Oláh Zsigmond beszél a Zigi őszi kollekciójáról
hirdetés
A Zigi márka egyáltalán nem egy elhanyagolható névnek számít már a magyar divatiparban, sőt mondhatni, hogy egyre nívósabb szerepet tölt be. A tervező Oláh Zsigmond nagyjából három évvel ezelőtt vágott bele és azóta gyakorlatilag egyenesen ível fölfelé a pályája, nemrég pedig leleplezte az őszi kollekcióját is.
A pumpkin-paradise oldal készített interjút a tervezővel, amelyből megtudhatjuk, hogy mi a véleménye az elkészült kollekcióval kapcsolatban.
hirdetés
„Három éves a márkád. Gondoltál-e arra, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen karakteres meghatározó része leszel a magyar divatpalettának?
Mivel a kezdeteknél nem volt előre eltervezett a márka sorsa így nem gondoltam rá hogy mit fogok elérni a három év alatt. Azt gondolom a kitartó munkának és a minőségi gyártásnak köszönhetően ért el olyan sikert eddig a brand amire büszke lehetek.
Jellegzetes kiforrott stílusod van. Nem rejted véka alá, hogy a klasszikus, nőies nőknek tervezel, s nem az éppen felkapott trendek szerint mész. Mennyire sikerült megtalálnod azt a réteget, akik vevők erre? Szerinted volt hiány ebben a stílusban, amit képviselsz?
Az évek alatt egyre több és több nő választ minket, legfőképpen a mindennapi ruhatárának bővítésére. A márka legfontosabb szempontja hogy időtálló modern ruhákat adjon a vásárlóinak, amik nem feltétlenül trend orientáltak. Viszont modernek, frissek és maiak mindentől függetlenül. Ebben a stílusban talán két-három tervező dolgozik, ezért is van, hogy a munkánk kitűnik a többi márka kollekcióiból.
Kampányképeid a kezdetektől fogva nagyon erős képi világot jelenítenek meg. Kikkel dolgozol, és hogyan születik meg egy ilyen koncepció?
A kampányokra nagyon sok időt fordítunk a stábbal, hiszen fél évig ezzel a képi világgal fejezzük ki márka esszenciáját. Egy erős ès magabiztos nő képét formáljuk meg, aki minden nőiességét szemelőtt tartja a mindennapokban. Ebben segítségemre van Ajkai Dávid divatfotós, Kiss Szilárd stylist, Zalaveczki Viktória sminkes és Tóth Zoltán fodrász. A koncepció fő vonalát én határozom meg, az adott kollekció inspirációjából kiindulva és ehhez képest ötletelünk közösen a kivitelezés utolsó pillanatáig. Szerencsére tapasztalt emberekkel dolgozom és könnyebb eljutnunk a megálmodott képi világig.
Az őszi-téli kollekciódban felbukkan egy különleges minta: városi betonon sétálnak árnyékfigurák. Eddig főként a természet, a burjánzó növények, fák ihlették a kollekcióidat. Váltás következik?
Minden kollekcióban felbukkan egy erősen meghatározó minta a textileken. Idén ősszel egy utcajelenetet láthatunk ahol emberek sokasága sétál, és mindenkinek az árnyéka a tükörképe. Nagyon kifejező és sokat mondó számomra ez a motívum a mai kor szelleméről. Minden kollekció egy újdonság a márka életében, új anyagokat fedezek fel, egyre merészebb és merészebb formavilágot alkotunk meg a hordhatóság keretein belül. Természetesen, ennek köszönhetően mindig változás várható a márkánál.”
A magyar tervező ruháit a weboldalán, illetve facebook oldalán keresztül megtekinthetitek ti is, valamint onnan elérhető a vásárlás is. Nekünk nem is egy darab igazán megtetszett, annak pedig különösen örülünk, hogy teljesen egyedi darabokat láthatunk és nem akarnak senkitől sem koppintani.