hirdetés

Partnereink

„L’Oréal a jövőért” program

hirdetés

„L’Oréal a jövőért” program

A L’Oréal új programot indít, melynek célja, hogy segítse a koronavírus hatásai miatt még kiszolgáltatottabb helyzetbe került, hátrányos helyzetű nőket, és meglévő fenntarthatósági programja mellett további hatásbefektetéssel („impact investing”) is hozzájáruljon az éghajlatváltozás megelőzéséhez, valamint a természetes ökoszisztémák helyreállításához.

A „L’Oréal a jövőért” (L’Oréal for the Future) egy példátlan társadalmi és környezeti szolidaritási program, amely a következőket foglalja magába:

hirdetés

  • 50 millió eurós jótékonysági alap: a vállalat azokat a szervezeteket támogatja ebből az összegből, amelyek a rendkívül kiszolgáltatott nőket segítik, akik a világjárvány által kiváltott társadalmi és gazdasági válság első áldozatai.
  • 100 millió eurós „impact investing” (hatásbefektetés) a természetes ökoszisztémák helyreállításához és az éghajlatváltozás megelőzéséhez.

Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnöke és vezérigazgatója a következőket hangsúlyozta a program kapcsán: „Az elkövetkező hónapokban társadalmaink olyan társadalmi nehézségekkel fognak szembesülni, amelyek súlyos emberi szenvedést okoznak, különösen a legkiszolgáltatottabbak számára. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a környezeti kihívások egyre sürgetőbbek. Fontos, hogy ezekben az időkben se szakítsuk meg utunkat a fenntartható átalakulás felé, amelyre a világnak szüksége van. Éppen ezért szeretnénk megerősíteni a természet és a biológiai sokszínűség megőrzése iránti elkötelezettségünket, ezzel egyidőben segíteni a nőket érintő társadalmi válság enyhítését. Ez a két cél hűen tükrözi a L'Oréal értékeit és történelmi elkötelezettségét.“

50 millió euró a kiszolgáltatott helyzetben lévő nők támogatására

A L’Oréal Csoport 50 millióval járul hozzá a rendkívül kiszolgáltatott nők támogatásához, hiszen a koronavírus okozta válság aránytalanul nagy mértékben érinti őket, különösen a munka és a jövedelem elvesztése szempontjából. A többségében nők alkotta egyszülős családok közül sokan egyre inkább arra kényszerülnek, hogy élelmiszerbankokhoz forduljanak alapvető szükségleteik biztosításáért. Emellett a családon belüli és a nemi erőszak világszerte emelkedett, főként a kijárási korlátozások, lezárások miatt. A L'Oréal 50 millió eurós jótékonysági alapot hozott létre a nehéz helyzetben lévő nők támogatására, amellyel olyan helyi egyesületeket, jótékonysági szervezeteket kíván segíteni, akik aktívan hozzájárulnak a szegénység elleni harchoz, a nők társadalmi és szakmai integrációjának eléréséhez, a nők elleni erőszak megelőzéséhez, az áldozatok támogatásához, és biztosítják a sürgősségi segítségnyújtást a menekült és a fogyatékkal élő nők számára.

100 millió euró a környezet védelméért

A hosszú távú, fenntarthatósági célokat összefoglaló Sharing Beauty With All program részeként a L'Oréal Csoport úgy döntött, hogy 100 millió eurós környezeti „impact investing”-gel (hatásbefektetéssel) járul hozzá két kulcsfontosságú környezeti kihívás leküzdéséhez:

  • A természetes ökoszisztémák károsodásának helyreállítása: 50 millió eurót fordít a vállalat a tengeri és erdei ökoszisztéma helyreállítására, ezzel egyben új társadalmi és gazdasági lehetőségeket is teremtve az ilyen területeken élők számára (fenntartható mezőgazdaság és halászat fejlesztése, ökoturizmus, kibocsátáskereskedelem). Az alappal, melyet „L’Oréal alap a természet helyreállításáért”-nek kereszteltek el, a vállalat célja az, hogy 2030-ig egymillió hektáron helyreállítsa az ökoszisztémát, 15-20 millió tonna szén-dioxidot kössön meg és több száz munkalehetőséget teremtsen.
  • Klímaváltozás megelőzése: 50 millió eurót fordít a vállalat a körforgásos gazdasághoz kapcsolódó projektek finanszírozására. Ezzel az összeggel a vállalat hozzájárul a körforgásos gazdaság fejlődéséhez, különös tekintettel az újrahasznosításra és a műanyag hulladékok kezelésére.

Alexandra Palt, a L’Oréal Csoport társadalmi felelősségvállalás vezetője elmondta: “A COVID-19 válság senkit nem kímél, ugyanakkor súlyosbítja a meglévő egyenlőtlenségeket is, különösen pusztító hatással lehet azokra az emberekre, különösen a nőkre, akik társadalmi vagy gazdasági szempontból már eleve nehéz helyzetben vannak vagy bántalmazás áldozatai. Alapvető fontosságú, hogy lépéseket tegyünk a legsebezhetőbb nők támogatására. Ez a társadalmi válság azonban nem árnyékolja be a környezet iránti határozott elkötelezettség szükségességét sem. Ha fenntartható módszert akarunk találni ahhoz, hogy túljussunk ezen a válságon, akkor arra is koncentrálnunk kell, hogy megelőzzük az éghajlatváltozást és a biodiverzitás erózióját, amelyek most életünk, társadalmunk és gazdaságunk még mélyebb és erőteljesebb felkavarásával fenyegetnek, ahol elsősorban a nők jelennek meg áldozatként.“

A L'Oréal Csoport június végén tervezi a 2030-ra vonatkozó új fenntarthatósági programjának bemutatását, amely a most létrehozott „L’Oréal a jövőért” célkitűzéseket fogja kiegészíteni, gondoskodva arról, hogy a vállalat minden tevékenysége tiszteletben tartsa a planetáris határokat.

Forrás: Avantgarde

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.28.

Ma Stefánia napja van.

Élvezzük ki az apró pillanatokat – üzeni a SodaStream

A világ vezető szénsavas-víz márkája, a SodaStream világszerte elindította ünnepi kampányát, amelyben arra hívják fel a figyelmet, hogy tanuljuk meg ú...

  • 2020-11-25 23:14
Hazai szervezetek számára adományozott egészséges nassolnivalókat a Nutline

A Chio és Pom-Bär márkáiról is ismert Instersnack Magyarország Kft. által forgalmazott Nutline összesen 1,7 millió forint értékben adományozott egészs...

  • 2020-11-25 21:28
A magyarok közel harmada rendszertelenül táplálkozik

Miközben a koronavírus-járvány miatt gyakran szóba kerül az immunrendszer erősítése, arról kevesebbet beszélünk, hogy ennek egyik fontos része a helye...

  • 2020-11-25 20:38
Eladás és azok nehézségei a második hullám alatt

Nincs most könnyű helyzetben az, aki ingatlant szeretne értékesíteni Budapesten. A világjárvány és a kapcsolódó korlátozások miatt nőtt az érdeklődés ...

  • 2020-11-25 19:57
Marton Adri és családja lakóautóval fedezte fel Magyarországot

Majdnem bele csúsztak a szakadékba, eleinte alig tudtak aludni, és volt, hogy azt sem tudták, merre mennek. Adri azt mondja, élete egyik legjobb vakác...

  • 2020-11-25 18:45

hirdetés

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

Az idei év első 9 hónapjában a magyarországi személygépjármű-gumiabroncs piac 5%-kal csökkent a gyártói oldalon 2019 azonos időszakához képest. Ha idé...

  • 2020-11-25 17:07
Modern vizsgálóegység segíti a biztonságos szemvizsgálatot

Gyakori szem- és fejfájás, a szemben érzett szúró-égő, fáradt érzés vagy szemgyulladás esetén a koronavírus járványra tekintettel sem érdemes halogatn...

  • 2020-11-25 10:06
A Mastercard újabb európai országokban teszi elérhetővé a Google Pay-t

A Mastercard ma bejelentette, hogy kártyakibocsátó partnereivel együttműködve Ausztriában, Bulgáriában, Észtországban, Görögországban, Magyarországon,...

  • 2020-11-25 08:49
Az ország negyedét megmozgatta a #Szelektívenjobb mozgalom

#Szelektívenjobb mozgalmat indított az Italos Karton Egyesülés (IKSZ) a Földünkért világnap alkalmából. A közösségi média erejét kihasználva közel 2,5...

  • 2020-11-25 07:07
Egyre növekvő probléma az energiaszegénység

Felmérések szerint hazánkban legalább másfél millió embert érint az energiaszegénység, továbbá a lakosság 15%-a nem képes a lakását megfelelő hőmérsék...

  • 2020-11-19 19:27

Minden cikk

hirdetés

hirdetés