hirdetés

Partnereink

A fővárosi parkolási támogatási rendszer átalakítása elengedhetetlen

hirdetés

A fővárosi parkolási támogatási rendszer átalakítása elengedhetetlen

Rendkívül igazságtalan és pazarló a jelenlegi parkolási támogatási rendszer. Ez volt a következtetése annak a távkonferenciának, amelyet Budapest I., VI., VII. és VIII. kerületének önkormányzatai, valamint a Levegő Munkacsoport rendezett a tegnapi napon. A résztvevők konkrét javaslatot is tettek a közterületekkel történő gazdálkodás átalakítására annak érdekében, hogy jelentősen javuljon a lakosság életminősége. 

A környezet pusztítása olyan fokot ért el, hogy a tömeges autóhasználat már nem tartható fenn sokáig – mondta bevezető előadásában Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. Amint azt a napokban közzétett tanulmányukban megállapították, a jelenlegi parkolási rendszer ösztönzi az autóvásárlást és -használatot, és ennek az a fő oka, hogy a parkolóhelyek használói messze nem fizetik meg annak költségeit. Ennek következtében alig jut hely a közterületeken a közösségi életnek, a gyalogosoknak, a kerékpárosoknak, a növényzetnek, és ez jelentősen rontja a lakók életminőségét. 

hirdetés

Erzsébetvárosban online felmérést végeztek a lakosság körében a parkolási támogatásokról. Amint azt Tóth Csaba, az önkormányzat Klímavédelmi és Fenntarthatósági Kabinetjének vezetője elmondta, a válaszolók többsége egyetért azzal, hogy a parkolóhelyek rovására több gyalogos és zöldfelületet alakítsanak ki. Azt is helyes gondolatnak tartja a többség, hogy szűnjön meg a parkolás támogatása, és az így keletkezett többletbevételt a lakosok egyenlő mértékben kapják meg (ez évente mintegy 25 ezer forint értékű támogatás lenne lakosonként). Ezt a támogatást tetszés szerint használhatnák fel a parkolási díj kifizetésére vagy környezetbarát közlekedésre. Jelenleg ugyanis az önkormányzat évi 87-110 ezer forint értékű támogatást biztosít a helyi autótulajdonosoknak azáltal, hogy mentesíti őket az éves parkolási engedély díjának megfizetése alól.

A parkolási rendszer hasonló, de fokozatos átalakítását tervezi V. Naszályi Márta, az I. kerület polgármestere, aki azt is megállapította, hogy a lakosság jelentős részének régi, korszerűtlen az autója, ezért esélyes, hogy közülük sokan élnének egy olyan pénzbeli támogatás lehetőségével, amit nem csak a parkolási díj kifizetésére lehetne használni.

Tarthatatlannak véli Győrffy Máté azt a helyzetet, hogy Terézvárosban a közterületek 80 százaléka jut az autóknak és csupán 20 százaléka minden egyébnek. A városfejlesztésért felelős alpolgármester szerint ennek fokozatosan 50-50 százalékra kell változnia. A környezetvédelemért felelős alpolgármester, Temesvári Szilvia pedig hozzátette, hogy jelentős tájékoztató kampányt terveznek annak érdekében, hogy a lakosság megismerje a jelenlegi parkolási rendszer hátrányait, valamint azt, mennyivel jobb lehet az életminőségük a közterület-használat tervezett átalakításával. Józsefváros városfejlesztésért felelős alpolgármestere, Rádai Dániel is kiemelte, hogy az emberek sokkal jobban érzik magukat egy olyan utcán, amelyet nem az autók foglalnak el, és az önkormányzat ennek megfelelően törekszik majd a közterületek átalakítására, erre több műszaki és finanszírozási eszközt is elképzelhetőnek tartanak, amelyek a lakosságot is segítik.

Forrás: Aeffect Communications, Levegő Munkacsoport

Fotó: illusztráció

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 09.20.

Ma Friderika napja van.

Új színfolt Budapest design-térképén: Roche Bobois Budapest

A Roche Bobois 2020 szeptemberében Budapesten nyitotta meg legújabb showroomját. Klasszikus kollekciója, de a jellegzetesen színes és bohém, a modern ...

  • 2020-09-19 19:13
Kézfertőtlenítő állomásokat telepít a SPAR

A járványügyi helyzetre való tekintettel a SPAR további 200 áruházában helyez ki állványokat, amelyekre kézfertőtlenítő adagolókat telepít a vásárlók ...

  • 2020-09-19 16:42
A New York Times a SodaStream szénsavasító gépét választotta a legjobbnak

A New York Times szakújságírói a SodaStream Spirit One Touch készülékét választották a legjobb szódakészítő gépnek. „Megtiszteltetés számunkra, hogy e...

  • 2020-09-19 14:03
Koronaszégyen: az eltitkolt betegség jelenti az új kihívást a munkáltatóknak

Háromszor többen keresnek rá a táppénz, karantén, koronavírus szókapcsolatokra Magyarországon most, mint a nyár közepén. Vagyis ahogy nő a hivatalos e...

  • 2020-09-19 11:00
Piaci szakemberek kellenek a műszaki felsőoktatásba

Annak érdekében, hogy a műszaki felsőoktatásból kikerülő diákok tudása minél jobban megfeleljen a piaci igényeknek, a mainál megfelelőbb módon kellene...

  • 2020-09-19 09:57

hirdetés

Az első 100 nap a Dunakeszi Járműjavítóban: ambiciózus tervek megvalósításának a kezdete

A TMH Hungary 100 napja vette át a magyar vasúti személykocsi gyártás és javítás egyik alappillérének számító intézményének, a Dunakeszi Járműjavítóna...

  • 2020-09-18 20:43
Van-e még koronavírus-mentes ország a világon?

A 2019. decemberében Kínából indult koronavírus-járvány a világ nagy részén meghatározza a mindennapokat, a már megfertőzöttek száma közelíti a harmin...

  • 2020-09-18 17:19
Míg máshol stagnál, Dubajban a járvány alatt is virágzik az ingatlanpiac

A koronavírus-járvány világszerte lesújtó hatással volt a jövedelmező ingatlanpiacra. A Target Dubai eheti riportjában azt vizsgáljuk meg, hogyan telj...

  • 2020-09-18 14:55
A bőrgyógyászok szerint a kézfertőtlenítő jobb a bőrnek, mint a szappan

Eldőlhet egy hónapok óta tartó vita. A kézfertőtlenítő jobb, mint a szappan - legalábbis az általunk megkérdezett bőrgyógyászok szerint. Az alapvető k...

  • 2020-09-18 13:20
Autósportok szerelmeseinek szánták az új limitált szériás Casio karórákat

A Casio Edifice márka idén ünnepli 20 éves fennállását. Ebből az alkalomból a japán óramárka két limitált szériás változatot is piacra dobott, amelyek...

  • 2020-09-18 11:54

Minden cikk

hirdetés

hirdetés