Szabadság és szerelem kell Járai Márknak, Wolfienak és Deegonak
hirdetés
A Red Bull Pilvaker csapata már most gőzerővel készül a jövő évi előadásra, amelynek születésén ezúttal is számtalan neves előadó, zenész és színész dolgozik, hogy magyar költők műveit a saját ízlésük és stílusuk szerint újragondolva tiszteleghessenek nemzeti ünnepünk előtt. Elsőként Petőfi Sándor Szabadság, szerelem! című versét dolgozták fel Marsalkó Dávid hangszerelésében, Miki357 klipjével kísérve.
Évről évre megújulva tér vissza a Red Bull Pilvaker, ahol az előadások vezérfonalát a klasszikus költők szerzeményeinek rapperek, énekesek és színészek általi átdolgozása adja és ahol irodalmi nagyjaink alkotásai modern köntösbe bújtatva csendülnek fel. Petőfi Sándor Szabadság, szerelem! című versét most a Halott Pénzből ismert Marsalkó Dávid gondolta újra és zenésztársa, Járai Márk, valamint Wolfie (PunnanyMassif) és Deego előadásában szólal meg. A jövő évi szavak forradalmának első dalához különleges hangulatú klip is készült.
hirdetés
„Az volt a cél, hogy más legyen a dal hangulata, hangszerelése és karaktere, mint a korábbi években. Úgy gondolom, ezt sikerült is megvalósítani, vagány, eredeti és nagyon bluesos lett. A blues egyébként közel áll hozzám, gyerekkorom óta nagyon szeretem” - kezdte Marsalkó Dávid, aki a hangszerelésért és a dal felépítésért is felelt. „Abszolút szabad kezet kaptam, de a vers szövege nyilvánvalóan adott volt. Mivel nagyon rövid, az átkötésbe és a refrénbe is beleépítettem, de a rap szövegeket Wolfie és Deego írta” – fejtette ki a dal producere, akinek zenésztársa, Járai Márk énekelte fel a refréneket.
„Nagyon szeretem a verseket, így örültem a tavalyi felkérésnek és, hogy részt vehettem a Red Bull Pilvakeren. A Szabadság, szerelem önmagában is nagyon hatásos, de ezzel a bluesos hangzással és a videoklippel szerintem különösen ütős lesz” – vetítette előre az énekes Járai Márk a Miki357 által készített videóra utalva. A rendező elmondta, nem szeretett volna „szájbarágós” klipet, inkább csak egy érzést, egy hangulatot próbált közvetíteni.
„Nem látjuk, csak sejtjük, hogy valamiféle leskelődés történik. Azt gondolhatjuk, hogy az énekesek nézik a táncoló lányt egy lyukon keresztül, aztán megfordul a nézőpont és világossá válik, hogy a srácok adnak egy privát ’koncertet’. A vers szövege egyfajta ars poeticaként szolgált a kliphez, ami vizuálisan támasztja alá a zenei mondanivalót” – magyarázta a rendező, aki szerint egy kapcsolat akkor működik jól, ha a szabadság és szerelem kéz a kézben jár.