Az easyJet partnere elkezdi az elektromos hajtóművek fejlesztését
hirdetés
Európa vezető légitársasága még novemberben írta alá a megállapodást, miszerint az Airbusszal és partnerével, a Wright Electronic elkezdi az elektromost meghajtású repülőgépek tervezését. A közelmúltban történt bejelentés szerint a Wright amerikai fejlesztő cég egy 186 ülőhelyes elektromos meghajtású gép megvalósításán dolgozik, amelyet a szárazföldön 2021-ben, a levegőben pedig 2023-ban tesztelnek majd.
A Wright most olyan elektromos rendszeren dolgozik, amely elbírja a 186 üléssel rendelkező kereskedelmi járatokat is, ehhez egy 1.5 MW-os elektromos hajtóművet és hozzá tartozó 3 kilovoltos invertert épít. Ez a két komponens alkotja a Wright forradalmian új Wright1 hajtóművét, és viszi a légiközlekedést közelebb a zéró kibocsájtás felé Európában és szerte világon.
hirdetés
Johan Lundgren, az easyJet vezetője elmondta, nagy izgalommal várják a rendkívül ambiciózus terv eredményeit. „Tudjuk, hogy az utasaink számára is fontos, hogy fenntartható módon közlekedjenek, ezt mutatja, hogy karbon kompenzációs programunk is sikeres volt, de tisztában vagyunk vele, hogy ez csak egy ideiglenes megoldás addig, amíg az új technológiák meg nem érkeznek a piacra.”
Forrás: Avantgarde
Fotó: illusztráció
Hozzászólások
hírdetés
Kapcsolódó cikkek
Vadiúj, ingyenes autós applikáció alakíthatja át az autópiacot
Két év után újranyílik a lourdes-i barlangkápolna
Elérte a hibrid a dízelek eladását az EU-ban
A kerékpáros turizmus a járvány „nyertese”
WHO: A nemzetközi közlekedési tilalmakat fel kell oldani vagy enyhíteni kell
Az 5G-káosz miatt több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba
Kiemelkedő árbevételre számít az Accent Hotels egyes szállodáiban az idén
Kornavírus: több ország is könnyít a beutazás szabályain





















