hirdetés

Partnereink

Szakadék szélén az európai légitársaságok

hirdetés

Szakadék szélén az európai légitársaságok

A járványügyi korlátozások feloldásával újraindulhat a légiközlekedés is Európában, de a légitársaságok milliárdos veszteségeket szenvedtek el a leállás hetei alatt.

A legnagyobb fapados légitársaság, a Ryanair vezérigazgatója szerint, nem mindegy, milyen egészségügyi szabályok mentén, és milyen piaci versenyhelyzetben indíthatják újra járataikat.

hirdetés

Michael O'Leary volt az Euronews vendége.

"Fontos, hogy a szabályrendszer ne tartalmazzon olyan idióta korlátozásokat, amiket képtelenség betartani egy repülőgép fedélzetén. Egy alumínium csőben miként alkalmazzuk a társadalmi távolságtartást? Találkoztunk olyan előírással is, hogy minden repülőtéri becsekkolást követően gumikesztyűt, vagy kézi fertőtlenítőt kell használni. Ez teljesen értelmetlen és hatástalan. Csak azért készült, hogy a jogszabályalkotó azt a látszatot keltse; tett valamit. Pedig ez semmilyen hatékonysággal nem bír."

A Ryanair-főnök felettébb furcsának tartja azt is, hogy néhány piaci szereplő, mint az Air France, a Lufthansa, az Alitalia sokmilliárdos állami segélyhez vagy hitelhez juthat az Európai Bizottság áldásával.

"Fair lenne, ha az összes légitársaságot egyformán kezelnék a kormányok, és nem csak a nemzeti légitársaságokat injekcióznák, mint az Air France vagy a Lufthansa. Az Alitalia egy olyan visszaállamosított cég, amelyik története 74 éve alatt egyetlen fillér hasznot sem hozott. Miért nem fontos az összes légivállalat... Olaszországban a Ryanair a legnagyobb, ha jól tudom, az Easyjet a harmadik. Nem kérünk állami támogatást, de a helyi adók, és reptéri illetékek jelentős csökkentését szeretnénk látni Olaszországban - az Alitaliának beadott hatalmas, állami kokain-adag helyett" - fogalmazott Michael O'Leary.

Ujhelyi István, az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságának MSZP-s alelnöke erre a felvetésre úgy reagált; "az európai turizmus 25 millió munkahelyet jelent, ennyi embernek nyújt megélhetést. Szilárd meggyőződésem, hogy szükségünk van ezeknek a munkahelyeknek a megőrzésére. Ezért kell megsegíteni az európai idegenforgalmi és utazási ágazatot. Tehát pénzre, pénzre, és harmadszor is pénzre van szükségünk. És nem csak tagállami, de európai szinten is."

Az újraindulás, és a támogatás ellenére a Lufthansa csoport 10 ezer, de a Ryanair is 3 ezer fős elbocsátást tervez. A maradók pedig bércsökkentésre készülhetnek.

A légitársaságok úgy számolnak, akár 2 év is kevés lesz, hogy a légiközlekedés visszaérjen a járvány előtti szintre.

Forrás: Euronews

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 09.20.

Ma Friderika napja van.

Új színfolt Budapest design-térképén: Roche Bobois Budapest

A Roche Bobois 2020 szeptemberében Budapesten nyitotta meg legújabb showroomját. Klasszikus kollekciója, de a jellegzetesen színes és bohém, a modern ...

  • 2020-09-19 19:13
Kézfertőtlenítő állomásokat telepít a SPAR

A járványügyi helyzetre való tekintettel a SPAR további 200 áruházában helyez ki állványokat, amelyekre kézfertőtlenítő adagolókat telepít a vásárlók ...

  • 2020-09-19 16:42
A New York Times a SodaStream szénsavasító gépét választotta a legjobbnak

A New York Times szakújságírói a SodaStream Spirit One Touch készülékét választották a legjobb szódakészítő gépnek. „Megtiszteltetés számunkra, hogy e...

  • 2020-09-19 14:03
Koronaszégyen: az eltitkolt betegség jelenti az új kihívást a munkáltatóknak

Háromszor többen keresnek rá a táppénz, karantén, koronavírus szókapcsolatokra Magyarországon most, mint a nyár közepén. Vagyis ahogy nő a hivatalos e...

  • 2020-09-19 11:00
Piaci szakemberek kellenek a műszaki felsőoktatásba

Annak érdekében, hogy a műszaki felsőoktatásból kikerülő diákok tudása minél jobban megfeleljen a piaci igényeknek, a mainál megfelelőbb módon kellene...

  • 2020-09-19 09:57

hirdetés

Az első 100 nap a Dunakeszi Járműjavítóban: ambiciózus tervek megvalósításának a kezdete

A TMH Hungary 100 napja vette át a magyar vasúti személykocsi gyártás és javítás egyik alappillérének számító intézményének, a Dunakeszi Járműjavítóna...

  • 2020-09-18 20:43
Van-e még koronavírus-mentes ország a világon?

A 2019. decemberében Kínából indult koronavírus-járvány a világ nagy részén meghatározza a mindennapokat, a már megfertőzöttek száma közelíti a harmin...

  • 2020-09-18 17:19
Míg máshol stagnál, Dubajban a járvány alatt is virágzik az ingatlanpiac

A koronavírus-járvány világszerte lesújtó hatással volt a jövedelmező ingatlanpiacra. A Target Dubai eheti riportjában azt vizsgáljuk meg, hogyan telj...

  • 2020-09-18 14:55
A bőrgyógyászok szerint a kézfertőtlenítő jobb a bőrnek, mint a szappan

Eldőlhet egy hónapok óta tartó vita. A kézfertőtlenítő jobb, mint a szappan - legalábbis az általunk megkérdezett bőrgyógyászok szerint. Az alapvető k...

  • 2020-09-18 13:20
Autósportok szerelmeseinek szánták az új limitált szériás Casio karórákat

A Casio Edifice márka idén ünnepli 20 éves fennállását. Ebből az alkalomból a japán óramárka két limitált szériás változatot is piacra dobott, amelyek...

  • 2020-09-18 11:54

Minden cikk

hirdetés

hirdetés