hirdetés

Partnereink

Tavaly egy millió vendéggel több érkezett a magyar fővárosba mint 2017-ben

hirdetés

Tavaly egy millió vendéggel több érkezett a magyar fővárosba mint 2017-ben

A Mastercard legnépszerűbb úti célokat listázó felmérése szerint az utazási kedv világszerte magabiztosan növekedett az elmúlt évtizedben. Ezek alapján, 2009 óta kiugró arányban, 76 százalékkal emelkedett világszerte a külföldre utazók száma.

Magyarország, és azon belül is Budapest népszerűsége az átlagosnál jóval dinamikusabban növekedett: az ide a látogatók száma mintegy kétszeresére nőtt 2009 óta. Míg 2009-ben 3,6 millióan jöttek Budapestre, 2017-ben már 6 millióan, 2018-ban pedig majdnem ennek duplája, 7,1 millió vendég érkezett hozzánk. A Mastercard jelentése szerint egy év alatt a legalább egy vendégéjszakát itt töltő utazók száma 7,8 százalékkal, az elköltött összeg pedig 7,3 százalékkal emelkedett. Így Budapest Európában a hetedik leggyorsabban növekedő úti cél lett 2018-ban. A vendégek átlagosan 5 éjszakát töltenek a magyar fővárosban.

hirdetés

A Mastercard Global Destinations Cities Index nevű kutatása a világ 200 leglátogatottabb városát rangsorolja minden évben, amit a külföldi szállóvendégek létszáma, az eltöltött éjszakák száma és az utazók költései alapján állítanak össze. Az éves lista mellett idén az elmúlt évtized eredményeit is értékelték.

A Mastercard rangsorának élén idén ismét Bangkok áll: a thai fővárosba több mint 22 millióan látogatottak el, a második-harmadik helyen pedig Párizs és London végeztek valamivel több mint 19 millió látogatóval. A top 10-ben szereplő városok közül egyedül Londonba utaztak kevesebben, itt 4 százalékkal esett az oda érkező vendégek száma.

Ha a szállóvendégek költését nézzük, Dubai magasan vezeti a listát, ebben a városban naponta 553 dollárt költenek átlagosan a külföldiek. A szaúd-arábiai Mekka tartja tavalyi 2. helyét, Bangkok pedig a 3. ezen a listán.

Az összesített lista első 10 helyezettje 2018-ban

 

 

 

 

 

 

Nemzetközi szállóvendégek száma 2018-ban (fő)

A 2019-es évre várt növekedés

Eltöltött éjszakák átlagos száma

Napi költés átlagos értéke (dollár)

Bangkok

22,78 millió

3,34%

4,8 éjszaka

184

Párizs

19,10 millió

2,24%

2,5 éjszaka

296

London

19,09 millió

3,47%

5,8 éjszaka

148

Dubai

15,93 millió

1,68%

3,5 éjszaka

553

Szingapúr

14,67 millió

4,0%

4,2 éjszaka

272

Kuala Lumpur

13,79 millió

9,87%

5,7 éjszaka

142

New York

13,60 millió

2,94%

7,9 éjszaka

152

Isztambul

13,40 millió

8,14%

5,8 éjszaka

106

Tokió

12,93 millió

10,02%

5,4 éjszaka

196

Antalya

12,41 millió

 

14,0 éjszaka

44

 Budapest

7,10 millió

-

4,9 éjszaka

105

 

Városok listája az utazók napi költése alapján (dollár)

 

A szállóvendégek által elköltött összeg 2018-ban (milliárd dollár)

A 2019-es évre várt növekedés

Napi költés átlaga (dollár)

Dubai

30,82 milliárd

4,18%

553

Mekka, Szaúd-Arábia

20,09 milliárd

7,94%

135

Bangkok

20,03 milliárd

8,67%

184

Szingapúr

16,56 milliárd

2,66%

272

London

16,47 milliárd

4,64%

148

New York

16,43 milliárd

2,93%

152

Párizs

14,06 milliárd

-0,78%

296

Tokió

13,77 milliárd

12,74%

196

Palma, Mallorca

12,69 milliárd

3,17%

233

Phuket, Thaiföld

12,01 milliárd

9,16%

247

 Budapest

3,67 milliárd

-

105

 

Az elmúlt tíz év távlatában

A Mastercard jelentéséből három jelentős trend rajzolódik ki: egyrészt az utazási kedv átfogó növekedése világszerte, másrészt a nagyvárosok dominanciája az úti célok tekintetében, végül az ázsiai csendes-óceáni térség népszerűségének növekedése.

2009 óta minden vizsgált országban átlagosan évi 6,5 százalékkal nőtt az oda érkező külföldi vendégek száma, akik évről-évre többet is költöttek 7,4 százalékkal.

Bár a kisvárosok idegenforgalma is jelentős mozgást mutatott, a top 10 legnépszerűbb úti cél mégis nagyrészt változatlan maradt: London, Párizs, és Bangkok 2010 óta áll az első három helyen, ebből Bangkok az utóbbi hét évben hatszor lett a legnépszerűbb város.

A legdinamikusabb növekedést az ázsiai csendes óceáni térségében fekvő városok mutatták: 2009 óta éves szinten 9,4 százalékkal emelkedett az ide utazók száma. A második helyen Európa áll, ahol ugyanez az arány 5,5 százalék.

A módszertanról

A Mastercard felmérése, ami nyilvánosan elérhető adatbázison valamint a Mastercard saját kutatásain alapszik, 200 országot rangsorol annak megfelelően, hogy hány külföldi vendéget fogadtak legalább egy vendégéjszakára, és az utasok mekkora összeget költöttek az adott célpontban az ott tartózkodásuk során. A jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának növekedéséről. A jelentés nem a Mastercard kártyaforgalmi adataira épül.

A Mastercard, mint globális technológiai partner, speciális információkkal segíti a turisztikai iparág helyi szereplőit. A technológiai vállalat kutatásában azt vizsgálta, hová utaznak a legtöbben, pontosan mire és mennyit költenek. Az ilyen, és ehhez hasonló statisztikák segítségével a helyi szereplők pontos képet kapnak az oda látogatók fogyasztói szokásairól, ami lehetővé teszi számukra, hogy később személyre szabott, valós igényekhez igazodó szolgáltatást nyújtsanak. Emellett, a Mastercard létrehozta a City Possible-t, ami a városok, kutató intézetek, és magán szervezetek közötti globális együttműködést segít elő.

Forrás: LocalTime PR, Mastercard

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 11.18.

Ma Jenő napja van.

A pulykahús találkozása az ősszel

A hideg idő beköszöntével egyre jobban kívánjuk a tartalmas ételeket. Meleg levesekkel és zöldségekkel kombinált pulykahússal azonban nem csak jóllaku...

  • 2019-11-15 12:57
Ezek Magyarország leginkább gyarapodó városai

Mindössze három megyeszékhely és nagyváros tudta pozitív mérleggel zárni a múlt évben a költözések egyenlegét, a szakzsargon szerint az állandó vándor...

  • 2019-11-15 10:00
Légszennyezés: civilek megdöbbentő mérési eredményei

A levegőszennyezés sokkal súlyosabb annál, mint amit a hivatalos adatok mutatnak. Erről számolt be a Levegő Munkacsoport és a Greenpeace képviselője a...

  • 2019-11-14 12:00
Megvannak Magyarország legjobb játékai!

Átadták az Ország Játéka 2019 díjakat, a pályázó gyártók és forgalmazók a nyertes játékokon feltüntethetik a megkülönböztetést jelző logót. Ez egyútta...

  • 2019-11-14 08:28
Teljesítmény-értékelési rendszer és hónaljszag

A teljesítmény-értékelési rendszer olyan, mint a hónaljszag egy hajszolt nap végén: mindenkinek van, és mindenki utálja. A hónaljszag civilizált, mest...

  • 2019-11-14 06:49

hirdetés

Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét

A Continental és az Extreme E széria szervezői bejelentették az elektromos off-road versenysorozat első két helyszínét. Eszerint a versenyzőknek az És...

  • 2019-11-13 21:43
Miben rejlik a szérumok titka?

Az ősz csupaszín, csupaillat, csupaszépség napjai egyet jelentenek az elmúlással. Mégis olyan ez az évszak, mint egy gyönyörű hölgy. Már nem fiatal, d...

  • 2019-11-13 19:36
Nem lehet ráismerni a MOM Parkra

Ünnepi díszbe öltözik a budai oldal egyik legkedveltebb bevásárlóközpontja, a MOM Park. Nem is akármilyen külsőt ölt idén, ugyanis teljes pompájában f...

  • 2019-11-13 17:15
Ezek idén a legmenőbb karácsonyi élményajándékok

Ismét közeledik a karácsony, és újra azon törhetjük a fejünket, mit is ajándékozhatnánk szeretteinknek. Ne hagyjuk az utolsó hetekre az ötletelést és ...

  • 2019-11-13 15:24
Csodabogarak az M2 Gyerekcsatornán

Új animációs filmsorozat, az Apolló és a csodabogarak érkezik az M2 Gyerekcsatornára november 25-én. Antoon Krings nagysikerű könyvén (eredeti címén D...

  • 2019-11-13 12:46

Minden cikk

hirdetés

hirdetés