Tóth Gabi: „Mintha engem nyúztak volna!”
hirdetés
Tóth Gabi hosszú évek óta elkötelezetten kiáll az állatok jogaiért, egy gyermekkori sokkoló élmény óta nagyon nehezen érinti, ha szenvedni lát egy védtelen teremtményt. Így az énekesnő számára is fontos volt, hogy csatlakozzon a Marquard Media Fur Free Company kampányához, mely a Nemzetközi Szőrmementes Péntek alkalmából újabb mérföldkőhöz érkezik.
„Tizennégy éve aktívan részt veszek az állatvédelemben, nagyon fontos számomra a társadalmi szerepvállalás” – árulta el Tóth Gabi. „Gyerekkorom óta, ha lehetőségem adódik nagyközönség előtt kiállni egy nemes ügyért, megteszem. Én az állatok jogaiért harcolok, szerintem ugyanúgy vannak nekik is, mint az embereknek, mert érző lények. A családunkban kilenc kutya van, de ha tehetnénk, többet is befogadnánk. Szerintem ez a kampány egy nagyon fontos közös ügy tud lenni, amivel jobban össze tud fogni a társadalom.”
hirdetés
Gabi sajnos közvetlen környezetében találkozott állatkínzással. „Amikor csak tehettem, azonnal cselekedtem is a saját eszközeimmel. Még nagyon kicsit voltam, láttam, ahogy egy mezei nyulat megnyúznak. Nagyon negatív élmény volt. Kisgyerekként nekirontottam annak a felnőtt embernek, aki ezt tette. Annyira szenzitív vagyok, hogy együtt tudok "lélegezni" az állatokkal, átérzem, ha rosszul érzik magukat, szoronganak. Úgy éreztem, mintha engem nyúztak volna. Sokszor rémálmaimban is visszatér ez a pillanat” – idézi fel a szörnyű emlék pillanatait az énekesnő. Most a Nemzetközi Szőrmementes Péntek alkalmából ő is különösen fontosnak tartotta, hogy felhívja az emberek figyelmét erre a problémára.
A november 23-i „World Fur Free Friday” elnevezésű kezdeményezés az egész világot arra buzdítja, hogy mellőzze bevásárlólistájáról az összes olyan divatterméket, amely súlyos szenvedést okoz az állatoknak. A Marquard Media a nemzetközi mozgalom kapcsán felmérést készített arról, hogy vélekedik a magyar lakosság a szőrméből készült termékekről. A felmérést kevesebb mint egy hét alatt már több mint hatezren töltötték ki országszerte.
Válaszaikból egyértelműen kiderül, hogy a magyar lakosság jelentős része nemet mond a szőrmére. A kitöltők 96 százaléka nem vásárol valódi szőr felhasználásával készült termékeket, míg 90 százalékuk szerint elfogadhatatlan azért tenyészteni állatokat, hogy később a szőrükért megöljék őket. 95 százalék vélekedik ugyanígy a vadon élő állatok hasonló célból történő befogásáról és megöléséről. A válaszadók 94 százaléka mondja azt, hogy a szőrmefarmokat be kellene tiltani, míg 97 százalékuk biztos abban, hogy gond nélkül működne a társadalom a szőrme divatcélú felhasználása nélkül is.
A JOY magazin új videókampánya szintén a Nemzetközi Szőrmementes Pénteken indul, és folyamatosan jelentkezik majd olyan tartalmakkal, amelyekben hazai hírességek kérik a magazin olvasóit és a joy.hu követőit arra, hogy mondjanak nemet a valódi szőrmére. Az első videóban Balogh Edina, a magazin főszerkesztője és örökbefogadott kutyusa kampányol a jó ügy mellett, a sorozat további részeiben pedig többek között Dallos Bogi, Kulcsár Edina, Radics Gigi, Polgár Odett, Steiner Kristóf, Kevin kutya és a The Palace zenekar is feltűnik majd a kampányban résztvevő hírességek között.
Az InStyle, a Joy, az Éva, a Shape, a Playboy, a Runner’s World, a Men’s Health, az Apa Magazin és a Gyereklélek kiadója a magyar médiavállalatok közül elsőként állt ki amellett, hogy magazinjaiban és online felületein nem mutat be többé állati eredetű szőrméből készült termékeket.
Szöveg, fotó: Red Lemon Media