hirdetés

Partnereink

Így változtak az online vásárlási szokások Európában és Magyarországon

hirdetés

Így változtak az online vásárlási szokások Európában és Magyarországon

Az online vásárlás az elmúlt hónapban meghaladta az összes egyéb költési formát: a magyarok több mint egyharmada (35%) elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka gondolja ugyanezt. 

A Mastercard kutatásából az is kiderült, hogy az európaiak közel egyharmada (30%) a korábbinál több pénzt költ virtuális élményekre: a megkérdezettek közel kétharmada (58 %) streaming szolgáltatáson keresztül néz sorozatokat vagy filmeket, 26 százalék vesz részt online edzéseken, 24 százalékuk pedig virtuálisan látogat múzeumokat és más érdekes helyszíneket. Szívesen választanak virtuális élményeket a magyarok is: streaming szolgáltatást a megkérdezettek 40 százaléka használ, a fitnesz edzések (20%) és az online múzeumlátogatás (15%) mellett itthon a stand-up előadások (30%) és az online koncertek (35%) is nagyon népszerűek. Talán nem meglepő, de a kapcsolattartás is az online térbe tolódott át, a magyarok 73 százaléka vett részt videóhívásban legyen szó akár a családjáról, szeretteiről, vagy a munkahelyéről.

hirdetés

A kutatás szerint a mostani vészterhes időkben szívesebben is adakozunk: az európaiak több mint negyede (28%) adakozott valamilyen segélyszervezetnek online, 14 százalék most tett ilyet először. A magyarok esetében az online adakozók aránya valamivel alacsonyabb (18%), a megkérdezettek 7 százaléka próbálta ki ezt a lehetőséget most első alkalommal.

Az emberek Európa szerte az otthonukban töltött plusz időt új, online készségek elsajátítására is használják: szinte minden ötödik válaszadó (37%) kezdett el online bankolni, több mint 28% próbálja elsajátítani az online egészségkezelést és gyógyszer rendelést, egyharmaduk (31%) pedig főzni tanul online, oktató segítségével. A magyar válaszadók 39 százaléka bankol most először online, 25 százalék ismerkedik a főzés rejtelmeivel, a harmadik legnépszerűbb új online tevékenység pedig a tanulás: minden ötödik válaszadó keres ilyen lehetőséget magának vagy családtagjainak.

Minden tizedik európai (10%) tanul kódolást, az arány megegyezik a magyar eredménnyel. Az európaiak 7 százaléka tanul hangszeren játszani az internet segítségével, 14 százalék pedig online útmutatót használ hajvágáshoz.

Amellett, hogy Európában 36 százalékkal növekedett az alapvető cikekket online vásárlók száma, a legnépszerűbbek a könyvek (32%), a hajvágó eszközök (19%) és a fitnesz eszközök (13%). A magyarok körében az első helyen a könyveket (23%), a konyhai eszközöket (21%) a hajfestékeket és az informatikai eszközöket (12-12%) találjuk.

A kutatás arra is rámutatott, hogy az online vásárlási szokásaink hűen tükrözik a valós életetben mutatott viselkedésünket: azon vásárlók többsége (Európában 81%, Magyarországon 83%), akik a fizikai üzletekben is a nagyobb kedvezményekre vadásznak, az online térben is órákat töltenek el a legjobb ajánlatok felkutatásával.  Az üzletekben csak nézelődéssel időt töltő európaiak 66 százaléka online is szívesen készít kívánságlistákat, de ezekből általában nem lesz valós vásárlás. Az új online vásárlók fele (51%) továbbra is hű marad azokhoz az üzletekhez, amiket korábban már megszeretett – a magyarok még ennél is hűségesebbek, 65 százalékuk nem cseréli le jól bevált kereskedőjét.

Szinte minden európai (87%) figyel arra, hogy mit és hol vásárol online, a magyarok még óvatosabbak e téren (91%). Az európaiak 65%-a aggódik amiatt, hogy online visszaélés áldozatává válik – itthon ettől kevésbé tartanak a válaszadók (59%). Az online fizetés biztonsága érdekében az európai megkérdezettek négyötöde (81%) lehetőség szerint ismerős kereskedőknél vásárol, ez az arány a magyaroknál 84%. Európában 80 % ellenőrzi a webhelyek vagy vásárlók véleményét (magyar arány 85%), és egyharmaduk (31%) felveszi a kapcsolatot az új vagy ismeretlen kereskedővel a vásárlás előtt – a magyarok 33 százaléka tesz így.

"Valamennyien egy új életmódhoz alkalmazkodunk. Érthető módon többet vásárolunk online, de nemcsak alapvető fontosságú cikkeket, hanem a filmektől a fitneszig terjedő virtuális élményeket is. A mostanihoz hasonló nehéz időszakok ugyanakkor a legjobbat hozhatják ki belőlünk, így szívmelengető látni az online adakozók számának kiugró növekedését vagy azt, hogy sokan új utakat keresnek a mindennapjaik online menedzseléséhez. Az embereknek minden eddiginél nagyobb szüksége van a digitális gazdasághoz való hozzáféréshez, és mi folyamatosan azon dolgozunk, hogy az online vásárlás élményét mindenki számára egyszerűbbé, zökkenőmentessé és biztonságosabbá tegyük, függetlenül attól, hogy alapvető cikkeket vásárol, vagy egy online élményért fizet.  – mondta Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke.

Forrás: LocalTime PR

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 03.19.

Ma József, Bánk napja van.

Padlizsános-répás rizstészta mogyoróval

Pillanatok alatt elkészíthető, energiadús fogás. Különösen ajánlott azoknak, akik imádják a keleties ízvilágú ételeket.

  • 2022-02-15 21:00
Egyedi rózsaszín kerül a híres kék festésbe

A BWT és az Alpine F1 Csapata stratégiai, hosszú távú partnerséget írt alá, amelynek értelmében az osztrák víztechnológia cég 2022-től az Alpine F1 Te...

  • 2022-02-15 18:02
Nagykőrösön találta meg új helyét hazánk egyetlen autós szafariparkja

Korábbi életterüknél jóval nagyobb, több mint harminchektáros területre költöznek a Magyar Nemzeti Cirkusz vadállatai, akik a nemzetközi állatvédelmi ...

  • 2022-02-15 16:44
Ingyen osztogatja részvényeit a startupper

Már egy 20 ezer forintos diszkont funkciós kártya vásárlásával is a Benefit Barcode Inc. részvényesévé válhatnak az új csatlakozók a startup alapítójá...

  • 2022-02-15 15:10
Itt van a leggyorsabb hamis carbonara!

Lehet, hogy szentségtörésnek fogható fel a következő recept az eredeti carbonara-val szemben. Viszont ez egy sokkal olcsóbb és gyorsabb verziója az ig...

  • 2022-02-15 14:00

hirdetés

Jó hírekkel jelentkezett a SZIN

Nemzetközi sztárokat és egy nagy csokor hazai fellépőt jelentett be első körben a legnagyobb nyárzáró bulink, a Szegedi Ifjúsági Napok. A Tisza-parti ...

  • 2022-02-15 12:30
Édesburgonya-krémleves kókusztejjel

Gyorsan összedobható, szuper krémes édesburgonya-krémleves receptet ajánlunk a figyelmetekbe, ami ráadásul teljesen tejmentes is. Egész évben elkészít...

  • 2022-02-14 12:00
A Kosnak szabadnapokra van szüksége

Lehet, hogy ma különösen kalandvágyónak érezheti magát. Ezért előfordulhat, hogy összeszedi a családját, bepattannak az autóba és elindulnak a hegyek ...

  • 2022-02-14 08:12
A jó főnök című film lett a Valenciában rendezett gála nagy nyertese

A jó főnök (El buen patrón) című film lett a nagy nyertes a legfontosabb spanyol filmes elismerés, a Goya-díj a vasárnap hajnalig tartó átadó ünnepség...

  • 2022-02-13 23:04
Tóth Evelin és Maria Mazzotta a Müpában

Két énekesnő lép színpadra a Müpa Dupla W című világzenei sorozatában február 18-án. Tóth Evelin Ewiwa! nevű formációjával zenél, mellette az olasz Ma...

  • 2022-02-13 21:48

Minden cikk

hirdetés

hirdetés