hirdetés

Partnereink

A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait

hirdetés

A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait

A Continental a meredeken romló piaci körülmények között is elérte a 2019-es pénzügyi évre vonatkozó korrigált céljait - jelentette be a technológiai vállalat a Hannoverben tartott éves sajtótájékoztatóján múlt csütörtökön.

Az előzetes számok alapján a DAX-on jegyzett vállalat árbevétele az elmúlt pénzügyi évben 44,5 milliárd euró volt (2018: 44,4 milliárd euró), a korrigált EBIT árrés pedig 7,4 százalékot ért el (2018: 9,3 százalék). Ez 3,2 milliárd eurós (2018: 4,1 milliárd euró) korrigált működési eredménynek felelt meg. Noha a legfrissebb becslések szerint a globális gépjárműgyártás 2019-ben körülbelül 6 százalékkal esett vissza, a Continental organikus értékesítésének csökkenése ugyanebben az időszakban 2,6 százalék volt, így jobban teljesített a piacainál.

hirdetés

Ugyanakkor – ahogyan azt 2019 végén jelentették– a csökkentett piaci várakozások 2,5 milliárd euró összegben nem készpénzes leírásokat követeltek meg. A számviteli standardok által előírt elszámolt goodwill-értékcsökkenés teszt -268 milliárd eurós (2018: 4,0 milliárd euró) jelentett működési eredményt, és -1,2 milliárd eurós (2018: 2,9 milliárd) nettó jövedelmet eredményezett.

Ennek alapján, és tekintettel a Continental erős és egészséges mérlegszerkezetére, az igazgatótanács egy részvényre 4,00 eurós (2018: 4,75 euró) osztalékot javasol a 2019-es pénzügyi évre.

„A Continental továbbra is jobban teljesít piacainál, még a nehéz időkben is" – mondta el az elmúlt évre visszatekintve Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatótanácsának elnöke. Majd hozzátette: „A tavalyi év során a teljes autóipart egyértelmű visszaesés jellemezte. Működési szempontból tisztességes teljesítményt tudtunk nyújtani, de alapjában véve a 2019-es eredmény, különös tekintettel az autóiparra, nem volt kielégítő." Ugyanekkor Dr. Elmar Degenhart rámutatott arra, hogy a kihívásokkal teli helyzetben a részvényeseknek javasolt osztalék csak kicsit alacsonyabb, mint a tavalyi.

Piaci kitekintés 2020-ra: sorozatban a harmadik évben is csökken a globális személyautó-gyártás

A Continental 2020-ban nem számít a gazdasági környezet felépülésére. A vállalat szerint a globális személyautó- és könnyű haszongépjármű-gyártás 2020-ban sorozatban a harmadik évben is csökkenést fog mutatni. Ez valószínűleg újabb 2-5 százalékos romlást mutat majd az előző év azonos időszakához képest. Ezek a becslések a koronavírusnak a termelésre gyakorolt és jelenleg meghatározható hatásait is figyelembe veszik. A Continental várakozásai szerint a globális termelés több mint 10 százalékkal fog csökkeni az előző év azonos időszakához képest a jelenlegi pénzügyi év első három hónapjában. Kínában ugyanebben az időszakban valószínűleg legalább 30 százalék lesz a visszaesés. A piaci előrejelzés nem számol a termelést és az ellátási láncot érintő további lehetséges fennakadásokkal, valamint a koronavírus folytatólagos terjedése által befolyásolt kereslettel sem. Az ilyen és ehhez hasonló fennakadásokat jelenleg nem lehet pontosan felmérni.

„A gazdasági környezet 2020-ban is komplikált lesz" - magyarázta Wolfgang Schäfer, a Continental pénzügyi igazgatója. Majd hozzátette: „A termelés visszaesése mellett a globálisan összekapcsolt autóipart a koronavírus-járvány okozta felfordulás, a megoldatlanul maradó kereskedelmi konfliktusok, a drasztikusan szigorodó európai kibocsátási előírások, valamint az üzleti folyamatok és termékek gyors digitalizálása is befolyásolni fogja."

Útmutatás 2020-ra: csökkenő árbevétel-növekedés a zsugorodó piacokon

A 2020-as pénzügyi év a folyamatos piaci bizonytalanságból adódóan a várakozásoknak megfelelően visszafogottan indult. A piacain és iparágain feltehetőleg bekövetkező tendenciákra tekintettel a Continental 2020-ban az összevont árbevételt körülbelül 42,5-44,5 milliárd euró közé várja, a korrigált EBIT árrés tekintetében pedig körülbelül 5,5-6,5 százalékra számít. Az új Automotive Technologies szektor és a korábbi Powertrain divízió árbevételei a becslések szerint 25,5-26,5 milliárd eurót fognak elérni, a korrigált EBIT árrés pedig 3-4 százalék körül fog mozogni. A Rubber Technologies szektor árbevétele az előrejelzések szerint 17-18 milliárd eurót fog kitenni, 10-11 százalékos korrigált EBIT-tel. 

"A 2019–2029 átalakítási program": további intézkedések vizsgálata

A 2019–2029 átalakítási program kialakításával válaszol az autóipar globális csökkenésére, a meghajtási rendszerek szektorának felkavaró technológiai átalakulására, valamint a termékek és üzleti folyamatok egyre gyorsabb ütemű digitalizálására. „2020 átmeneti év lesz a szerkezeti átalakulásunk során. Strukturális programunk és új szervezeti felépítésünk középtávon jelentős előrelépéshez fog vezetni" - mondta Dr. Elmar Degenhart.

Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra a globális gazdasági visszaesésre, amely a szervezeti program 2019 szeptemberében történt bejelentése óta ment végbe. A személyautók és könnyű haszongépjárművek gyártása terén tapasztalt abszolút hanyatlás elérte a 2008-2009-es válság éveiben mért szintet. A helyzetet tovább nehezíti a koronavírus terjedése és az ebből eredő kínai termeléscsökkenés.

„Gyorsan növekszik a számunkra releváns iparágak bizonytalansága. Egy gazdasági fellendülés a vártnál hosszabb ideig fog tartani" - mondta a vezérigazgató, és hozzátette: „Ezért vizsgáljuk jelenleg azt, hogyan tudunk hatékonyan reagálni a gyengülő általános helyzetre és annak középtávú hatására olyan további intézkedésekkel, amelyek meghaladják a jelenlegi szervezeti programunkat. Jelenleg két olyan célt követünk mindenekelőtt, amelyek kulcsfontosságúak a sikerhez: ezek a folyamatosan növekvő termelékenység és a fenntartható versenyképesség." A jelenlegi helyzetben a vállalat 2020 májusára várja a folyamat előzetes megállapításait, és idővel további információkkal fog szolgálni.

A Continental utalt a további kiigazítások lehetőségére, amikor 2019 szeptemberének végén bejelentette a szervezeti programját, és nem zárt ki további projekteket, amennyiben az akkor meghatározott intézkedések hatása elégtelennek bizonyulna a profitcélok eléréséhez.

Degenhart: „A Continental már a korai szakaszban megtette a szükséges előkészületeket, hogy át tudja vészelni a felmerülő bizonytalanságot"

A globális autóipar előtt álló közép- és hosszú távú kihívásokkal kapcsolatban Dr. Elmar Degenhart magabiztosan nyilatkozott: „A Continental és iparágai jelenleg mélyreható átalakuláson mennek keresztül. Ez üzleti tevékenységünk minden elemét érinti, a termékektől és folyamatoktól az üzleti modellekig és a szerkezetekig. Komoly kihívásokkal nézünk szembe, de a Continental szempontjából mindenekelőtt óriási lehetőségeket látok." A vezérigazgató elmondása szerint a Continental már a korai szakaszban megalapozta stabil technológiai helyzetét és erős mérleget alakított ki.

„Sokkal jobban fel vagyunk készülve a nehéz körülményekre, mint amennyire az autóipar legutóbbi visszaesése alkalmával voltunk. Egyértelmű a jövő sikeréhez vezető tervünk" - mondta Dr. Elmar Degenhart.

A hangsúly a jövedelmező növekedési területekre kerül

A program jelentős része a jövedelmező növekedési területek megerősítését célzó tevékenységekre összpontosít. Ehhez a részhez tartoznak a támogatott, automata és összekapcsolt vezetés területei, az új járműarchitektúrák kialakítása, és az autók új és nagy teljesítményű számítógépekkel való összekapcsolása, a műanyagból vagy gumiból készült, illetve elektronikai intelligens termékekre épülő szoftverekkel és adatokkal kapcsolatos üzletek, valamint az ipari és végfelhasználói üzletágak. A tőkebevonás szempontjából a jövedelmező növekedés élvezi az egyértelmű prioritást. Mindez együtt jár a vállalati kultúra további erősítésével. Ennek kulcsfontosságú elemei a Continental vállalati értékei, az egyre inkább decentralizált döntéshozatali felelősség és a jövőorientált munkavállalói képzés lesznek. „Az olyan beszállítók, mint a Continental, jelentős mértékben hozzájárulnak az egészséges mobilitási ökoszisztémához, amely védelmet biztosít a környezeti, gazdasági, és társadalmi éghajlat számára egyaránt" - mondta Dr. Elmar Degenhart.

A Continental továbbra is komoly beruházásokat hajt végre a jövő mobilitása terén

Az elmúlt pénzügyi évben a Continental továbbra is magas szinten folytatta a tőkeberuházások végrehajtását. „Milliárdokat fektetünk a holnap mobilitásába. Ezt csak kevés vállalat teheti meg a világon ezekben a kihívásokkal teli időszakban. Ugyanakkor minden területen jelentősen fokoztuk a költségfegyelmünket" - magyarázta Wolfgang Schäfer pénzügyi igazgató.

Csak a 2019-es pénzügyi évben a Continental körülbelül 6,7 milliárd eurót (2018: 6,3 milliárd euró) fektetett be a kutatásba és fejlesztésbe, továbbá ingatlanokba, gyárakba és felszerelésekbe, valamint szoftverekbe.

A Continental stabil pénzügyi helyzetben van

2019. december 31-én a Continental likviditási tartalékai összesen 8 milliárd eurót tettek ki (2018: 6,3 milliárd euró), amely 3,3 milliárd eurónyi (2018: 2,8 milliárd euró) készpénzből és készpénznek megfelelő eszközből, valamint 4,7 milliárd eurónyi (2018: 3,5 milliárd euró) lekötött, kihasználatlan hitelkeretből állt. „A Continental pénzügyei stabilak. Így tehát jól fel vagyunk készülve az elkövetkező évekre" - mondta Wolfgang Schäfer, majd hozzátette: „2019-ben nagyon kedvező feltételeket sikerült kialakítanunk négy kötvénykibocsátásunk és a megújuló hitelkeretünk kapcsán. Ez a fejlődés jól tükrözi az alapvetően szilárd mérlegstruktúránkat, amely a fejlődés eredményeképp létrejöhetett." A Continental az iparág egyik első vállalata, amely olyan kritériumokat épített be a megújuló hitelkeretébe, amelyek a fenntartható üzleti gyakorlatot jutalmazzák.

Forrás: One on One Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 04.19.

Ma Emma napja van.

Padlizsános-répás rizstészta mogyoróval

Pillanatok alatt elkészíthető, energiadús fogás. Különösen ajánlott azoknak, akik imádják a keleties ízvilágú ételeket.

  • 2022-02-15 21:00
Egyedi rózsaszín kerül a híres kék festésbe

A BWT és az Alpine F1 Csapata stratégiai, hosszú távú partnerséget írt alá, amelynek értelmében az osztrák víztechnológia cég 2022-től az Alpine F1 Te...

  • 2022-02-15 18:02
Nagykőrösön találta meg új helyét hazánk egyetlen autós szafariparkja

Korábbi életterüknél jóval nagyobb, több mint harminchektáros területre költöznek a Magyar Nemzeti Cirkusz vadállatai, akik a nemzetközi állatvédelmi ...

  • 2022-02-15 16:44
Ingyen osztogatja részvényeit a startupper

Már egy 20 ezer forintos diszkont funkciós kártya vásárlásával is a Benefit Barcode Inc. részvényesévé válhatnak az új csatlakozók a startup alapítójá...

  • 2022-02-15 15:10
Itt van a leggyorsabb hamis carbonara!

Lehet, hogy szentségtörésnek fogható fel a következő recept az eredeti carbonara-val szemben. Viszont ez egy sokkal olcsóbb és gyorsabb verziója az ig...

  • 2022-02-15 14:00

hirdetés

Jó hírekkel jelentkezett a SZIN

Nemzetközi sztárokat és egy nagy csokor hazai fellépőt jelentett be első körben a legnagyobb nyárzáró bulink, a Szegedi Ifjúsági Napok. A Tisza-parti ...

  • 2022-02-15 12:30
Édesburgonya-krémleves kókusztejjel

Gyorsan összedobható, szuper krémes édesburgonya-krémleves receptet ajánlunk a figyelmetekbe, ami ráadásul teljesen tejmentes is. Egész évben elkészít...

  • 2022-02-14 12:00
A Kosnak szabadnapokra van szüksége

Lehet, hogy ma különösen kalandvágyónak érezheti magát. Ezért előfordulhat, hogy összeszedi a családját, bepattannak az autóba és elindulnak a hegyek ...

  • 2022-02-14 08:12
A jó főnök című film lett a Valenciában rendezett gála nagy nyertese

A jó főnök (El buen patrón) című film lett a nagy nyertes a legfontosabb spanyol filmes elismerés, a Goya-díj a vasárnap hajnalig tartó átadó ünnepség...

  • 2022-02-13 23:04
Tóth Evelin és Maria Mazzotta a Müpában

Két énekesnő lép színpadra a Müpa Dupla W című világzenei sorozatában február 18-án. Tóth Evelin Ewiwa! nevű formációjával zenél, mellette az olasz Ma...

  • 2022-02-13 21:48

Minden cikk

hirdetés

hirdetés