Gucci- a divtavilág legfényesebb csillaga
hirdetés
Ki ne hallott volna már a fényűző Gucci márkárül, mely joggal érdemli ki a divatvilág királynője címet? Jól lehet, egyszerű emberek számára megfizethetelenül költésges, mégis mindenki számára vonzó ez a név. Az egész világot behálózó őrület történetéről mesélünk egy kicsit, hiszen úgy véljük eléggé fontos és pompás ahhoz, hogy érdekelje az olvasót.
Történt 1921 ben, hogy Guccio Gucci lószerszámboltot nyitott szülővárosában, Firenzében. A bolt egyre népszerűbb lett, így pár év múlva már Rómában is volt Gucci bolt. A lószerszámok helyét átvette az igényesen megmunkált és egyszerre divatosra tervezett táska, bőrönd, cipő, bőrövek és egyéb kiegészítők. 1947-ben jelent meg először a külföldiek körében is igen népszerű Bamboo Bag, azaz bambuszfülű táska, ami mind a mai napig nagy sikernek örvend a divatot követők körében. Nemsokára megjelent a zöld-vörös csíkos heveder is, ami a cég egyik legmarkánsabb, legjelképesebb darabja. Az 50-es évekre a márka a világ egyik vezető divatmárkája lesz, hírességek vásárolják nagy örömmel termékeieket, és már Milánóban és New York-ban is Gucci házak nyílnak. Az alapító Guccio halála után fiai veszik át a cég irányítását, és a márka tovább robog a népszerűség és csillogás útján. A 60-as évekre már Amerikát és Európát is teljesen behálózta a Gucci-őrület, híres sztárok vásárolják a termékeket, például Jackie Kennedy, Liz Taylor,Grace Kelly, Peter Sellers. Ekkortájt dobják piacra a márka egyik ikonját a fémcsatos mokaszint és a monacói hercegnőnek készített Flora-mintát. Valamint ekkor jelent meg a máig érvényben lévő dupla G betűs logó is. Miután megódította Európát és Amerikát is, a következő sikerállomás Hong Kong és Tokio. A márka termékei színesednek és bővülnek, és egyre inkább behálózzák a divat teljes világát.
hirdetés
A 70-es évek végén a cég részvényei kikerülnek a tőzsdére és egy nagy befeketetőcsoport kezébe jutnak a többletrészvények. Ekkor kicsit visszaesik a népszerűség, azonban kevés idő múlva Tom Ford kreatív-igazgatónak köszönhetően újra felvirágzik, ugyanis provokatív stílusa jól betalál a célközönségnél, azaz a sztárvilágnál. 1998-ban az év divatmárkájává választják, valamint 2007-ben szitén elnyeri az év luxusmárkája címét. Jelenleg Frida Giannini az új tervező-igazgató, aki folytatja az új szellemiséget, a múltat és jelent ötvözi, és a régi, ikonikus darabokat új színben pompáztatja, emellett teljesen új termékek is folyamatosan forgalomba kerülnek. Az értékesítés az egész világot behálózó 278 saját üzlettel ezen kívül franchise-rendszeren és luxuscikkeket forgalmazó viszonteladókon keresztül zajlik, de az internetes kereskedelem is jelentős.
A cég a követekző kategóriákban forgalmaz terméket:konfekció, táskák, cipők, utazótáskák, bőr kiegészítők, tárcák, nyakkendők, sálak, ajándékok, illatszerek, szemüvegek, karórák.
Az olasz nyeregkészítő mesébe illő története igen érdekes, és tanulságos. Minden bizonnyal mondhatjuk, hogy meg sem fordult a fejében, hogy még két századdal később is a luxus és sikk szimbóluma lesz a neve. A Gucci majdhogynem örök és majdnem mindenki arra vágyik, hogy legalább egy darabja legyen a márka termékeiből, de ha nem jön össze, még mindig csodálhatjuk a sztárok által hordott egyedi, kiemelkedő darabokat, hiszen a fényűzés igen látványos dolog.
A divat elkötelezettjei minden bizonnyal ismerik a márka minden termékét, és bizonyára kedvencük is van. Úgy gondoljuk ez a márka az, amiről érdemes beszélni, hiszen csodálatra méltó fényűzéssel van jelen a világban.