A prémiumkategóriások ásza: Tommy Hilfiger
hirdetés
A Tommy Hilfiger az egyik legnépszerűbb prémiumkategóriás márkává nőtte ki magát, amely az amerikai stílust, egyedi részletekkel ötvözve nyújt magas szintű stílust, minőséget valamint értéket a vásárlók részére. Jelenleg több mint hatvanöt országban, kilencszáz üzlettel van jelen. Tommy Hilfiger már férfi, női, gyerek, sport, farmer, kiegészítő, parfüm kollekciókkal is rendelkezik.
Tommy Hilfiger ír-amerikai szülőktől, 1951-ben, New York mellett jött a világra. Szülei mérnöknek szánják, de mint egy igazi mesében, őt ez nem érdekli, megy a saját feje után. A szülők akarata ellenére nem tanul tovább, 18 éves korától dolgozik. Boltot nyit, de 7 év megfeszített munkája után csődbe megy. Gyakorlatilag bebizonyosodott, hogy üzleti érzéke nem a legjobb, annál inkább kézügyessége. Hilfiger sohasem tanulta a mesterségét, így, mint az autodidakta zenészeket, őt se zavarták a szabályok, kötöttségek, így tudod menni a feje után. Amiben viszont a kreativitás valamint tehetség mellett meg volt az a plusz, ami sikeressé tette. Gondolkodni tudott a vásárló, azaz a használó fejével, a hangsúly pedig volt a használaton volt.
hirdetés
New York...
A legkisebb fiú New York-ba költözik, hogy szerencsét próbáljon. Nem is akárhogy. Azonnal tervezésbe fog, mely olyannyira sikeresnek bizonyul, hogy Calvin Klein valamint Perry Ellis figyelmét is magára vonja. Hozzájuk viszont nem megy, ennek pedig az lehetet az oka, hogy nem szeretett volna lótifuti lenni egy világhírű tervező mögött. Ehelyett inkább saját projekt létrehozásába vág. A kezdetben még Mohan Murjanival, az indiai sztártervezővel, később annak kiválásával már egyedül építkezik, megalapítva a Tommy Hilfiger Coproration-t. A Hilfiger birodalom története itt indul. Tommy Hilfiger 1982-89 a társaság elnöke, 1994 óta a cég igazgatóságának tiszteletbeli elnöke. Ugyanakkor már rég nem a tulajdonosa. De erről majd később. Hilfiger életében viszont egy dolog állandó. Ő a márka vezető tervezője, s nyilván az is marad. Egy stílusteremtő tervező, akinek munkáira mindenki ki fog térni, ha a 90-es évek divatjáról van szó.
Tommy Hilfiger kollekciók
Leginkább a laza, lezser sportruházata, illetve a sportruházatait ötvöző utcai kollekciói a fontosak. Volt idő, amikor az amerikai gyerekek nagy része Hilfiger-ben akart iskolába menni, már csak az egyediség miatt is. Hilfiger célközönsége bevallottan a "nép" volt mindig is. Kollekciói mögött komoly szakmai munka állt a kezdetektől fogva, ezt a szakma is elismerte, számos kitüntetéssel jutalmazta. 1995-ben előbb a Sidewalk díjat, s ezt követően a CFDA - Council of Fashion Designers of America - kitüntetését veheti át, mint az év férfiruházati divattervezője. Tommy Hilfiger kollekciói az amerikai stílust ötvözi, egyedi részletekkel megfűszerezve. Jelenleg már férfi, farmer, kiegészítő, parfüm, női, gyerek, sport kollekciókkal is rendelkezik.
Tommy Hilfiger jelenleg
Nem feltétlenül a botrányok az oka annak, hogy a cég csillagának a kilencvenes évek végének őrülete után leáldozott. A cég fontos profilváltást hajtott végre, nagyobb hangsúlyt kaptak a parfüm termékek, melyek ma már a cég legnagyobb bevételét adják. Az Apax számára létfontosságú volt a márka európai terjesztése is, melyet sikerrel végre is hajtott… Ellentmondásos személyiség, aki joggal tartozik a 4 nagy amerikai tervező közé (Perry Ellis-sel, Ralph Lauren-nel valamint Calvin Klein). Hilfiger végül úgy határozott eladja a cégét, 1,6 milliárd dollárért, a cég vezető tervezője maradt, s ott van az igazgatóságban is.