Sorozatok helyett reality: struktúra váltás az RTL-en
hirdetés
Az ősz nem csak az időjárásra és közérzetünkre van hatással, hanem a kereskedelmi médiumok műsor struktúrájára is. Az egyik legnagyobb csatorna a napokban bejelentette, hogy új celeb realityje miatt, szüneteltetni fogja kedvenc sorozatainkat. Most örülnünk kéne?
hirdetés
Az ország legnagyobb kereskedelmi csatornái ismét áthangoltak az őszi-téli időszakra. Ezzel pedig nem csak a műsorok változatosságát, hanem a struktúrát is átreformálták. Így aki eddig sietett haza, hogy láthassa a konyhafőnököt kereső műsort csalódnia kell, mert október 6-a után a pesti vagány fiatalok mindennapjait figyelheti a 7 órás műsorsávban. Hogy mi oka van a séf vetélkedős reality leállásának? Valószínűleg elővigyázatosságból csak ennyi részt gyártottak belőle, hiszen nézettségében végig ott tanyázott az első ötben. Szubjektív prekoncepcióm alapján a magyar celeb valóság főszereplőivel teletűzdelt őserdei túlélő show sikeressége maximum, csak a nem tudunk éppen mit nézni című, produkciónak felel meg. Annyi újdonságot kapunk, mint amennyit egy ilyen műsortól várhatunk. Semennyit. Persze nevek azok vannak. Nem rég hozták nyilvánosságra a teljes, 20 főből (!) álló listát, a csatorna képviselői. A hírességeket tartalmazó névjegyzékben semmi meglepőt nem találunk. Ha csak egy valaki nem lóg ki a sorból: Bárdos András. Vajon az egykori híradós mit keres olyan személyek mellett akik, az elmúlt időszak bulvárújságainak címlapját adták? Vagy éppen ezer éve eltűntek a nyilvánosság elől és kapva-kaptak az alkalmon egy kis pénzkereseti lehetőség reményében, ismét bevállaltak pár forgatási napot. 15 perc hírnév. Süllyesztő.
Szóval azt nem értem, hogy az újjáélesztés mire jó? Most itt ne a defibrillátorra gondoljunk, hanem azokra a „gigaprodukciókra” melyek szereplői több milliós gázsit elraknak és szórakoztatás gyanánt, hülyét csinálnak magukból. Meg tulajdonképpen belőlünk is. Hiszen sokan elhiszik a képernyőn látottakat. Pedig releváns, hogy a jelenetek zöme előre megírt forgatókönyv szerint zajlik. A nézők pedig kétkedve ugyan, de elfogadják a látottakat. A befolyásolás magas szintű iskolája ez. Hírműsorok, reklámok, szórakoztató adások mind egy szűrőn mennek keresztül, amit a médiatudomány kapuőrként ismer. Ennek a lényege, hogy a szerkesztők azt láttatják velünk, amit ők szeretnének. Így legalább másnapra megvan a bulvárlapok címlapja is…
Tehát a magas nézőszám elérése a lényeg. Ezért feláldozzák a kedvenc sorozatainkat (mint például a Dr. Csont, A mentalista, Szulejmán, CSI: A helyszínelők, Taxi), hogy a Celeb vagyok, ment ki innen oltárán elégjenek. Persze csak pár hétre, utána visszaáll a rend. Ergo, várhatunk a következő részekre egy darabig. Logikus lépés félbe hagyni a sorozatokat. Persze azoknak nincs itthon akkora népszerűségük. A celebeknek biztosan lesz. És akkor ez nem ránk erőltetés…