőforrásaikat az egyre növekvő népszerűségű üzenetküldő applikációk felé csoportosítják.

Forrás: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 09.21.

Ma Máté, Mirella napja van.

Új színfolt Budapest design-térképén: Roche Bobois Budapest

A Roche Bobois 2020 szeptemberében Budapesten nyitotta meg legújabb showroomját. Klasszikus kollekciója, de a jellegzetesen színes és bohém, a modern ...

  • 2020-09-19 19:13
Kézfertőtlenítő állomásokat telepít a SPAR

A járványügyi helyzetre való tekintettel a SPAR további 200 áruházában helyez ki állványokat, amelyekre kézfertőtlenítő adagolókat telepít a vásárlók ...

  • 2020-09-19 16:42
A New York Times a SodaStream szénsavasító gépét választotta a legjobbnak

A New York Times szakújságírói a SodaStream Spirit One Touch készülékét választották a legjobb szódakészítő gépnek. „Megtiszteltetés számunkra, hogy e...

  • 2020-09-19 14:03
Koronaszégyen: az eltitkolt betegség jelenti az új kihívást a munkáltatóknak

Háromszor többen keresnek rá a táppénz, karantén, koronavírus szókapcsolatokra Magyarországon most, mint a nyár közepén. Vagyis ahogy nő a hivatalos e...

  • 2020-09-19 11:00
Piaci szakemberek kellenek a műszaki felsőoktatásba

Annak érdekében, hogy a műszaki felsőoktatásból kikerülő diákok tudása minél jobban megfeleljen a piaci igényeknek, a mainál megfelelőbb módon kellene...

  • 2020-09-19 09:57

hirdetés

Az első 100 nap a Dunakeszi Járműjavítóban: ambiciózus tervek megvalósításának a kezdete

A TMH Hungary 100 napja vette át a magyar vasúti személykocsi gyártás és javítás egyik alappillérének számító intézményének, a Dunakeszi Járműjavítóna...

  • 2020-09-18 20:43
Van-e még koronavírus-mentes ország a világon?

A 2019. decemberében Kínából indult koronavírus-járvány a világ nagy részén meghatározza a mindennapokat, a már megfertőzöttek száma közelíti a harmin...

  • 2020-09-18 17:19
Míg máshol stagnál, Dubajban a járvány alatt is virágzik az ingatlanpiac

A koronavírus-járvány világszerte lesújtó hatással volt a jövedelmező ingatlanpiacra. A Target Dubai eheti riportjában azt vizsgáljuk meg, hogyan telj...

  • 2020-09-18 14:55
A bőrgyógyászok szerint a kézfertőtlenítő jobb a bőrnek, mint a szappan

Eldőlhet egy hónapok óta tartó vita. A kézfertőtlenítő jobb, mint a szappan - legalábbis az általunk megkérdezett bőrgyógyászok szerint. Az alapvető k...

  • 2020-09-18 13:20
Autósportok szerelmeseinek szánták az új limitált szériás Casio karórákat

A Casio Edifice márka idén ünnepli 20 éves fennállását. Ebből az alkalomból a japán óramárka két limitált szériás változatot is piacra dobott, amelyek...

  • 2020-09-18 11:54

Minden cikk

hirdetés

hirdetés