Ezeket nem kennék magukra a magyar nők!
hirdetés
Amikor kozmetikai terméket választanak, a magyar nők igyekeznek elkerülni az olyan termékeket, amelyek állati eredetű összetevőket, alumíniumsókat, illetve különböző színezőanyagokat tartalmaznak – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. Ugyan főként azokkal az alapanyagokkal szemben táplálnak ellenérzéseket a fogyasztók, amelyek egészségügyi hatásaival kapcsolatban kétségeik vannak, az állati eredetű összetevőktől való viszolygásuk főleg meggyőződésbeli okokra vezethető vissza.
Az állati eredetű összetevők, az alumíniumsók és a színezőanyagok számítanak a kozmetikumokban és szépségápolási termékekben legkevésbé szívesen látott összetevőknek a magyar nők szemében – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által közösen, 600 fő részvételével végzett reprezentatív kutatás eredményeiből. A felmérés szerint a magyar nők 29 százaléka az állati összetevőket látja legkevésbé szívesen egy kozmetikai termék összetevőlistájában, 18 százalékuk az alumíniumsóról nyilatkozott így, további 17 százalék pedig a színezőanyagokat ítélte leginkább nemkívánatosnak. A megkérdezettek 9 százaléka inkább olyan terméket választana, amely mentes a parabéntól és az ásványi olajoktól, további 7 százalék pedig a szilikontól ódzkodik. Érdekesség, hogy az alkoholt csupán a válaszadók 5 százaléka tartotta a legproblematikusabb összetevőnek. A legkevésbé népszerűtlen összetevőnek a parfümöt és a PEG-eket jelölték meg a válaszadók, utóbbit valószínűleg azért, mert kevesen ismerik.
hirdetés
A kutatás a fentiek mellett azt is vizsgálta, hogy mely összetevők vélt vagy valós hátrányos egészségügyi hatásairól hallottak már a magyar nők. A leginkább vitatott alapanyagnak a színezőanyagok számítanak a felmérés szerint, a válaszadók felének vannak kételyei ezek esetleges egészségügyi hatásaival kapcsolatban. A magyar nők 35 százaléka hallott már az alumíniumsókkal kapcsolatban felmerült potenciális egészségügyi kockázatokról, míg 28 százalékuk a szilikonok kapcsán találkozott hasonló véleményekkel.
Érdekesség, hogy bár az állati eredetű összetevőket látják a legkevésbé szívesen a magyar nők az általuk használt szépségápolási termékekben, csupán 23 százalékuk tart azok esetleges egészségügyi hatásaitól. „Ez arra enged következtetni, hogy a magyar nők elsősorban meggyőződésbeli és állatvédelmi okok miatt próbálják kerülni az állati eredetű összetevőket, és nem azért, mert bármilyen egészségügyi kockázatot tulajdonítanának nekik” – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.
Egy „tiszta” sikersztori - a CD márka története
Több mint 50 évvel ezelőtt, 1961-ben indult a CD márka története Németországban az első áttetsző - borostyánsárga színű, friss illatú - szappan bemutatásával. Erre a sikertermékre alapozva az évek során a CD összeállított egy komplett testápolási termékcsaládot, amely tusfürdőket, testápolókat, fürdőtermékeket és dezodorokat tartalmaz. A brand küldetése a kezdetektől fogva az volt, hogy gyengéd ápolást nyújtson gondosan kiválogatott növényi kivonatok segítségével. A márka fejlesztői nem ambicionálták, hogy folyamatosan a legújabb összetevőket használják, a prioritás mindig az volt, hogy hatásosan kombináljanak néhány jól bevált, bőrbarát összetevőt. A természetközelinek pozícionált testápolási brand 2011-ben indította el a CD Reinheitsgebot tisztasági filozófiát. Mára a CD Reinheitsgebot jelzést viselő termékek nem tartalmaznak ásványi olajakat, szilikont, parabéneket, mesterséges színezékeket és állati eredetű összetevőket. Emellett, a CD elkötelezett az állati tesztelést helyettesítő alternatív tesztelési módszerek kutatása mellett is. A CD mottója régen és most is az, hogy „a kevesebb több”. További információ a CD honlapjánis található.