hirdetés

Partnereink

Köszönésben és mosolygásban világszínvonalon állnak a magyar eladók

hirdetés

Köszönésben és mosolygásban világszínvonalon állnak a magyar eladók

Világszínvonalon teljesítenek a magyar eladók és a kormányhivatalokban dolgozók a köszönés tekintetében. A Föld ötven országára kiterjedő felmérésben Magyarország a köszönés kategóriájában második helyen végzett, emellett a magyar ügyfelek 86 százalékára rámosolyognak.

Egyedül a kapcsolt értékesítés területén kellene fejlődniük a magyar eladóknak, viszont még ezzel a teljesítménnyel is nagy kereskedelmi hagyományokkal rendelkező országokat előzünk meg.

hirdetés

Kiadta a 2018-as Mosoly-jelentését a Better Business World Wide, az idei a tizennegyedik ilyen jellegű kimutatás. A friss jelentéshez több mint egymillió, a világ 50 országából érkezett választ dolgoztak fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra és köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a ClientFirst Consulting. Az összes megkérdezett ügyfél 82 százalékára rámosolyogtak, 86 százaléknak köszöntek, míg csak minden második (52%) vevőnek ajánlottak kiegészítő terméket vagy szolgáltatást a vásárlása mellé. A 2016-os eredményhez képest három százalékponttal kapott többet ezúttal a mosoly, és öt százalékponttal a köszönés. „Jó látni, hogy a magyar eladók és az ügyfelekkel foglalkozó munkatársak évről évre jobban szerepelnek, és egyre több vállalat tűzi zászlójára a vevőkiszolgálás fejlesztését. Ezen fejlesztések jól átgondolt program részei, hiszen felmérések bizonyítják, hogy egy elégedett vevő 2,5-szer többet költ egy vásárlása során, mint egy elégedetlen.” – mondta Mózes István, a magyar piacon rendszeres felmérést végző ClientFirst Consulting vezetője. A kapcsolt értékesítés pontszáma évről évre alacsonyabb a másik kettőnél, és bár a 2017-es szám is gyengébb hat ponttal, mint a 2016-os eredmény, mégis látni kell, hogy az első felmérés, vagyis 2004 óta jelentősen javult a helyzet.

Szeretnek mosolyogni a magyar eladók

A magyar ügyfelek 86 százalékára rámosolyogtak, és ezzel az eredménnyel a középmezőnyhöz tartozunk. Először végzett az élen az Egyesült Királyság ebben a rangsorban a maga 94 százalékával, míg holtversenyben második lett 93-93 százalékkal Görögország, Puerto Rico és Oroszország. Ázsia országai közül Hong Kong érte el a legjobb eredményt 66 százalékkal. A legkevesebb mosolyra – 19 százalék - a pakisztáni vevők számíthatnak. A lettek fejlődtek a legtöbbet, ők ugyanis ezúttal 28 ponttal kaptak többet, mint korábban, és náluk a vevők 91 százaléka számíthat az eladók mosolyára. A legnagyobb visszaesést a dánok könyvelhették el, akik 23 ponttal kaptak kevesebbet, és így 66 százalékot értek csak el. A „legmosolygósabb” kontinens Észak-Amerika, ahol az átlag 93 százalék, a legkevesebb mosoly Afrikában, Ázsiában és a Csendes-óceán szigetein jutott a vásárlóknak. Ha az iparágakat vizsgáljuk, akkor kiderül, hogy a legtöbb mosolyra a szabadidő, a kormányhivatalok, valamint az egészség- és a szépségipar területén számíthatnak az ügyfelek. A közlekedésben dolgozók a legkomorabbak, ugyanakkor jó hír, hogy 2016-hoz képest 18, 2015-höz pedig 33 pontot javított ez az ágazat.

Magyarország a köszönés „Mekkája”

A felmérés szerint a köszönést a közép-európaiak veszik a legkomolyabban, ezt a kategóriát a csehek vezetik 95 százalékkal, és csak egy hajszállal maradtunk le mögöttük mi, a hagyományosan sokat köszönő magyarok a magunk 94 százalékával, és ugyanennyit értek el a szlovákok is.

Az amerikai kontinens legjobbja Peru 89 százalékkal, Ázsiában pedig Pakisztán 79 százalékkal, ami már csak azért is érdekes, mert az ottani eladók akarnak a legkevésbé mosolyogni. Aki köszönésre vágyik az üzletben, hivatalban, az ne utazzon sem Makaóra (56%), sem Marokkóba (48%). Oroszország (92%) és Peru (89%) 21 pontot javított az eredményén 2017-ben. Meglepő, de így van: a jelek szerint kezdenek leszokni a köszönésről a német (-18 pont, 68%), a dán (-16 pont, 76%), és a lett (-15 pont, 79%) üzletekben, hivatalokban. A kormányzati szerveknél dolgozók ez esetben is jól teljesítettek, hiszen 96 százalékkal vezetik a köszönés iparági rangsorát. Az egészség- és a szépségipar 16 pontot fejlődött, és 90 százalékot ért el. A közlekedésiek és a vendéglátósok mosolyognak a legkevesebbet, ők csak 83 százalékot kaptak.

Van még potenciál a hazai kapcsolt értékesítésben

A Mosoly-jelentésben a kapcsolt értékesítés a 2004-es indulás óta minden esztendőben kevesebb pontot kapott, mint a mosoly és a köszönés. Az átlag most 52 százalék, ami hat ponttal alacsonyabb az előző évihez képest. Idehaza van még mit tenni ezen a területen, hiszen hazánk a rangsor utolsó harmadában található 47 százalékkal. „Azon cégek, melyek kiemelten foglalkoznak a vevőkiszolgálás fejlesztésével, sokkal magasabb eredményeket érnek el. A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Program résztvevőinél ez az érték 65 százalék fölött van, míg a legjobbak esetében 90 százalék fölötti eredményeket mérünk. Ebből is látszik, hogy nagyon megéri fejleszteni az ügyfélkiszolgálást, hiszen ez a fejlesztés többszörösen megtérül.” – tette hozzá Mózes István.

Szöveg és fotó: One On One Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 03.23.

Ma Emőke napja van.

Horkant a baba, mi legyen?

Most, hogy újszülött babánk van, valószínűleg már nem párunk az egyetlen, aki áthorkolja az éjszakát.

  • 2019-03-22 14:20
Márvány a konyhában

A világ legelegánsabb megoldása a konyhádba - kőkemény, hideg, mégis pazarul családias tud lenni. Vesd be a márványt a konyhád különböző részein!

  • 2019-03-22 11:21
Rókusfalvy Pál lánya oldalán tér vissza a képernyőre

A Duna Televízió március 31-től vasárnap esténként 21.00 órától új műsorral, a Családi körrel várja a nézőket. Ismerősen csenghet a cím, a műsor ugyan...

  • 2019-03-21 16:27
Lebilincselő sorozat készült a Béres Csepp feltalálójáról

Dr. Béres József (1920-2006) élettörténetét bemutató sorozatot tűz műsorára március 23-tól szombat esténként 20.30-tól a Duna Televízió Cseppben az él...

  • 2019-03-21 11:46
9 jó tanács a tökéletes házi pizzához

Kemence nélkül is fantasztikusan finom pizzát süthetsz otthon, ha tudod a módját.

  • 2019-03-19 12:49

hirdetés

300. adását ünnepelte a Honfoglaló a Duna Televízión

Hatalmas ütközetek, izgalmas taktikai lépések, eltérő stratégiák, sikeres vártámadások – azaz Honfoglaló. A népszerű magyar fejlesztésű online terület...

  • 2019-03-19 10:45
Hétfőn indul Dallos Bogi talkshow-jának új évada

Dallos Bogit elsősorban énekesként ismerhettük meg, tavaly azonban több fronton is belekóstolt a műsorvezetésbe az M2 Petőfi TV-n, idén pedig A Dal 20...

  • 2019-03-14 09:16
Hogyan szabadulj meg a visszértől?

Egyre több ember életét keseríti meg a visszér. Minden második nő és minden ötödik férfi szenved visszeres panaszoktól. Az ülő- és állómunka, a túlsúl...

  • 2019-03-12 17:01
Világíts mozgásérzékelő lámpával

Bizonyára te is ismered azt a kellemetlen érzést, amikor nem látsz eléggé a sötétség miatt a ház körül. Ha van is kültéri lámpád, akkor fennáll veszél...

  • 2019-03-12 14:42
Kismamaként is csinosan, fitten

A várandósság 9 hónapja minden nő számára különleges időszak. Akár először éli át, akkor többedik alkalommal, mindig különleges figyelmet érdemel ez a...

  • 2019-03-12 10:49

Minden cikk

hirdetés

hirdetés