hirdetés

Partnereink

Tavaly egy millió vendéggel több érkezett a magyar fővárosba mint 2017-ben

hirdetés

Tavaly egy millió vendéggel több érkezett a magyar fővárosba mint 2017-ben

A Mastercard legnépszerűbb úti célokat listázó felmérése szerint az utazási kedv világszerte magabiztosan növekedett az elmúlt évtizedben. Ezek alapján, 2009 óta kiugró arányban, 76 százalékkal emelkedett világszerte a külföldre utazók száma.

Magyarország, és azon belül is Budapest népszerűsége az átlagosnál jóval dinamikusabban növekedett: az ide a látogatók száma mintegy kétszeresére nőtt 2009 óta. Míg 2009-ben 3,6 millióan jöttek Budapestre, 2017-ben már 6 millióan, 2018-ban pedig majdnem ennek duplája, 7,1 millió vendég érkezett hozzánk. A Mastercard jelentése szerint egy év alatt a legalább egy vendégéjszakát itt töltő utazók száma 7,8 százalékkal, az elköltött összeg pedig 7,3 százalékkal emelkedett. Így Budapest Európában a hetedik leggyorsabban növekedő úti cél lett 2018-ban. A vendégek átlagosan 5 éjszakát töltenek a magyar fővárosban.

hirdetés

A Mastercard Global Destinations Cities Index nevű kutatása a világ 200 leglátogatottabb városát rangsorolja minden évben, amit a külföldi szállóvendégek létszáma, az eltöltött éjszakák száma és az utazók költései alapján állítanak össze. Az éves lista mellett idén az elmúlt évtized eredményeit is értékelték.

A Mastercard rangsorának élén idén ismét Bangkok áll: a thai fővárosba több mint 22 millióan látogatottak el, a második-harmadik helyen pedig Párizs és London végeztek valamivel több mint 19 millió látogatóval. A top 10-ben szereplő városok közül egyedül Londonba utaztak kevesebben, itt 4 százalékkal esett az oda érkező vendégek száma.

Ha a szállóvendégek költését nézzük, Dubai magasan vezeti a listát, ebben a városban naponta 553 dollárt költenek átlagosan a külföldiek. A szaúd-arábiai Mekka tartja tavalyi 2. helyét, Bangkok pedig a 3. ezen a listán.

Az összesített lista első 10 helyezettje 2018-ban

 

 

 

 

 

 

Nemzetközi szállóvendégek száma 2018-ban (fő)

A 2019-es évre várt növekedés

Eltöltött éjszakák átlagos száma

Napi költés átlagos értéke (dollár)

Bangkok

22,78 millió

3,34%

4,8 éjszaka

184

Párizs

19,10 millió

2,24%

2,5 éjszaka

296

London

19,09 millió

3,47%

5,8 éjszaka

148

Dubai

15,93 millió

1,68%

3,5 éjszaka

553

Szingapúr

14,67 millió

4,0%

4,2 éjszaka

272

Kuala Lumpur

13,79 millió

9,87%

5,7 éjszaka

142

New York

13,60 millió

2,94%

7,9 éjszaka

152

Isztambul

13,40 millió

8,14%

5,8 éjszaka

106

Tokió

12,93 millió

10,02%

5,4 éjszaka

196

Antalya

12,41 millió

 

14,0 éjszaka

44

 Budapest

7,10 millió

-

4,9 éjszaka

105

 

Városok listája az utazók napi költése alapján (dollár)

 

A szállóvendégek által elköltött összeg 2018-ban (milliárd dollár)

A 2019-es évre várt növekedés

Napi költés átlaga (dollár)

Dubai

30,82 milliárd

4,18%

553

Mekka, Szaúd-Arábia

20,09 milliárd

7,94%

135

Bangkok

20,03 milliárd

8,67%

184

Szingapúr

16,56 milliárd

2,66%

272

London

16,47 milliárd

4,64%

148

New York

16,43 milliárd

2,93%

152

Párizs

14,06 milliárd

-0,78%

296

Tokió

13,77 milliárd

12,74%

196

Palma, Mallorca

12,69 milliárd

3,17%

233

Phuket, Thaiföld

12,01 milliárd

9,16%

247

 Budapest

3,67 milliárd

-

105

 

Az elmúlt tíz év távlatában

A Mastercard jelentéséből három jelentős trend rajzolódik ki: egyrészt az utazási kedv átfogó növekedése világszerte, másrészt a nagyvárosok dominanciája az úti célok tekintetében, végül az ázsiai csendes-óceáni térség népszerűségének növekedése.

2009 óta minden vizsgált országban átlagosan évi 6,5 százalékkal nőtt az oda érkező külföldi vendégek száma, akik évről-évre többet is költöttek 7,4 százalékkal.

Bár a kisvárosok idegenforgalma is jelentős mozgást mutatott, a top 10 legnépszerűbb úti cél mégis nagyrészt változatlan maradt: London, Párizs, és Bangkok 2010 óta áll az első három helyen, ebből Bangkok az utóbbi hét évben hatszor lett a legnépszerűbb város.

A legdinamikusabb növekedést az ázsiai csendes óceáni térségében fekvő városok mutatták: 2009 óta éves szinten 9,4 százalékkal emelkedett az ide utazók száma. A második helyen Európa áll, ahol ugyanez az arány 5,5 százalék.

A módszertanról

A Mastercard felmérése, ami nyilvánosan elérhető adatbázison valamint a Mastercard saját kutatásain alapszik, 200 országot rangsorol annak megfelelően, hogy hány külföldi vendéget fogadtak legalább egy vendégéjszakára, és az utasok mekkora összeget költöttek az adott célpontban az ott tartózkodásuk során. A jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának növekedéséről. A jelentés nem a Mastercard kártyaforgalmi adataira épül.

A Mastercard, mint globális technológiai partner, speciális információkkal segíti a turisztikai iparág helyi szereplőit. A technológiai vállalat kutatásában azt vizsgálta, hová utaznak a legtöbben, pontosan mire és mennyit költenek. Az ilyen, és ehhez hasonló statisztikák segítségével a helyi szereplők pontos képet kapnak az oda látogatók fogyasztói szokásairól, ami lehetővé teszi számukra, hogy később személyre szabott, valós igényekhez igazodó szolgáltatást nyújtsanak. Emellett, a Mastercard létrehozta a City Possible-t, ami a városok, kutató intézetek, és magán szervezetek közötti globális együttműködést segít elő.

Forrás: LocalTime PR, Mastercard

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 02.20.

Ma Aladár, Álmos napja van.

Hogyan ne stresszeljük le a gyerekeket a nyelvvizsgával?

A British Council évek óta végzi 7-12 éves gyerekek nyelvvizsgáztatását – idén a Cambridge-i Egyetem világszerte sikeres nyelvvizsgái már a Funside Sc...

  • 2020-02-18 07:34
Egy hét múlva kiderül, kik a hazai gasztronómiai élet legjobbjai

Várhatók-e változások az élmezőnyben? Mely Magyarország legszerethetőbb étterme, és melyik az, ahol a fenntarthatóság is szempont? 2019 sok új nyitást...

  • 2020-02-17 23:51
Mindjárt kezdődik a karnevál Rio de Janeiróban

Az Umbanda és a Candomble vallások hívői látványos szertartással tisztították meg Rio de Janeiróban a Sapucaí arénát a karnevál hivatalos kezdete előt...

  • 2020-02-17 22:36
Puskás Peti és Weisz Fanni is megfürödhet a Nickelodeon zöld trutyitengerében

A Nickelodeon's Kids' Choice Awards-on idén is a gyerekek által kiosztható legnagyobb és „legtrutyisabb" elismeréseket adják át, megfürdetve a legnagy...

  • 2020-02-17 21:24
Szeresd önmagad – üzeni a Converse legújabb kollekciója

Idén tavaszra a Converse tervezői az önszeretet, az egység és a közösség erejéből inspirálódtak. Így született meg a „Love Fearlessly" kollekció, amel...

  • 2020-02-17 09:55

hirdetés

Szitárvirtuóz apja méltó örököse

Hipnotikus hangok rezonálnak Anoushka Shankar szitárjából. A sokoldalú virtuóz nemrégiben a lyoni Auditoriumban lépett fel a francia város szimfonikus...

  • 2020-02-16 22:46
Meddőség ellen a természet erejével

Egy meleg vizű erdélyi tó gyógyiszapjával és vizével végzett természetes meddőségkezelés évente nők százait segíti hozzá a fogantatáshoz

  • 2020-02-16 22:09
Márkás parfümök a SPAR tavaszi hűségakciójában

Az áruházlánc márkás illatszereket kínál hűséges vásárlóinak a február 13-án induló pontgyűjtő promóciójában. A női, férfi és uniszex parfümök nagysze...

  • 2020-02-16 20:29
Védettséget kapott a Beatles kedvelt pubja

Védettséget kapott a Beatles együttes tagjai által kedvelt liverpooli vendéglátóhelyek egyike. A Philharmonic Dining Rooms az első viktoriánus időkben...

  • 2020-02-16 19:10
Luxuslakások a Belvárosban

Az elmúlt évek ingatlanpiaci változásai több területen is látványosan megjelentek. Az egyik legnagyobb ugrást érdekes módon a luxuslakások piaca hozta...

  • 2020-02-13 12:45

Minden cikk

hirdetés

hirdetés