Serena Rigacci a Facebook sztárja
hirdetés
Serena Rigacci nyerte az X-Faktor első fordulóját a Facebookon: ő rendelkezik a legtöbb rajongóval, és a szombati élő show-t követően is ő gyűjtötte a legtöbb új követőt. A Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatai alapján Ricco és Claudia, valamint Tóth Bettina dobogósok még. Nagy kérdés, hogy az X-Faktor hetedik évadának versenyzői és majdani győztese mennyire tudják kihasználni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, szemben az elmúlt évek nyerteseivel, akik ezen a téren nem jeleskednek.
Az X-Faktor mostanival együtt hét évada alatt, 2010 óta robbanásszerű fejlődésen ment keresztül a közösségi média. A Front Page Communications gyorselemzéséből kiderül azonban, hogy a verseny 2012 utáni győztesei – igaz, rövidebb idő alatt – kevésbé használták ki a Facebookban rejlő lehetőségeket, mint az első évek nyertesei. A számok alapján Serena Rigacci, a mostani széria eddigi Facebook-sztárja 9,4 ezer rajongójával már most a 2013-as győztes, Danics Dóra nyakában liheg. Bradács András, a Front Page Communications közösségi média szakértője szerint, amennyiben nem esik ki, akkor behozhatja akár a tavalyi győztes, Opitz Barbara (46 ezer), vagy a 2014-es nyertes, Tóth Andi rajongótáborát (75 ezer) is. További következtetéseket még korai lenne levonni az első forduló után, de az már most látszik, hogy a széria első nyertesének, Vastag Csabának a 300 ezer feletti, vagy Kocsis Tibornak a 127 ezer feletti rajongótábora nehezen behozható. Beláthatóbb távolságra van viszont a 2012-es győztes Oláh Gergő Facebook-oldala, amelynek 85 ezer kedvelője van.
hirdetés
A Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatai alapján Serena Rigaccit Ricco és Claudia (4,1 ezer rajongó) valamint Tóth Bettina (2,7 ezer rajongó) követi a képzeletbeli dobogón. Bradács András szerint a Facebook-sorrend most még nagyon gyorsan változhat, hiszen egy-egy versenyző korai kiesése akár derékba is törheti a közösségi média karriert. Nem biztos, hogy a majdani győztesnek lesz a legnagyobb rajongótábora hosszú távon, hiszen a Facebook-sztárság nem csak a helyezéstől és az énektudástól függ. Lényeges, hogy az adott szereplő miként mozog a közösségi médiában, és mennyire tudja felvenni az odavaló ritmust, szerethető stílust.
Szöveg: Front Page Communications
Kép: rtl.hu