Tudj meg mindent az 1975 magyar tervezőitől
hirdetés
A divatvilág egyre jobban kezdi bontogatni a szárnyait már hazánkban is, de ami a legjobb hír számunkra, hogy hazai tervezők képesek egyedi és minőségi ruhákat tervezni. Egy ilyen márka az 1975 is, amely mögött két ifjú hölgy áll.
A pumpkin-paradise oldal készített interjút a két tervezővel, Györe Nikolettával és Kupi Szimonettával, a cikkünk további szakaszaiban pedig ebből olvashatod el a legjobb részeket.
hirdetés
„Miért ez lett a nevetek?
Szimi: Talán itthon nem megszokott, de a tengerentúlon hallani számokkal jelzett brand nevekről. Ilyen például a 7NY, amely különböző, akár kevésbé ismert tervezők ruháit gyűjti össze, vagy a Century 21 vásárlóközpont, ahol az óriás márkákat is megtalálhatod.
Niki: Egyszerű, könnyen megjegyezhető, és kettőnk együttműködéséről szóló nevet kerestünk, ami egyébként a születési dátumom – egyben a kabalaszámom is-, és a felső indexben szereplő kettes szám jelöli a közös munkát, fémjelzi az együttes alkotásainkat.
Ketten tervezitek a márkát, előny ez vagy hátrány?
Niki: Mindkettőnknek más az erőssége. Én egy másfél évtizedes –korábbi márkám, Nicole Design során szerzett- tervezői tapasztalatot, gyártói kapcsolatrendszert és vásárlói kört hoztam magammal, Szimi pedig a nemzetközi és hazai divat világában szerzett látásmódját, vizualitását és azt a network-ot, ami a mai napig segíti a márka ismertebbé válását. Szemléletmódunk rengeteg pontban azonos; a hordhatóság és megfizethetőség szem előtt tartása fontos, de a korosztálybeli más-más fókuszpontok és különbözőségek adják meg az együttműködés jótékony segítését.
Szimi: Előnyök között mindenképp megemlíteném; hogy mindketten rendelkezünk gazdasági végzettséggel és tervezői szakképzettséggel is; Niki a Rosemary divatiskolában , én pedig a Krea Kortárs Művészeti Iskolában szereztem tudásomat. Ez a kettősség adja meg a komplex látásmódunkat.
Szimit modellként ismertem meg, és bevallom meglepődtem, amikor tervezőként is debütált. Amúgy eléggé szkeptikus vagyok a modellből lett tervezőkkel (főleg a nemzetközi márkák esetében), de a ruháitok magas minősége meggyőzött. Gyakran találkoztatok ezzel az előítélettel?
Szimi: Szerencsére ez a kérdés vagy megkérdőjelezés –akár egy interjú,akár egy szimpla beszélgetés során- NYÍLTAN még sosem vetődött fel. A tézis; miszerint “egy modell a szépségén túl nem képes maradandót és értékeset felmutatni”, nem helytálló manapság. Számos modell barátnőm több diplomás értelmiségi, akik ma már sikeresek civil szakmákban. Nálam ez a “civil foglalkozás” valóban közelebb áll a modellvilághoz, aminek kapcsolati tőkéje mindenképp csak előnyünkre válik a munkafolyamatok (fotózások, bemutatók, magazinok) során. Mindemellett a szaktudást is megszerezve és Niki több évtizedes tervezői tapasztalatait, a tőle tanultakat is összevéve remélem már fel sem merül senkiben, hogy szkeptikusan ítélje meg a munkámat/munkánkat. Sokat dolgozunk a minőség és a koncepciónk megtartásán.
Legutóbb egyszerre mutattátok be a tavaszi és őszi-téli kollekcióitokat. Hogy jött ez az ötlet? És főleg hogy bírtátok energiával az óriási mennyiségű ruha tervezését, kivitelezését?
Niki: Az aktuális kollekció bemutatásán túl szerettünk volna felzárkózni a ma már itthon is egyre jellemzőbb trendre; miszerint a nemzetközi kifutókon szezonokkal hamarabb jelennek meg a “jövőbeni” kollekciók. Szerencsére a munkatársi hálózatunk, a gyártási organizálások és mindeközben a teherbírásunk is sikerrel vizsgázott, bemutathattuk az őszi/téli kapszula darabjainkat. A teljes ősz/tél kollekciót most október 2-án a Teslában a Design Hét keretén belül mutatjuk be.
Kollekcióitok időtállóak, nem igazán ugrálnak a stílusok között. Előnynek vagy hátránynak érzitek az általatok hozott döntést, hogy nem akartok pillanatnyi divathullámokra felkapaszkodni?
Szimi: A kezdetektől fogva elsőbbrendű volt nálunk, hogy a nőiségünket, saját ízlésvilágunkat , tehát hitelesen magunkat tegyük bele a tervezésbe.
Niki: Szigorúan koncepcionálisan építettük fel a márkát, hogy a vevőink évről évre egy számukra ismerős jegyekkel rendelkező (hordható, megfizethető, minőségi, általánosságban oversize, casual ) brand ruháit láthassák, így kialakítva egy esetleges márkahűséget.