hirdetés

Partnereink

Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

hirdetés

Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

Tizenkettedik alkalommal ítélik oda az Év Internetes Kereskedője Díjat, mellyel a legjobb magyar online kereskedőket tünteti ki a szakmai zsűri és a vásárlóközönség. A cél a hazai online vásárlás népszerűsítése. Minden olyan Magyarországon bejegyzett vállalkozás részt vehet a versenyen, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat.

A vásárlók április 9. és 25. között szavazhatnak kedvenc áruházukra, a szavazók között értékes nyereményeket sorsolnak ki a szervezők. A közönségszavazás iránt óriási az érdeklődés, már több mint 10.000 szavazat érkezett a közönségszavazás keretében, ami időarányos rekord az eddigi évek alapján. A díj fő támogatója évek óta a Mastercard.

hirdetés

Ha online vásárolunk, azt ma már körültekintően, a szükséges információ birtokában tehetjük. Néhány kattintás és kiderül, hogy a szakértők vagy a vásárlók melyik áruházat tartják a legtöbbre, milyen felhasználói élményük és véleményük van árusról és árujáról. Kellenek ezek a fogódzók, nem véletlen, hogy egyre ismertebb az Év Internetes Kereskedője Díj (Évker), amely megbízható támpontot nyújt a vásárlók számára a hazai webshopok szolgáltatásaival kapcsolatban.

„A díjazott kereskedő kiválasztása során az objektív teljesítményen túl figyelembe vesszük a vásárlóközönség és a szakértő zsűri értékelését is. A kereskedők a Díjjal nem csak a vásárlóik elégedettségét tudják felmérni, hanem olyan szakmai visszajelzéseket kapnak, amely a piacon elért pozíciójukat is megmutatja.” - mondta Deák András, az egyik szervező, a Next Wave Europe SmartCommerce igazgatója.

A vásárlóközpontú szemléletet jelzi, hogy „a legjobb online kampányért” és „a legjobb vásárlói élményért” is díjat lehet szerezni, de „a leginnovatívabb kereskedőt” és „a többcsatornás értékesítés legjobbját” is jutalmazzák a szervezők és a szakmai partnereik, az eNET, Next Wave Europe, Ecommerce Hungary, IVSZ és a  Testbirds.

Kis Bernadette, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja és a verseny szervezője szerint a „Díj nem csupán egy olyan plecsni, amit kitehetnek a kereskedők a weboldalukra. Erősíti a fogyasztók bizalmát, új vásárlókat vonz be, és természetesen a támogatók adta felajánlások tovább segítik elérni az üzleti célokat.

„A fogyasztók az egyre inkább digitálissá váló életformájukhoz a jövő fizetési megoldásait keresik: ma már a mobilunkon keresztül is gyorsan és egyszerűen vásárolhatunk online, de hamarosan biometrikus megoldásokkal, akár ujjlenyomattal is azonosíthatjuk magunkat fizetéskor” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Örömmel állunk évek óta az Év Internetes Kereskedője verseny mellett, hiszen meggyőződésünk, hogy a helyi szereplők gyorsan alkalmazkodnak a digitális átalakuláshoz, amelynek következtében a hazai e-kereskedelem még a korábbinál is nagyobb fejlődést mutat majd.

A Díj fejlődése elválaszthatatlan az e-kereskedelem látványos magyarországi térnyerésétől. Az eNET adatai alapján, mind az interneten értékesített szolgáltatások, mind a termékek vonatkozásában évente 10-20%-os keresletbővülés látható éves szinten, Magyarországon az elmúlt 10 év során.

Az online kereskedelem fejlődése sok területen változásra ösztönöz. Az eNET internetkutató cég felmérése szerint például a bankkártyás fizetést a vásárlók 46 százaléka preferálná online vásárlásai során, míg a netes áruházaknak csak 33%-a biztosítja ezt. Internetes vásárlási szokásaink átalakulását mutatja az is, hogy idén 8 %-kal emelkedett a szállítónál történő kártyás és mobilfizetések száma a Free Association kutatása szerint.

A webáruházak üzemeltetői szerint az online megrendelések kifizetése egyre inkább elektronikusan fog történni, és a mobilfizetésekkel kapcsolatosan is jelentős a fogyasztói várakozás, s ezzel párhuzamosan az internetes vásárlók többsége már a készpénz és az utánvét erőteljes visszaszorulását várja a következő években.

Az online kereskedelem ma már egyre többféle képernyőn zajlik, egyre többször mobil eszközökön adjuk le a megrendelésünket. 2016 közepére – ugyancsak az eNET szerint – a vásárlásoknak több, mint harmada már Magyarországon is okostelefonon vagy táblagépen történt, és a friss adatok azt mutatják, hogy a mobil eszközök előretörése megállíthatatlan.

A Next Wave Europe szakemberei egy olyan trendre hívják fel a figyelmet, mely szerint az e-kereskedelemben már hatékonyan alkalmazott digitális eszközöket – tárolt fizetési adatok, személyre szabott ajánlatok, kiterjesztett valóság, stb. – fontos adaptálni a hagyományos bolti kereskedelemben is a vásárló magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében. A csatornát illetően teljesen természetesnek veszik a vásárlók az online értékesítést, sőt, egyetlen kosár összeállítása során is az elektronikus és hagyományos bolt között váltogatnak. Ezért a kereskedő számára manapság a fő cél, hogy egységesen tudja kiszolgálni a vásárlót a lehető legtöbb platformon.

A 2017. évi versenyben a nagyvállalati kategóriában a Decathlon Magyarország, míg a KKV-k között a Háda Webshop lett az Év Internetes Kereskedője. A tavalyi nyertesek a Kosárérték magazinnak nyilatkoztak.

D. Nagy Róbert, a Hádawebshop ügyvezetője: „A cím elnyerése amellett, hogy hatalmas elismerés és ösztönző a csapatunk számára, tovább erősítette a vásárlók bizalmát az online áruházunk iránt, és elősegítette árbevételünk növekedését is.”

Kabarcz Balázs, a Decathlon kereskedelmi vezetője: „Aki most szeretne indulni Az Év Internetes Kereskedője címért, annak azt javaslom, ne a díjat tartsa szem előtt, hanem a vásárlói elégedettségre hajtson. Én úgy látom, a vásárlók egyre tudatosabbak és igényesebbek, ezért egyre kevésbé lehet megélni gyengébb szolgáltatásokkal. Középtávon pedig biztosan a minőségi webáruházakat fogják választani.”

Az „Évker” díj első fordulójáról, a szakmai zsűri elé kerülő 21 KKV és nagyvállalat kiválasztásáról a vásárlók döntenek. A közönségszavazás április 9-étől 25-éig tart. Tavaly mintegy 41.000 vásárló szavazott a kedvenceire. Idén is megéri szavazni, a résztvevők értékes ajándékokat nyerhetnek az április végi sorsoláson. A nyereményjáték szabályzata – csakúgy, mint az Év Internetes Kereskedője Díjjal kapcsolatos minden tudnivaló a http://evker.hu oldalon olvasható.

Szöveg: LocalTime

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 09.23.

Ma Tekla, Líviusz napja van.

Telefonnal készítette új klipjét a Blahalouisiana!

Elkészült a Pont ilyen házra című dal videója. A dal a nemrégiben ‘Minden rendben’ címen megjelent albumon található meg, amelynek teljes zenei anyagá...

  • 2019-09-21 19:55
A 4D ultrahang a legnépszerűbb, de a kismamatúra a legmenőbb

Tóth Balázs és felesége, Niki a Bükk lábánál élnek és évek óta azért szerveznek túrákat, hogy másoknak is átadják természetszeretetüket, a túrázás örö...

  • 2019-09-21 16:34
Miért választják Nyíregyházát Budapest helyett az európai fiatalok?

Északkelet-Magyarországot is érintette az Európai Bizottság által indított Road Trip Project. A rendhagyó kezdeményezés keretében két, 4 fős, fiatalok...

  • 2019-09-21 13:10
A Bookline lett az Év kereskedője

Idén a Bookline lett a Mastercard támogatásával megrendezett Az év kereskedője verseny fődíjasa. A kategóriákban a könyváruház mellett a Budapest Park...

  • 2019-09-21 11:15
Fehér paradicsomleves zellerrel és málnával

Itt egy remek recept, amit akár meg is kóstolhatsz november 23-án, a Spirit Hotelben rendezett gasztroesten.

  • 2019-09-21 08:14

hirdetés

Féreértett gázmotor

A folyékony földgázt tankoló (LNG) nehéz tehergépkocsik levegőszennyezése többszöröse a dízelekének, derült ki a holland állam által megrendelt méréss...

  • 2019-09-20 19:49
Lóci Játszik Extravaganza ismét!

Tavaly indult hódító útjára a zenekar Extravaganza című interaktív nagyzenekaros standup-ja Novák Péter rendezésében. Az óriási sikernek köszönhetően ...

  • 2019-09-20 16:11
Reflektorfényben a láthatatlan segítők

A Jótékonyság Világnapján tett sajtóbejelentésen a Twickel-Zichy Mária Terézia Alapítvány megnyitotta a Jószolgálat-díj 2019/20-as évadát.

  • 2019-09-20 14:03
Népi Játék Napja!

Október 9-én Balatoni Kata szervezésében ismét a világ minden tájáról csatlakoznak a Népi Játék Napja kezdeményezéshez, melynek célja, hogy a diákok o...

  • 2019-09-20 12:21
Wossala Rozina: ilyen az ideális őszi étrend

Az ősz a raktározás ideje, fontos, hogy ilyenkor felkészítsük szervezetünket a hidegre, és bővítsük vitamintartalékainkat.

  • 2019-09-20 09:38

Minden cikk

hirdetés

hirdetés