hirdetés

Partnereink

Ezt teszik velünk az ideálok

hirdetés

Ezt teszik velünk az ideálok

Ideálok mentén formáljuk önképünket és önértékelésünket is, derül ki egy nemrég készített, 1000 fős kutatásból. Nemrég publikáltunk is egy cikket, hogy minden a külsőségekről szól, így nem is csoda, ha mindig másokhoz mérjük magunkat, mind fizikai, mind értelmi szinten.

A külsőségek által vezérelt 21. századi társadalom is olyan ideálok mentén próbálja meghatározni a szépség fogalmát. amelyek a férfiakban vágyat ébresztenek, a nőkben pedig a tökéletességre való törekvést erősítik, de sajnos nehezítik az elégedettség érzésének kialakulását. A megkérdezettek 68%-a nem is tagadja, hogy nyomon követi a szépségideálok alakulását és követni is próbálja őket. Ezzel szemben abban már kevesen hiszünk (alig 20%), hogy a pigmenthiányos, kerekesszékes vagy plus size modellek szerepeltetése a reklámkampányokban pozitívan tudna hatni az idealizált szépségkultusz berögződéseire. A vékony nő képe a formásodó kifutó- és magazinmodellek mellett sem tud az áltag nő fejében elválni a szépség fogalmától.

hirdetés

A legtöbben, ha tehetnék még mindig testsúlyúkon és hasukon változathatnának, ezekkel ugyanis a megkérdezettek fele nem elégedett. A mell, az arc és a bőrfeszesség mellé felzárkózó probléma még a fenekünkkel való elégedetlenség is, amely szintén valószínűleg a most divatban lévő fenékkultusz és a hozzájuk tartozó ideálok számlájára irható.  

Mi fér bele a szépségért folytatott harcba?

Az biztos, hogy minden második nő továbbra is elégedetlen magával, az azonban már elég változatos képet mutat, hogy a vágyott formáért ki mit vállalna be. A legtöbben az egészséges étkezés és a sport mellett teszik le voksukat. Azonban a kozmetikumok mellett a plasztikai sebészekben is sokan bíznak. A megkérdezettek 64%-a teljesen elfogadó a plasztikai beavatkozásokkal kapcsolatban és további 29% is csak akkor áll negatívan a kérdéshez, ha a cél a természetestől nagymértékben eltérő megjelenés. 24% gondolkodás nélkül feküdne vagy feküdt már kés alá célja elérése érdekében, és további 40% is úgy gondolja, hogy nem lenne rest plasztikai sebészhez fordulni azért, hogy elégedettebb lehessen. A férfiakkal is egyre elfogadóbbakká válunk, hiszen a megkérdezettek 74%-a szerint a férfi plasztikában sincs kivetnivaló (ésszerű keretek között).

„Azt tapasztalom, hogy a hozzám fordulók egyre bátrabbak, és természetesnek érzik azt, hogy segítségül hívjanak egy szakembert önbizalmuk, boldogságuk érdekében. A szépségért folytatott harcban néha segítségre van szükség, hiszen a mérce egyre magasabbra kerül. A külsőnkkel való elégedettség érzése pedig fontos része a mindennapi boldogságnak” - teszi hozzá Dr. László Zsolt, aki kiértékelte a korábban megemlített kutatás eredményeit.

Forrás

Szöveg: Arvalicom.com

Képek: pecsma.hu és nlcafe.hu

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 07.07.

Ma Apollónia napja van.

Komárnoban folytatódik a FEBO Fesztivál!

Fesztivál határok nélkül szlogennel tavasszal útjára indult ingyenes eseménysorozat a kényszerpihenőt követően július 9-én a szlovákiai Komárnoban fol...

  • 2020-07-07 12:08
A SPAR online shopja garantálja a pontos kiszállítást

A SPAR online shopja garantálja a pontos kiszállítást: 1000 forintos kuponnal kárpótolja vásárlóit, ha mégis későn érkezne meg a rendelés.

  • 2020-07-07 08:54
Grillezett pizza? Fördős Zé gasztrotippjei a tuti kerti partyhoz

A nyár szó hallatán sok minden eszünkbe jut: strand, kánikula, jeges italok és persze a grillezés. Most, hogy végre kiszabadultunk a négy fal közül, t...

  • 2020-07-07 07:34
Évente több mint 2500 csecsemőt hordanak ki külföldi szülők számára az ukrán béranyák

Több száz csecsemő várakozik külföldi szüleire Ukrajnában. A babákat béranyák hozták világra, és a járvány miatt korlátozások következtében egyelőre ő...

  • 2020-07-05 18:02
Magyarország lélegeztetőgép-nagyhatalom

Huszonkét vizsgált, eltérő fejlettségű ország átlagában 26 lélegeztetőgép jut 100 ezer lakosra. A legtöbb az Egyesült Államokban: 54. De csak majdnem ...

  • 2020-07-05 15:25

hirdetés

Tarol a paradicsom és az eper

A fiatalabbak több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, a paradicsom és az eper a kedvenc, tarol a csirkehús, növekszik a halfogyasztás – derült ki a...

  • 2020-07-05 14:17
Így lehetünk sikeresek a koronavírus után a munkaerőpiacon

Alkalmazkodóképesség, nyitottság az új ismeretek és kiemelten a technológia világa iránt – a magyar top vállalatok 90%-a számára informatikai eszközök...

  • 2020-07-05 12:33
Fokozatosan újranyitja ügyfélszolgálati irodáit az E.ON

Július 6-ától a megfelelő biztonsági óvintézkedések mellett újranyitnak az E.ON központi személyes ügyfélszolgálati irodái.

  • 2020-07-05 10:57
A vevők és eladók közti növekvő szakadék miatt csökkenhetnek a lakásárak

A vásárlási szándék látványos erősödése ellenére nem születik több adásvétel, mert az eladók nem alkalmazkodtak a piaci trendhez, azaz a vásárlóerőhöz...

  • 2020-07-05 09:48
A L’Oréal bemutatja fenntarthatósági céljainak új generációját

A L'Oréal elindítja új fenntarthatósági programját „L'Oréal a jövőért” néven, amely a Csoport legújabb céljait határozza meg 2030-ig. Tekintettel a nö...

  • 2020-06-30 18:23

Minden cikk

hirdetés

hirdetés