hirdetés

Partnereink

Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

hirdetés

Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

Tizenkettedik alkalommal ítélik oda az Év Internetes Kereskedője Díjat, mellyel a legjobb magyar online kereskedőket tünteti ki a szakmai zsűri és a vásárlóközönség. A cél a hazai online vásárlás népszerűsítése. Minden olyan Magyarországon bejegyzett vállalkozás részt vehet a versenyen, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat.

A vásárlók április 9. és 25. között szavazhatnak kedvenc áruházukra, a szavazók között értékes nyereményeket sorsolnak ki a szervezők. A közönségszavazás iránt óriási az érdeklődés, már több mint 10.000 szavazat érkezett a közönségszavazás keretében, ami időarányos rekord az eddigi évek alapján. A díj fő támogatója évek óta a Mastercard.

hirdetés

Ha online vásárolunk, azt ma már körültekintően, a szükséges információ birtokában tehetjük. Néhány kattintás és kiderül, hogy a szakértők vagy a vásárlók melyik áruházat tartják a legtöbbre, milyen felhasználói élményük és véleményük van árusról és árujáról. Kellenek ezek a fogódzók, nem véletlen, hogy egyre ismertebb az Év Internetes Kereskedője Díj (Évker), amely megbízható támpontot nyújt a vásárlók számára a hazai webshopok szolgáltatásaival kapcsolatban.

„A díjazott kereskedő kiválasztása során az objektív teljesítményen túl figyelembe vesszük a vásárlóközönség és a szakértő zsűri értékelését is. A kereskedők a Díjjal nem csak a vásárlóik elégedettségét tudják felmérni, hanem olyan szakmai visszajelzéseket kapnak, amely a piacon elért pozíciójukat is megmutatja.” - mondta Deák András, az egyik szervező, a Next Wave Europe SmartCommerce igazgatója.

A vásárlóközpontú szemléletet jelzi, hogy „a legjobb online kampányért” és „a legjobb vásárlói élményért” is díjat lehet szerezni, de „a leginnovatívabb kereskedőt” és „a többcsatornás értékesítés legjobbját” is jutalmazzák a szervezők és a szakmai partnereik, az eNET, Next Wave Europe, Ecommerce Hungary, IVSZ és a  Testbirds.

Kis Bernadette, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja és a verseny szervezője szerint a „Díj nem csupán egy olyan plecsni, amit kitehetnek a kereskedők a weboldalukra. Erősíti a fogyasztók bizalmát, új vásárlókat vonz be, és természetesen a támogatók adta felajánlások tovább segítik elérni az üzleti célokat.

„A fogyasztók az egyre inkább digitálissá váló életformájukhoz a jövő fizetési megoldásait keresik: ma már a mobilunkon keresztül is gyorsan és egyszerűen vásárolhatunk online, de hamarosan biometrikus megoldásokkal, akár ujjlenyomattal is azonosíthatjuk magunkat fizetéskor” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Örömmel állunk évek óta az Év Internetes Kereskedője verseny mellett, hiszen meggyőződésünk, hogy a helyi szereplők gyorsan alkalmazkodnak a digitális átalakuláshoz, amelynek következtében a hazai e-kereskedelem még a korábbinál is nagyobb fejlődést mutat majd.

A Díj fejlődése elválaszthatatlan az e-kereskedelem látványos magyarországi térnyerésétől. Az eNET adatai alapján, mind az interneten értékesített szolgáltatások, mind a termékek vonatkozásában évente 10-20%-os keresletbővülés látható éves szinten, Magyarországon az elmúlt 10 év során.

Az online kereskedelem fejlődése sok területen változásra ösztönöz. Az eNET internetkutató cég felmérése szerint például a bankkártyás fizetést a vásárlók 46 százaléka preferálná online vásárlásai során, míg a netes áruházaknak csak 33%-a biztosítja ezt. Internetes vásárlási szokásaink átalakulását mutatja az is, hogy idén 8 %-kal emelkedett a szállítónál történő kártyás és mobilfizetések száma a Free Association kutatása szerint.

A webáruházak üzemeltetői szerint az online megrendelések kifizetése egyre inkább elektronikusan fog történni, és a mobilfizetésekkel kapcsolatosan is jelentős a fogyasztói várakozás, s ezzel párhuzamosan az internetes vásárlók többsége már a készpénz és az utánvét erőteljes visszaszorulását várja a következő években.

Az online kereskedelem ma már egyre többféle képernyőn zajlik, egyre többször mobil eszközökön adjuk le a megrendelésünket. 2016 közepére – ugyancsak az eNET szerint – a vásárlásoknak több, mint harmada már Magyarországon is okostelefonon vagy táblagépen történt, és a friss adatok azt mutatják, hogy a mobil eszközök előretörése megállíthatatlan.

A Next Wave Europe szakemberei egy olyan trendre hívják fel a figyelmet, mely szerint az e-kereskedelemben már hatékonyan alkalmazott digitális eszközöket – tárolt fizetési adatok, személyre szabott ajánlatok, kiterjesztett valóság, stb. – fontos adaptálni a hagyományos bolti kereskedelemben is a vásárló magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében. A csatornát illetően teljesen természetesnek veszik a vásárlók az online értékesítést, sőt, egyetlen kosár összeállítása során is az elektronikus és hagyományos bolt között váltogatnak. Ezért a kereskedő számára manapság a fő cél, hogy egységesen tudja kiszolgálni a vásárlót a lehető legtöbb platformon.

A 2017. évi versenyben a nagyvállalati kategóriában a Decathlon Magyarország, míg a KKV-k között a Háda Webshop lett az Év Internetes Kereskedője. A tavalyi nyertesek a Kosárérték magazinnak nyilatkoztak.

D. Nagy Róbert, a Hádawebshop ügyvezetője: „A cím elnyerése amellett, hogy hatalmas elismerés és ösztönző a csapatunk számára, tovább erősítette a vásárlók bizalmát az online áruházunk iránt, és elősegítette árbevételünk növekedését is.”

Kabarcz Balázs, a Decathlon kereskedelmi vezetője: „Aki most szeretne indulni Az Év Internetes Kereskedője címért, annak azt javaslom, ne a díjat tartsa szem előtt, hanem a vásárlói elégedettségre hajtson. Én úgy látom, a vásárlók egyre tudatosabbak és igényesebbek, ezért egyre kevésbé lehet megélni gyengébb szolgáltatásokkal. Középtávon pedig biztosan a minőségi webáruházakat fogják választani.”

Az „Évker” díj első fordulójáról, a szakmai zsűri elé kerülő 21 KKV és nagyvállalat kiválasztásáról a vásárlók döntenek. A közönségszavazás április 9-étől 25-éig tart. Tavaly mintegy 41.000 vásárló szavazott a kedvenceire. Idén is megéri szavazni, a résztvevők értékes ajándékokat nyerhetnek az április végi sorsoláson. A nyereményjáték szabályzata – csakúgy, mint az Év Internetes Kereskedője Díjjal kapcsolatos minden tudnivaló a http://evker.hu oldalon olvasható.

Szöveg: LocalTime

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.21.

Ma Olivér napja van.

Mi is az a startup paradoxon?

Startup lázban él a világ és Magyarország is, folyamatosan halljuk a híreket új és izgalmas vállalkozásokról, de ha visszatekintünk az elmúlt tíz év s...

  • 2019-11-21 12:18
A progressive house hazai világsztár dj duója itthon!

A StadiumX dj-producer páros lassan a világ összes jelentős klubjában, fesztiválján megfordult, legutóbb a Tomorrowland-en képviselték hazánkat. Most ...

  • 2019-11-21 10:47
Új EP a Néhai Báránytól!

Az NKA Hangfoló Programjának keretében Mozgás címmel megjelent a Néhai Bárány új kislemeze. A címadó dalhoz korábban már készült egy kreatív kisfilm R...

  • 2019-11-21 09:25
Helló Buda! A Stand 25 megérkezett

Széll Tamásék bisztró stílusú étterme, a Stand25 megnyitott új, budai helyszínén és várja vendégeit. A gulyás és a rakottkrumpli után a halászlé, a be...

  • 2019-11-19 19:42
Túllépnének a pedagógusok az iskolai kereteken

Több, külsős szakmai forrásból származó ismeretre, támogatásra lenne szüksége az általános- és középiskolai tanároknak, hogy a diákjaik pályaválasztás...

  • 2019-11-19 18:04

hirdetés

Ismét ingyenes AsiaCenter Kozmosz Kalauz

Idén is lenyűgöző előadásokkal, valamint az Utazó Planetárium fantasztikus képi világával várja vendégeit az AsiaCenter Kozmosz Kalauz november 18-24-...

  • 2019-11-19 14:56
Öntömítő abroncsokat kap a Volkswagen ID.3

A Continental gumiabroncsait választotta a Volkswagen első szerelésűként legújabb elektromos modelljéhez, az ID.3-as hoz. A német autógyártó választás...

  • 2019-11-18 20:24
Ne pörgessük túl magunkat! - Édesítés mesterfokon

Bevalljuk, vagy sem, az idei óraátállítás meglehetősen rosszul esik legtöbbünknek. Olyan sokáig élvezhettük az őszi napsugarakat, hogy a hirtelen bekö...

  • 2019-11-18 18:03
Nagyszabású kampányt indított a Nyitottak vagyunk és az ELLE

100 hazai cégvezető együtt állt ki a Nyitottak vagyunkés az ELLE közös kezdeményezésében azért, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan esélyeket kapjanak ...

  • 2019-11-18 16:25
Batman történeteit eleveníti meg a Converse új kapszulakollekciója

80 éves lett Batman! A nem mindennapi mérföldkő előtt a Converse a Warner Bros. filmstúdióval és a DC Comics képregénykiadóval együttműködve egy közös...

  • 2019-11-18 14:11

Minden cikk

hirdetés

hirdetés