hirdetés

Partnereink

A Continental a teljes vezetői teret átívelő kijelzőre kapott megrendelést

hirdetés

A Continental a teljes vezetői teret átívelő kijelzőre kapott megrendelést

A Continental megkapta első nagyszabású megrendelését egy globális járműgyártótól sorozatgyártott járműben létesített oszloptól oszlopig terjedő kijelzőjére. A vezetőhely teljes szélességén átívelő kijelző-megoldás kifejlesztésével a technológiai vállalat szisztematikusan viszi tovább az évek óta tartó, egyre nagyobb kijelzők felé mutató tendenciát.

Az A-oszloptól egy másik oszlopig tartó integrált megjelenítési megoldás egyre több járműfunkciónak, digitális szolgáltatásnak, valamint kommunikációs, információs és szórakoztató alkalmazásnak biztosít helyet. A tervek szerint a sorozatgyártás 2024-ben kezdődik meg. A megoldásnak köszönhetően a kijelző a sofőr, az elöl ülő utas, valamint a digitális vezetési élmény központi vizuális felületévé válik. A nagy mennyiségben sorozatgyártott járműben történő bevezetés újabb mérföldkövet jelent abban a folyamatban, ahogyan az autó az IoT részeként egy okos eszközzé változik. Legyen szó navigációról, figyelmeztető tábláktól, filmekről, hírekről, közösségi hálózatokról, irodai alkalmazásokról, vagy akár az útvonal megtervezéséhez használt szállásfoglaló appokról, a vezetői tér teljes szélességében megjelenített tartalom teljesen magával ragadja az embert, és egy merőben új felhasználói élményt kínál a sofőr és az utasok számára egyaránt.

hirdetés

"A digitális és biztonságos vezetési élmény mára a modern autók egyik legfontosabb jellemzőjévé vált. A kijelzők mérete és intuitív működése mindebben központi szerepet játszik. Mondhatjuk azt is, hogy amit korábban a lóerő jelképezett, azt ma a képernyő mérete és a felhasználói élmény jelenti" – mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzletágának vezetője. „A felhasználói élménnyel már ma is értéket teremtünk. Évente összesen mintegy 120 millió, az ember és gép közti interakciót szolgáló terméket szállítunk, ami azt jelenti, hogy világszerte minden negyedik autó a mi megoldásunkat használja. Az automatizált vezetés egyre növekvő jelentőségével az is egyre fontosabbá válik, hogy mit kezdünk az autóban töltött időnkkel. Ennek eredményeként növekszik az igény azokra a megoldásokra és szolgáltatásokra, amelyek a járműben történő felhasználói élmény fokozását célozzák meg."

A vezetői tér (cockpit) fejlődése: mutatóeszközöktől a digitális felhasználói élményig

Sebességmérő, fordulatszám mérő, üzemanyagfogyasztás-mérő – a klasszikus műszerfal már a múlté. Tekintettel az új járműfunkciók és digitális szolgáltatások sokaságára, amelyek egyre nagyobb mértékű hálózatba kapcsolással kapnak helyet az autókban, a hagyományos mutatóeszközök és középkonzolok ma már túl merevnek, rugalmatlannak számítanak. Továbbá a gépkocsivezetőre irányuló kizárólagos fókusz sem kompatibilis már a jármű összes utasa által elérhető kommunikációs és infotainment szolgáltatások széles körével. Ennek következtében a kijelzők mérete már évek óta növekszik. Mindez persze számos kialakítási kihívást vet fel, amelyek az idők során különböző formákban testesültek meg: lapos, vagy ívelt kijelzők, amelyek tökéletesen illeszkednek a vezetőhelybe, valamint V-, C-, L-, vagy S-alakú kijelzők, hogy a sofőr és az elöl ülő utas számár könnyedén elérhetőek legyenek. A méret növekedésével egyre több kijelzőt vonnak össze egy felület alá, egy nagy összefüggő egységet alkotva. Ebben az esetben nem a láthatatlan átmenetek létrehozása az egyetlen döntő szempont. A vezetési viselkedést rögzítő érzékelők és kamerák is könnyedén integrálásra kerülhetnek. Konvex és konkáv alakokat egyaránt egyre bátrabban alkalmaznak, hogy a felhasználó intuitív módon érzékelhesse a működési elemeket. A Continental folyamatosan dolgozik az intelligens hardver és szoftver megoldások kifejlesztésén, hogy leegyszerűsítse a gépkocsivezetők és a járművek közötti biztonságos, multimodális interakciót.

Legyen szó speciális szemüveg nélküli 3D-ről, vagy oszloptól oszlopig tartó kijelzőkről, a Continental úttörő szerepet játszik a digitális vezetőhely evolúciójában. A képernyőn megjelenő megoldások továbbfejlesztése mellett a technológiai vállalat a jármű elektronikai architektúrájának átalakítását olyan koncepciókkal mozdítja elő, mint például a vezetői tér számára tervezett nagyteljesítményű számítógép. Tekintettel arra, hogy a jövőben néhány hasonló, nagyteljesítményű számítógép fogja felváltani a korábban alkalmazott, dedikált vezérlőegységek sokaságát, az oszloptól oszlopig terjedő kijelző az előrehaladás következő lépéseként vetíti előre a személygépjármű mobil adatközponttá való fokozatos átalakulását. 

Forrás: One on One Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 09.29.

Ma Mihály napja van.

Megvan a legjobb magyar kamionsofőr

Szombaton a drivingcamp Hungary zsámbéki vezetéstechnikai tanpályáján rendezték meg az ország legnagyobb kamionos közlekedésbiztonsági versenyét, immá...

  • 2021-09-29 00:01
Az önbizalom építése a sikeres nyelvtanulás egyik kulcsa

Ma már rendkívül sokféle nyelvtanfolyammal, tanítási módszerrel találkozhatunk. Miért törik bele mégis sokaknak a bicskája a nyelvtanulásba? Miért utá...

  • 2021-09-28 23:00
Tejtermékek bevezetése a hozzátáplálás időszakában

Ha a baba már többféle gyümölcsöt szívesen eszik, meg lehet kóstolni a tejtermékeket is. A jelenlegi ajánlás szerint már 6-7 hónapos kortól lehet adni...

  • 2021-09-28 22:03
230 éve született a legnagyobb magyar! Színarannyal bevont jubileumi érem készült az emlékére

A Széchenyi családdal együttműködésben, színarannyal bevont jubileumi érem került kibocsátásra a gyűjtök számára, a 230 évvel ezelőtt született Gróf S...

  • 2021-09-28 20:33
Ezért nem szabad megfeledkezni a mobil klímák karbantartásáról

A mobil klímákat nyáron sokat használjuk, nincs ez másképpen a légtisztítókkal sem, amelyekkel valamelyest enyhíthetők a pollenallergiások tünetei. „A...

  • 2021-09-28 19:03

hirdetés

Szigorúbb légszennyezettségi határértékeket javasol az Egészségügyi Világszervezet

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) frissítette levegőminőségi iránymutatásait és a korábbiaknál is szigorúbb határértékek előírását javasolja a légs...

  • 2021-09-28 17:46
Vége lehet tavaszra a járványnak a német egészségügyi miniszter szerint

Kezdete után két évvel, 2022 tavaszán érhet véget Németországban a koronavírus-járvány a szövetségi kormány egészségügyi minisztere szerint.

  • 2021-09-28 16:22
Magyar fejlesztésű elektromos buszokat mutattak be

Részben magyar know-how-val és összeszereléssel készülő elektromos buszokat mutattak be Ráckevén. A Goldi Mobility Kft. magyar és szingapúri mérnökökk...

  • 2021-09-28 14:16
Lovas Rozinak vallott gyermekkori traumáiról a roma sportolónő

Mindig mosolyog a szeme, pedig gyötrelmes gyermekkor áll mögötte. A K1-es és többszörös kick-box bajnok Zsiga Melinda a legnagyobb pofonokat nem a rin...

  • 2021-09-28 13:01
Tippek őszi stresszoldásra: így szabaduljunk meg a feszültségtől az orvos szerint

Még az olyan aprónak tűnő, hétköznapi kihívások is okozhatnak bennünk feszültséget, mint a családi élet szervezése, a háztartás menedzselése vagy a mu...

  • 2021-09-28 11:46

Minden cikk

hirdetés

hirdetés